SummerJoy Skrevet 15. desember 2008 #1461 Del Skrevet 15. desember 2008 Sikker på at det er øyebetennelse? L hadde slikt noen dager, men selve øyet var ikke rødt og da er det visst trange tårekanaler, ikke øyebetennelse. Jeg dryppet morsmelk på mesoft kompress og tørket over, tok etpar dager så var det borte. Jeg stusser også litt for jeg har lest at det egentlig er vanlig at de små har litt trange tårekanaler. Men vi tok henne med til legevakten og legen der sa det var betennelse som måtte behandles så får vel stole på han. Øyedråpene har iallefall hjulpet for nå er det nesten borte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SummerJoy Skrevet 15. desember 2008 #1462 Del Skrevet 15. desember 2008 Jeg føler meg også klar for igjen, men tro det eller ei, her er det samboeren som holder igjen...!! Han har visstnok snappa opp et eller annet sted at det bør gå 6 uker etter fødselen før man har sex igjen, og det er han fast bestemt på. "Kroppen din har jo vært igjennom så mye nå, så vi kan ikke gjøre noe før etter 6 uker." Jaja...da blir det vel til helga da!!!! Hehe, samme her. "Du har sikkert åpne sår oppover der" Nei, men tror jeg vil vente litt jeg også ettersom jeg fortsatt blør litt friskt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 15. desember 2008 #1463 Del Skrevet 15. desember 2008 At dere kan snakke om allerede. Jeg har fremdeles vondt for å sitte. Men, det er vel ganske forståelig etter en tredjegrads ruptur og en time på operasjonsbordet for å lappes sammen etterpå. Og mens vi er inne på temaet: I går satt jeg og mannen og så på TV og vi så reklame for et program om noen som hadde sekslinger. Så jeg erklærer høyt til mannen "Jeg er glad vi ikke har sekslinger." hvorpå han ser storøyd på meg og sier "Du er glad vi ikke har sex lenger?". Stakkars mann, det var nok noen sjokkartede sekunder før han skjønte hva jeg egentlig hadde sagt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SummerJoy Skrevet 15. desember 2008 #1464 Del Skrevet 15. desember 2008 At dere kan snakke om allerede. Jeg har fremdeles vondt for å sitte. Men, det er vel ganske forståelig etter en tredjegrads ruptur og en time på operasjonsbordet for å lappes sammen etterpå. Og mens vi er inne på temaet: I går satt jeg og mannen og så på TV og vi så reklame for et program om noen som hadde sekslinger. Så jeg erklærer høyt til mannen "Jeg er glad vi ikke har sekslinger." hvorpå han ser storøyd på meg og sier "Du er glad vi ikke har sex lenger?". Stakkars mann, det var nok noen sjokkartede sekunder før han skjønte hva jeg egentlig hadde sagt. Hehe, morsomt. Han fikk vel litt angst et øyeblikk der ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 16. desember 2008 #1465 Del Skrevet 16. desember 2008 Og mens vi er inne på temaet: I går satt jeg og mannen og så på TV og vi så reklame for et program om noen som hadde sekslinger. Så jeg erklærer høyt til mannen "Jeg er glad vi ikke har sekslinger." hvorpå han ser storøyd på meg og sier "Du er glad vi ikke har sex lenger?". Stakkars mann, det var nok noen sjokkartede sekunder før han skjønte hva jeg egentlig hadde sagt. Fantastisk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Mim* Skrevet 16. desember 2008 #1466 Del Skrevet 16. desember 2008 Jeg er klar... Mannen ikke. Dessuten - når skulle vi fått gjort det? Det er jo amming og amming hele tida. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coxy Skrevet 16. desember 2008 Forfatter #1467 Del Skrevet 16. desember 2008 Har det ikke kommet seg noe intervall, der det går et visst antall timer mellom hver amming hos dere, *Mim*? Her går det som regel etter klokka hele døgnet. Han skriker etter mat ca hver tredje time! Eneste er at det noen kvelder blir litt oftere. Men har virkelig begynt å gått seg til en slags intervall. Herlig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 16. desember 2008 #1468 Del Skrevet 16. desember 2008 Det er det samme her, han vil ha mat hver tredje/fjerde time. Sånn har det vært siden han ble født og det er veldig behagelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SummerJoy Skrevet 16. desember 2008 #1469 Del Skrevet 16. desember 2008 Min ville ha ca hver 3.time de første ukene, så ble det litt oftere, men nå ser det ut som hun vil ha ca hver 3-4.time igjen. Hun er foressten en KNUPP å legge. Ligger henne oppi sengen sin. Gir henne smokken.. Så går jeg å pusser tennene og når jeg kommer tilbake så sover hun søtt. Skal det være så enkelt?? Hehe. :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 16. desember 2008 #1470 Del Skrevet 16. desember 2008 (endret) Min ville ha ca hver 3.time de første ukene, så ble det litt oftere, men nå ser det ut som hun vil ha ca hver 3-4.time igjen. Hun er foressten en KNUPP å legge. Ligger henne oppi sengen sin. Gir henne smokken.. Så går jeg å pusser tennene og når jeg kommer tilbake så sover hun søtt. Skal det være så enkelt?? Hehe. :rødme: Nei, så enkelt skal det iallfall ikkje vera for oss! I. nektar å liggja i senga når ho er våken. Prøver me å leggja henne i senga før ho har sovna, så går det max 5 minutt, og så skriker ho intenst. Oftast hyler ho idet me legg henne ned. Me er nødt til å byssa henne i søvn kvar gang ho skal sova. Før amma eg henne ofte i søvn, men det fungerer sjelden for tida. Ho nektar å sova om nettene, for då er ho lys våken. No har me hatt 2 netter på rad der me ikkje har kome oss i seng før kl 4 om natta. Og ei natt var me oppe med I. heilt til kl 06.30 om morgonen. Så her har me det slitsomt! Kva har du gjort for å få jenta di til å sovna så fint i si eiga seng om kveldane? Eg treng desperat gode råd! Begynner å lura på om me gjer noko feil, sidan det er så vanskeleg å få I. til å leggja seg om kveldane. Ho nektar som sagt å sovna uten å bli byssa i søvn. Og når eg har amma henne om nettene, vil ho liggja å suga og bruka meg som smokk etter at ho egentlig er mett - heilt til ho sovnar igjen. Får ho ikkje lov til det, så blir det hyl og skrik. Det er ikkje ein gang bra nok for henne å få liggja tett inntil meg i vår seng, viss ho ikkje får suga. Endret 16. desember 2008 av Mirabella76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SummerJoy Skrevet 16. desember 2008 #1471 Del Skrevet 16. desember 2008 (endret) Nei, så enkelt skal det iallfall ikkje vera for oss! I. nektar å liggja i senga når ho er våken. Prøver me å leggja henne i senga før ho har sovna, så går det max 5 minutt, og så skriker ho intenst. Oftast hyler ho idet me legg henne ned. Me er nødt til å byssa henne i søvn kvar gang ho skal sova. Før amma eg henne ofte i søvn, men det fungerer sjelden for tida. Ho nektar å sova om nettene, for då er ho lys våken. No har me hatt 2 netter på rad der me ikkje har kome oss i seng før kl 4 om natta. Og ei natt var me oppe med I. heilt til kl 06.30 om morgonen. Så her har me det slitsomt! Kva har du gjort for å få jenta di til å sovna så fint i si eiga seng om kveldane? Eg treng desperat gode råd! Begynner å lura på om me gjer noko feil, sidan det er så vanskeleg å få I. til å leggja seg om kveldane. Ho nektar som sagt å sovna uten å bli byssa i søvn. Og når eg har amma henne om nettene, vil ho liggja å suga og bruka meg som smokk etter at ho egentlig er mett - heilt til ho sovnar igjen. Får ho ikkje lov til det, så blir det hyl og skrik. Det er ikkje ein gang bra nok for henne å få liggja tett inntil meg i vår seng, viss ho ikkje får suga. Skrev et innlegg i dagboka di, men kan svare her også. Vi har ikke gjort noe som helst egentlig for å få henne til å sove i sin egen seng om kveldene, det har gått helt av seg selv. Vi la henne der første natten vi kom hjem fra sykehuset og hun sovnet fint der hun. Gjort det siden. Jeg våkner ca hver 2.3. time om natten av at hun ligger å stønner og knirker og sier "Eh eh". Så tar jeg henne oppi senga vår og ammer henne. Må streve for å holde meg våken da, men det går. Når hun slipper og er tydelig mett legger jeg henne oppi sengen igjen og da sover hun videre.. Er veldig glad vi har en som ikke må bysses i søvn. Men hun må ofte ha smokken sin for å sovne om kveldene da. Vet ikke hvordan dere skal få det til at hun sovner av seg selv, og godta sengen sin, men tror det hadde hjulpet dere mye om dere fikk henne til å ta smokk slik at hun slipper å suge på deg hele tiden, og kan roe seg litt alene. Stor Men jeg har lurt på litt...er det slik at noen babyer trenger mer nærhet enn andre for å roe seg? Husker jeg reagerte på det på sykehuset. Jenten vår sov søtt hele tiden omtrent i den lille vognen de kjører rundt i der, mens andre babyer hylte og skrek og måtte bæres hele tiden. Husker jeg tenkte at vi hadde en veldig lett baby. Får nesten dårlig samvittighet når jeg hører hvordan andre sliter... Endret 16. desember 2008 av SummerJoy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 16. desember 2008 #1472 Del Skrevet 16. desember 2008 Hun er foressten en KNUPP å legge. Ligger henne oppi sengen sin. Gir henne smokken.. Så går jeg å pusser tennene og når jeg kommer tilbake så sover hun søtt. Skal det være så enkelt?? Hehe. :rødme: Ja, det har vi spurt oss selv også. Han sovner ganske kjapt etter å ha blitt lagt i sengen sin (egentlig sovner han overalt bare han er mett). Noen babyer er vel bare slik, men jeg har også tenkt at akkurat vår gutt kanskje har blitt vant til det etter et par netter på nyfødtavdelingen på sykehuset. Da har han jo pent måttet sove i egen seng og har i tillegg ikke hatt meg eller mannen min tilgjengelig når det skulle være. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Mim* Skrevet 16. desember 2008 #1473 Del Skrevet 16. desember 2008 Knøttet vil sove hos oss, han... Hender han sover litt for seg selv tidlig på kvelden, men vil han ha mat, blir det i senga hos oss om natta. Bare så vidt jeg får lirket meg løs av og til. Har ingen rutiner, nei. Når han våkner vil han ha mat, og det går aldri mer enn en våken halvtime før han vil ha mer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 17. desember 2008 #1474 Del Skrevet 17. desember 2008 Frøkna her sover sammen med oss... er egentlig mest for min egen del, jeg gidder ikke stå opp for å hente henne, er enklere å bare skyve henne inntil puppen på natta Vi har ikke innført noen rutiner enda, er bare 10 dager til vi drar til Trondheim og blir der i 1,5-2 uker så vi venter med det til vi kommer hjem igjen tenker jeg... Nå er hun våken/sover i stua fram til vi legger oss. Hun er stort sett veldig grinete på kvelden... men et lyspunkt: de siste par nettene så har hun sovet sammenhengende i 4-5 timer, så litt puppings og bleieskift, og deretter sovet videre i 3-4 timer til. Heaven! Fortsetter det slik så kanskje jeg blir ferdid med masteroppgaven til våren? Eneste er at hun på morgenen blir liggende og "presse", hun griner ikke, så det er tydeligvis ikke vondt, men noe er det som plager henne. Hun har vel muligens mer luft i systemet, men ikke nok til at det gjør vondt kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SummerJoy Skrevet 17. desember 2008 #1475 Del Skrevet 17. desember 2008 (endret) Eneste er at hun på morgenen blir liggende og "presse", hun griner ikke, så det er tydeligvis ikke vondt, men noe er det som plager henne. Hun har vel muligens mer luft i systemet, men ikke nok til at det gjør vondt kanskje? Det gjør vår også. En del på natten også. Ligger og knirker og okker seg.. Akkurat som hun er irritert. Pleier legge henne litt på magen, så kommer det ofte en salutt eller to. Pleier hjelpe det Endret 17. desember 2008 av SummerJoy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kiri Skrevet 18. desember 2008 #1476 Del Skrevet 18. desember 2008 Om babyen sover på soveskinn er det et tips at du ligger på det en stund sånn at det lukter av mamma. Vet ikke om det funker, men er sikkert verdt et forsøk. Kan jo prøve med dyna også. Her har vi hatt to netter med magevondt. M er 2,5 uke nå og jeg håper inderlig ikke at dette er starten på kolikk. Hun har masse luft i magen og den er hard som et trommeskinn. Hun griner stort sett ikke, men ligger og stønner og har det tydelig vondt. Det hjelper at hun sover på brystet mitt, men dette er IKKE en løsning jeg ønsker at hun venner seg til. Har ikke spist noe spesielt heller, annet enn en pizza med spinat før den første natta. I dag har en jeg kjenner vært her og satt to akupunkturnåler på henne og jeg skal begynne å skrive ned hva jeg spiser. Har kjøpt ammete og Rooibuste, men er litt skeptisk til å gi noe direkte til henne. Får bli flinkere til å drikke det selv, men synes det er vanskelig å huske på utenom måltidene. M svelger en del luft når hun spiser og det er ikke alltid jeg får henne til å rape. Lurer på om vi kan ha en feil teknikk på ammingen som gjør at hun svelger så mye luft? Men skulle ikke denne kommet opp igjen uansett?? Jenta på 9år som bor vegg i vegg er veldig interessert i M og har vært her flere ganger. Her en dag holdt hun M lenge og sier så "Mamma har kanskje kikhoste så hun vil ikke komme på besøk. Hun er bedre nå og de er ikke sikre på om det er det." Hvorfor i all verdens land og rike sender hun datra si hit til en bitte liten uvaksinert baby da?!?!?!?!? Har heldigvis ikke merket noe til det ennå, men vil for alt del ikke ha kikhoste slik nevøen min hadde. Skulle gjerne fått henne vaksinert med det samme! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kiri Skrevet 20. desember 2008 #1477 Del Skrevet 20. desember 2008 Jeg kan ikke fatte og begripe hvorfor amming skal være så j***a vanskelig når det er sånn verdens befolkning har vokst fram Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scheherazade Skrevet 20. desember 2008 #1478 Del Skrevet 20. desember 2008 (endret) Jeg kan ikke fatte og begripe hvorfor amming skal være så j***a vanskelig når det er sånn verdens befolkning har vokst fram Har tenkt tanken i blant jeg også, men nå er det heldigvis en stund siden sist. Angående det med svelging av luft, det kan jo ha noe med ammeteknikken, eller for den slags skyld med babyens sugeteknikk? Hvis du tror det er det, kan du jo høre med helsestasjonen om de kan se på en gang du ammer, eller prøve en annen stilling, f.eks. tvillingstilling? Babyer har vel ulikt rapebehov, vår svelger lite luft og trenger ikke å rape så mye/hver gang. Han har heldigvis hatt lite magevondt også. Jeg har sovet 10 timer i natt! Lillegutt har vært på overnattingsbesøk hos mormor og morfaren sin. Vi var kjempesliten, og trengte å sove ut og det var så utrolig deilig! Han har hatt det kjempefint også, lå og spiste frokost nummer 2 i sengen med morfar da jeg snakket med mamma i sted. Endret 20. desember 2008 av Scheherazade Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
theamoren Skrevet 20. desember 2008 #1479 Del Skrevet 20. desember 2008 Da har jeg født ei nydelig datter 18 des.. 3200 gram og 50 cm.. Utrolig gøy! koser meg glugg i hjel! Alt er bra, fødselen gikk greit denne gangen bortsett fra at morkaken måtte opereres ut.. Så nå koser vi oss hjemme i jula med melkespreng og etterrier.. hehe.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 20. desember 2008 #1480 Del Skrevet 20. desember 2008 Gratulerer så mye theamoren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå