Gå til innhold

Toyota Yaris eller Audi A4?

CherryBlossom

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest mariqa

Hei!

Bil er vanskelig, rett og slett. Jeg prøvekjørte mange før jeg endelig fikk kjøpt meg en grei bil, og jeg endte opp med den jeg ikke hadde hatt troen på i utgangspunktet. Ble altså eier av en 1997 modell Seat Toledo, som hadde gått ca 50.000 km. Betalte ca 80.000. Utrolig fornøyd! Bilen går som ei klokke, er god på vinterføre, høy under, god bagasjeplass, grei bensinbruk og starter uten å kny HVER gang. Det jeg la vekt på da jeg kjøpte bil, var at den så bra ut under (med tanke på rust etc), servicer fulgt, god å kjøre, lav km stand (jo færre km kjørt, jo mindre slitasje på diverse deler), innenfor budsjett og at det var ok bakseteplass og bagasjeplass. Jeg er singel, men ønsker jo å ha plass til passasjerer! :)

Visste knapt at Seat var et bilmerke før jeg ble en lykkelig eier.

Jeg tok utgangspunkt i www.bilnorge.no , fant forhandlere i distriktet og laget meg en liste over aktuelle biler FØR jeg dro til forhandlerene.

Lykke til med bilkjøpet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville gått for Toyotaen hvis du ikke har så mye penger. Regner med at Audien er dyrere å forsikre også, har du sett på det? Japansk er bra ja :)

Har hatt gode opplevelser med både Toyota, Nissan og Honda, det er biler som bare går og går, uten feil. Det er det jeg ville kjøpt igjen om jeg skulle ha bruktbil. Har en Honda og har en Audi A4. Audien var mest fordi vi trengte en billig bil med 4-hjulstrekk OG plass til bikkja. Vi ønsket egentlig Honda CRV eller Toyota Rav4, men de ble for dyre. Så ville helt klart gått for Toyotaen ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_maren_*

Hvis du vil ha en fet bil med litt respekt så tar du audien. Vil du ha en typisk jentebil tar du sånne som yaris og polo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg er den lykkelige eier av en Yaris 1,0 2000 modell. Jeg er kjempeglad i bilen min :hjerter_rundt: og den har til og med mindre motor enn den du vurderer :) Jeg kjøpte min for underkant av 100.000 og den hadde da kjørt 73.000km.

Jeg tok 90.000 servicen høsten 2007 og det var ingen deler jeg måtte bytte ut utover oljer og slikt. Jeg er som sagt veldig fornøyd med Yarisen! Har heller ikke hatt noen problemer siden jeg kjøpte den for 2 år siden.

Jeg bruker min Yaris mest til bykjøring og til og fra jobb da samboer har en Avensis stasjonsvogn som vi bruker på lengre turer.

Yarisen er utrolig praktisk med et baksete som du kan dra frem og tilbake samt legge ned og da får man faktisk ganske mye plass, brukte bilen min til å kjøre flyttelass. Men yarisen kan bli liten hvis man har mange barn, jeg har ingen barn foreløpig, men jeg vil tro jeg får plass til 1-2 små barn.

Jeg vil fraråde deg på det sterkeste å kjøpe både Audi og Chrysler, de er rett og slett noen drittbiler når det gjelder deler som går i stykker og må byttes, her kan man forvente STORE verkstedsregninger samt biler man ikke kan stole på da plutselig noe kan ryke. Golf og Polo lider av det samme problemet, fra 7-8 års "alder" kommer barnesykdommene på rekke og rad og også ofte problemer som det kan være vanskelig å finne ut av, noe min søster opplevde.

Jeg vil anbefale Toyota på det sterkeste, du kan jo også vurdere andre modeller av Toyota.

Toyota Yaris FOREVER!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du vil ha en fet bil med litt respekt så tar du audien. Vil du ha en typisk jentebil tar du sånne som yaris og polo.

Respekt?

:ler:

Jada...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen er bil et transportmiddel, enkelt og greit. For andre er det mye mer enn et transportmiddel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ler av at du mener at en jente får respekt av å kjøre i en A4.

Mange vil nok heller mene det motsatte da det ofte knyttes til å være rånete ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest antigartner
Jeg ler av at du mener at en jente får respekt av å kjøre i en A4.

Mange vil nok heller mene det motsatte da det ofte knyttes til å være rånete ;)

Synes egentlig ikke den uttalelsen om å få mer respekt av å kjøre A4 sammenliknet med Yaris var så dum. Selv ville jeg vel byttet ut ordet respekt med kred, uten at nyanseforskjellen har så mye å si.

Faktum er i alle fall at folk ser ut til å oppføre seg annerledes overfor "typiske jentebiler" (i betydningen småbiler) i trafikken enn overfor litt større biler. Vi har en av hver type bil, og det er merkbart færre bilister som presser meg, gjør ufine forbikjøringer eller "sprenger seg" inn i vegkryss for å komme foran meg når jeg kjører den store bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du vil ha en fet bil med litt respekt så tar du audien.

:fnise:

Det er ingen bil som framstår mer wannabe enn Audi.

I følge Aftenpostens bil-undersøkelse, er det heller ingen sjåfører som kjører så stygt som Audi-sjåfører.

To gode grunner til å ligge unna. Selv er jeg svoren VW-patriot, men jeg ville helt klart valgt Toyotaen i dette tilfellet. De er billigere å forsikre, har sjelden feil- og er ingen Audi ;)

Endret av Nigo-san
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lykkeliky

Audi, helt klart! Det er en helt annen klasse, på en måte.....

Ingen legger merke til en Toyota, Audi oser mer kvalitet og klasse, sånn er det bare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjøpte selv en Yaris 1.3 2002 modell i forfjor, og er kjempefornøyd. Veldig god å kjøre, du sitter høyt og har god oversikt, veldig enkel å rygge, og det har aldri vært noe feil med den. Et pluss med yarisen er jo også at den ikke har registerreim og dermed slipper man å skifte denne. Trenger du litt større bagasjeplass, så er setene enkle å legge ned og løftes fram; utrolig hva du kan få plass til i en liten yaris;) Den er også billig på bensin, ca 400 kr på full tank.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke kjøp Chrysler i allfall. (Reparasjonsmessig mareritt...) Ville for øvrig valgt 2001 Yaris foran 1996 Audi uansett, men skjønner poenget med at Yaris er litt vond å kjøre. Vurderte i sin tid å kjøpe selv, men klarte ikke få forholdet mellom arm-og benlengde til å passe. Satt jeg slik at beina hadde rett vinkel i forhold til pedalene så måtte jeg strekke armene ubehagelig mye. Nyere modeller har imidlertid regulerbart ratt såvidt jeg vet så de er sikkert bedre.

Må tilføye at jeg kjørte ca. 40 mil med Yaris som leiebil en gang og den var god å kjøre bortsett fra det irriterende misforholdet mellom armer og bein som er nevnt. (Hm, kanskje det er jeg som må justeres? :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *smak*

Skjønner ikke dere som sier at Yarisen er vond å kjøre. Jeg synes den er lett å kjøre jeg iallefall.

Som dere sikkert forstår så har vi Yaris, men hadde vi hatt mer penger kunne jeg godt tenkt meg en Audi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...