Gå til innhold

Sier dere ifra, når dere er borti biler?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Flotte greier, så har altså en eller annen vært borti den nye bilen min. Lakkskader på skjermen, grrrrr.

Hva gjør dere om dere skader andre sine kjøretøy?

Og hva om barnet ditt lager bulk på nabobilen, med bildøra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, e du gal? Tør ikke gå uten å si ifra. Første gang eg var borti en bil var på en parkeringsplass. Da jeg kjørte bort for å parkere en annen plass(siden eg ikke turde å prøve meg på samme plassen en gang til) var noen så observante at de noterte seg at jeg stakk av og la en lapp på ruta hans. Denne tok jeg bort og skrev en ny lapp da:) En ærlig liten sjel skal jeg si deg! Problemet var jo bare at han jeg var borti er den største drittsekken på jord, som ga meg skyld for skader jeg ikke hadde gjort, men han fikk medhold fra NAF. Drittsekk... Grr..

Føler med deg da, ufattelig kjipt:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Piper

Det har aldri hendt, men jeg ville lagt en lapp i vinduet med navn og telefonnummer, sånn at vi fikk ordnet opp i det. Det samme gjelder om barnet har gjort det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok sagt ifra. Har aldri kommet borti en bil.

Det har skjedd to ganger at noen har kommet borti vår bil og de var ærlige og sa ifra. Det er jeg veldig taknemlig for. Det ble ikke noe skade, men bare at de var ærlige nok til å si ifra syns jeg var kjempe fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville blitt så lei meg og sint om noen hadde stukket fra vår bil, så jeg ville selvfølgelig vært ærlig selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Ei jeg kjenner opplevde dette midt i værste julestrida. Der hadde juletreselgeren som sto ute på parkeringsplassen sett alt og stoppet vedkommende som var på tur bort, og så ventet ved bilen til venninna mi kom ut igjen. Hun som kjørte på bilen mente riktignok hun "ikke hadde merket noe", men den er litt vanskelig å svelge når bilen har en over halvmeteren lang lakkskade med tilhørende bulk på sida...! :eeeh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er skikkelig irriterende å komme og finne nye bunker i bilen. Spesielt ille var det da vi hadde unger i barnehagen. Jeg begynte å parkere på oppsiden av barnehagen (en parkeringsplass som ikke er så mye i bruk) bare for å slippe å få nye "hakk" etter ivrige unger som skulle ut. Arrrg, sånne foreldre som ikke passer på når ungene åpner dørene synes jeg er ganske sløve. :nei:

Ingen av mine unger våger å åpne døren uten å holde den igjen slik at den ikke skal dunke. Tror jeg har gitt uttrykk for den frustrasjonen slik at de har hørt det, ja. :rope:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spadamen

Eg trur ikkje eg ville sagt frå. Heller dei enn meg. Om eg skulle ha betalt tilbake, måtte personen ha fått tilbake 20kr/ månaden ellerno. Det er det einaste eg hadde hatt råd til. Og dei pengane ville eg heller ha brukt til ein liter mjølk.

Eg har sjølv blitt påkøyrd to gangar. Den eine gangen sa mannen ifrå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom for noen måneder borti en Audi som sto i garasjen. Speilet mitt kom så vidt borti bildøra på bilen. Det kom en bitte bitte liten stripe som man ikke kunne sett om man ikke visste hvor den var.

Men jeg sa ifra til dama. Dette var tross alt en splitter ny audi.

Hun sa hun ikke ville brydd seg om det var en gammel bil.. skaden kosta 7500... :|

Men jeg sier alltid ifra hvis jeg ser det har kommet en skade!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hadde et uhell i garasjen der jeg bor for litt siden. Dette førte til at jeg tok lille blinklyset på siden av bilen.

La igjen en lapp der jeg beklaget sterkt det som skjedde og ba dem ta kontakt med meg slik at vi kunne ordne opp. La igjen leilighetsnummer og telefonnummer, men har aldri hørt noe i fra dem. Skaden har dem fortsatt .

:klø:

Jeg kommer ikke til å purre på dem for dette. Dersom dem ikke kan ta kontakt så får det heller være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri opplevd det, men om det skulle skje, så legger jeg igjen en lapp med navn og telefonnummer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_NinjaTurtle_*

Nei. Sier helt sikkert ikke ifra. Om jeg blir sett, skriver jeg falsk adresse og legger igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Jeg så en gang ei dame som skulle rygge for å komme seg inn i en plass på parkeringen. Hun dundra inn i en parkert bil, så den dundra inn i bilen som stod parkert rett bak. Hun åpna døren sin, så litt på bilen hun kræsja inn i, så seg rundt og kjørte... :o

Rakk ikke å ta nummeret på bilen... Det ble mye skader på bilen som stod bakerst og litt på den hun kræsja i.

Ble sjokkert jeg, selvsagt finner man bileier eller legger igjen lapp med navn og nummer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_NinjaTurtle_*

Hvis det var så selvsagt, hvorfor kan ikke jeg se noen grunn til å legge igjen navn og adresse? Er grunnen at dere skal slippe å holde på den hemmeligheten og at folk ville fordømt dere om man fant ut at dere hadde stukket fra skader dere hadde påført andre?

Jeg kan ikke se noen fordel av å oppgi navnet og adressen min, derfor fins det ingen biologisk grunn til å gjøre det, slik jeg ser det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Hvis det var så selvsagt, hvorfor kan ikke jeg se noen grunn til å legge igjen navn og adresse? Er grunnen at dere skal slippe å holde på den hemmeligheten og at folk ville fordømt dere om man fant ut at dere hadde stukket fra skader dere hadde påført andre?

Jeg kan ikke se noen fordel av å oppgi navnet og adressen min, derfor fins det ingen biologisk grunn til å gjøre det, slik jeg ser det.

Det har med samvittighet å gjøre.. Medfølelse, man vil gjøre opp for seg.

Jeg har aldri kommet borti andres biler.. Men hvis jeg noengang gjør det, så vil jeg vente og se om de som kjører bilen snart kommer. Eventuelt få bilnummeret til vedkommende ropt opp i et stort kjøpesenter, hvis skaden skjedde på parkeringsplass utenfor.

Hvis det skjedde utenfor èn butikk, bank el. og jeg ventet lenge uten tegn til de, så ville jeg tatt bilnummeret, kontaktet biltilsyne for å få vite hvem som eier bilen, dratt fra "åstedet" og kontaktet bileieren. Hvis jeg ikke hadde fått navnet til eieren, eller fått til å spore opp telefonnummeret hans, ville jeg nok lagt en beklagelseslapp på bilen, med min kontaktinfo. Men ville nok ventet ganske lenge på stedet i håp om å få snakke med de jeg bulka bilen til, så fort som mulig, ansikt til ansikt.

Dette hadde skjedd ganske automatisk tror jeg, uten å engang vurdere å bare kjøre derfra. Forhåpentligvis tenker de fleste andre slik og. Noe annet ville vært skremmende..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis det var så selvsagt, hvorfor kan ikke jeg se noen grunn til å legge igjen navn og adresse? Er grunnen at dere skal slippe å holde på den hemmeligheten og at folk ville fordømt dere om man fant ut at dere hadde stukket fra skader dere hadde påført andre?

Jeg kan ikke se noen fordel av å oppgi navnet og adressen min, derfor fins det ingen biologisk grunn til å gjøre det, slik jeg ser det.

Fordi det har med samvittighet, medfølelse og høflighet å gjøre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville sagt fra, rett og slett fordi jeg vet hvor jævlig irriterende det er å bli utsatt for det motsatte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg trur ikkje eg ville sagt frå. Heller dei enn meg. Om eg skulle ha betalt tilbake, måtte personen ha fått tilbake 20kr/ månaden ellerno. Det er det einaste eg hadde hatt råd til. Og dei pengane ville eg heller ha brukt til ein liter mjølk.

Eg har sjølv blitt påkøyrd to gangar. Den eine gangen sa mannen ifrå.

Det er noe som heter "Den som er med på leken får tåle steken". Hvis du har valgt å kjøre bil så har du et ansvar for å ordne opp hvis du forårsaker skade også. Hvis du ikke har råd til det får du heller la vær å kjøre bil, mener jeg. Det er jo ikke sikkert at den andre bileieren har bedre råd enn deg.

Jeg har selv blitt påkjørt på en parkeringsplass av en som prøvde å presse seg inn der det ikke var plass. Han prøvde å snike seg unna men jeg kom akkurat ut av butikken og så alt som skjedde! Da jeg konfronterte ham så prøvde han faktisk å gi meg skylda, enda jeg ikke var i bilen min da det skjedde!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frk.Uhåndterlig

Dersom jeg skulle hvert så uheldig å komme borti en parkert bil med min egen bildør eller om jeg hadde kjørt på en bil så hadde jeg sagt fra ja!

Min søster var faktisk vitne til den Jens Soltenberg episoden da hun så han bulka borti en bil på en sykehusparkering - han gikk ut skrev tilsynelatende noe på en lapp og festet lappen til vindusviskeren!

Han bulket en bil og lot som han skrev opp navn og tlf.nr til eieren av bilen - hvilket var en bløff! Han festet en blank lapp til vindusviskeren!

Min søster bla. kunne bekrefte hvem dette var......

JA, jeg ville ha sagt fra om jeg ødela en annens bil! Om noen ødela min bil uten at jeg så det selv, hade jeg virkelig satt pris på at vedkommende la igjen beskjed om det med navn og tlf.nr.

Endret av Frk.Uhåndterlig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...