Gå til innhold

Boka mi


KnockedUp

Anbefalte innlegg

Ånei!!! :(

Håper det går bra med henne!

:klemmer:

Jeg og :klemmer: Hun er jo i uke 33, så det går jo sikkert helt fint med babyen, men det var jo ikke slik det skulle bli selvfølgelig... :( Håper vi hører noe ganske fort, men de har vel nok med seg selv og med å informere familie og sånt noen timer fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ok...

Satt ut jeg nå.

Vi har mista en kompis i dag...

dvs det var ikke veldig nært, og det begynner å bli lenge siden vi traff ham, men det var en som mannen alltid har kjent... og som jeg har kjent så lenge som jeg har kjent mannen. Festa mye sammen før.

24 år.

Motorsykkelulykke.

Fy faen.

Jeg har ikke ord.

For en dag... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare litt over to år siden en i samme gjengen døde... han var vi nære. Så unge folk, bare plutselig... borte... Jeg forstår det ikke :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I sånne situasjoner finnes ikke ord...

:kose:

Sant det... Takk for :kose::klemmer:

Var begravelse i dag. Masse folk. Vi fikk ikke plass i kirken, men fikk lyd- og bildeoverføring i en annen bygning. Takler dårlig sånne ting... å se familien og de nære vennene og høre talen fra moren og sånt... Blir helt uvel. Har tenkt masse på de nærmeste den siste uka, spesielt på moren, selv om jeg ikke kjenner henne, sikkert fordi jeg har blitt mor selv nettopp. Synes så synd på de :tristbla: Men nå er det over iallfall, var fint også da. Ingen tvil om at han hadde mange som brydde seg om ham iallfall.

Så har vi fått barnehageplass :) De ringte i dag mens vi var i kirken. Fra 1/1, så det er en stund før jeg begynner på jobb igjen, men da får vi laaang innkjøringsperiode, pluss at jeg endelig kan få slappet av noen dager før det er full fres igjen på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skriver meldinger med I hver dag og det går stadig fremover med den lille jenta. Hun hadde hatt morkakesvikt, og sannsynligvis hadde hun ikke lagt på seg på noen uker. Men bortsett fra det går det visst over all forventning sier leger og jormødre. Hun veide 1500 g og var 38 cm da hun kom. Pustet selv fra starten av og er helt nydelig :hjerte: Har ikke fått besøkt de ennå, men I og M var innom en tur på lørdag hos oss og viste bilde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isabella kryper! Hun skjønner det ikke heeelt da, men er godt på vei. Hun lå på golvet i dag med en leke foran seg som lå akkurat to cm utenfor rekkevidde. Da skjønte hun at hun kunne dra seg bort med den ene armen, og hun kom frem til leken, men dyttet den selvfølgelig fra seg istedenfor å få tak i den :roll: Så holdt hun på sånn til hun hadde kommet en meter bortover golvet :) Flinke lille jenta. Hun forstod ingenting da jeg la leka lenger vekk enn de nevnte to cm da :fnise:

Bestemor havna på sykehuset i dag. Hun hadde visst vært helt vasete i dag tidlig og prata masse tull, så mor hadde kjørt henne til legevakten der hun ble hentet av ambulanse. De mente det ikke var noe annet galt enn en kraftig lungebetennelse kombinert med for lite væskeinntak. Håper ikke det. Kloke, snille bestemoren min, hun er altfor ung og frisk til at det kan skje noe galt med henne nå :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ut på fredag :hoppe: Jentekveld hos S. GLEDER MEG. Har kun vært ute en gang alene utenom utdrikkningslaget siden vi fikk Bella så det skal bli kjempedeilig. Og på lørdag skal vi ha barnevakt (mor og far), for da skal vi ut begge to, N&C skal ha fest. Trenger en helg hvor jeg ikke bare er mamma nå kjenner jeg, føler meg litt smådeprimert og innesperret om dagen. Elsker jo å være med lillejenta det er ikke det, men det tar litt på å ha det ansvaret hengende over seg hele tida, spesielt når jeg sover så lite...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sto opp kl 7 i dag. Deilig å sove "lenge". Dro på posten straks de hadde åpnet og hentet min nye tlf :hoppe: Endelig. Nå gjenstår bare å skaffe alle nr jeg har mistet, som vel er omtrent alle :( Skal iallfall lage backup på PCen nå. Ellers sløv dag frem til mannen våkna kl 14, kun litt rydding og leking med Isabella. Hun kryper litt lenger i dag, så det går fort fremover!

