Meaty Skrevet 30. mars 2008 #21 Skrevet 30. mars 2008 Ja, jeg har nøkkelen til barndomshjemmet mitt der pappa bor nå. Men jeg bruker den ikke, det er mest som en forsikring hvis han skulle miste nøkkelen sin eller hvis det skulle skje noe. Jeg opplevde i fjor et tilfelle der det var veldig viktig å komme inn i huset til et familiemedlem av min samboer. De hadde reist på ferie til USA og ante fred og ingen fare da noen hjemme døde brått. Vi kunne ikke få tak i dem på mobil og visste ikke på hvilket hotell de bodde. Da låste vi oss inn i huset deres og sjekket litt på datamaskinen, der fant vi ut hvilket hotell de bodde på og fikk kjapt meldt i fra om dødsfallet. Forøvrig er dette en god grunn til å legge igjen info om hvor man befinner seg når man er på ferie...
Gjest Gjest Skrevet 30. mars 2008 #22 Skrevet 30. mars 2008 Jeg har hele tiden beholdt nøkkel til barndomshjemmet mitt. Tidligere så brukte jeg den aldri. Kom jeg på besøk så var dette avtalt på forhånd og jeg ringte på som alle andre. De siste årene har nøkkelen vært i flittig bruk da moren min ble syk og pleietrengende. Datteren min har fortsatt nøkke til mitt hjem. Hun bruker den aldri, men jeg ønsker at hun skal ha mulighet til å komme seg inn dersom hun er i byen og trenger det.
Gjest Evine Skrevet 30. mars 2008 #23 Skrevet 30. mars 2008 Jeg flyttet fra mor og fars hus da begynte å jobbe og kjøpte meg egen leilighet. Hadde ikke behov for nøkkel til huset deres lenger da .. Hvis noe skulle skje så hadde Securitas nøkkel - det var bedre sikkerhet enn om jeg skulle hatt den. Nå har min eldste sønn flyttet hjemmefra .. men han har ikke lenger nøkket til huset vårt .. Han er velkommen når tid som helst .. og han kommer akkurat når han ønsker det .. men vi klarer å låse opp døren for ham
Gjest Wolfmoon Skrevet 30. mars 2008 #24 Skrevet 30. mars 2008 Det trenger jeg i grunn ikke, hvis de ikke skulle være hjemme så vet jeg hvor de henger nøkkelen Og har de glemt å henge ut den, så vet jeg hvor reservenøkkelen er også! hehe, sånn er det når man er fra bygda!
Carebear1 Skrevet 30. mars 2008 #25 Skrevet 30. mars 2008 (endret) - Endret 24. august 2008 av Melania
Kosemose Skrevet 30. mars 2008 #26 Skrevet 30. mars 2008 Ja det har jeg. Foreldrene mine syns det er en trygghet å vite at jeg har det, selv om jeg bruker den svært sjeldent. Jeg låser meg aldri inn der med mindre det er avtalt på forhånd.
Gjest Gjest-M- Skrevet 30. mars 2008 #27 Skrevet 30. mars 2008 Ja, jeg har nøkkel. Det er veldig greit, etter som min far begynner å bli gammel, og jeg da kan enkelt komme meg inn i et nødsfall. Vi bor veldig nær hverandre, så det er praktisk hvis jeg skal ta inn post, vanne blomster eller låne et eller annet. Min eldste sønn har flyttet ut, men har ikke nøkkel til min leilighet. Behovet har ikke vært der, rett og slett.
Gjest Gjest Skrevet 30. mars 2008 #28 Skrevet 30. mars 2008 Jeg har nøkkel, men kommer ikke uanmeldt inn til dem Synes det er greit å ha, men de kunne vel også gjort en avtale om å ha en ekstranøkkel hos noen gode naboer og en nøkkel jeg kunne låne når jeg bor hos dem noen dager - det er mest i nødsfall det er viktig, og så er det praktisk når jeg drar til hjemstedet og de evt ikke er hjemme. Nå flytter de til nytt hus, og da vet jeg ikke hvordan det blir med nøkkel, det er egentlig mindre grunn til at jeg skal ha nøkkel dit ettersom jeg ikke kommer til å være der alene (har ikke venner o.l i den byen). Jeg regner imidlertid med at de kommer til å gi nøkkel til noen pålitelige naboer - det er greit om noe skulle skje. Her vi leier har vi forresten nøkkel til huseiers hus, men det er kun til bruk når vi passer plantene hennes og evt i nødsfall som brann og sykdom. Hun har alarm i huset som vi ikke kan den vanlige koden til, men bytter kode når vi skal ha tilgang der
Gjest Gjest Skrevet 30. mars 2008 #30 Skrevet 30. mars 2008 Har ikke nøkkel og har ikke behov for det. Føler meg som en gjest i mine foreldres hus selv om det er mitt barndomshjem. Vet jeg kan ta meg noe mat f.eks men jeg spør alltid først. Jeg ønsker ikke at mine foreldre skal ha nøkkel til mitt hus heller. Jeg klarer fint å lukke opp døren for de.
Gjest Tigress Skrevet 30. mars 2008 #32 Skrevet 30. mars 2008 Eg har ikkje nøkkel. Eg vil ha middag når eg reiser heim, så eg dreg aldri heim om ikkje ein av dei er heime.
Gjest Dixie i.i Skrevet 30. mars 2008 #33 Skrevet 30. mars 2008 Har aldri tenkt på å levere den tilbake en gang, alle vi 3 barna har nøkkelen dit enda... Kjekt og ha om noe skulle skje, om de er bortreist osv. Nå har jeg fortsatt endel ting der (ski, og andre større ting man bruker skjelden) siden jeg har lite bodplass og de har masse... Når jeg tenker meg om så har "alle" nøkkel dit, hehe. Tante har en, onkel har en, bestemor har en, Falken har en og vi 3 barna har vært vår... Mamma og pappa har reservenøkkel til min leilighet også, kjekt om noe skjer eller jeg skulle miste den..
Gjest ¤bella¤ Skrevet 30. mars 2008 #34 Skrevet 30. mars 2008 Jeg har nøkkel til huset til mamma og stefaren min. Når jeg reiser hjem på helgebesøk kommer jeg som regel mens de er på jobb og da låser jeg meg inn selv, samt at jeg stadig er på farten når jeg er hjemme og låser meg da inn og ut etter behov. Til pappa har jeg ikke lengre. Har ikke levert fra meg nøkkelen, men de byttet utgangsdør, og da også lås. Me jeg er bare der om de er hjemme, så da ser jeg ikke vitsen med å ha noen nøkkel.
HeleneHarepus Skrevet 30. mars 2008 #35 Skrevet 30. mars 2008 Jeg har nøkkel hjem til mine foreldre. Men bruker den aldri uten at de vet det. Samme motsatt vei; mine foreldre har nøkkel til vårt hus, men bruker den aldri uten at vi vet det. Trygghet for begge parter.
LilleMy Skrevet 30. mars 2008 #36 Skrevet 30. mars 2008 Ja, jeg har beholdt den. Og foreldrene mine har gjort det klart at jeg kan komme og gå som om jeg fremdeles bodde der. Men i praksis er det sjeldent at jeg bruker den. Og jeg flyttet hjemmefra for 18 år siden.....
Lille Ballerina Skrevet 30. mars 2008 #37 Skrevet 30. mars 2008 Ja, jeg har beholdt den. Og foreldrene mine har gjort det klart at jeg kan komme og gå som om jeg fremdeles bodde der. Føles veldig godt
{Pepita} Skrevet 30. mars 2008 #38 Skrevet 30. mars 2008 Har aldri hatt behov for egen nøkkel, da den fortsatt ligger der den har ligget i alle år....Men, mine besøk er uansett aldri uanmeldt, og det kunne ikke ramle meg inn å bare låse meg inn uten at det er avtalt på forhånd. Jeg har flyttet ut for mange år siden og det er ikke mitt hjem lenger.
snexi Skrevet 30. mars 2008 #39 Skrevet 30. mars 2008 Jeg flyttet ut for ca 15 år siden, beholdt nøkkelen og klarte og miste den.[ Dvs hele nøkkelknippen forsvant] Etter ønske fra foreldrene mine fikk jeg derpå en ny nøkkel. De mener vi gjerne må disponere huset eller komme på besøk akkurat når det passer oss. Mine foreldre, svigerforeldre og søster har og nøkkel til vårt hus. Det er ikke sånn at de tråkker ned dørene altså, men greit og ha om vi er bortreist og de må se til huset.
ceca Skrevet 30. mars 2008 #40 Skrevet 30. mars 2008 jeg har nøkkel til foreldrene mine. De vil gjerne at jeg har det og.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå