Gå til innhold

Boka mi


KnockedUp

Anbefalte innlegg

Hei og tusen takk :) Tror butikken heter Divakjoler eller no sånt. Skal sannsynligvis innom noen flere steder og, men skal jo ha en billig kjole så det er vel begrenset hvor stort utvalg som finnes. Satser på fint vær, det hadde iallfall vært sommer der i dag så vi får håpe det varer noen dager!

Vil anbefale deg å gå innom galleriet og butikken DaVinchi, Der har de mye fine kjoler, og ofte til en veldig akseptabel pris :)

Hvis dere også tenker å se dere rundt på litt butikker utenfor sentrum, anbefaler jeg dere å stikke innom Floyd i Åsane storsenter, i den delen som før het Arken. Der er det myyyye fine kjoler :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,hei :-D

Gratulerer med baby og bryllup :-D

Selv har jeg vært gift i nærmere 3 måneder og det er absolutt å anbefale :fnise:

Ellers synes jeg det er på plass for å takke for den fine fødselshistorien din,utrolig koselig lesning for en med begynnende fødselsangst, tror den kommer til å bli lest maange ganger ja :-D

Blir spennende å følge deg og lille Isabella videre.

Endret av mrsSJ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil anbefale deg å gå innom galleriet og butikken DaVinchi, Der har de mye fine kjoler, og ofte til en veldig akseptabel pris :)

Hvis dere også tenker å se dere rundt på litt butikker utenfor sentrum, anbefaler jeg dere å stikke innom Floyd i Åsane storsenter, i den delen som før het Arken. Der er det myyyye fine kjoler :) :)

Tas til etterretning, takk for tips :) Kjekt med litt valgmuligheter! Høres ut som du er fra Bergen?

Hei,hei :-D

Gratulerer med baby og bryllup :-D

Selv har jeg vært gift i nærmere 3 måneder og det er absolutt å anbefale :fnise:

Ellers synes jeg det er på plass for å takke for den fine fødselshistorien din,utrolig koselig lesning for en med begynnende fødselsangst, tror den kommer til å bli lest maange ganger ja :-D

Blir spennende å følge deg og lille Isabella videre.

Hei og takk for besøk ;) Og gratulasjon. Og gratulerer selv, ikke minst, både spire og bryllup på en gang nesten! Utrolig gøy når det klaffer på første forsøk!

Anbefaler deg å lese om/se så mange fødsler du orker (bare sørg for at de er fine først så du ikke blir vettskremt :fnise:) Jeg slukte alt sånt mens jeg gikk gravid. Synes faktisk det var greit å se/lese om fødsler som var vanskelige også, forberedte meg på hva som faktisk kan gå galt/bli tøft, samtidig som jeg jo så at det som regel alltid går bra til slutt. Gjorde iallfall meg veldig klar for å føde, og tror nok det bidro til at opplevelsen ble så bra (selv om jeg såklart også var heldig fra naturens side ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tas til etterretning, takk for tips :) Kjekt med litt valgmuligheter! Høres ut som du er fra Bergen?

Det er jeg ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Så fom i morgen altså, minst 30 min utholdenhetstrening og 30 min styrke. Som utgangspkt iallfall. Og slutt på kun to måltider til dagen og snacks annenhver kveld, hallo det er jo galskap ;) Oppdatering følger!

Heihei! :goodbye:

Hvis du lover å kikke innom meg og se at jeg gjør som jeg skal (med trening), så lover jeg å passe litt på deg også!

Ha en fantastisk helg! Håper du finner en kjole du liker!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei! :goodbye:

Hvis du lover å kikke innom meg og se at jeg gjør som jeg skal (med trening), så lover jeg å passe litt på deg også!

Ha en fantastisk helg! Håper du finner en kjole du liker!

:klemmer:

Hei! Avtale! Skjerpings for meg nå iallfall, jeg må ned 1-2 kg før 22 august for å passe perfekt i BRUDEKJOLEN MIN!! :D Ja, jeg fant kjole ja :fnise: Har dessverre ikke bilde, men skal legge ut når vi har giftet oss. Den var for stor i str 38, i str 36 passet den forsåvidt, men var veeldig trangt, he he. Så jeg må iallfall prøve å få strammet meg inn litt, om jeg ikke går ned noe :fnise:

Isabella begynte å grine når vi stod i kø ved gaten i går, og herregud som hun grein. Hørtes sikkert ut som om vi prøvde å vri av henne fingrene eller noe annet fælt. Holdt på helt til de starta flyet, da sovna hun og sov hele turen. Hun blir så utrolig sint og gretten når vi går vekk fra de normale sove- og spiserutinene. Det fortsatte mesteparten av dagen i går, i dag er hun heldigvis seg selv igjen.

Nå er mannen ute med broren og skal synge inn to sanger i platestudio, "utdrikkningslag", he he. Han hadde jo ikke peiling på hva de skulle, så det blir morsomt å høre om han likte det. Jeg og H ser Sex & The City og straks skal jeg sykle en times tid på ergometersykkel :D

God helg til alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg vært på spa og fått antistress-behandling, deilig! 2 t med massasje+ansiktsbehandling :D Ble kjørt i en halvtime og måtte gå rundt på et kjøpesenter med bind for øynene først, så sikkert veeeldig lurt ut :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så morro da :)

Ja det var veldig bra :)

Da var vi hjemme igjen, heldigvis gikk flyturen bedre denne gang, Isa-vennen var helt rolig hele turen. Sovna da flyet letta også sov hun til vi hoppet ut av bilen hjemme. Hun er 4 mnd i dag! Har nettopp fått bittelitt grøt, hun syntes nok det var litt rart, og grapsa masse :) Men det gikk da ned endel og.

Et vennepar av oss fikk babis i dag :) Så vi skal inn å se på ham i morgen *glede seg*. Han hadde en liten leppespalte men var nydelig med masse mørkt hår (sett bilde) :hjerte: Bitteliten. Ønsker meg ny baby allerede jeg :fnise:

Har spist både melkeprodukter, kylling, storfe og masse snop og snacks i helga :rodme: + inaktive dager. Men kommer sterkt tilbake i morgen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Har spist både melkeprodukter, kylling, storfe og masse snop og snacks i helga :rodme: + inaktive dager. Men kommer sterkt tilbake i morgen ;)

Hei hei!

Høres ut som du har hatt en kjempefin helg! Alltid verdt å ta med seg videre det!

Og så er det vel også noe med det å ikke skamme seg så lenge over det som har vært (apropos mat og inaktivitet), ikke noe mer som kan gjøres med det nå.... Så da er det ny uke og ny innsats igjen!

Ha en kjempefin dag!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En fin kveld til deg Bryllupstwisted :klem: Ja ny uke, men dessverre går det litt trått i dag og. Sto opp halv ni og kl 11 dro vi ut en tur, mannen skulle på jobbintervju og slapp meg av på kvadrat så jeg kunne kjøpe gave til den nye babyen. Kjøpte to luer, trepakk med sokker, topakk med grønnstripet body med knapping i siden, bittesmå tøfler og sett med hvit/mørkegrå sparkebukse + genser. Så reiste vi til sykehuset for å se på vidunderet. Han var selvfølgelig kjempeskjønn :hjerte: Og så lett, skjønner ikke helt at Bella har vært så liten, bare for 4 mnd siden...

Vi har fått :katt: :hjerte:. En liten tabby hannkatt, korthåret og 3 mnd gammel. Skal bli kjekt med en liten pus igjen. Foreløpig ligger han bare i sofaen og freser til hunden, men det går seg nok til snart. Heldigvis er vofsen godt vandt med katter, men hun har veeeldig lyst til å leke med den da. Litt nervøs for at hun ikke skal holde seg nok på avstand, katteklør kan være farlig for små vofser, men vi får bare være nøye med å passe på dem sammen.

Nå er jeg rett og slett bare kjempetrøtt, og Isabella er grinete og lei hun også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var Isabella i seng, sovna på første forsøk :icon_razz: Det er første gang tror jeg. Hun fikk litt grøt for en times tid siden, det falt nok mer i smak i dag for hun både gapte og svelget (selv om sikkert minst halvparten kom på utsiden :fnise: ).

Var ute og jogga litt tidligere, så da har jeg fått litt trim iallfall. Var ikke lange turen da, men fikk nå opp pulsen litt.

Pus ligger forsatt på sofaryggen og er skeptisk :) Han var ute på en oppdagelsesferd i sted, men trives visst best i høyden :) Han får vel utforsket litt i natt når han er alene, så er han nok mer husvarm i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Neferet

Var ute og jogga litt tidligere, så da har jeg fått litt trim iallfall. Var ikke lange turen da, men fikk nå opp pulsen litt.

