Noorgie Skrevet 31. mars 2008 #1 Del Skrevet 31. mars 2008 Hmm, dristet meg til å kalle en ung flott Kvinne som nylig fyllte 30 for "Peppermø" og da ble hun snurt, og da jeg gjentok det (dumt ja) ble hun bortimot sur! Hva er det som er så forferdelig galt med dette begrepet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 31. mars 2008 #2 Del Skrevet 31. mars 2008 Eh.. Kanskje for du påstod at hun var en gammel jomfru? Jeg vil gjette på at hun slett ikke var jomfru og slett ikke oppfattet seg selv som gammel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pax Skrevet 31. mars 2008 #3 Del Skrevet 31. mars 2008 Det var meg. *host* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 31. mars 2008 #4 Del Skrevet 31. mars 2008 Vet ikke hva som er så galt med det, jeg. Men for meg er uttrykket forslitt og kjedelig, og krampeaktig. Hvem er det som bruker dette begrepet da? Må kun være i denne sammenheng, 30-års-dag.. Et annet ord for peppermø..som er litt mer tidsriktig..forslag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Helene_* Skrevet 31. mars 2008 #5 Del Skrevet 31. mars 2008 Som innskriveren over, så lurer jeg veldig på hvem som faktisk bruker dette uttrykket. Er du ca 80 år selv..? Jeg har aldri hørt noen si dette i fullt alvor. Men så lurer jeg også på grunnen til å ha et eget ord for single personer over 30 år.. (Og jeg er ikke 30, eller singel selv) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noorgie Skrevet 31. mars 2008 Forfatter #6 Del Skrevet 31. mars 2008 Som innskriveren over, så lurer jeg veldig på hvem som faktisk bruker dette uttrykket. Er du ca 80 år selv..? Jeg har aldri hørt noen si dette i fullt alvor. Men så lurer jeg også på grunnen til å ha et eget ord for single personer over 30 år.. (Og jeg er ikke 30, eller singel selv) Er vel kanskje ikke så langt unna de 80, og både mine barn, barnebarn og barnebarns barn bruker dette uttrykket, trodde jeg. Skjønner at tiden har gått i fra meg. Jaja det er jo forøvrig helt ukorrekt å bruke begrepet neger også, så her er det bare å følge med i den nye tiden................Kvinnfolk altså!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nedfallsgjest Skrevet 31. mars 2008 #7 Del Skrevet 31. mars 2008 Peppersvenn/peppermø er ett arkaisk uttrykk, beregnet for en annen tid. Å bruke dette i vår tid blir veldig.. rart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yme Skrevet 31. mars 2008 #8 Del Skrevet 31. mars 2008 Et annet ord for peppermø..som er litt mer tidsriktig..forslag? Gamla! Jeg kjenner en båååt, hun heter pax og er en gammal salat osv... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 31. mars 2008 #9 Del Skrevet 31. mars 2008 Et annet ord for peppermø..som er litt mer tidsriktig..forslag? Hva er det du vil uttrykke, da? Bare at det er en singel kvinne som har passert 30? Hva er det så som gjør at du har mer behov for et slik ord enn et eget ord for en singel kvinne på under 30? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 31. mars 2008 #10 Del Skrevet 31. mars 2008 Jeg vil ha meg frabedt å bli kalt peppermø hvis jeg fremdeles er enslig ved fylte 30. Jeg er 28 år nå, og er evig enslig ser det ut til. Det er faktisk ganske sårt for meg. Da hjelper det ikke å bli puttet i en egen boks med et eget navn. "Se så rar, hun er 30 og har -fremdeles- ikke klart å finne seg en mann!!". Det er nemlig slik det føles. Jeg føler meg utenfor som det er når alle rundt meg er to og to, og etterhvert også med barn. Det blir ikke bedre ved at folk setter en "aldersgrense" på når en -må- ha skaffet seg mann og barn, og de som ikke har "klart det" må få en egen betegnelse som folk kan bruke når de diskuterer hvor mislykket du er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 31. mars 2008 #11 Del Skrevet 31. mars 2008 en egen betegnelse som folk kan bruke når de diskuterer hvor mislykket du er. For ikke å snakke om at "betegnelsen" inneholder ord-leddet "mø" som betyr jomfru. Og å påstå/antyde at noen på over 30 er jomfru er verken særlig sannsynlig eller særlig hyggelig. What`s the point?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrizzleSizzle Skrevet 31. mars 2008 #12 Del Skrevet 31. mars 2008 Hvor kommer det med pepper inn da? Nei, jeg synes vi skal begrave dette uttrykket. Det er verken rart eller galt å være over 30 år og singel, en trenger ikke noen betegnelse for det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noorgie Skrevet 31. mars 2008 Forfatter #13 Del Skrevet 31. mars 2008 For ikke å snakke om at "betegnelsen" inneholder ord-leddet "mø" som betyr jomfru. Og å påstå/antyde at noen på over 30 er jomfru er verken særlig sannsynlig eller særlig hyggelig. What`s the point?? Huff og huff så slem jeg har vært. Nesten som en "bad boy"! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yme Skrevet 31. mars 2008 #14 Del Skrevet 31. mars 2008 Og å påstå/antyde at noen på over 30 er jomfru er verken særlig sannsynlig eller særlig hyggelig. What`s the point?? Ja, det er heeeeelt grusomt å ikke ha knulla når man er 30! Egentlig burde man sende sånne til en egen øy, for de tels ikke som mennesker.... Eller, vent... Det spiller jo ingen rolle om man er jomfru eller ikke. Hva er vitsen i å ta seg nær av det? Personlig har jeg tenkt til å være jomfru til jeg dør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pax Skrevet 31. mars 2008 #15 Del Skrevet 31. mars 2008 Personlig har jeg tenkt til å være jomfru til jeg dør. Hva med de 9 timene? /snurt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest milkyway Skrevet 31. mars 2008 #16 Del Skrevet 31. mars 2008 Kall henne en nærtakende snurpesnipe neste gang :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pax Skrevet 31. mars 2008 #17 Del Skrevet 31. mars 2008 Kall henne en nærtakende snurpesnipe neste gang :-D Jeg gjentar: Det var meg. *host* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yme Skrevet 31. mars 2008 #18 Del Skrevet 31. mars 2008 For det andre hadde vi spisepause, så det er sikkert mer 8 timer og 43 minutter... Og for det første så handler det ikke om hva man gjør... Det handler om å være et godt medmenneske! man skal sende penger til unisef. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tigress Skrevet 31. mars 2008 #19 Del Skrevet 31. mars 2008 Det må då vere å vente at folk kan vise litt humoristisk sans? Sjølv var eg riktig skuffa då eg fylte 30 - eg fekk ikkje ei einaste pepperkvern, og eg som verkeleg treng ei god pepperkvern! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamut75 Skrevet 31. mars 2008 #20 Del Skrevet 31. mars 2008 Æsj , det er et eller annet skummelt med å bikke 30 , uavhengig av siv.stand . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå