Gå til innhold

Nov/des-2008-klubben!

Coxy

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Liste over terminer - fødsler

Scheherazade: 21. nov :babygutt: 07.nov - 2330 gr, 46 cm.

Monica85: 9.nov :babygutt: 09. nov - 3658 gr, 50 cm.

SummerJoy: 8.nov :babyjente: 11. nov - 4150 gr, 51 cm

*Mim*: 2.nov :babygutt: 11. nov - 4290 gr, 53 cm

Mirabella76: 10.nov :babyjente: 12. nov - 3700 gr, 51 cm

Daiquiry: 4.des :babyjente: 16. nov - 2820 gr, 46 cm

Mariblom: 8.nov :babygutt: 17.nov - 4320 gr, 50 cm

latte: 25.nov :babygutt: 21.nov -

kiri: 12.des :babyjente: 30.nov - 3575gr, 49cm

Concertina: 22.nov :babyjente: 1.des - 2920 gr, 49 cm

Arkana: 7.des :babygutt: 1.des - 4095 gr, 52 cm

Revenka: 4.des :babygutt: 7.des - 3732 gr, 53 cm

theamoren: 23.des :babyjente: 18. des - 3200 gr, 50 cm

Ullah: 5.des :babyjente:

Angelhoff: 6.des :babyjente:

Eeyore: 16.des

===========

GRATULERER, theamoren!! :roser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer theamoren, da ble det ikke julaften likevel. ;)

Har dere noen planer for dåp/navnefest eller lignende? Vi har meldt oss på navnefest i midten av februar, og holder på å finne på noe til etter seremonien. Tenker en middag iallfsll. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting til - vi var på seks-ukerskontroll i dag, og da begynte plutselig helsesøsteren å trekke fra to uker på alderen hans, siden han er født i uke 38. Er det vanlig, eller bare noe hun gjorde for å berolige seg selv? Jeg trodde de var regnet som fullbårne ved uke 37. Det var angående hodeomkrets, men også med tanke på vaksinasjonsprogrammet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Theamoren :blomst:

Vi skal ha dåp 22. februar, tenker vi har det hele hjemme... middag og kaker, er jo bare de nærmeste som skal komme, blir vel dog en haug med folk ;) Er sånn i tvil om hvem vi skal velge til faddere, jeg har to søsken, han har ei søster, det hadde vært greit å ta en fra hver av oss + to venner... Men, søstra mi har gleda seg sånn til å bli tante og styrt masse, men broren min er eldst... Har heldigvis fram til 17. februar til å bestemme oss ;)

Blir ikke akkurat vanlig julestri her i gården... Vi har gjort unna det viktigste, men på dagene er jeg alene og frøkna ligger på puppen nesten hele tida, har henne sovende i sjalet etpar timer og da får jeg i det minste gjort noe, men langt fra alt jeg ellers ville ha gjort ;) Greit at vi bare skal være hjemme til den 27. gitt, jeg har droppa julekaker med god samvittighet: her blir det konfekt og brød og rundstykker, det får være godt nok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere noen planer for dåp/navnefest eller lignende?

Siden vi ikke er kristne blir det selvsagt heller ikke dåp. Navnefest er ikke helt vår stil, så det blir det ikke heller.

Har aldri hørt om at man trekker fra uker når barnet er født etter uke 37-38, det høres litt merkelig ut. Det har ikke blitt gjort hos oss i allefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi er heller ikke personlig kristne akkurat, men syns dåp er en veldig koselig tradsjon. Så her blir det dåp. Har ikke helt bestemt når, men regner med at det blir i februar/mars. Jeg skal ha en operasjon i februar, så jeg må finne ut når det blir, før vi kan fastsette dato for dåp.

Har tenkt til å ha fire faddere, og har allerede bestemt to og spurt dem. De er et vennepar av oss, og sa ja! :hoppe: Så da må vi bare bestemme de to siste... Vi vil ikke velge noen som allerede har en familiær tittel for gutten vår, for da blir faddertittelen fort glemt. Så her blir det faddere utenom lillegutts familie! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse til Theamoren!

Vil ønske dere alle en riktig god jul. Er ikke så mye på nett så da tar jeg det her fremfor i dagbøkene ;) Alle nevnt og ingen glemt, er det ikke det man sier? Eller er det ingen nevnt ingen glemt.. tihi

Endret av Revenka
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Theamoren!

Og god romjul til dere alle :nisse:

Natt til julaften sov M 7 timer i strekk og da var hun ikke skikkelig våken da jeg tok henne opp!! Snakk om bra julegave :) Resten av julaften var hun også eksemplarisk (helt til natten kom).

M har nemlig en del luft i magen og mageknip. Det hjelper en hel del med dråpene Minifom, men når jeg ikke er flink til å ta dem før hver amming, merkes det. Dråpene bør ikke brukes mer enn 10-12 dager og det blir nyttårsaften. Jeg er veldig spent på hvordan det blir etter det.

Jeg har hørt at fotsone skal hjelpe mot kolikk. Nå har ikke M kolikk, men er det noen som vet om det hjelper mot luft i magen også? Noen som har andre tips mot luft i magen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pass i hvert fall på at babyen kommer godt opp på skulderen og får rapet skikkelig etter hver amming! Det har hjulpet mye her! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper alle har hatt en fin jul og romjul.

Her går alt fortsatt bra med oss og den lille. Han er fremdeles snill og rolig og vi sover godt om natten. Gavehaugen under treet bar tydelig preg av at det har kommet en liten en i familien, der lå det gaver fra alle slags fjerne og nære slektninger. Det var mest klær, men også leker og en god vin som skal ligge og godgjøre seg til han blir voksen og kan nyte den. :) Vi har spist og spiser oss stappmette på all slags god julemat, julekaker og snop, spiller spill og koser oss generelt sammen slik vi pleier.

Vi har allerede begynt å pakke vekk de minst 50-klærne og det er litt rart i grunnen. Tenk at han er så stor at enkelte plagg har blitt for små allerede. Tiden går så fort. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også etterhvert begynt å pakke vekk 50-klær, men han er jo over syv uker nå. ;) Vi kunne nok fortsatt ha brukt dem, men vil jo bruke de i 56 som er passelig også. Jeg syns det er litt trist jeg, men trøster meg med at vi iallfall har fått brukt de søte små klærne ganske lenge.

Har dere noen planer for aktiviteter på nyåret? Vi har meldt oss på babysang, tenkte det kunne være kjekt med en aktivitet. Jeg håper å treffe noen likesinnede og i tillegg var det veldig nærmt der vi bor. Vi hadde egentlig tenkt babysvømming, men siden han fortsatt er ganske liten og tynn, utsetter vi det til neste runde slik at det ikke blir for kaldt. Babyene måtte være 4 kg ved oppstart og det er vel såvidt vi hadde nådd det uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her har vi begynt å pakke vekk 56 klærne, og begynt å ta i bruk 62. ;) Begynt å bli lei de samme klærne i 56 så kos å ta i bruk nye klær.

Glad jeg hadde kjøpt inn alt av hva vi trenger i både 56 og 62 før fødslen slik at jeg har sluppet å handle inn nå.

Barselgaver har vi stort sett fått større str i .

Jeg har også tenkt på babysvømming, får se hva det blir til på nyåret :) Babyen her er iallefall stor nok og vel så det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke noen planer for organiserte aktiviteter nei. Mannen har litt lyst til å dra på babysvømming da. Gutten vår var jo 4,1 kg da han var født, så vektmessig er ikke det noe problem i allefall. Vi tenkte å veie ham på helsestasjonen i morgen. Det er to uker siden sist og da hadde han lagt på seg 400 gram på én uke, så det blir spennende å se om vektoppgangen har vært like bratt de siste to ukene.

Med unntak av et plagg eller to i 68 var alle klærne gutten fikk i str 62. Det hadde vi med vilje latt være å kjøpe så mye av siden det er en typisk gave-størrelse, så det var jo greit. Vi hadde kjøpt alt vi trengte i 56, men kunne med fordel kjøpt mer i 50. Vi hadde bare to sett + pysjamas for "alle" sa at bare de minste babyene passer 50 mer enn en uke eller så. Nå var jo gutten vår over gjennomsnittet ved fødsel med sine 4,1 kg og 52 cm, men han passer altså 50 fremdeles nå straks en måned gammel og han rett og slett svømte i 56 da han ble født, Jeg skal i allefall huske på det neste gang at selv store babyer trenger en del i 50. Det er litt koselig å kunne bruke klær som passer perfekt i stedet for å brette opp ermer og ben på 56 en måneds tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke noen planer for organiserte aktiviteter nei. Mannen har litt lyst til å dra på babysvømming da. Gutten vår var jo 4,1 kg da han var født, så vektmessig er ikke det noe problem i allefall. Vi tenkte å veie ham på helsestasjonen i morgen. Det er to uker siden sist og da hadde han lagt på seg 400 gram på én uke, så det blir spennende å se om vektoppgangen har vært like bratt de siste to ukene.

Med unntak av et plagg eller to i 68 var alle klærne gutten fikk i str 62. Det hadde vi med vilje latt være å kjøpe så mye av siden det er en typisk gave-størrelse, så det var jo greit. Vi hadde kjøpt alt vi trengte i 56, men kunne med fordel kjøpt mer i 50. Vi hadde bare to sett + pysjamas for "alle" sa at bare de minste babyene passer 50 mer enn en uke eller så. Nå var jo gutten vår over gjennomsnittet ved fødsel med sine 4,1 kg og 52 cm, men han passer altså 50 fremdeles nå straks en måned gammel og han rett og slett svømte i 56 da han ble født, Jeg skal i allefall huske på det neste gang at selv store babyer trenger en del i 50. Det er litt koselig å kunne bruke klær som passer perfekt i stedet for å brette opp ermer og ben på 56 en måneds tid.

Så rart da. Vår var jo 1 cm mindre enn din, og de to plaggene vi hadde i str 50 var for trange/korte etter 1 uke.

Forskjell på hvor klærne er fra kanskje :)

Endret av SummerJoy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Så rart da. Vår var jo 1 cm mindre enn din, og de to plaggene vi hadde i str 50 var for trange/korte etter 1 uke.

Forskjell på hvor klærne er fra kanskje :)

Det var rart ja. Det er helt sikkert forskjell på hvor klærne kommer fra, vi merker at det er forskjell på klær selv i samme størrelse, men vi har klær fra alle slags butikker og det er kun et par stykker vi nå ikke kan bruke klær i str 50 fra.

Forøvrig fra gutten vår 5,2 kg i dag, fire uker gammel. Tydelig at han får i seg nok mat ja. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nytt år, alle sammen :)

I dag har jeg vært på mitt første bæretreff og ble litt klokere. Jeg vil at Mie skal bli et barn som får mye nærkontakt og da er bæretøy genialt, det gjelder bare å lære seg/bli trygg på å bruke det...

Jeg skulle gjerne lært meg babymassasje, men vet ikke om kurs i byen. Ellers har jeg lyst til å være med på mor-barn-trening og babysvømming, men det er fortsatt litt tidlig.

Vi har vært borte noen dager og kjørte i 3,5 time og M var eksemplarisk begge veier:) Den ene gangen hadde vi ett ammestopp, men hjem kjørte vi i ett strekk!! Jeg har lyst til å bli en trygg mamma som tar med M over alt og da gjorde denne turen godt. Nå er det ikke skummelt å putte henne i bilen og kjøre til nabobyen alene. Så i dag har jeg vært på mitt første bæretreff og ble litt klokere. Jeg vil at M skal bli et barn som får mye nærkontakt og da er bæretøy genialt, det gjelder bare å lære seg/bli trygg på å bruke det. Der er det litt igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må være den første jula i mitt liv at jeg har gått ned i vekt :)

Og den første jula hvor jeg ikke har proppet i meg mengder med søtsaker.

Dusjopplevelsen hos svigermor var derimot ikke like heldig:

Dusjet rett etter at jeg hadde ammet godt fra begge bryst og speilet på badet hang sånn at jeg så meg selv mens jeg dusjet. Det var ingen god oppdagelse at jeg har fått hengepupper etter å ha ammet mitt første barn i fire uker :kjefte:

Så nå kommer spørsmålet:

De to ammebhene jeg kjøpte som høygravid har ikke riktig størrelse. Jeg vil kjøpe meg en god ammebh som har masse støtte, men hvordan er det med bryststørrelsen; vil den endre seg etterhvert som M vokser og dermed får større måltider? Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bæring er flott ja :) Har båret lille L i elastisk sjal siden hun var 3 dager gammel, både vi og frøkna storkoser oss med bære :)

Vi bruker sjalet mye, veldig kjekt når man skal ut og handle, eller når man må gjøre noe husarbeid eller når frøkna er sliten og trenger litt ekstra nærhet (eller mamman&pappan trenger litt ekstra kos), og tenker vi skal kjøpe både en formsydd (Manduca tror jeg) og muligens en meitai eller et vevd sjal senere :)

Her har jula gått fort, frøkna fikk masse flotte gaver og hun vokser så det står i! Har fått bollekinn og dobbelthake, jeg tror jeg har fløte i puppene ;) Jeg er veldig spent på hvor mye hun veier nå... skal på 6-ukers kontroll den 14. så det blir spennende å se! Hun har nesten vokst ut av alle klærne i str 50 så nå bruker hun for det meste 56 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...