CherryBlossom Skrevet 31. mars 2008 #1 Del Skrevet 31. mars 2008 Står mellom en Yaris sol 1.3 fra 2001 som har gått 62000km til 73000 pluss omkostninger og en Audi A4 1.6 som har gått 65000km til 75000kr. Hvilken velger jeg? Har ikke kjørt så mye bil i mitt liv, og er litt rusten på å parkere, men jeg bor heller ikke i Oslo og har egen grei parkering her hjemme, det er mest i parkeringshus og trange plasser jeg får angst . Fra før har vi en Volvo C70 kabriolet, med ett knøttlite bakvindu som er skikkelig brei over hoftene, så det kan hende at jeg har fått litt dårlig selvtillitt hva parkering gjelder pga dette Det jeg er redd for med Audien er at den også er litt brei og vanskelig å manøvrere, pluss at den muligens har dyre deler etc...? Jeg har også lest at det kan bli mye støy i Yarisen? Men, på nåværende tidspunkt sitter jeg lite i kø og kjører sjeldent lange strekninger, men det kan jo forandre seg! Og alle skryter jo sånn av Toyotaene, så jeg er helt i tvil! Er det noe som har noen gode råd å komme med? For øvrig er det bare meg og som skal ha plass i bilen frem og tilbake til skole, trening, butikken etc... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 31. mars 2008 #2 Del Skrevet 31. mars 2008 Jeg hadde toyota før jeg gikk over til audi. Jeg vil ikke har audi mer, vil tilbake til toyota. Mye pga vedlikehold. Toyotaen jeg hadde var en evighetsmaskin, mens audien er det stadig noe feil med. Dyre deler. Ingen av bilene var nye. Vet ingenting om nyere utgaver. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skya Skrevet 31. mars 2008 #3 Del Skrevet 31. mars 2008 Du nevner ikke årsmodell på Audien. Men jeg går ut i fra at den er litt eldre, eller? Kommer litt an på hva du trenger av plass da. Men i og med at du titter på en Yaris så går jeg ut ifra at du ikke har tenkt å ha med deg 3 barn i den. Og Toyotaen er den mest fornuftige om du klarer deg med liten plass. Billigere i drift, samt at Toyota ofte er evighetsmaskiner, som gjest over nevner. Litt liten motor kanskje. Grei om man er alene, men blir fort litt for liten om bilen er full. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lilleulv Skrevet 31. mars 2008 #4 Del Skrevet 31. mars 2008 Toyota forbinder jeg med en bil av bra kvalitet som du får lite reparasjoner på og som går samme hva Vi har hatt 2 stk audi, og de er ikke noe for meg. jeg synes de er flotte å se på, men jeg liker ikke å kjøre de. de passer ikke meg liksom. vi hadde en kjempefin audi A6 stasjonsvogn, men vi solgte den pga mye feil og reparasjoner hele tiden + at jeg ikke likte å kjøre den. klarte ikke å finne noe comfort. var akkurat som om den ikke passet meg å sitte i... høres sikkert rart ut. men samme erfaring med alle audier, jeg liker ikke å kjøre de. så jeg hadde gått for toyota Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noli Skrevet 31. mars 2008 #5 Del Skrevet 31. mars 2008 Jeg ville også valgt Toyotaen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest antigartner Skrevet 31. mars 2008 #6 Del Skrevet 31. mars 2008 (endret) Tror jeg må ta audien litt i forsvar her nå. En Audi A4 er myyye mer bil enn enToyota Yaris. Yarisen er jo en bitteliten kasse med et knøttlite hjul i hvert hjørne - og dertil hørende kjøreegenskaper. En Audi er større, har bedre kjørekomfort og skal være en mye mer sikker bil. Hadde det ikke vært for at merkeverkstedet for Audi i området jeg bor suger når det gjelde service, ville jeg kjøpt Audi tvert. Endret 31. mars 2008 av antigartner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lilleulv Skrevet 31. mars 2008 #7 Del Skrevet 31. mars 2008 Tror jeg må ta audien litt i forsvar her nå. En Audi A4 er myyye mer bil enn enToyota Yaris. Yarisen er jo en bitteliten kasse med et knøttlite hjul i hvert hjørne - og dertil hørende kjøreegenskaper. En Audi er større, har bedre kjørekomfort og skal være en mye mer sikker bil. Hadde det ikke vært for at merkeverkstedet for Audi i området jeg bor suger når det gjelde service, ville jeg kjøpt Audi