Der ser du! Allerede trent og det var bare mandag! :jepp:

Dessuten har jeg lært at det er bedre med litt enn ingenting (det er ihvertfall det min ekstremt treningsnarkomane samboer prøver å fortelle meg. Hun blir ikke til å være i hus med hvis hun ikke trener minst 5 dager i uka...)

Så koselig med katt! Må innrømme at jeg ikke kan ha en, altfor allergisk. Men fine er de!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der ser du! Allerede trent og det var bare mandag! :jepp:

Dessuten har jeg lært at det er bedre med litt enn ingenting (det er ihvertfall det min ekstremt treningsnarkomane samboer prøver å fortelle meg. Hun blir ikke til å være i hus med hvis hun ikke trener minst 5 dager i uka...)

Så koselig med katt! Må innrømme at jeg ikke kan ha en, altfor allergisk. Men fine er de!

Ja sant det, alt må absolutt være bedre enn ingenting! Nå har jeg akkurat gått litt på step-maskinen, ble bare 7,5 min før mini var lei, men skal gå en time i dag hvertfall.

Ja katter er herlige, elsker katter :) De har så masse personlighet, også kan de være fryktelig egne, hihi. Men så sant ting skjer på deres premisser så blir de jo kjempekosete :hjerte:

Jeg mister håret mitt igjen :( Ringte til legekontoret og ville bestille time, men når jeg forklarte sekretæren hva det gikk i, sa hun at det var heeelt normalt siden jeg har vært gravid for ikke så lenge siden. Kunne visstnok få dyyype viker (noe jeg jo har nå) og bli veeldig tynn i håret før det ga seg. Men jeg er jo litt redd da, for jeg mista jo kriminelt mye hår et par mnd før jeg ble gravid med Isabella og. Da hadde jeg store hårløse flekker, masse flass og sprekker/sår i hodebunnen (sorry for ekkelhetene) i tillegg, det har jeg ikke nå, men flasser litt. Da ble det forklart som mulig bivirkning av IVF-medisinene, men det er jo slettes ikke sikkert det var det. Får spørre legen når jeg skal dit på onsdag for å snakke om medisin for å øke melkemengden.

Nå har vi fått de endelige lånepapirene i posten, slik at vi kan få omgjort lånet til førstehjemslån. Vi låner visst hele de 1,8 vi søkte om opprinnelig, så får vi det som er igjen utbetalt til konto. Litt greit egentlig, da skal det ikke være noe problem å få isolert 2. etasje før vinteren iallfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Neferet
Ja katter er herlige, elsker katter :) De har så masse personlighet, også kan de være fryktelig egne, hihi. Men så sant ting skjer på deres premisser så blir de jo kjempekosete :hjerte:

Hihi, jeg har en litt morsom historie på det der. Jeg er absolutt ikke oppvokst med katter (har alltid hatt hund), mens min kjære har hatt katt i 20 år (samme katten, den døde nå i vår). Vi passet huset hos hennes onkel for noen år siden med to katter i, og første kvelden sto den ene ved døra og ville ut. Så spurte jeg min kjære om jeg bare skulle åpne døra for ham, og fikk beskjed om at det kunne jeg. Så kommer det jo fra meg: "men hvor går han da???" Jeg blir mobba for det enda.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, jeg har en litt morsom historie på det der. Jeg er absolutt ikke oppvokst med katter (har alltid hatt hund), mens min kjære har hatt katt i 20 år (samme katten, den døde nå i vår). Vi passet huset hos hennes onkel for noen år siden med to katter i, og første kvelden sto den ene ved døra og ville ut. Så spurte jeg min kjære om jeg bare skulle åpne døra for ham, og fikk beskjed om at det kunne jeg. Så kommer det jo fra meg: "men hvor går han da???" Jeg blir mobba for det enda.....