Når mannen sto opp reiste jeg og tok sol også opp til mor en tur med Isabella sin sovepose, hun sparker den også av seg om natta så den må sys igjen. Og jeg eier jo verken nål eller tråd, så da må vi heim te mor å få hjelp :fnise: Etterpå dro vi på sykehuset, først til bestemor. Hun virka oppegående, men så ganske syk ut :( Vet ikke hvor lenge hun blir liggende, jeg skal bli med familien inn og besøke henne i morgen også. Så tok vi heisen ned til I og de, og fikk endelig sett lille N :hjerte: Hun var jo bare helt nydelig. Så helt ut som en fullbåren baby, bare mye mindre. Vet ikke hvordan de pleier å se ut når de er født så mye for tidlig, men hadde sett for meg at de var litt mer "skrøpelige"? Hun var iallfall veldig søt, hadde bollekinn og hår på hodet og alt :)

Nå har jeg sett Greys og må legge meg snart. Bør egentlig være i seng seinest 22 hvis jeg ikke skal være helt vrak neste dag, men for første gang på lenge er jeg faktisk litt opplagt, så har lyst til å være våken litt til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Oppdatering...

er veldig dårlig på å skrive dagbok for tiden. Er litt deprimert om dagen, jeg har mye vondt i eggstokken nå, og konstante mensmurringer. Er så lei av denne DRITTsykdommen og kjenner jeg blir mer og mer pessimistisk for framtiden. Da jeg fikk diagnosen var jeg jo optimistisk, syntes prøverør og operasjoner var fullstendig uproblematisk og var takknemlig for at det ikke var kreft eller noe annet fælt jeg hadde. Men det er jo ingenting som hjelper :( Og jeg er så sliten og utmattet hele tiden, gynekologen min har tydeligvis ikke peiling, og smertene blir jo bare verre :( :( Syting, jeg vet, men jeg er så LEI hele kroppen min.

Bestemoren min er flyttet til et annet sykehus nå, et hvor de sender de som egentlig ikke er syke nok til at de trenger å være på sykehus, men ikke friske nok til at de kan dra hjem. Så det går mye bedre. Men det tok mange dager før medisinene begynte å virke, og de hadde visst vært usikre på om hun kom til å overleve. SKUMMELT. Hun er jo så frisk og har alltid vært det. Greit hun er gammel, men at det kan gå så fort likevel...

Koser meg masse med Isabella om dagen da. Hun er blid hele tiden, og kjempeaktiv. Kryper rundt i turbofart overalt nå, og vil IKKE være i ro. Bissy-Issy :hjerte:

Nå skal jeg ta Isabella inni regnjakken og løpe en tur over til olde-farmor med takkekort fra navnefesten. Skal prøve å bli flinkere til å skrive her inne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

:kose:

Kjedelig å høre at du sliter med sykdommen. Det er ikke moro når det ikke synes å være en ende på noe.... Håper du finner noe som kan lindre litt etterhvert!!

Men hyggelig å høre om Isabella da, at hun har blitt en aktiv liten krabat! Jeg venter fortsatt på å bli liksomtante, min venninne er 1 uke på overtid i dag, og foreløpig skjer det lite. Gleder meg til han der inne finner det for godt å komme ut! :hoppe:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kose:

Kjedelig å høre at du sliter med sykdommen. Det er ikke moro når det ikke synes å være en ende på noe.... Håper du finner noe som kan lindre litt etterhvert!!