tvert. Jeg er faktisk litt enig her også... hehe. synes egentlig å sammenligne den Yarisen der med en A4 blir litt rart. I mitt svar sammenlignet jeg kun Audi og Toyota. Men de modellene du står mellom kan jo egentlig ikke sammenlignes... Jeg ville valgt Toyota fremfor Audi, men funnet en annen type Toyota enn den du vurderer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CherryBlossom Skrevet 31. mars 2008 Forfatter #8 Del Skrevet 31. mars 2008 Takk for svar Jeg skjønner at det ser ut som motstridende valgmuligheter! Det er det jo også. Årsaken er at jeg har sett på en Audi i flere uker nå (96-modell) som kun har kjørt 65000km og som er innenfor den prisklassen jeg kikker på. I løpet av alle de månedene jeg har forsøkt å finne en bil har jeg ikke funnet noe som ser så bra ut (den er sort) og som har kjørt så lite til den prisen. I utgangspunktet kikket jeg ikke på Audi i det hele tatt. Jeg var ute etter noe som er komfortabelt å kjøre, som bruker ok med bensin, og som først og fremst kan gå lenge uten å måtte til reparasjon hele tiden. Etter å ha lest endel forum, blant annet her, ser jeg jo at folk anbefaler Japanske biler i annen hvert innlegg, så derfor har jeg forsøkt å finne meg en slik ETTER at jeg først så Audien, som fremdeles ligger ute for salg. Men, jeg synes at de fleste Toyotaene som ligger ute er litt ulekre, hvis jeg kan si det sånn, uten å støte for mange.... Men, yarisen er grei å se på synes jeg, også er den jo liten, noe som sannynelig er en fordel for meg da jeg som nevt ikke er all verdens god til å parkere Grunenn til at jeg står mellom akkurat disse to modellene er jo da altså det jeg har nevt ovenfor, pluss at de begge to har kjørt rundt 60.000km og ligger tett opptill 80000kr som er taket jeg har satt! Jeg glemte å skrive i det første innlegget at bilen må ha automatgir... Så nå heller jeg vel mest til Yarisen, hvis den fremdeles ikke er solgt, men jeg er litt usikker da jeg vil ha en bil som er god å kjøre også! Men hvis det bare blir reparasjonskostnader med Audien ( :rødme: ), er det jo idioti å kjøpe den, desverre........ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bomull Skrevet 1. april 2008 #9 Del Skrevet 1. april 2008 (endret) Jeg anbefaler deg ikke å kjøpe en så gammel bil som 1996-modell... En ting å tenke på er at i forstillingen til A4 er det fryktelig mange deler, disse ryker gjerne en etter en og er veldig dyre å reparere. Gå for Yarisen du. Jeg regner med at du ikke kjører veldig mye bil, så da holder den masse for deg. Endret 1. april 2008 av Sunshine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest antigartner Skrevet 1. april 2008 #10 Del Skrevet 1. april 2008 Det er riktig at forstilling er et problem på Audi A4 av en viss alder. I tillegg har det vært noe problemer med bremsene. TS: har du forsøkt deg på et avansert søk på Finn.no? Velg fanen Avansert søk, så kan du legge inn alle kriteriene dine, både alder, gir/automat, kjørelengde, bilmerke (eller alle merker) og biltype (personbil, varebil osv), bensin/diesel + + Du får mange treff der! Valget ditt står dermed mellom mer enn Audi A4 og Toyota Yaris. Yaris'en er forøvrig, etter min mening, utrolig ukomfortabel på lengre kjøring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CherryBlossom Skrevet 1. april 2008 Forfatter #11 Del Skrevet 1. april 2008 Joda, jeg søker da altid med spesifiserte kriterier, men disse to bilene er de eneste jeg har synes har vært interesante i løpet av den tiden jeg har søkt... Det er jo så mange biler som må utelukkes hvis man skal følge de rådene man får! Og det er jo ikke få, for å si det sånn, og til slutt blir man som ukyndig helt tussete av Og nå har jeg altså fått vite at jeg ikke kan kjøpe en eldre bil - noe som vanskeliggjør ting mye da jeg vil ha en som ikke har gått så langt til under 80000kr, og Yarisen som ikke er like gammel er vond å kjøre Som om ikke det var nok, kom samboeren min hjem i går og mente at han kunne kjøpe en Chrysler Stratus til meg som har gått OVER 200.000, den var riktig nok billig - bare 30.000, men jeg vet jo ingenting om disse bilene, og det er sikkert en dårlig idé, selv om jeg i så tilfelle får den gratis... Samboeren min har ikke peiling på bil han heller, og jeg tror bare han vil ha en slutt på visa! Har du noen biltyper å anbefale meg da, antigartner...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest antigartner Skrevet 1. april 2008 #12 Del Skrevet 1. april 2008 Jeg synes også dette er vanskelig. Akkurat Audi og Toyota Yaris er to biler jeg kjenner litt til, på grunn av familie og nære venner som har/har hatt dette. Jeg har også blitt frarådet diverse biler. Helt håpløst, fordi folk har så forskjellige preferanser. Derfor skal du muligens ikke høre altfor mye på oss Jeg ville utvidet søket mitt litt, til max 100000 km eller 120000 km. Og prøvekjør bilene nøye. Både på landevei og i villastrøk. Det er ikke sikkert du synes Yaris-en er like vond å kjøre som jeg synes... Motorstørrelse er heller ikke noen eksakt vitenskap. En stor og tung bil som Audien trenger større motor enn en lett liten Yaris. Skal man kjøpe japansk bil, så er både Toyota, Mitsubishi og Honda velrenommerte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lilleulv Skrevet 1. april 2008 #13 Del Skrevet 1. april 2008 Jeg har en gammel Mazda (94-modell), still going strong!! :-D vært imponert over den altså. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CherryBlossom Skrevet 1. april 2008 Forfatter #14 Del Skrevet 1. april 2008 Så rådet er heller litt opp i kilometer stand, og så heller gå for en litt nyere utgave en 96? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CherryBlossom Skrevet 1. april 2008 Forfatter #15 Del Skrevet 1. april 2008 Nå fant jeg akkurat en Polo 1.3 2001 som har gått 60.000 - kan dét være et ok alternativ da? Eller tror dere den er like vond å kjøre som en Yaris? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest antigartner Skrevet 1. april 2008 #16 Del Skrevet 1. april 2008 Jeg ville gått litt opp i km-stand, i alle fall. En liten bil som har gått under 100.000 har fremdeles omtrent 100.000 igjen å gå, om ikke mer (i gjennomsnitt). Større motorer tåler vanligvis mye mer. (Men den Stratus-en du nevnte har kanskje gått i meste laget... og i tillegg trodde jeg at de brukte mer drivstoff, uten at jeg vet det sikkert) Jeg så også en polo på Finn nå. Ville testet den hvis jeg var deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CherryBlossom Skrevet 1. april 2008 Forfatter #17 Del Skrevet 1. april 2008 Ok, tusen takk for utfyllende svar alle sammen Vi får se hva det blir til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skya Skrevet 1. april 2008 #18 Del Skrevet 1. april 2008 (endret) Jeg har Polo og er veldig fornøyd med min. God å kjøre, billig i drift og pen å se på. Lykke til med bilkjøpet! Endret 1. april 2008 av Skya Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest WT Skrevet 1. april 2008 #19 Del Skrevet 1. april 2008 En Audi A4 med 1.6 liter motor høres ut som en dyr lidelse. Alt for lite dreiemoment for en så tung bil, det betyr mye giring og vektarbeid på drivverk. Idiotisk i et land med mye bakker og fjell, pluss fenomenet vinter. Da ville jeg, Gud forby, valgt Yaris istedet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest WT Skrevet 1. april 2008 #20 Del Skrevet 1. april 2008 ..Stratus er forresten en bil du bør slå fort fra deg. Den europeiske utgaven sliter veldig med diverse driftsproblemer, deriblant mye kluss med det elektriske, den er flink til å spise lagere og verst av alt så har jeg sett påfallende mange hvor registeret får seg en smell. Grunnen til at de er billige, er at de rett og slett ikke er verd mer. Som oftest burde de vært mye billigere. Skal du se på alternativ i klassen A4 og Stratus, så anbefaler jeg en Mazda 626. Det er biler som tåler bruk, og nå har deleprisene til og med gått ned igjen i pris. Gode å kjøre, men pass allikevel på rust! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå