Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gitte
Skrevet

Jeg har nøkkel til mamma og pappa ja. Kommer og går som jeg vil.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg har nøkkel. Studerer i en annen by, og er ofte hjemme på besøk, da noen dager av gangen, og det ville blitt slitsomt om jeg ikke hadde hatt nøkkel ;) Ikke for det, jeg har nøkkel hjem til både tanta mi og bestemor også. Hos bestemor kan jeg komme og gå som jeg vil, hos tanta mi etter avtale.

Skrevet

Ja, jeg har nökkel enda mamma og pappa ikke bor i mitt barndomshjem lenger (Fikk altså ny da de flyttet til den nye leiligheten). Har også nökkel hos svigers og de har nökkel hos oss. Men disse brukes aldri uten avtale.

Skrevet (endret)

Nei. Jeg har ikke bodd hjemme på 10 år, bor 140 mil unna og er hjemme max 1 gang i året, så det ser jeg ikke på som nødvendig.

Endret av Arkana
Skrevet

Jeg har nøkkel til barndomshjemmet, ja. Jeg bruker den aldri hvis mamma og pappa er hjemme, da ringer jeg alltid på. Foreldrene mine har også nøkkel til leiligheten min. Kjekt å ha når vi er innom hos hverandre og vanner planter etc. når noen er på ferie f.eks. Jeg synes også det er en trygghet i at andre enn meg og sambo har nøkkel.

Skrevet

Siden jeg aldri har bodd i huset til faren min og samboeren (mora mi er død) så har jeg naturligvis heller ingen nøkkel dit. Vi bor såpass langt unna at det ikke er vi som tar inn posten og vanner blomstene når de er borte.

Gjest Laddy
Skrevet

Hei

Jeg ser de fleste her har beholdt nøkkelen da de flyttet hjemmefra.

Det har ikke jeg, men det har sin forklaring.

Da jeg flyttet hjemmefra flyttet jeg et stykke unna, og kunne ikke ta en liten tur hjem hvis jeg trengte det. Skulle jeg hjem ble det avtalt hvilke helger osv, og da var det alltid noen hjemme og tok i mot meg - døren åpen. Derfor ble det naturlig for meg og ikke ha nøkkel.

Nå er jeg etablert selv, og har ikke lenger behov for "å dra hjemom". Jeg synes det er forskjell på ungdom som har flyttet hjemmefra for å gå på skole, og kommer hjem i helgene. Og, de som har flyttet hjemmefra for godt!

Jeg leste en som hadde nøkkel med tanke på om foreldrene ble syke o.l. for å komme seg inn. Det synes jeg er lurt, og kommer til å spørre om en nøkkel når mine foreldre blir eldre og det bare er en av dem igjen.

Skrevet (endret)

Ja :)

Selv om hjemmet er ganske langt ifra og jeg besøker foreldre kanskje to-tre ganger i året. Men den tiden jeg er der, trenger jeg jo nøkkel uansett for å komme inn og ut (er ikke stedet der dørene er åpne hele tiden, er litt større by).

Men jeg har ikke nøkkelen med meg hele tiden.

Endret av mrs_bond
Skrevet

Nei, det har jeg ikke.

Men det er nok rett og slett fordi jeg bor så langt unna at de vet godt om det når jeg kommer. (Har av og til da, for når jeg er hjemme får jeg låne en nøkkel, og det hender jeg glemmer å levere den tilbake) Men jeg foretrekker å ikke ha ansvaret for å huske hvor den er, jeg gidder ikke ha nøkkel til et hus 35 mil unna på nøkkelhanken min.

Men min bror har, og går inn og ut av huset som han vil, om noen er hjemme eller ei. Siden han bor i samme by som dem er det jo mer naturlig for ham.

Gjest Marillia
Skrevet

Ja, jeg har nøkkel til foreldrene mines hjem. Jeg bruker aldri nøkkelen når de er hjemme, men ringer på døra. Foreldrene mine er mye borte, så jeg bruker nøkkelen ofte for å hente post, vanne blomster, sette på varme osv. Søsteren min som bor på en annen kant av landet har ikke bruk for nøkkel, så hun har ikke.

Gjest _Leela_
Skrevet

Jeg har ikke nøkkel hjem og har vel aldri hatt egen nøkkel selv da jeg bodde hjemme, hos oss har alltid nøklene gått litt på omgang.