Men hyggelig å høre om Isabella da, at hun har blitt en aktiv liten krabat! Jeg venter fortsatt på å bli liksomtante, min venninne er 1 uke på overtid i dag, og foreløpig skjer det lite. Gleder meg til han der inne finner det for godt å komme ut! :hoppe:

:klem:

Ja det håper jeg også... men det er nok ingen vei utenom ny operasjon... "Snakket" med gyn inne på endometrioseforumet og ifølge henne er det ingen medisiner som har effekt på cystene, må operasjon til :( Håper bare de finner en medisin som funker etterpå fram til ny graviditet, så får vi ta det derifra. Må nok fjerne minst en eggstokk etterhvert, men... håper det blir noen år til det blir nødvendig. Er ikke smerten som er det verste, men det er liksom en konstant påminnelse om at sykdommen er der, og jeg vet jo det blir verre og verre :( Og det kan spre seg til både tarmer og lunger, så det er litt skummelt rett og slett. Er det som tar på og tenke på. Men... nok sykdomssnakk. Sikkert kjempeinteressant å lese om :roll: Skal til gyn på fredag så vi får se hva han sier.

Så spennende med tantunge rett rundt hjørnet! Har jo mange venninner selv som har fått dette året, og jeg føler til tider at jeg har gledet meg nesten like mye som de selv, hehe :) Så kjekt å se hvordan de ser ut når de kommer, hvem de ligner på og etterhvert hvem de viser seg å være :) Synes det er like facsinerende hver gang det faktisk kommer et nytt menneske ut av noen jeg kjenner!

Endret av KnockedUp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

... ellers har vi hatt en fin dag. Har hatt en del vondt, men foreløpig virker det fint med ibux+paracet. Det regner stort sett hele tiden her, men var en times opphold tidligere, med ganske god varme i sola, så tok med Isabella ut i vogna og bort på senteret her for å gå i banken med barnetrygda og kjøpe litt babymat. Har lyst til å slutte med middagsglassene og begynne å lage litt mat til henne selv snart, men vi spiser så utrolig lite barnevennlig mat. Tror jeg må lete litt på nettet etter ideer til hva jeg kan lage.

Og nå kommer endelig den første tanna!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Så spennende med tantunge rett rundt hjørnet! Har jo mange venninner selv som har fått dette året, og jeg føler til tider at jeg har gledet meg nesten like mye som de selv, hehe :) Så kjekt å se hvordan de ser ut når de kommer, hvem de ligner på og etterhvert hvem de viser seg å være :) Synes det er like facsinerende hver gang det faktisk kommer et nytt menneske ut av noen jeg kjenner!

Da har den lille gutten meldt sin ankomst! Blir spennende å se ham, vi skal på besøk enten i morgen eller lørdag, litt ettersom hvordan det passer. Gleder meg!!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Da har den lille gutten meldt sin ankomst! Blir spennende å se ham, vi skal på besøk enten i morgen eller lørdag, litt ettersom hvordan det passer. Gleder meg!!! :hoppe:

Litt seint å svare på denne kanskje... :sjenert: Men gratulerer med "tantebarn". Håper alt går bra!

Nå har jeg ikke oppdatert på over en mnd, det er jo litt tragisk rett og slett. Greia var jo at jeg skulle ha en dagbok der jeg kunne skrive om alle framskrittene til Isabella så jeg hadde noe å se tilbake på senere, men... Det har iallfall skjedd masse. Og i går... *trommevirvel* reiste hun seg for første gang! *Kjempestolt* Hun er jo bare 8,5 mnd, håper det går en liten stund før hun begynner å gå, for ellers er jeg redd det blir i overkant mye knall og fall. Den store hiten om dagen er å få gå mest mulig mens vi holder henne i hendene, så hun vil jo så gjerne men eier ikke balanse.

I dag har vært en bra dag. I det siste har vi pleid å stå opp kl 6 og da har hun vært sur hele dagen, men i dag ble vi liggende til 7. Og hun har vært i kjempehumør :) Til og med litt kosete i noen få korte perioder :hjerte: Har gått to turer også, må virkelig skjerpe meg og få bevegd meg litt hver dag. Har falt fullstendig tilbake i gamle vaner ang snop/trening, så nå tør jeg ikke veie meg en gang.

Ellers er jeg plutselig smertefri igjen, og med det kom energien på magisk vis tilbake og også humøret og tiltakslysten. Håper virkelig det er p-pillene som fungerer og at det forblir sånn, for jeg har ikke skjønt hvor trøtt og lei jeg har vært før nå egentlig.

Har også vært hos mor og pynta pepperkakehus i dag, så nå er det snart jul i heimen. Gleder meg faktisk til å pynte i helga, det har jeg ikke gjort på mange år! :nisse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...