Gå til innhold

Sier dere ifra, når dere er borti biler?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Jeg ville sagt fra, rett og slett fordi jeg vet hvor jævlig irriterende det er å bli utsatt for det motsatte.

Det er en ting. Men det er vel ikke hovedtingen?

At man får snakket med bilkjøreren bør være det første som står i hodet på noen som dessverre har kommet borti en annens bil. Av ren refleks, på samme måte som man trekker til seg hånda når den er borti ei stekeplate mener jeg.

Rart at i det heletatt vurderer å stikke, og ser seg rundt for å se om noen fikk med seg det som skjedde. Små skader kan koste masse, derfor må man være forsiktig når man åpner bildører, parkerer tett og rygger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Frk.Uhåndterlig
Det er en ting. Men det er vel ikke hovedtingen?

At man får snakket med bilkjøreren bør være det første som står i hodet på noen som dessverre har kommet borti en annens bil. Av ren refleks, på samme måte som man trekker til seg hånda når den er borti ei stekeplate mener jeg.

Rart at i det heletatt vurderer å stikke, og ser seg rundt for å se om noen fikk med seg det som skjedde. Små skader kan koste masse, derfor må man være forsiktig når man åpner bildører, parkerer tett og rygger...

Men du, "stilleste vann" sa jo nettopp dette i sitt innlegg da!

At h*n ville ha sagt fra om noe slikt hadde skjedd!

Endret av Frk.Uhåndterlig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så en gang ei dame som prøvde å lukeparkere på ganske god plass, men hun rygga inn i bilen bak, så det smalt i hele gata, hun fikk fart på seg og kjørte vekk før noen rakk å ta nummeret. Da ble jeg ganske sjokkert.

Ellers så er det jo denne historien om han som kræsja i en parkert bil , og la igjen lapp på ruta. Og da eieren kom tilbake kunne han lese på lappen:

"Jeg har nettopp kræsja inn i bilen din.

Nå tror de som står og ser på at jeg skriver kontaktinfoen min til deg, så jeg kan betale for skaden.

Det gjør jeg altså ikke.

Ha en god dag!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frk.Uhåndterlig
Jeg så en gang ei dame som prøvde å lukeparkere på ganske god plass, men hun rygga inn i bilen bak, så det smalt i hele gata, hun fikk fart på seg og kjørte vekk før noen rakk å ta nummeret. Da ble jeg ganske sjokkert.

Ellers så er det jo denne historien om han som kræsja i en parkert bil , og la igjen lapp på ruta. Og da eieren kom tilbake kunne han lese på lappen:

"Jeg har nettopp kræsja inn i bilen din.

Nå tror de som står og ser på at jeg skriver kontaktinfoen min til deg, så jeg kan betale for skaden.

Det gjør jeg altså ikke.

Ha en god dag!"

Det var jo netopp noe slikt Stoltenberg gjorde, og det var ingen vits altså.

Jeg husker jeg skulle komme meg ut fra en liten luke for ca. 10 år siden!

Så kom jeg borti en bil som stod forrran meg!

Jeg var på vei ut av bilen i det det kom en "bedreviter" (typ Narvestad/borettslaget fyr løpende) som sier: "Ja, du hadde vel ikke tenkt å si fra om dette du?" Jeg sa jo selvsagt, gikk ut av bilen og det var ingen bulk i det hele tatt, hvilket "Narvestad" også så!

Jeg må si jeg ble irritert på denne dusten av en pensjonert "bilvaktmester" som sa det han sa til meg og jeg fortalte han hva jeg mente om saken og at jeg selvsagt hadde sgt fra dersom det ble noen bulk!

Denne gamle kisen mente at jeg sikkert ikke hadde gjort det om det ble bulk, hadde det ikke vært for han hadde jeg sikkert stukket av...Ha,ha...er det mulig!?! :roll:

Endret av Frk.Uhåndterlig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Hvis det var så selvsagt, hvorfor kan ikke jeg se noen grunn til å legge igjen navn og adresse? Er grunnen at dere skal slippe å holde på den hemmeligheten og at folk ville fordømt dere om man fant ut at dere hadde stukket fra skader dere hadde påført andre?

Jeg kan ikke se noen fordel av å oppgi navnet og adressen min, derfor fins det ingen biologisk grunn til å gjøre det, slik jeg ser det.

hei

og va om noen bulket bilen din og stak av, ville ikke du blit iritert da? er det ike noe med og ikke gjøre noe sel man ike vile talerert av andre

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har med samvittighet å gjøre.. Medfølelse, man vil gjøre opp for seg.

Jeg har aldri kommet borti andres biler.. Men hvis jeg noengang gjør det, så vil jeg vente og se om de som kjører bilen snart kommer. Eventuelt få bilnummeret til vedkommende ropt opp i et stort kjøpesenter, hvis skaden skjedde på parkeringsplass utenfor.

Hvis det skjedde utenfor èn butikk, bank el. og jeg ventet lenge uten tegn til de, så ville jeg tatt bilnummeret, kontaktet biltilsyne for å få vite hvem som eier bilen, dratt fra "åstedet" og kontaktet bileieren. Hvis jeg ikke hadde fått navnet til eieren, eller fått til å spore opp telefonnummeret hans, ville jeg nok lagt en beklagelseslapp på bilen, med min kontaktinfo. Men ville nok ventet ganske lenge på stedet i håp om å få snakke med de jeg bulka bilen til, så fort som mulig, ansikt til ansikt.

Dette hadde skjedd ganske automatisk tror jeg, uten å engang vurdere å bare kjøre derfra. Forhåpentligvis tenker de fleste andre slik og. Noe annet ville vært skremmende..

hei

det er vel det glupeste hitentil, jeg tror man skal vere forsiktig med og opgi fule personalia det er greit med navn og telefon nomer men hold i gjen adresen kanskje da

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei

og va om noen bulket bilen din og stak av, ville ikke du blit iritert da?

Jo, helt for jævlig irritert. Jeg ville hoppet opp og ned på gata av sinne.

er det ike noe med og ikke gjøre noe sel man ike vile talerert av andre

Jeg vet ikke, er det det? Hvorfor det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på vei ut av bilen i det det kom en "bedreviter" (typ Narvestad/borettslaget fyr løpende) som sier: "Ja, du hadde vel ikke tenkt å si fra om dette du?"

Jeg ville bare svart. Nei, kanskje ikke? Har ikke helt bestemt meg ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri vært borti en bil, men når det skjer vil jeg gjøre følgende:

1. Ta bilde av skaden med mobil

2. Få tak i vitner om det er noen slik at skaden fremstår riktig og jeg ikke får mer skyld enn jeg skal ha

3. Prøver å få tak i eieren, lykkes jeg ikke, vil jeg legge igjen lapp med navn, telefonnummer osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, helt for jævlig irritert. Jeg ville hoppet opp og ned på gata av sinne.

Jeg vet ikke, er det det? Hvorfor det?

hei

det er vel kanskje slik at vorfor skal noen behandle deg bedre en du behandler andre, om vis du sel hade blitt iritert hvorfor påføre andre frustrasjon og uretferdighet i steden for og gjore op for seg

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kenneth
Flotte greier, så har altså en eller annen vært borti den nye bilen min. Lakkskader på skjermen, grrrrr.

Hva gjør dere om dere skader andre sine kjøretøy?

Og hva om barnet ditt lager bulk på nabobilen, med bildøra?

Jeg har heldigvis ikke vært borti en annen bil*, men jeg håper da inderlig at jeg ikke ville sneket meg unna. Jeg skal tross alt se meg selv i speilet neste dag, og det hadde vært litt synd om det hadde dukket opp en drittsekk i synsfeltet.

Jeg forstår at noen stikker av fra regninga, men respekterer det ikke. Hadde jeg hatt en stikke av fra kræsj-voodo-dukke, skulle de fått gjennomgå.

*Antar radiobiler ikke teller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nobilian
Eg trur ikkje eg ville sagt frå. Heller dei enn meg. Om eg skulle ha betalt tilbake, måtte personen ha fått tilbake 20kr/ månaden ellerno. Det er det einaste eg hadde hatt råd til. Og dei pengane ville eg heller ha brukt til ein liter mjølk.

***

Åssen har du råd til bil...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nobilian
Jeg må si jeg ble irritert på denne dusten av en pensjonert "bilvaktmester" som sa det han sa til meg og jeg fortalte han hva jeg mente om saken og at jeg selvsagt hadde sgt fra dersom det ble noen bulk!

***

Du sa ikke fra fordi du ikke så en bulk?

En ripe i lakken kan på en ny bil bety titusen+ i tapt salgsverdi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns det er en selvfølge å si i fra. Jeg var vitne til at en dame rygget i en annen bil engang utenfor jobben. Hun hoppet ut av sin bil, så på skadene og kjørte derfra, mens jeg sto rett ved siden av å så på :nei: Jeg tok selvfølgelig bilnummeret, og visste hvem som eide bilen hun rygget på, så jeg ringte han. Han ble VELDIG takknemlig, og skadene var på 10-20 tusen. Det verste var at han kjente hun som hadde rygget på bilen hans, og da han ringte henne dagen etter sa hun bare at hun hadde fått så sjokk at hun bare dro derfra... (sjokk er nå en ting, men hun kunne da tatt kontakt dagen etter om ikke annet...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke opplevd å komme borti andres bil, men her om dagen var det nære på, for det var en eldre dame som prøvde å presse bilen sin mellom min bil og en annen bil, og det var ikke plass.

Hun parkerte så tett opp til sida på bilen min, helt på skeive, at jeg hadde store problemer med å unngå å komme borti bilen hennes da jeg skulle ut igjen.

Det gikk, men det var med et nødskrik, og snakk om millimetere.

Hadde jeg kommet borti bilen hennes vet jeg neimen ikke hvem som hadde hatt skylda...

Ellers så er det en grei regel om man skulle være uheldig å komme borti andres biler å tenke seg til hvor frustrerende det hadde vært om det hadde vært motsatt og synderen ikke hadde meldt seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte greier, så har altså en eller annen vært borti den nye bilen min. Lakkskader på skjermen, grrrrr.

Hva gjør dere om dere skader andre sine kjøretøy?

Og hva om barnet ditt lager bulk på nabobilen, med bildøra?

Ja , det er noe skikkelig dritt når andre ødelegger bilen . Har hendt oss 2 ganger og begge gangene var gjerninsmannen/kvinne sporløst forsvunnet da vi kom tilbake til bilen .

Har heller aldri kommet borti bilen til noen andre slik at den ble skadet , men hadde nok lagt igjen telefon nr hvis så skjedde .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Eg trur ikkje eg ville sagt frå. Heller dei enn meg. Om eg skulle ha betalt tilbake, måtte personen ha fått tilbake 20kr/ månaden ellerno. Det er det einaste eg hadde hatt råd til. Og dei pengane ville eg heller ha brukt til ein liter mjølk.

Eg har sjølv blitt påkøyrd to gangar. Den eine gangen sa mannen ifrå.

Spør som andre..Hvordan har du råd til bil? Det handler om å ta ansvar for egne handlinger. Hva om den som eier bilen du bulka er like blakk som deg. Synes du da det er rettferdig an h*n skal betale for noe som er din feil? Eller at h*n skal betale for deg uansett økonomi?

Synes det er skremmende at noen mennesker kan ha en slik holdning til andres eiendeler.

Har selv vært borti en bil en gang, ble ingen bulk, men skrev ned navn og nr mitt og la under vindusviskeren. Hørte aldri noe fra eieren. Ville vært takknemlig om andre gjorde det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_ninjaturtle_*
hei

det er vel kanskje slik at vorfor skal noen behandle deg bedre en du behandler andre,

Jeg vet ikke hvorfor de skal, men jeg liker at de gjør det.

om vis du sel hade blitt iritert hvorfor påføre andre frustrasjon og uretferdighet i steden for og gjore op for seg

hilsen

Fordi det ikke gir meg noen fordel å si ifra. Hvilken annen grunn trenger jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har hendt meg en gang. Da tok jeg hjørnet på en bil i det jeg svingte ut av en parkeringslomme..Bilen gynget min.. Det var godt synlige skrapeskader på hjørnet av den andre bilen.

Jeg la igjen lapp med kontaktinfo. Damen ringte og sa det var en gammel skade - så det skulle jeg ikke tenke på.. Jammen hadde jeg flaks:

1) hun var ærlig (en annen ville kanskje benyttet sjansen til å få reparert gamle skader)

2) når jeg først kom borti - var det på en fra før skadet bil "puh".

En venninne har opplevd å fått bulk i siden på bilen. Når hun hentet bilen lå det lapp i ruta med telefonnr. Det nr har ikke vært i bruk siden.. Umulig å få tak i.. Da kan man heller skrive som lengre opp i tråden her: "de som ser på tror jeg skriver kontaktdata - det gjør jeg ikke" osv.. Skikkelig frekt. Det sidestilles med å stjele fra andres eiendom mener jeg (tapt verdi)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...