Bor vel 10 mil unna nå, men kommer aldri uanmeldt, skulle de ikke være hjemme da jeg kommer så blir nøkkelen hengt ut. Trenger jeg nøkkel da jeg er hjemme låner jeg en mens jeg er der. Men jeg tror søsteren min har nøkkel hjem, hun bor samme sted og da er det greit å ha den som sikkerhet, hvis hunden må luftes da man er borte lengre enn planlagt osv.

Gjest gjest_en
Skrevet

Jeg er student og flyttet ut for 3 år siden, men har nøkkel og kommer og går som jeg vil ettersom jeg bor ganske nærme. Men de vet som regel sånn ca når jeg dukker opp da. Føles helt naturlig å ha nøkkel ettersom jeg i stor grad føler meg hjemme der, de ønsker og at jeg skal ha nøkkel, det har lissom aldri vært snakk om noe annet...

Gjest Gjest_Bygdedyret_*
Skrevet

Jeg hadde ikke nøkkel den gangen jeg bodde hjemme, den gikk på omgang og med en hjemmeværende mor var det sjelden behov for nøkkel. Jeg fikk heller ingen nøkkel da jeg flyttet hjemmefra, og ønsket det heller ikke. Mine foreldre har flyttet opptil flere ganger siden jeg flyttet hjemmefra, de har aldri vært bosatt samme sted lenge av gangen, noe som gjør at jeg ikke har et spesielt barndomshjem å lengte hjem til. En annen sak er at mitt forhold til mine foreldre heller ikke tilsier at jeg trenger en nøkkel til deres hjem.

Når mine barn flytter ut så ser jeg gjerne at de beholder en nøkkel hver hvis de ønsker det.

Skrevet

Jeg har ikke nøkkel til barndomshjemmet mitt. Ser ikke helt hensikten med det. Mannen min har nøkkel til sin mors leilighet, men ikke til sin fars hus.

Skrevet (endret)

Jeg har nøkkel. Ettersom jeg studerer og bor hjemme i ferier, er det mest praktisk at jeg har nøkkel selv. Mamma vil gjerne at jeg skal ha egen nøkkel, og det vil jeg også. :)

Endret av Grønt blad
Gjest Stjernedryss
Skrevet

Jeg har nøkkel til mamma og pappa sitt hus og kommer og går akkuratt som jeg vil. Hender jeg stikker hjemmom for å hente ting uten at de vet det. Når jeg er hos mamma og pappa føler jeg meg hjemme når det gjelder å forsyne seg av skaper osv. Har også nøkkel til søsteren min sitt hus, men dit drar jeg aldri uanmeldt. Det er bare 2 år siden jeg flyttet hjemmefra, så greit at man løsriver seg sånn gradvis. Nøkkelen kommer jeg nok alltid til å beholde både av sikkerhetsmessige og praktiske årsaker.

Skrevet

Jeg har fortsatt nøkkel til barndomshjemmet.

Er faren min eller hans sambo hjemme ringer jeg alltid på, og venter til de åpner.

Trenger jeg å gå inn i hust når de ikke er der, gir jeg alltid beskjed først.

Det er tross alt ikke mitt hjem, og de som bor der fortjener at jeg respekterer deres rett til privatliv. Jeg hadde ikke likt om feks faren min bare låste seg inn i mitt hus sånn helt uten videre.

Skrevet

I min familie er det vanlig å beholde nøkkelen selv om man flytter hjemmefra. Jeg tror mine foreldre hadde synes det var veldig rart om jeg ville levere fra meg nøkkelen. De ser nok fremdeles på huset som hjemmet mitt selv om det er fire år siden jeg flyttet ut. Videre har mamma nøkkel til sitt barndomshjem, og pappa nøkkel til sine foreldre, selv om de nå bor i en leilighet han aldri har bodd i. Synes det er bare koselig, jeg :)

Gjest Gjest
Skrevet

Kan vel ikke kalle det for noe barndomshjem ettersom mine foreldre har flyttet ca en gang i året i snitt. Men jeg har nøkkel til der mutteren bor slik at jeg kan hjelpe til dersom hun skal bort eller har glemt/mistet nøkkelen sin.

Hadde aldri benyttet den uten å avtale at jeg skulle inn til henne. Jeg bor ikke der lenger og hun har også rett på litt privatliv ;)

Gjest Gjest_fil_*
Skrevet

Nei, jeg har ikke nøkkel til barndomshjemmet mitt (hvor foreldrene mine fortsatt bor). De har en reservenøkkel som henger ute et lurt sted, og den bruker jeg dersom jeg må inn i huset. Men jeg går aldri inn dit uten at de ber meg om det eller at jeg ringer dem og spør på forhånd. Jeg har et nært forhold til dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...