Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Bellatrix
Skrevet
Det må då vere å vente at folk kan vise litt humoristisk sans? :)

Humor er viktig, men da må man spøke med ting som faktisk er morsomt. Da jeg var singel syntes jeg ikke det var morsomt at jeg ikke hadde funnet meg noen mann.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
Humor er viktig, men da må man spøke med ting som faktisk er morsomt. Da jeg var singel syntes jeg ikke det var morsomt at jeg ikke hadde funnet meg noen mann.

Enig.. Jeg er utrolig lei av all slags tanter som skal spørre meg i hvert eneste selskap om det ikke er på tide at jeg finner meg en mann, aaaalle kusinene mine har jo det, til og med de som er ti år yngre enn meg.. Det er veldig sårt å sitte der som eneste enslige ved bordet, og høre på "morsomme" kommentarer om at jeg har gjort det så vanskelig for vertene å finne en ok bordplassering, siden jeg jo gjør at vi blir oddetall til bords.

Jeg synes derfor -ikke- det er morsomt når folk skal "spøke" med meg på den måten. Det føles som om folk gnir det inn. Ved 30 skal liksom alle være satt, og kvinner bør jo få barn før de blir 30 må vite.. og jeg har ikke en mann engang.. Å bli stemplet som peppermø er derfor å virkelig få trøkt trynet ned i det.

Gjest Gjest
Skrevet

Da jeg ble 30 fikk jeg en merkelig gave som jeg måtte få forklart betydningen av for å forstå... Det var en halvsøt keramikk-ku som var godt pepret; "pepper" + "mø". Det var forsåvidt morsomt nok, men jeg kjenner meg ikke igjen i betegnelsen gammel eller jomfru - så jeg tok det som et kraftig hint om å få invitasjon til bryllupet som var bestemt til ca ett år etter! Peppermøer er definitivt en utdøende rase...

Forøvrig er ikke jeg lenger den som roper høyest og har det morsomst når andre blir 3-0, for jeg kjenner et par andre som synes det er skikkelig trist å ikke ha en signifikant annen å dele hverdagen med, kjøpe seg leilighet sammen med og dele hverdagens gleder og sorger.. Vet at dette er personavhengig - men tenk dere nå litt om før dere har det morsomt på alle andres vegne! Det kan hende du ender opp med å såre noen du bryr deg om.

Gjest Gjest
Skrevet

Dette får meg til å tenke på den gamle vitsen om han som var lei av å få kommentarer om at "det er din tur neste gang" hver gang han var i bryllup... Det tok visst brått slutt når han selv sa det samme når han traff de samme game tantene i begravelser...!

Gjest Kermit
Skrevet
Enig.. Jeg er utrolig lei av all slags tanter som skal spørre meg i hvert eneste selskap om det ikke er på tide at jeg finner meg en mann,

Det er da du slenger ut: "kanskje jeg er på jakt etter ei dame". De fleste gamle tanter holder kjeft da. :lur:

Gjest milkyway
Skrevet
Jeg gjentar: Det var meg. *host*

Jammen da må du lære at det finnes verre ting å bli kalt, og de vil komme straitght in your face hihi, hvis ikke du godtar det første!

MVH rettferdigheten selv, som er gørrseriøs. Namnam cheerios!

Skrevet

Jeg forstår ikke denne motviljen enkelte kvinner har mot å bli tredve.

Men hva betyr egentlig at peppermø? At man er jomfru eller ugfit? Jeg ble kalt peppermø fordi jeg var ugift, men jeg vet ikke hva som er den helt riktige betegnelsen.

Gjest Gjest_NinjaTurtle_*
Skrevet

Kan det tenkes at ordet pepper brukes fordi det er vanlig å tro at kvinner som ikke har funnet seg mann før de blir tredve har en litt aggressiv og krydret personlighet? Det er jo ikke spesielt vanskelig å finne seg en mann, hvis det er vanskelig er man ikke kåt nok, og da kan det tenkes en er lesbisk (det er ikke noe galt i det). Sånn ser jeg på det. Det er så mange kåte 20åringer der ute, at hvis dere var ute etter menn, ville dere hatt en mann innen dere var 30. Og derfor er det enten pepper eller fittesleiking som står i hodene deres. Ville jeg tippe i hvert fall. Men det er mulig jeg overforenkler litt? Kan det også være psykisk sykdom eller overdreven tilbaketrekning vi snakker om?

Skrevet

Ordet peppermø kommer fra ordet peppersvenn, om ble brukt om en ugift, omreisende krydderhandler.

Skrevet
For ikke å snakke om at "betegnelsen" inneholder ord-leddet "mø" som betyr jomfru. Og å påstå/antyde at noen på over 30 er jomfru er verken særlig sannsynlig eller særlig hyggelig. What`s the point??

Mø kommer egentlig av møy som bare betyr ung jente, og i dag er det vel det som menes med ordet. De jeg kjenner bruker også ordet om de som ikke er gift når de passerer tredve, uavhengig av om de har partner eller ikke.

Selv synes jeg det er tåpelig å henge seg opp i at folk er ugift når de passerer tredve, siden vi ikke lenger lever i ett samfunn hvor det hverken er noe krav eller stort mål å gifte seg.

Gjest Gjest_NinjaTurtle_*
Skrevet

Hvorfor er det ingen som biter på innlegget mitt :ler:

Skrevet
Hvorfor er det ingen som biter på innlegget mitt :ler:

:P

Gjest Gjest
Skrevet
Det er jo ikke spesielt vanskelig å finne seg en mann, hvis det er vanskelig er man ikke kåt nok, og da kan det tenkes en er lesbisk (det er ikke noe galt i det).

Vil ikke en lesbisk ha funnet seg en dame?

Gjest Gjest
Skrevet
Det er jo ikke spesielt vanskelig å finne seg en mann, hvis det er vanskelig er man ikke kåt nok, og da kan det tenkes en er lesbisk (det er ikke noe galt i det).

Menn er det drøssevis av, men det er ikke like mange menn som er så bra at en vil gifte seg med dem før man fyller 30.

Mulig jeg har en skjult lesbisk identitet, men jeg har aldri vært så kåt at jeg har giftet meg enda.

Gjest Gjest
Skrevet
Gamla!

Jeg kjenner en båååt, hun heter pax og er en gammal salat osv...

:fnise: Søt du Yme!!

Hva er det du vil uttrykke, da? Bare at det er en singel kvinne som har passert 30? Hva er det så som gjør at du har mer behov for et slik ord enn et eget ord for en singel kvinne på under 30?

:eeeh:

Nei, jeg tror uttrykket dør ut. Forhåpentligvis.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...