Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Raptuza
Skrevet

Jeg har beholdt nøkkelen i over ti år, da vi bor på en annen kant av landet og er der 1-2 ganger i året. Storparten har min fraskilte forelder bodd alene og ikke alltid vært hjemme, og vi har også fartet litt rundt når vi er på hjemtraktene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg har beholdt den, men kun brukt den etter avtale.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg flyttet hjemmefra for 12 år siden, men jeg har fortsatt nøkkel. Trenger den egentlig ikke, kun de gangene min mor har vært syk. (Hun bor alene, så da er det en trygghet).

Skrevet (endret)

Ja, men jeg trenger den ikke. Det er på et sted hvor det ikke er nødvenig å låse døra. Og hvis den skulle være låst, så kan jeg klatre opp verandaen - det er litt høyt, men jeg klarter opp noen steiner, og svinger meg opp på rekkverket. :P

Endret av Pax
Gjest Gjest
Skrevet

Ja, jeg har beholdt den. Og foreldrene mine har gjort det klart at jeg kan komme og gå som om jeg fremdeles bodde der. Men i praksis er det sjeldent at jeg bruker den.

Skrevet

Mens jeg studerte og bodde ca 16 mil unna beholdt jeg nøkkelen.

Nå har jeg begynt i jobb, og bor 60 mil unna, så da var det egentlig lite poeng å ha nøkkel da jeg ikke drar hjem så ofte uansett :)

Skrevet

Ja, jeg har fortsatt nøkkel, men er hjemme en gang om året - så foreldrene mine vet når jeg bruker den... :)

Skrevet

Ja, har nøkkel fortsatt, men bruker den aldri uten å varsle på forhånd. Er litt for å ha en reservenøkkel utenfor huset også, samme som at de har en nøkkel til leiligheten vår liggende. Blir aldri brukt med mindre vi avtaler at de skal vanne planter her når vi er bortreist etc

Skrevet

Nei, jeg har ikke nøkkel, og i mitt tilfelle ser jeg heller ikke poenget i det.

Jeg bor langt unna, og er der 3-4 ganger i året, og da kan jeg låne nøkkel om jeg trenger det.

Jeg har nok nøkler å passe på, trenger ikke å ha ansvar for enda en.

Skrevet

Ja, jeg har nøkkel, men jeg bruker den bare hvis vi har avtalt at jeg skal komme. Lillebroren min har også nøkkel til mammas hus. Det er jo mest av praktiske årsaker...

Mamma ba om å få tilbake nøkkelen under en relativt kjip krangel, og da ble jeg skikkelig lei meg, husker jeg. Heldigvis ordnet vi opp raskt, så jeg har den fremdeles.

Gjest Gjest
Skrevet

Ja, det har jeg - og jeg bruker den "hele tiden" ettersom jeg bor i samme by.

Selv om det er flere år siden jeg flyttet hjemmefra, går jeg ut og inn av mine foreldres hjem som jeg vil. Jeg tror faktisk de ville sett på det som merkelig om jeg skulle ha avtalt med dem hver gang jeg kommer, og de ser på det som like naturlig som meg at jeg kan låse meg inn etter behov.

Skrevet

Jeg beholdt nøkkelen, men mamma visste alltid når jeg kom, kunne ikke falt meg inn å bare plutselig dukke opp på eget initiativ og låse meg inn.

Da mamma flyttet ut av mitt barndomshjem og inn i nytt hus med ny ektefelle fikk jeg ikke nøkkel, og vil ikke ha det heller. Det ligger uansett en ekstranøkkel hos naboen der, i tilfelle.

Jeg har aldri hatt nøkkel til pappa

Skrevet

Ja, det har jeg, og bruker den ofte. Er ofte hjemme hos mine foreldre mens de er på jobb eller bortreist. Og det er etter avtale med dem, at jeg går og kommer som jeg vil, selv etter jeg har flyttet ut.

Skrevet

Ja, selv om de bor på den andre siden av landet. Veldig praktisk når jeg er hjemme og skal ut om kvelden og kommer hjem etter at de har lagt seg osv. De vet selvsagt at jeg har den, og deres hus er som et hjem for meg enda, selv om jeg har mitt eget sammen med mannen nå.

Skrevet

Nei, ærlig talt. Jeg bor der ikke, så hvorfor i alle dager skal jeg ha det?

Jeg leverte den fra meg den dagen jeg flyttet hjemmefra for å studere som 19-åring.

Skrevet

Flyttet hjemmefra for over 2 år siden og har beholdt nøkkelen og komer til å beholde den så lenge de bor der de bor nå. :)

Gjest Piper
Skrevet

Jeg har ikke nøkkel til mine foreldres hjem, for det har aldri vært mitt hjem. De flyttet til en mindre leilighet etter at vi barna flyttet hjemmefra, og jeg har derfor ikke noe behov for å ha nøkkel dit.

Låner en nøkkel ved behov, som for eksempel når de reiser bort og jeg skal vanne blomstene og ta inn posten.

Skrevet
Ja, selv om de bor på den andre siden av landet. Veldig praktisk når jeg er hjemme og skal ut om kvelden og kommer hjem etter at de har lagt seg osv. De vet selvsagt at jeg har den, og deres hus er som et hjem for meg enda, selv om jeg har mitt eget sammen med mannen nå.

Men er det ikke mer praktisk at nøkkelen ligger hjemme hos dem i stedet for i ditt hjem på andre siden av landet?

For å få nytte av nøkkelen må du jo også huske å ta den med deg når du skal reise dit.

Skrevet

Jeg har ikke nøkkel.Mamma flyttet til ny leilighet og jeg trenger ikke nøkkel dit.

Uansett hadde jeg ikke fått det,mamma vil ikke at vi skal ha det lenger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...