Gå til innhold

Gutten min onanerer.

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Ehhh... Blir man liksom satt i fengsel for å onanere før man er 16 da? Tro'kke det!!!

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Ha ha ha! Nesten så jeg tror dere som synes dette er noe og fortvile over tuller litt..... Er det vikelig mulig, at enkelte mener det skal tas opp med læreren!!!??

Antageligvis har de allerede hatt om det på skolen. Vi hadde om det 6 kl husker jeg. Vil tro de fleste gutter og jenter onanerer i 12-13 års alder, noen før også. Synes ikke det er noe grunn til og ta opp med hverken han eller noen andre. Vente til han er 16!!!! HELLOOOOO!!!!

Skrevet

På skolen ble vi oppfordret til å eksperimenerer med oss selv i den ene sexundervisningen vi hadde på ungdomsskolen.

Skrevet
Hei!, jeg har oppdaget at gutten min på 13 har begynt å onanere. Har observeert flekker på dynen hans etc.. Hvordan bør jeg takle situasjonen? Hva kan eventellt sies til han for å få han til å slutte å onanere?

Det høres ikke bra ut.

Kansje gutten har begynt å spise gulrøtter også.

Noen rydder til og med på rommet sitt.

I værste fall har de lært å sykle også.

Ta en prat med han. :ironi:

Gjest Gjest_Mora di_*
Skrevet

Du burde også være klar over at gutter i den alderen (og yngre) har det man kaller "våte drømmer", og at det er derfor du finner flekker på sengetøyet hans. Dvs. nattlige sæduttømninger når gutten sover – da er ”lageret overfylt” og systemet må tømmes. Dette er helt naturlig og ikke farlig. Det sies at bitestiklene kan lagre sædceller i ca 30 dager før lageret må tømmes. Dette har gutten ingen kontroll på - det bare skjer av seg selv. Og det skjer med de fleste gutter!

Ikke konfronter gutten med dette og si at han skal slutte. Du vil bare gjøre ham (og deg selv) flau over noe som er helt naturlig og som alle gjør og har gjort.

Det er helt naturlig at han onanerer. Gutter kan komme i puberteten så tidlig som 10-års alderen. At de ønsker å utforske sin egen kropp og teste ut hvordan "snoppen" fungerer er helt helt helt naturlig.

Hvorfor vil du at han skal slutte?

Har du selv aldri onanert? Og hvis svaret er nei.... da er det du som er unormal!

Gjest Hegepege
Skrevet

Stakkars gutt sier jeg altså, og det er tydeligvis litt uvitenhet ute og går når man sier man ikke skal få lov å nappe i løken før man er 16 år!

La han holde på, det er helt normalt, nå til dags har jo unger helt ned i 13 år sex, så vær glad han holder seg til det han gjør!

Tror nok de får mer enn nok informasjon på skolen om dette, men folk må bare innse at tidene er anderledes enn når våre foreldre var ungdommer, vi begynner tidligere nå!

Skrevet
Huff, jeg forstår fortvilelsen din.

Hva med å snakke med læreren hans. Dette er noe de burde vært tatt opp som tema i klassen hans. Syns han er i den rette alderen for det. Han er nok ikke den eneste i klassen som har begynt la lyst komme før fornuft. Ungene må informeres om at Norges lover krever at de venter til de er 16.

Jeg ler meg ihjel!! :skratte:

Gjest Gjest
Skrevet

Onani er faktisk en synd i mange religioner. Hvorfor blir ikke det respektert her på forumet?

Skrevet
Onani er faktisk en synd i mange religioner. Hvorfor blir ikke det respektert her på forumet?

Fra min side blir det ikke "respektert", som du kaller det, fordi jeg ikke er religiøs. Så enkelt er det.

Gjest Gjest
Skrevet
Hei!, jeg har oppdaget at gutten min på 13 har begynt å onanere. Har observeert flekker på dynen hans etc.. Hvordan bør jeg takle situasjonen? Hva kan eventellt sies til han for å få han til å slutte å onanere?

Hvorfor er det viktig for deg at han slutter? flekker på sengetøy?

tenk hvor fint han har det, oppdaget sin sexualitet.

tror du skal låne deg en bok på biblioteket om barn, sex....

Gjest Hegepege
Skrevet

Så burde han kanskje ha nevnt det da:)?

Da hadde saken vært en annen!

Skrevet (endret)

tenkte ikke jeg skulle bry meg.........men, nysgjerrigheten tok overhånd;

Hvilken religion sier dette? Og i hvilken hellig skrift?

Endret av Helen
Skrevet

Det er vel noe i kristendommen med at Onan lot sin sæd falle til marken og slikt, uten at jeg skal si det for sikkert.

I så fall kan jo bare mor/far innprente guttungen med at dette er synd, hvis de tror det har noe for seg.

Jeg tror det beste er å la gutten få være i fred med sine aktiviteter, og blande seg minst mulig inn. Men nå er ikke mitt mål å frelse mine barn, men å la dem få et sunt forhold til sin egen seksualitet. Og det tror jeg de får bedre til uten innblanding fra mor!

Skrevet

Jeg føler intet behov for å være spesielt sensitiv i forhold til folks religiøse praksis. Religiøse oppfatninger er i mine øyne like mye gjenstand for debatt som politiske og andre oppfatninger.

Det er jo dem som med religionen i ryggen ville hevde at det er respektløst å kritisere kjønnslemlestelese også. Skulle vi da vise hensyn og la den praksisen fortsette for ikke å støte deres religiøse følelser?

Vel, det blir i tilfelle ikke meg!

Skrevet

Hvorfor skal man respektere religioner som sier det er synd å onanere når jeg selv som kommer fra JV sier at det skjer med alle uansett?

Forbud mot onani til tenåringer som er proppfulle av hormoner er omtrent som å nekte dem å puste... Det er en umulig oppgave!

Gjest Emera
Skrevet

Dette ble jo en typisk KG-tråd... Noen som kaller det troll, noen som tar det HELT alvorlig og kommer med nærmest faglig begrunnede råd, noen som blander religion inn i det og det respekterer de i så fall ikke osv osv... jaja. :Gjesp:

Skrevet
Huff, jeg forstår fortvilelsen din.

Hva med å snakke med læreren hans. Dette er noe de burde vært tatt opp som tema i klassen hans. Syns han er i den rette alderen for det. Han er nok ikke den eneste i klassen som har begynt la lyst komme før fornuft. Ungene må informeres om at Norges lover krever at de venter til de er 16.

:hoho:

Gjest Bolledeig
Skrevet

Selv om det er slik i enkelte religioner trenger vi ikke være enige. Og hvis noen alvorlig tror at du kan få en tenåringshormonbombe til å slutte å onanere uansett hvor mye synd du overbeviser vedkommende det er, må det i såfall innebære å binde fast armene :D

Spøk til side, skulle trådstarter faktisk være seriøs, så er faktisk ikke flekker noe onanibevis. Svært mange får utløsning om natten helt uten "hjelp". Og om den stakkars gutten skulle bli konfrontert med det i tillegg ville det nok føles om mulig enda pinligere.

Gjest Piper
Skrevet

Når man er såpass gammel som det ts sin sønn er, mener jeg at han får velge selv om han ønsker å følge foreldrenes religion eller ikke. Og siden han tydeligvis onanerer og det er i mot deres religion, forstår jeg det slik at ikke han heller respekterer den siden av religionen.

Og jeg respekterer ikke noe slikt, for det har ikke noe med relion å gjøre i det hele tatt. At det er synd å ha sex før ekteskap får så være, men det blir feil i mine øyne å stoppe noen fra å onanere. For hva man gjør med sin egen kropp, så lenge det ikke er til skade for en selv og andre, har ingen noe med. Får være måte på kontrollbehov

Skrevet

Det er helt normalt at barn onanerer. Onanering forekommer faktisk hos barn helt ned i ettårsalderen, men da gjør de det på en annen måte enn når de blir eldre. Så det er ikke alltid man merker så godt at små barn onanerer. Hvorfor skal man stoppe barn/ ungdom fra å onanerer? Hva er det med det som er synd???

:klø:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...