:fnise: Ble katten 20 år?? Fantastisk. Vi er veldig glad i katter, og før vi kjøpte hus, bodde vi veldig landlig til så vi har hatt mange. Ingen av de ble vel eldre enn fem år (folk kjørte som galninger forbi der, så er redd de fleste ble påkjørt :frustrert: )

Var hos legen i går, han ville ikke skrive ut noe for å øke melkemengden :( Virka ikke som om det var noe han kjente til, han bladde litt i boka si, og endte opp med å skrive ut den sprayen for utdrivningen bare. Greit nok det, syns ikke den var så effektiv egentlig, men merka litt forskjell når jeg pumpa. Jeg får slutte og stresse og bare ta det som det kommer, så slutter vi å amme når hun ikke gidder mer eller det blir helt tomt. Tok blodprøver for håravfallet, og han sa jeg måtte bruke fungoral-shampo mot flassen, har jo litt igjen fra før jeg ble gravid så vi får se om det hjelper. Er to dager forsinka med mens igjen, har tydeligvis ikke 28-dager sykluser lenger...?? Har vært å henta cerazette nå, vil ikke gå rundt å lure på om jeg er gravid hele tiden, selv om det jo er svært lite sannsynlig at jeg blir det. Uansett så er det jo med på å bremse endoen og, og det er jo det som er det viktige nå.

Lillepus er helt sprø :fnise: Han løper rundt som en galning, hopper fra bordet og opp på klesstativet, og i sted skulle han på død og liv inn i oppvaskmaskinen. Også hopper han opp til toppen av høytalerene våre, som sikkert er 130 høye, og setter klørne fast inni de små hullene så han blir hengende der og mjaue :overrasket: Litt skummelt det der.

Nå har jeg rydda litt, satt på en oppvask og lagt Isabella. Tenkte jeg skulle sortere litt i bildene på dataen og sende en haug inn til fremkalling. Har sikkert 500 bilder av Isabella allerede :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet
Nå har jeg rydda litt, satt på en oppvask og lagt Isabella. Tenkte jeg skulle sortere litt i bildene på dataen og sende en haug inn til fremkalling. Har sikkert 500 bilder av Isabella allerede :overrasket:

Det er vel neppe noen uventet sak med mye bilder skulle jeg tro. Sambo er fadder for sin fetters datter, og vi har jo tonnevis av bilder av henne som er tatt i løpet av de to årene hun har vært til... Tør ikke tenke på hvordan det skulle bli hvis vi hadde en egen! :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel neppe noen uventet sak med mye bilder skulle jeg tro. Sambo er fadder for sin fetters datter, og vi har jo tonnevis av bilder av henne som er tatt i løpet av de to årene hun har vært til... Tør ikke tenke på hvordan det skulle bli hvis vi hadde en egen! :overrasket:

Ja det er vel sånn det blir. Kjekt å ha masse bilder og, blir endel jobb med å sortere og holde orden i alt, men kommer til å bli veldig gøy å se tilbake på senere. Må få laget en backup snart, det ligger jo endel ute på fotoknudsen, men laaangt ifra alt.

Har sinnsykt gangsperr i brystregionen, skuldre og armer. Vi har fått Total-Gym-apparat fra TV-shop, er supermange øvelser man kan gjøre med den så tror det skal bli bra å bruke den. Det fulgte med en dings som liksom skal måle fettprosenten i kroppen, den var jo mildt sagt en nedtur...! I følge den så har jeg en fettprosent på 31,4 - i bruksanvisningen stod det at det betød "FAT". Akkurat som jeg ikke følte meg slaskete nok fra før :ler: Nei, kan jo ikke ta det seriøst, jeg er ca 65 kg/167 høy og har nå mer muskelmasse enn fett så det kan vel ikke være riktig...? Men samme kan det være egentlig, har jo som mål å bli mer veltrent uansett.

Mannen er på pokerspilling hos en kompis, så jeg har vært alene med Bella siden 4 ca. Vi har vært hos moren min og trilla tur med hunden i regnet (nydelig, jeg elsker regn :) ) Fikk med meg hjemmelaget pizza hjem, verdens beste :nam: Så har jeg kjøpt en sjokolade som jeg skal spise nå, siden det er lørdag :sjenert: Så blir det nok relativt tidlig kveld. Bella spiste opp en halv porsjon med grøt i 8-tiden, hun liker det faktisk kjempegodt allerede, også la hun seg og sovna for kvelden kvart over ni. Det er det tidligste noensinne :D Håper hun begynner å få normal døgnrytme snart, skal bli så deilig å få kveldene for seg selv så jeg og kan begynne å legge meg tidligere. MÅ ha noen timer med ungefri før jeg hopper til køys.

Pusekatten ligger i fanget mitt og maler :hjerte: Han er så søt :) Foreløpig lyder han navnet Abdi :fnise: , men mannen har hatt en tendens til å skifte navn på kattene våre noen ganger før de får det endelige, så vi får se hvem han blir til slutt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...