Coxy Skrevet 15. mai 2008 Forfatter #241 Del Skrevet 15. mai 2008 (endret) Som dere ser av signaturen min blir det altså UL den 26.mai! Kl 09.30. Da er jeg 17+1 uker. Klarer nesten ikke vente!! Og lurer sååå fælt på om det er en gutt eller jente.. :rødme: Og om alt er bra, selvfølgelig!!! Men er litt roligere nå, da jeg hvert fall fikk hørt hjertelyden i går. Da ER det hvert fall et liv inni der! Endret 15. mai 2008 av Monica85 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eeyore Skrevet 15. mai 2008 #242 Del Skrevet 15. mai 2008 Det er en helt rar følelse å høre hjertelyden og være på UL. Tenk at det er noen inni der uten at man merker det! Jeg er like nervøs hver gang, og tror de skal si at: nei, her er det tomt, du er ikke gravid... Så jeg fikk jo helt hetta da hun leita og leita og tilsynelatende ikke fant noe på første UL denne gangen... Men så var jo lille miraklet der til slutt da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scheherazade Skrevet 15. mai 2008 #243 Del Skrevet 15. mai 2008 Nå var riktignok det infoskrivet som fulgte med innkallelsen litt av en party killer... Iallfall det Haukeland sender med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coxy Skrevet 15. mai 2008 Forfatter #244 Del Skrevet 15. mai 2008 Åh...? Hva skriver Haukeland? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Mim* Skrevet 16. mai 2008 #245 Del Skrevet 16. mai 2008 Jeg har endelig fått brevet mitt. Fulgte med et infoskriv fra sentralt hold, helt greit det. Har bestemt meg for Emmaljunga Edge-vogn. Lurer på om det lønner seg noe videre å handle den i Sverige? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 17. mai 2008 #246 Del Skrevet 17. mai 2008 Ønskjer alle saman ein flott 17. mai!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coxy Skrevet 18. mai 2008 Forfatter #247 Del Skrevet 18. mai 2008 Handle i Sverige, ja...hmm...det har jeg ikke tenkt på. Er babyutstyr og ting og tang billigere der, tro? :klø: Har plutselig kommet på at jeg kanskje burde sette i gang og småhandle litt,for å dele det opp sånn økonomisk sett. Men aner ikke hvor jeg skal begynne.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coxy Skrevet 18. mai 2008 Forfatter #248 Del Skrevet 18. mai 2008 Usj, i dag har vi hatt alle værtyper her... Strålende sol, regn, snø og hagel... Fysj!!! Nå skal jeg gå og bake ut de fylte hornene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kiri Skrevet 18. mai 2008 #249 Del Skrevet 18. mai 2008 Handle i Sverige, ja...hmm...det har jeg ikke tenkt på. Er babyutstyr og ting og tang billigere der, tro? :klø: Tror det er en butikk ved Svinesund som dumper prisene for å trekke til seg mange nordmenn. Vet ikke om alt er billigere der, men at det på enkelte produkter er en hel del å spare. En venninne kjøpte en vogn som kostet ca havlparten i Sverige, mens enkelte andre vogner hadde ca lik pris. Når det gjelder å fordele kostnadene tror jeg at jeg kommer til å begynne med litt klær og følge med på finn.no på ting jeg vil kjøpe brukt også skal jeg ønske meg ting til bursdagen. Følge med på salg er vel også en lur ting. Om økonomien er trang er det sikkert lurt å sette opp en liste over hva man trenger, ca pris på de største tingene, og fordele dem utover i mnd som kommer/spare et beløp i mnd. Om man feks får igjen eller må betale restskatt kan være et poeng på den lista... Jeg vet at jeg vil kjøpe stellekommode med vaskebalje brukt, også følger jeg med på annonsesider som "roteloftet" i lokalavisen og ser hva som dukker opp av andre ting. Har dere tenkt noe på hva dere eventuelt vil kjøpe nytt og brukt? Jeg vil kjøpe ny vogn og nytt bilsete, men resten har jeg ingen klar formening om. Får se hva som dukker opp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scheherazade Skrevet 18. mai 2008 #250 Del Skrevet 18. mai 2008 Jeg har ikke tenkt på hva vi skal kjøpe nytt og brukt ennå. Vi får barnevogn av de kommende oldeforeldre, så den er jo grei. Bilsete blir nok også nytt. Tror ikke jeg er typen til å la meg rive helt med og kjøpe masse dyre ting man bare mååååå ha, så jeg tenker kanskje det meste nytt. I tillegg trenger vi et stellebord som kan plasserer i badekaret, og en seng. Dette blir vel ikke så dyrt tilsammen. En babycall vil jeg gjerne ha, dette blir vel kanskje en tusenlapp. Tror vel egentlig at det skal ordne seg, vi får jo også litt penger av kommende besteforeldre. Jeg tenkte å begynne å kjøpe litt etter ultralyden, for å spre litt utover. Men enig i at det er vanskelig å vite hva man skal begynne med. Tror nok uansett vi må se på barnevogner og bilsete ganske raskt, selv om vi ikke kjøper nå, for å vite om vi trenger ny bil, eller klarer å skvise det inn i den vi har. Ny bil blir i såfall bøygen her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coxy Skrevet 18. mai 2008 Forfatter #251 Del Skrevet 18. mai 2008 Har ikke tenkt så mye over hva vi skal kjøpe brukt eller nytt vi heller.. Et vennepar av oss lurte på om vi ville kjøpe bilsete av dem, så det kan vel hende vi gjør. Svigermor har sagt hun vil kjøpe vogn. Ellers aner jeg ikke... Lønner seg nok å sette seg litt ned og undersøke priser og typer av ting. Har vært et par turer innpå finn.no, men jeg føler meg som bonde i byen... Aner jo ikke hvordan de forskjellige tingene er, hva slags merker som er bra/anbefalt, hva som bare er dritten, m.m.... Jammen ikke lett det her...!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Mim* Skrevet 18. mai 2008 #252 Del Skrevet 18. mai 2008 Vi har bare en dyne igjen etter de andre fire... Kom litt overraskende denne attpåklatten vår. Har nok lyst til å kjøpe nytt til denne småtten, men det blir jo dyrt også. Men ny vogn skal vi ha, antagelig nytt bilsete også. Skal ikke ha stellekommode, kjøper bare en sånn matte. Har begynt å se på søte små babyplagg også. Skal prøve å vente til etter ul før jeg handler noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coxy Skrevet 18. mai 2008 Forfatter #253 Del Skrevet 18. mai 2008 Når skal du på UL, *Mim*? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 19. mai 2008 #254 Del Skrevet 19. mai 2008 Har bestemt meg for Emmaljunga Edge-vogn. Lurer på om det lønner seg noe videre å handle den i Sverige? Det kan hende den blir mye billigere i Sverige, men det er visst ikke alle vognene som er det (noen er visst dyrere)... En annen ting som kan være greit å ha i bakhodet er at reklamasjonsrettighetene i Norge er veldig mye bedre enn i Sverige, så om du ikke sparer mange tusen på å kjøpe den i Sverige så kan det være bedre å handle i Norge (om noe skulle gå galt så har du 5 års reklamasjonsrett, i Sverige er det 1 år). Dere skal vel kanskje ikke ha noen flere slik at dere ikke trenger å tenke på om dere vil beholde vogna videre? Vi vurderer nemlig å kjøpe "skikkelig" for at også neste kan bruke den... Men jeg vet jo ikke hva jeg skal se etter for at jeg skal bli så fornøyd så Vi har begynt å tenke på hva vi trenger, men synes vi har god tid... Vi får visst vogn av mine foreldre, bilsete og base skal vi kjøpe nytt (mulig vi får en donasjon til dette fra de andre besteforeldrene), stellebord blir en løsning basert på et kjøkkenskap fra IKEA og en benkeplate (må hjemmesnekres for å få plass inn på minibadet vårt!), badebalje har de vel og på IKEA (i begynnelsen så tenker jeg at det er stort nok å bade den lille i vasken), tenker vi kjøper en stor Malm-kommode til å ha klær og utstyr i rett utenfor badet, seng har vi (sambos gamle) - må ha madrass etc, vurderer å sy en hengevugge selv (eller få mamma til å gjøre det) til å ha som soveplass i stua... Er det noen flere store ting man trenger å tenke på? Altså kluter og sengetøy og dyner og klær og slikt kommer jo selvsagt i tillegg. Noen her som skal på Foreldre og Barn-festivalen på Hellerudsletta til helga? Vi har tenkt oss en tur innom, titte litt, se om det er noen gode tilbud vi ikke kan avslå, titte litt på bæretøy og tøybleier (vurderer å bruke det, hvertfall etterhvert) etc. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Mim* Skrevet 19. mai 2008 #255 Del Skrevet 19. mai 2008 Når skal du på UL, *Mim*? 6. juni. Så du får det før meg. Det kan hende den blir mye billigere i Sverige, men det er visst ikke alle vognene som er det (noen er visst dyrere)... En annen ting som kan være greit å ha i bakhodet er at reklamasjonsrettighetene i Norge er veldig mye bedre enn i Sverige, så om du ikke sparer mange tusen på å kjøpe den i Sverige så kan det være bedre å handle i Norge (om noe skulle gå galt så har du 5 års reklamasjonsrett, i Sverige er det 1 år). Dere skal vel kanskje ikke ha noen flere slik at dere ikke trenger å tenke på om dere vil beholde vogna videre? Vi skal definitivt ikke ha flere! Men det med reklamasjon er et poeng! Hadde ikke tenkt på det. Noen her som skal på Foreldre og Barn-festivalen på Hellerudsletta til helga? Vi har tenkt oss en tur innom, titte litt, se om det er noen gode tilbud vi ikke kan avslå, titte litt på bæretøy og tøybleier (vurderer å bruke det, hvertfall etterhvert) etc. Tror det blir litt travelt for meg. Et stykke å kjøre også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kiri Skrevet 20. mai 2008 #256 Del Skrevet 20. mai 2008 Av og til skulle det vært sånn at man kunne ta ferie/fri/sykemelding/gå hjem akkurat når det passet seg sånn. Da hadde ikke jeg vært på jobb nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Mim* Skrevet 20. mai 2008 #257 Del Skrevet 20. mai 2008 Jeg har aktiv sykmelding nå og er glad for det! Men jeg har en tendens til å være for lenge på jobb - det er mye å gjøre der. Ble helt slått ut etter forrige jobbedag og litt bekymret - fikk skikkelig vondt i magen på veien hjem. Formen er slett ikke på topp. Er kvalm og har mye vondt i hodet. Og jeg begynner å merke snevet av hjertbanken og andpustenheten som var veldig plagsomt under forrige svangerskap. Jeg burde komme meg mer ut og gå, men jeg er ikke så motivert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scheherazade Skrevet 21. mai 2008 #258 Del Skrevet 21. mai 2008 Nei, det er ikke så lett å komme seg opp og ut når man er litt kjasen, og da blir det jo selvsagt bare verre og verre... Du får heller fokusere på å rose deg selv når du har klart å gjøre noe, enn å irritere seg over de dagene man ikke klarte noe aktivitet. Og husk at litt aktivitet er bedre enn ingenting! Du trenger jo ikke å legge listen på en time hver dag, men et kvarters tid føles jo bra det også. Iallfall så lenge du er kvalm. Hodet blir kanskje bedre av frisk luft? Jeg vet ikke, det varierer jo veldig med type hodepine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Mim* Skrevet 22. mai 2008 #259 Del Skrevet 22. mai 2008 Jeg får flere og flere hilsner fra magen. :-D Det er verdt all kvalme! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Mim* Skrevet 23. mai 2008 #260 Del Skrevet 23. mai 2008 Jeg fikk virkelig vondt i magen da jeg la meg i natt, og kjente det fremdeles i dag tidlig. Det var ikke de vanlige stikningene, men vondt over hele livmora, og den ble steinhard. Det har heldigvis roet seg, så jeg er roligere, men legen tilbød meg å komme innom for å høre hjertelyden. Skal det seinere i dag, men er egentlig ikke så særlig urolig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå