ninuska_ Skrevet 1. april 2008 #1 Skrevet 1. april 2008 Hei hei. Jeg har et par spørsmål. Har slitt en del med Elixia, for når jeg signerte kontrakt, krysset selgeren under 12 mnd, ETTER at jeg hadde signert og ingen spurte meg. Jeg antok det var slik at man betalte hver måned og at man kunne trekke seg når som helst (men det var det jo ikke..) Jeg har mast på dem en god del ganger. Jeg ble syk i en måneds tid, hvor jeg frøs medlemskapet mitt til mai. Etter den måneden, frøs jeg opp medlemskapet mitt, uten å dra og trene (jeg blir sponset av en god del av jobben min, og jeg slutter på jobben min for å flytte i juni for å studere). Etter oppfrysningen, fikk jeg to regninger. Etter disse regningene, har jeg ikke fått flere. Og jeg lurer, har de bare latt meg gå? Etter mine beregninger, siden de har så strenge regler, må jeg være medlem til september 2008. (Uffa meg, det blir dyrt for en student!) Jeg har ikke trent der en dag etter at jeg ble syk, og friskmeldt, og jeg føler meg bare som en "sponsor" for Elixia. Burde jeg ringe dem og spørre? I tilfelle at de ikke har latt meg gå, så har de en policy hvor man ikke kan betale for måneder som har gått forbi, burde dette gå utover meg? Det er trossalt ikke min feil at DE ikke har sendt meg regning. Før ble denne trukket rett av kontoen min, men etter at jeg ble syk, begynte de å sende meg giro..
Gjest Gjest Skrevet 1. april 2008 #2 Skrevet 1. april 2008 Ring dem ja, ingen andre her kan svare på hva de har gjort. De (og alle andre som sender ut regninger til forbrukere) har en frist på 2 eller 3 år på å sende ut regningen.
angeleyes Skrevet 1. april 2008 #3 Skrevet 1. april 2008 Elexia i nærheten av der jeg bor har en regel der man kan si opp abonnebentet hvis man flytter til en viss avstand unna senteret. Dette er uavhengig om du har en kontrakt som gjelder for etter du har flyttet. Hvis det er sånn der du trener slipper du i alle fall litt billigere unna:)
csb Skrevet 1. april 2008 #4 Skrevet 1. april 2008 Ring dem og hør, men det er veldig vanskelig å komme seg ut av denne typen avtaler. Treningssenterene har som regel dobbeltsikret seg gjennom standardvilkårene man skal lese før man skriver under. Selv om de er den profesjonelle part holder det nok dessverre ikke jurdisk sett å komme med utsagn som "det er ikke min feil at de....." Dersom man forholder seg passiv er det et sterkt argument for at man har godtatt vilkår/situasjonen. Kankje ikke alltid rettferdig, men slik er det nå en gang. Men ring dem, man vet aldri om man møter på en hyggelig person som ordner ut for deg, det koster ingenting å ringe å høre vertfall Lykke til.
ninuska_ Skrevet 1. april 2008 Forfatter #5 Skrevet 1. april 2008 (endret) Nei, men jeg syns det er litt lureri når selgeren krysser av dette ETTER at jeg har signert, uten å spørre eller noe. Uansett, det er vel slik at det fins vel et treningssenter 30km innenfor der jeg skal bo, probably. Pointet er at hvis man flytter fra sitt treningsstudio for å trene et annet sted, må man i tillegg betale 40 kr for å trene der per mnd. Elixia : no no no! Med mindre du ikke skal bli syk i en lang periode og har råd Endret 14. mars 2018 av ninuska_
_tulla_ Skrevet 2. april 2008 #6 Skrevet 2. april 2008 Du har vel en kopi av kontrakten? Ble det krysset av på den også, eller er den uten kryss på 12 mnd binding? Dersom din kopi av kontrakten er uten krysset, så har du en langt bedre sak enn om din kopi også inneholder dette krysset (vanskeligere/nesten umulig å bevise at krysset ble skrevet på etter at du underskrev kontrakten). Lykke til
FrizzleSizzle Skrevet 2. april 2008 #7 Skrevet 2. april 2008 Jeg var nylig og undertegnet en kontrakt på Elixia, og erfarte noe av det samme. Selgeren sa ikke et ord om at kontrakten var bindende. Nå visste jeg at den var det, men jeg synes de burde gjøre det rimelig klart når de sitter der på et fancy salgskontor og greier som om de skulle selge en j... bil!
Gjest Gjest Skrevet 2. april 2008 #8 Skrevet 2. april 2008 Jeg er litt forvirret: * Du skrev under på 12 mnd * Du frøs i 1 mnd til mai i fjor * Du lurer på om du må være medlem til september i år, 17 mnd etter at du frøs det opp igjen?
Nolita Skrevet 2. april 2008 #9 Skrevet 2. april 2008 Har bare dårlig erfaring med Elixia jeg og.. Skrev under kontrakt med de, men forsikret meg 10000 ganger om at det ikke var noe lureri, det var sikkert et halvt år eller noe før senteret åpna, så jeg visste jo at mye kunne skje på et halvt år, men var for å få en god pris, og man trengte ikke å binde seg før man hadde prøvetrent i 10 dager etter åpningen. Først da trengte en å bestemme seg, og man trengte heller ikke å betale noe før da. Så fikk jeg regning i posten for innmeldingsavgift 2 uker etterpå. Og sendte mail til elixia om at jeg syntes det var for dårlig når jeg hadde spurt nøye om jeg trengte å betale før jeg fikk trent.. Sendte to purringer på den mailen, samtidig som jeg sa at jeg hadde flytta til andre kanten av landet. Så hørte jeg ikke noe mer, så tenkte jeg at det var greit.. Siste mailen jeg sendte var vel i begynnelsen av juni. Så her i februar ramlet det et inkassovarsel i postkassa mi, så det hadde tydligvis ikke vært greit Men Elixia har slett kundeservice, og når man spør spesifikt om ting 3 ganger for å være sikker og selgeren juger deg opp i trynet så tar jeg de ikke seriøst lengre. Jeg kommer aldri til å trene hos de lenger, og har heldigvis fått sletta medlemskapet mitt og alle kravene.
ninuska_ Skrevet 2. april 2008 Forfatter #10 Skrevet 2. april 2008 Jeg ble medlem i september. Frøs det egentlig til mai i ÅR, men jeg frøs det opp i november (jeg ble syk i oktober). Jeg skulle på jobb, hastet veldig, var sent ute allerede, så begynte hun med at "det tar bare et sekund". Og jeg skulle jo bli medlem uansett, så jeg tok det der og da. Hun utnyttet vel at jeg var stresset. Fikk ingen informasjon om at noe var bindende, what so ever. Og jeg krysset ikke av på at jeg skulle binde meg i 12mnd, det gjorde hun etter at jeg hadde skrevet under. Hun gav meg kopien min, og jeg løp til jobb. Jeg la faktisk først merke til at jeg var bundet når jeg ble syk. Hadde jeg visst det, hadde jeg ikke bundet meg et helt år, men kanskje bare et halvt eller flexi.
ninuska_ Skrevet 2. april 2008 Forfatter #11 Skrevet 2. april 2008 (endret) Og i tillegg har Elixia senteret jeg meldte meg på, flyttet i andre enden av senteret det var på før. Det tar meg hvertfall 10 min å komme meg dit. Skikkelig upraktisk. Og jeg kommer ALDRI til å trene der igjen, jeg kommer ikke til å anbefale det til noen. Selvfølgelig er det et fint sted, men selgerne og servicen der er HELT umulig. Hvordan har du fått slettet medlemskapet? Endret 14. mars 2018 av ninuska_
Bobeline Skrevet 2. april 2008 #12 Skrevet 2. april 2008 (...) Hvordan har du fått slettet medlemskapet? Altså jeg flytter fra Oslo til Trondheim, men det gjelder vel ikke så lenge det fins et Elixia senter 30km innenfor der du bor En kan oppsøke lege og få attest på plager som gjør det langt vanskeligere eller umulig å få trent i et slikt fellesskap som et treningssenter er, dersom en har slike. Det er meningen at en ved sykdom eller plager skal kunne løses ut av avtalen før tiden. Legen er ikke pliktet til å oppgi diagnose, men en generell ytring om hvorfor trening hos elixia ikke er å tilråde. Jeg fikk slettet mitt Elixia medlemskap etter å ha flyttet fra en husholdning med krangel og vold, og hvor jeg hadde blitt lurt for en slump av sparepengene mine. Så når jeg la frem saken om hvorfor jeg ikke kunne trene der med, var det en hyggelig mann som avsluttet min treningsavtale på grunn av omstendighetene. Elixia kunne holdt meg til avtalen, men valgte å gjøre et unntak for meg. Å holde en kvinne (som måtte flytte fra bråk) i mitt sted til treningsavtalen, var nok utenkelig. I bakgrunnen derimot, overhørte jeg de kvinnelige konsultene diskutere at jeg avsluttet treningsavtalen min "for så lite".
ninuska_ Skrevet 2. april 2008 Forfatter #13 Skrevet 2. april 2008 Uff, det var vondt å høre. Håper det går bedre med deg nå Jeg har opplevd at de kvinnelige konsulentene er litt vanskeligere å snakke med, men mitt største problem er at jeg som student og når jeg slutter i jobben min, ikke kommer til å ha råd til å være støttekontakt for Elixia. Men men.. Ringer dem nå i hvertfall
ninuska_ Skrevet 2. april 2008 Forfatter #14 Skrevet 2. april 2008 Nå blir jeg forbanna her. De sier at jeg aldri åpnet opp medlemskapet mitt etter at jeg sperret det, men jeg har jo betalt for 3 mnd etter det! Og nå skal jeg være medlem til mai 09..!! Jeg ble medlem i august 08, og det betyr at med en sperret mnd, skal jeg være medlem til september 08. Herregud, hva skal jeg gjøre!
Nolita Skrevet 2. april 2008 #15 Skrevet 2. april 2008 Har du foreldre som bor ikke i nærheten av et senter? Så kan du flytte adressen din dit en periode? Det var det jeg gjorde for å ha dobbeltunnskyldning for å si opp medlemskapet.. Både fordi selgeren løy, og fordi de aldri svarte meg slik at jeg endte opp med inkasso på både innmeldingsavgift, administrasjonsavgft og nesten et halvt år med trening, heldigvis sletta de alle kravene da Er de sleipe, er jeg dobbelt så sleip
Ce'Nedra Skrevet 2. april 2008 #16 Skrevet 2. april 2008 Jeg fikk regninger etter å ha fryst medlemsskap pga. flytting. Klarte å slippe regningene etter å ha ringt dem et par ganger og tatt dette opp på en ordentlig måte. Snakket kun med "sjefen" på det treningssenteret jeg var medlem på. Ellers går det an å vise sykemelding/legeerklæring som du får hos fastlegen.
ninuska_ Skrevet 2. april 2008 Forfatter #17 Skrevet 2. april 2008 Jeg trenger ikke å fryse medlemskapet, jeg vil si det opp. Ingen av foreldrene mine bor så langt unna et Elixia senter. Jeg må nesten flytte langt i gokk for å komme meg unna Elixia
Bobeline Skrevet 7. april 2008 #18 Skrevet 7. april 2008 Nå blir jeg forbanna her. De sier at jeg aldri åpnet opp medlemskapet mitt etter at jeg sperret det, men jeg har jo betalt for 3 mnd etter det! Og nå skal jeg være medlem til mai 09..!! Jeg ble medlem i august 08, og det betyr at med en sperret mnd, skal jeg være medlem til september 08. Herregud, hva skal jeg gjøre! Jeg trenger ikke å fryse medlemskapet, jeg vil si det opp. Ingen av foreldrene mine bor så langt unna et Elixia senter. Jeg må nesten flytte langt i gokk for å komme meg unna Elixia Vis til det faktum at du har betalt disse tre månedene, og send med kvitteringer (utskrift fra bank) som bekrefter dette. Henvis så til at du kun skal betale for bindingstiden som ditt medlemskap er fastsatt til. En skriftlig forespørsel om dette krever skriftlig svar, og ofte er det mer rett enn svar gitt over telefonen. Det rett og slett fordi svaret er skriftlig. Derfor ville ikke jeg godtatt et muntlig svar dersom svaret på et slikt brev er en telefonsamtale. Eventuelt ta kontakt med de juridiske tjenestene som leveres av jus studenter ved de forskjellige universitetene i landet, og gratis rettshjelp som ytes av advokater i det offentlige. PS; jeg har det bra i dag, og går nå turer i skogen fremfor å trene hos Elixia.
ninuska_ Skrevet 9. april 2008 Forfatter #19 Skrevet 9. april 2008 Jeg forstår. De så selv på skjermen at jeg hadde betalt, så jeg aner ikke hvorfor jeg ikke har fått mer regninger. Og i tillegg har jeg prøvd å kontakte dem skriftlig, noe jeg blir bedt om å gjøre, men de svarer ikke!
ninuska_ Skrevet 28. april 2008 Forfatter #20 Skrevet 28. april 2008 Hei alle sammen. Meg igjen. Nå har det gått ca 1 mnd siden mitt innlegg, og ingenting har forandret seg. Etter å ha skrevet innlegg og ringt Elixia, hvor jeg fant ut at de hadde surret med fakturane, fikk jeg beskjed om å sende mail til daglig leder og at faktura for feb, mar, april skulle bli sendt. Etter to uker fra den samtalen, var fortsatt ingen faktura her, og ingen daglig leder hadde svart. Så jeg ringte og sendte en ny mail. Når jeg ringte fikk jeg vite at regningen var underveis og at jeg ikke trengte å bekymre meg. Jeg ringer i dag, ang samme regning, og får vite at det ikke engang er registrert at jeg skal få sendt en faktura for feb, mar, april. Hva skal jeg gjøre? I tillegg spurte jeg om å snakke med daglig leder, og jeg fikk beskjed at han var opptatt, men at han skulle ringe meg opp igjen når han fikk tid. Dette fikk jeg beskjed om sist jeg ringte også, noe som aldri skjedde. Vær så snill, jeg står helt fast. Har jeg virkelig ingen rettigheter i denne saken? Elixia kommer til å spille på at jeg visste at jeg skrev under for ett års bindetid (noe som abosolutt er feil). Jeg begynner nesten å gi opp på å få medlemskapet mitt slettet, selv om jeg har kjempet for dette siden oktober 07. Dette er ikke hovedproblemet mitt. Hovedproblemet er at det går med så mye krefter og tid på å ringe dem og klage på dem, få dem til å gjøre noe riktig med tanke på abonnomentet mitt, og jeg begynner å bli utslitt av dem. Jeg merker at jeg er utslitt og rett og slett faenskapens lei av dem. Jeg kvier meg for hver mnd, for jeg vet de gjør noe feil innen den mnd, og at jeg må fikse opp i det. Selv om man binder seg for ett år, har de virkelig lov til å behandle en person på denne måten? Håper på svar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå