Gå til innhold

Nov/des-2008-klubben!


Coxy

Anbefalte innlegg

Så - nå prøver jeg å omprogrammere meg for å heller nyte flat mage og anonym leieboer så lenge det varer. :sjenert:

Ja, når november kommer er vel mange av oss lei den og skulle ønske den var flat igjen. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest *Mim*

Jeg synes magen har vokst lite i det siste. hadde liksom samme magen for en måned siden. Har ikke sånn søt liten kul, heller, er mer brei over det hele...

Blir sliten av varmen, merker jeg tåler mindre. Har vært på jobb i dag og må sove flere timer etterpå. :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, når november kommer er vel mange av oss lei den og skulle ønske den var flat igjen. :fnise:

Ja, det er det jeg prøver å si til meg selv i min utålmodighet!

Jeg synes magen har vokst lite i det siste. hadde liksom samme magen for en måned siden. Har ikke sånn søt liten kul, heller, er mer brei over det hele...

Blir sliten av varmen, merker jeg tåler mindre. Har vært på jobb i dag og må sove flere timer etterpå. :forvirret:

Hmmm, min mage var vel strengt tatt mye det samme for fire måneder siden... Skjønner ikke helt hvor babyen egentlig befinner seg.

Jeg skal på jobb klokken seks i morgen, apropos trøtthet, vi skal produksjonssette. Det vil si, hvis vi tar ned hele nettstedet bør det helst foregå på et tidspunkt der de færreste finner på å besøke siden, ergo klokken seks. :Gjesp: Derfor sitter jeg nå i sofaen, uten linser, uten sminke og med nypussede tenner, og har gitt meg selv lov til å se Anna Phil, og så legge meg. Akkurat som da jeg var mindre og måtte gjøre meg klar for sengen før jeg fikk se Detektimen på fredager. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg til å få ordentlig mage og kjenne spark. Men når jeg tenker litt mer over det, er det jo i grunn deilig å kunne gå med vanlige klær, ikke veie ørten kilo, kunne bøye seg uanstrengt og slippe noen som sparker deg i ribbeina. Så - nå prøver jeg å omprogrammere meg for å heller nyte flat mage og anonym leieboer så lenge det varer. :sjenert:

Hvor langt er du på vei nå, egentlig..? Kan du ikke få deg en ticker; mye lettere å holde oversikten da!!! ;)

Jeg synes magen har vokst lite i det siste. hadde liksom samme magen for en måned siden. Har ikke sånn søt liten kul, heller, er mer brei over det hele...

Blir sliten av varmen, merker jeg tåler mindre. Har vært på jobb i dag og må sove flere timer etterpå. :forvirret:

Samme føler jeg også om magen min.. Skjedde fryktelig mye da jeg var i uke 14, da plutselig blåste hele magen seg masse opp!!! Men siden da, syns jeg ikke set har skjedd noe særlig forandring.... :sjenert:

Jeg blir også sliten av varmen!!! :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at du etter ultralyden har fått termin same dag som meg, Monica85! :-D

Reknar med at eg får termin nokre dagar seinare på ordinær UL, men eg trur nok eg kjem til å gå etter min eigen termin uansett. Eg brukte nemlig både EL-testar i tillegg til at eg tempa før eg vart gravid, så eg veit nøyaktig kva dag eg hadde eggløysing. ;) Så då kan no legane berre meina kva dei vil, for eg veit nemlig at eg har rett. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser at du etter ultralyden har fått termin same dag som meg, Monica85! :-D

Reknar med at eg får termin nokre dagar seinare på ordinær UL, men eg trur nok eg kjem til å gå etter min eigen termin uansett. Eg brukte nemlig både EL-testar i tillegg til at eg tempa før eg vart gravid, så eg veit nøyaktig kva dag eg hadde eggløysing. ;) Så då kan no legane berre meina kva dei vil, for eg veit nemlig at eg har rett. ;)

Stemmer, stemmer! :Nikke:

Jeg er rimelig sikker på når jeg hadde eggløsning også, da jeg også tempa. Men er vel uansett UL-termin det regnes ut i fra når det skal beregnes når man går ut i permisjon, så da forholder jeg meg til den. Men jeg er også sikker på at det skulle vært noen dager før.. Får nå bare se når lillegutt kommer! :Nikke:

Også lurer jeg litt, for da jeg var på UL den 26. mai, sa hun at jeg følge målene var 16+4 denne dagen. Og hun satte da termin til 9.november. Da jeg la inn på babyverden at jeg var 16+4 uker, fikk jeg termin 8.november.. Måtte skrive at jeg var 16+3 uker, for å få til termin 9.november... Så da skulle egentlig terminen min vært 8.november, da...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som savnes i terminlista? Eller er det noe som er feil? Noen endringer? Si i fra!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så eg veit nøyaktig kva dag eg hadde eggløysing. ;) Så då kan no legane berre meina kva dei vil, for eg veit nemlig at eg har rett. ;)

Men det er vel ikke bare selve eggløsningen som teller, men når det befruktede egget festet seg? Og festingen kan jo variere med flere dager fra person til person. Så selv om du vet når du hadde eggløsning vet du ikke sikkert når egget festet seg, og det kan jo ha noe å si for hvor langt fosteret har utviklet seg og dermed hvilken UL-termin du får.

Det er jo uansett uvesentlig når ens egen termin er, for det er UL-termin som teller. UL-termin betyr ikke at man skal regne seg tilbake til når man hadde eggløsning, det er ikke sånn det foregår. UL-termin sier vel heller, slik jeg har forstått det, mer om akkurat hvordan ditt foster utvikler seg og når det da er ferdig utviklet, hvis du skjønner hva jeg mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er vel ikke bare selve eggløsningen som teller, men når det befruktede egget festet seg? Og festingen kan jo variere med flere dager fra person til person. Så selv om du vet når du hadde eggløsning vet du ikke sikkert når egget festet seg, og det kan jo ha noe å si for hvor langt fosteret har utviklet seg og dermed hvilken UL-termin du får.

Det er jo uansett uvesentlig når ens egen termin er, for det er UL-termin som teller. UL-termin betyr ikke at man skal regne seg tilbake til når man hadde eggløsning, det er ikke sånn det foregår. UL-termin sier vel heller, slik jeg har forstått det, mer om akkurat hvordan ditt foster utvikler seg og når det da er ferdig utviklet, hvis du skjønner hva jeg mener.

Joda, eg skjønnar kva du meinar. Og eg veit at det er ultralydterminen legane tar utgangspunkt i. Så du har kanskje eit poeng. For sjølv om eg veit nøyaktig kva dag eg hadde EL, så veit eg såklart ikkje kva dag egget festa seg. Men er virkelig UL-terminen så nøyaktig, at legane/jordmødrene kan vita akkurat på dagen kor langt ein har kome i svangerskapet. Det synst eg isåfall høyrest litt rart ut. Eg har iallfall tenkt at terminen eg har rekna meg fram til, med utgangspunkt i kva dag eg hadde EL, vil vera meir nøyaktig enn ein UL-termin. Eller tar eg kanskje feil der?

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er virkelig UL-terminen så nøyaktig, at legane/jordmødrene kan vita akkurat på dagen kor langt ein har kome i svangerskapet. Det synst eg isåfall høyrest litt rart ut.

JM sa til meg at målingen var veldig nøyaktig...!! Syns det høres helt utrolig ut, men sånn er det nok...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor langt er du på vei nå, egentlig..? Kan du ikke få deg en ticker; mye lettere å holde oversikten da!!! ;)

Får se etter UL, liker å være litt diskre sånn ute i verden, det vil si, på resten av forumet. Holder telling i dagboken min da, er nå 16+3.

Jeg har også hørt at UL-termin er vldig nøyaktig, er det ikke slik at alle babyer har utviklet seg like mye i uke 17-19? Selv om jeg er enig i at det høres magisk ut. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått brev om ordinær UL. Skal den 9 juli, men jeg regner med at jeg må bytte dato, tror nemlig ikke at min samboer kan den dagen, så det blir vel flyttet en uke frem....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest *Mim*

Jeg skal på ultralyd i morgen. :)

Noen som vet når det er best å ta 3D-ultralyd? Er ikke så sikker på om jeg skal ha det, for det er vel bare for kosens skyld, egentlig.

Har lagt på meg seks kilo hittil. :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal på ultralyd i morgen. :)

Noen som vet når det er best å ta 3D-ultralyd? Er ikke så sikker på om jeg skal ha det, for det er vel bare for kosens skyld, egentlig.

Har lagt på meg seks kilo hittil. :overrasket:

Så det er du som har fått mine kilo? :fnise:

I følge Majorstuaklinikken så får man best resultat ved å ta 3D-ultralyd mellom uke 24 og 34 (før hodet går ned i bekkenet).

Håper du koser deg på ultralyd i morgen :) Gleder meg til det blir min tur, men det er først om 3,5 uke så jeg må bare være tålmodig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at jeg burde være lykkelig for at jeg fremdeles er på minussiden vektmessig, til tross for at jeg spiser som en hest. :sjenert:

Jeg var på kontroll i går, men ingenting spennende i grunn, alt er som det skal være. Neste gang (om to uker) skulle visst jordmor høre etter fosterlyden, hun hadde en egen regel om å ikke gjøre det før rundt uke 16 for gravide blir visst hysteriske hvis hun ikke finner den. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg skjønner at jeg burde være lykkelig for at jeg fremdeles er på minussiden vektmessig, til tross for at jeg spiser som en hest. :sjenert:

Heh :) Du er ikke alene på minussiden... Jeg gikk ned 7 kg mellom uke 5 og 14, men nå sist fredag så hadde jeg gått opp 400 gram, og jeg går nok ikke ned når jeg trår på vekta i morgen - matlysten har gått opp noe vanvittig og jeg eter som en hest for tiden, jeg tviler på at jeg kan opprettholde vekta fortsetter jeg slik :fnise: Men det er godt med mat da! ;)

Jeg har forresten fått mage! Dvs mage har jeg hatt hele tiden, men i dag ser jeg faktisk gravid ut og ikke bare feit :ler:

Endret av Concertina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Mim*

Tidligere har jeg gått ned mange kilo i løpet av de første månedene, men jeg har altså prøvd en ny taktikk denne gangen - å spise hver time, og alt jeg har lyst på. Jeg har jo kastet opp mindre, men det har jo sine bivirkninger. Tror hver pupp har gått opp en kilo...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kos deg på UL i morgen, *Mim*!!! Skal dere vite kjønnet på babyen?

Jeg har hittil gått opp 1kg! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer noen hjertesukk fra meg...vil ikke at dette skal forståes på en gal måte, men sånn føler jeg bare....Jeg syns bare det ikke er så kjekt å gå gravid. Skulle så gjerne ønske at jeg var en av de damene som bare elsker det. Jeg er trøtt konstant, tørr nedentil, soppinfeksjoner, urinveisinfeksjon, vonde pupper, vondt i magen, hodepine og dårlig sexlyst. Jeg gleder meg noe vanvittig til babyen kommer! Men det er jo så lenge til!!!!!! Huff, som jeg syter, men jeg måtte bare få det ut.....Takk for at dere hørte på meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...