Gå til innhold

Islam


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Veslekråka, nå må vi ikke bli fordomsfulle her.... Jeg er ingen muslim, jeg har en del ting angående muslimer jeg lurer på, f eks hvorfor muslimer selger pølse og lompe, men det er ikke akkurat det vi skal diskutere nå.

Deres forakt for muslimer og deres levesett viser en så liten innlevelse og forståelse for andre kulturer at jeg blir rett og slett flau over å lese denne tråden.

Har noen av dere egenltlig vært å spist på kinaresturant i singapore?

- Ikke så mye som tyder på kaos og anarki, var det det?

Grunnen til at mennesker blir ekstreminister skyldes fattigdom og knapphet på mat og nødvendighets artikler som rent vann og salt til maten.

Hva er det med forrige setning dere ikke forstår?

Men når jeg leser hvor fordomsfulle dere er forstår jeg utmerket godt hvorfor muslimer mener kvinner bør bære slør og tie.

Og hvis dere leser deres egne innlegg vil dere også forstå poenget mitt.

Waco

Den som inte fatter nå får stå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får jeg vel bare stå og stå da... jeg kommer nok aldri til å fatte hva det er du prater om. At du skal preke mot andres fordomsfullhet, er vel mer som en vits... Ser ikke annet enn at du sprayer galle in our general direction jeg.. Jeg tror du er muslim fordi du er så hatfull mot kvinner som selv bestemmer over kroppen sin, som er så ufyselige at de har et sexliv. Som har egne meninger og gir uttrykk for dem uten å bli hverken steinet eller hva-det-nå-er-for-slags-faenskap-de-straffer-kvinner-med-i-disse-landene.

Du kan ikke komme vekk fra at det er mange land i verden som det ikke er så greit å leve i pga. religionens svøpe. Eller religionen som deres tiende landeplage, for å si det øverlandsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sheba, du sa noe om at "sålenge jeg ikke bor i et land hvor religionen styrer staten"...våkn opp, vi har en prest til statsminister !

Det har vi. Men neppe så veldig mye lenger. Og med tanke på oppslutningen til KRF nå for tiden, så er vel den en god pekepinn på at dette ønsker faktisk ikke folk flest å ha. Og vi kan jo faktisk velge bort både presten og hele KrF. Det kan man ikke i Iran for eksempel. Det er den vesentlige forskjellen på et demokratisk land og et land som virkelig er prestestyrt.

Så får vi bare håpe at det norske folk kjenner sin besøkelsestid ved neste storingsvalg...

(for min del kunne gjerne KrF blitt utradert fra det poltiske Norgeskartet, for og si det sånn. Men i forhold til f.eks. kvinner i veldig mange andre land er jeg jo klar over at jeg egentlig ikke har så veldig mye å klage på da... :wink: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javel.. så du tror at f.eks kjæresten min flyttet til Norge under Kosovokrigen for å få flere nordmenn til å konvertere til Islam???! :o

Selvfølgelig mener jeg ikke at hver og en muslim i dette landet er her for å "erobre verden" for å si det sånn. Hvilken side kjæresten din er på vet jo jeg ingenting om. Men det jeg sier er at jeg mener det er MANGE av dem som kommer hit og tror at her skal de få akkurat slik som de hadde det hjemme....pluss mer penger og mindre arbeid... ja tenk det mener jeg, for jeg har jobbet sammen med enkelte av disse og verre lathanser skal du lete lenge etter.

Jeg syns Norge bør bli mer forsiktig med hvem de tar imot her til lands. Danmark for eksempel har jo begynt å sende mer hjelp ned til de respektives land eller naboland for å heller hjelpe dem der, i steden for å ta de til Danmark og så hjelpe dem der. På den måten får man hjulpet mange flere mennesker uten at det koster noe mer. Men vi nordmenn: Nei, stakkar det er sååå synd på dem! Eneste måten de kan få det bra på er at de kommer til Norge...... Hvorfor ikke gjøre som Danmark?????

Hilsen Majken - rasistisk som bare søren, stolt av det og den norske stat har gjort meg slik!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest M-ling

Vil kommentere litt Majken.

Jeg er enig med deg på flere punkter.

Vil likevel kommentere litt;

ja tenk det mener jeg, for jeg har jobbet sammen med enkelte av disse og verre lathanser skal du lete lenge etter.

Slike utsagn liker jeg personlig dårlig.

"Disse"- hvem er det? Muslimer? Mørkhudete? Innvandrere? Barn av innvandrere? Afrikanere? Kosovo-albanere? Asiater?

Fint om du kan spesifisere denne gruppen du mener er en gjeng "lathanser".

Hilsen Majken - rasistisk som bare søren, stolt av det og den norske stat har gjort meg slik!

Ikke skyld på Staten, for Guds skyld!

Det verste som finnes er folk som skylder på "samfunnet" for sine egne mindre attraktive sider/meninger.

Hvem er samfunnet da? Jo, det er selvsagt oss selv.

Sier du du er rasistisk, får du stå for det som person, og ikke som nordmann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor ikke gjøre som Danmark?????

Ja, hvorfor ikke?

Skal bare komme med et par eksempler.

Jeg har bodd og studert i Danmark de siste årene, selv om jeg er på utveksling i London nå, og skal flytte tilbake ditt til sommeren. I denne perioden har jeg også fått en dansk kjæreste. Etter at den nye regjeringen har kommet til makten har de enten gjenomført eller vil gjenomføre ting som har følgende konsekvenser for meg:

Hvis jeg ønsker og gifte meg med min kjæreste før jeg fyller 25, vil dette giftermålet bli vurdert som mistenkelig/tvang og skal undersøkes.

Etter å ha tatt en fire-årig utdannelse i Danmark, og dermed ha brukt danske skattepenger på det, ønsker regjeringen at de kan kaste meg ut og ikke la meg få jobb der. Altså vil de ta fra meg muligheten for å betale tilbake noen av skattepengen som jeg har brujt på utdannelsen min. Hvor er logikken i det???

Ellers må jeg tilføye at jeg ikke har lov til å eie leiligheten min, fordi min tilknytning til DK ikke er sterk nok.

Og dette er ingen ting, sammenlignet med hva som har skjedd med de egentlige invandrerne. Bidragene en familie på bistand får, har blitt skrudd ned (eller så ønsker de det) til mindre enn det en (1) student får. København er den eneste storbyen i Europa som ikke har en moské og i tillegg ønsker regjeringens støtteparti (DF) å kutte i u-hjelpen. Altså skal ikke invandrerne bare kastes ut av DK, de skal faktisk bare seile i sin egen sjø i tredje verden. Selv Frp, som jeg ellers ikke har mye til overs for, har fattet at det bare ikke går.

Som en liten tillegsopplysning vil jeg bare si at under (den skammenlige) valgkampen ble det raportert fra land som Nedreland og forskere der, som sa at med Danmarks lille andel av flyktninger og invandrere (3%?), så burde det IKKE være et problem å integrere disse på en ordentlig måte. Og det kan jo ikke legges skjul på at både DK og Norge har mislyktes endel i sin integrasjon, men det kan ikke løses ved å kaste alle invandrerne ut!

Sist, men ikke minst, så vil jeg si at grunnen til at jeg kom med opplysninger om hvordan dette har påvirket min sittuasjon, ikke skyldes at jeg synes at det er synd på meg. Jeg skal nok klare meg... Men bare for å få dere til å tenke over hvordan dette kan påvirke situasjonen til hver og enkelt av dere.

Tenkte bare at jeg skulle tilføye at jeg er hvit og norsk og sånn! :D

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest2

Her kommer litt fakta (inkl. noen koranvers) som kanskje kan oppklare et par ting.

Islam er ekstremt fiendtlig innstillt til alle ikke-muslimer. I det siste har fler og fler begynt å innse at islam er ren politikk, og umulig noe som kan ha med religion å gjøre. Jeg er enig. Blant annet kan jeg anbefale på det varmeste å lese Walid al-Kubaisis glimrende bok "Halvmånens hemmeligheter" hvor han forteller om Muhammeds liv og forklarer han utifra et menneskelig ståsted, og ikke som noen profet. For meg synes det klart som dagen at Muhammed søkte politisk makt, men han falt igjennom som leder for Araberne og han justerte/forkledde sitt budskap som en religion for å lettere få tilhengere.

Han var også svært ambisiøs, og i den første tiden i Mekka var han ganske tolerant. Men handelsmennene der følte etterhvert at sitt livsgrunnlag var truet, fordi de blant annet levde av pilgrimmene som kom dit for å dyrke avgudene i Kabaa. (Den svarte steinen dere har sett på Tv).

Det at islam helt i sin spede begynnelse ikke var så voldelig og ganske tolerant blir av muslimer brukt som en gedigen løgn om at islam er tolerant og fredelig. De sier islam betyr "fred". Feil; Islam betyr direkte oversatt, underkastelse.

Det er jo ganske logisk også at Muhammed fremsto som ganske tolerant i Mekka tiden, da han enda ikke hadde særlig tilhengere og følgelig ingen makt. Men da han og tilhengerne etterhvert dro til Medina og han hadde mislyktes i å få jødene og de kristne over til islam - så la han de ganske enkelt for hat.

Noen koranvers fra tidlig periode:

061.009

Han er det som har sendt Sitt sendebud med ledelse og sannhets religion, - at Han kan la den vinne frem overfor all religion, selv om avgudsdyrkerne misliker det.

Men allerede her ser vi at det endrer seg:

003.085

003-079): Hvis noen ønsker seg noe annet enn Islam som religion, vil dette ikke godtas fra ham, og i det kommende liv vil han være blant taperne.

Transcript of a lecture at an IANA conference in Toronto, 1995: http://www.islaam.com/Article.asp?id=455

S

o those ppl who say that the Christians and Jews are believers or who doubts concerning the disbelief of the Christians and Jews, they have said a statement which takes them outside of the fold of Islaam. And if they were brought in front of an Islamic court and the proofs were established against them, to the degree where they would have no excuse for themselves, in other words, verses from the Qur'aan were repeated to them, the statements of the Prophet sallallaah alaihi wa sallam were repeated to them, so there was no chance of misunderstanding, no chance of confusion, they would be given a chance to repent. And then, in an Islaamic state, if they did not recant that belief within three days they would be executed as an apostate.

Apostat = Apostater/frafallen

Hadith er en samling av tekster om Muhammeds liv og lære og er viktig del av religionen Islam, men det er ikke slik at muslimer må være enig i alt som står skrevet her.

I Hadith (volum 9, bok 89, nr. 271) står det om dødsstraff for de som frafaller Islam:

Narrated Abu Musa: A man embraced Islam and then reverted back to Judaism. Mu'adh bin Jabal came and saw the man with Abu Musa. Mu'adh asked, "What is wrong with this (man)?" Abu Musa replied, "He embraced Islam and then reverted back to Judaism." Mu'adh said, "I will not sit down unless you kill him (as it is) the verdict of Allah and His Apostle.

Mer om denne dødsstraffen:

Det muslimske Azar-universitetet i Egypt har tradisjonelt vært betraktet som Islams Minaret for hele verden. De har utgitt en bok med tittelen "Bill of Legal Punishments" hvor det på side 12 sies følgende:

"A person guilty of apostasy (man or woman) shall be put to death if repentance is not made within the period allowed which shall not exceed sixty days. Repentance of a person who commits apostasy more than twice shall not be accepted"

Nasjonalforsamlingen i Egypt vedtok i 1977 en lov om dødsstraff for frafall fra Islam. I praksis overlates utførelse av straffen til gatemobben og vedkommende får ikke beskyttelse av staten.

Her gjør Islam det klart at både jøder og kristne er blant fienden, og disse "People of the Book" (bibelen) vil ifølge koranen brenne i helvete:

(005-056): Dere som tror, slutt dere ikke til jøder og kristne! De henger sammen. den som slutter seg til dem, blir en av dem. Gud leder ikke de urettferdige!

(098-005): De vantro blant Skriftfolkene, og avgudsdyrkerne, skal være i helvetes ild, og der skal de være og bli. Disse er de verste skapninger.

I den engelske utgaven kalles kristne og jøder for ”People of the book” = Skriftlærde på norsk.

Forskere har funnet ut hvilke vers som ble ”åpenbart” i Mekka perioden (Islam ”light”), og hvilke som skriver seg fra den senere perioden i Medina. Leser man koranen ser man tydelig en dreining mot mer og mer vold og krigsretorikk. Det som gjør dette ekstra alvorlig er en bestemmelse innen islam som heter ”Abrogiation”, og den sier at hvis et tema/en sak blir omtalt i koranen flere ganger, så er det de sist åpenbarte versene som er gyldige. Dermed faller i praksis de tolerante versene vekk og det blir meningsløst å snakke om islam som en tolerant og fredelig religion. (To abrogate = å avskaffe/oppløse)

Dette fenomenet står også omtalt i koranen selv (Sura nr. ifølge engelsk oversettelse.)

And for whatever verse we abrogate and cast into oblivion

We bring a better or the like of it;

knowest thou not that God is powerful over everything?

Sura 2:106

And when We exchange a verse in place of another verse --

and God knows very well what He is sending down --

they say, 'Thou art a mere forger!'

Nay, but the most of them have no knowledge.

Sura 16:101

For de som ønsker å lese mer om emnet:

http://answering-islam.org/Index/A/abrogation.html

Videre kan vi lese fra koranen,

Her er en rekke vers med oppfordring til vold og drap:

009.005 Men, når de fredlyste måneder er til ende, så drep avgudsdyrkerne hvor dere finner dem, - pågrip dem, beleir dem, legg bakhold for dem overalt! Men hvis de omvender seg og betaler det rituelle bidrag, så la dem dra sin vei. Gud er tilgivende, - nåderik.

009.029 Bekjemp dem som ikke tror på Gud og Dommens dag, som ikke forbyr det Gud og hans sendebud har erklært forbudt, og som ikke bekjenner Sannhets religion, av skriftfolkene, til de punger ut med tributt i ydmykhet. (Mest sannsynlig stammer jizyia skatten som jøder og kristne må betale under islam fra dette verset. Se mer om dette under)

Her oppfordres muslimer til å starte hellig krig og terror mot ikke-troende:

(008-066): Hør Profet! Anspor de troende til kamp! Finnes der tyve standhaftige blant dere, vil de vinne over to hundre! Er der hundre blant dere, vil dere overvinne tusen av de vantro! For de er et folk som intet forstår!

Her kommer en oppskrift på hva muslimer skal gjøre med denne fienden når krig har blitt et faktum:

(005-037): Deres lønn, som bekjemper Gud og Hans sendebud og farter omkring og stifter ufred på jorden, skal være at de drepes eller korsfestes, at hender og føtter avhugges kryssvis, eller at de forvises fra landet. Dette vil være en skam i denne verden. I den kommende verden venter en svær straff.

(047-004-005): Når dere møter de vantro (i kamp), så gå løs på dem, til de er helt nedkjempet, og bind stramme bånd. Og etterpå frigivelse, eller løsepenger, så lenge krigen legger fra seg sin byrde. Slik er det. Om Gud ville, kunne Han selv ta seg tilrette overfor dem, men Han ønsker å sette noen av dere på prøve gjennom andre. De som kjemper og dør for Guds sak, - deres gjerninger lar Han aldri løpe ut i intet.

Her forteller Koranen om hva for tortur som venter ikke-troende i helvete:

(018-028): Si "Sannheten kommer fra Herren"! La den tro som vil, og den være vantro som vil! Vi har beredt en ild for de urettferdige, som omslutter dem som et telt. Når de roper om vann, skal de få vann som smelter kobber, som skålder deres ansikter. For en forferdelig drikk! Og for en forferelig rasteplass!

(022-020): Dette er de to parter som strides om sin Herre: De som er vantro får tilskåret klær av ild, og det tømmes kokende vann over hodet på dem,

(022-021): slik at alt som finnes i deres indre, og deres hud, smelter.

022.021

Og der venter dem klubber av jern!

022.022

Hver gang de i sin nød vil komme seg ut derfra, drives de tilbake, 'Smak nu helvetesbrannens straff!'

(040-072): De, som holder Skriften for løgn og det Vi har sendt Våre sendebud med, skal snart få vite!

(040-073): Når de får lenker og kjeder om halsen, og de slepes inn i kokende vann, og så styrtes i Ilden.

Her gjør Islam det klart at både jøder og kristne er blant fienden, og disse "People of the Book" (bibelen) vil ifølge koranen brenne i helvete:

(005-056): Dere som tror, slutt dere ikke til jøder og kristne! De henger sammen. den som slutter seg til dem, blir en av dem. Gud leder ikke de urettferdige!

(098-005): De vantro blant Skriftfolkene, og avgudsdyrkerne, skal være i helvetes ild, og der skal de være og bli. Disse er de verste skapninger.

I den engelske utgaven kalles kristne og jøder for ”People of the book” = Skriftlærde på norsk.

Jøder og kristne har en vanskelig og diskriminerende status innen islam. Mange steder blir de forfulgt, fengslet og de har ikke like rettigheter eller samme rettsvern som muslimer. Jiziya er en spesiell takst som bare jøder og kristne må betale til muslimene. Opp gjennom årene har dette apartheidsystemet som baserer seg på forskjellsbehandling utifra tro, fått et eget navn; Dhimmitude. Dhimmis blir de kalt som faller inn under denne kategorien. For mer informasjon om Dhimmis anbefales følgende nettsider:

http://www.dhimmi.com/

http://www.dhimmitude.org/

Videre anbefaler jeg følgende side som er drevet av tidligere muslimer/apostater som fortsatt lesning av dette omfattende emne. Dette er ingen hat – side, men du finner en menge artikler skrevet av høyt utdannede mennesker, FAQ, Et stort referanse bibliotek, samt et forum der alle kan delta. Besøk siden og se en annen side av nyhetsbilde!

http://main.faithfreedom.org/

Denne her er også bra:

http://www.apostatesofislam.com/main.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest2

Her er forresten også linken til Dagbladets artikkel der Levi Fragell uttalte at "Islam er livsfarlig" (artikkelen var bakgrunnen for diskusjonen på Tv2)

http://www.dagbladet.no/kultur/2003/05/07/368101.html

Videre oppfordrer jeg alle her til å ta en kikk inn på Aftenpostens debattcentral, under emnet Innvandring. Der er det mange lærerike inlegg om akkurat denne debatten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest eminel
Jeg syns Norge bør bli mer forsiktig med hvem de tar imot her til lands. Danmark for eksempel har jo begynt å sende mer hjelp ned til de respektives land eller naboland for å heller hjelpe dem der' date=' i steden for å ta de til Danmark og så hjelpe dem der. På den måten får man hjulpet mange flere mennesker uten at det koster noe mer. Men vi nordmenn: Nei, stakkar det er sååå synd på dem! Eneste måten de kan få det bra på er at de kommer til Norge...... Hvorfor ikke gjøre som Danmark?????[/quote']

Kriminelle bør selvfølgelig bli sendt hjem. Og folk som ikke gjør jobben sin, burde ikke ha den jobben. Det sier seg selv. Mennesker som skal bo i dette landet må forholde seg til våre regler og lover, helt klart. Og det er faktisk noe de fleste (jeg kjenner i hvertfall) gjør. Hvem som befinner seg på norsk jord spiller ingen rolle for meg, så lenge de kan oppføre seg. Jeg synes det er flott å ta i mot mennesker i nød, enten de da lider av sult, krig eller terror - det plager meg ikke at de er her! Og hva de gjør bak lukkede dører, hvilken Gud de tror på osv. det spiller heller ingen rolle for meg - folk må da få gjøre som de vil.

Jeg fordrar ikke sånne diskusjoner som dette pga generaliseringen av en haug med forskjellige mennesker som det ikke går an å generalisere!! Det er på samme måte som om noen utlendinger hadde generalisert oss her inne, og tatt oss for gitt for at alle oss er like :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at mennesker blir ekstreminister skyldes fattigdom og knapphet på mat og nødvendighets artikler som rent vann og salt til maten.

:enig_animasjon: Det er jeg helt enig med deg i, Waco.

Jøss jeg er enig med Waco, en uvant følelse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil kommentere litt Majken.

Jeg er enig med deg på flere punkter.

Vil likevel kommentere litt;

Slike utsagn liker jeg personlig dårlig.

"Disse"- hvem er det? Muslimer? Mørkhudete? Innvandrere? Barn av innvandrere? Afrikanere? Kosovo-albanere? Asiater?

Fint om du kan spesifisere denne gruppen du mener er en gjeng "lathanser".

Ikke skyld på Staten, for Guds skyld!

Det verste som finnes er folk som skylder på "samfunnet" for sine egne mindre attraktive sider/meninger.

Hvem er samfunnet da? Jo, det er selvsagt oss selv.

Sier du du er rasistisk, får du stå for det som person, og ikke som nordmann.

Ok ok. Mente ikke skylde på samfunnet, det var en lite gjennomtenkt bemerkning jeg slang på. Men ja jeg er rasistisk, og det får jeg stå for selv.

Med "disse" som jeg jobbet med var det nærmere bestemt menn fra det gamle Jugoslavia i hovedsak og noen menn fra Midt-Østen. Skulle bare være der, røyke og drikke kaffe og få lønn, men prøv å be dem om å gjøre noe..... Ikke skal de ta imot ordre fra kvinner og da er det jo håpløst når jeg som kvinne skulle lære opp en gruppe mennesker. Nåja, dette gikk jo mer på religiøs/kulturell overbevisning enn latskap. Men de var late også.

Vil også nevne at det var noen få av nevnte gruppe som var flinke til å jobbe.......når de møtte opp på jobb. Selvfølgelig var det nordmenn også som var late og skulle helst ikke gjøre så mye, unnlot å møte opp på jobb, men disse fikk sparken (med rette!), men innvandrerne; de fikk bli!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Majken:

Hvorfor fikk ikke innvandrerne sparken da?

Forøvrig så kan man i denne sammenheng lure på hvordan oppfatning spanjoler og grekere har av nordmenn - uhøflige og ufordragelige fyllebøtter, vil jeg tro...

Dette stemmer selvfølgelig ikke, men synes man generalisering er en god leveregel - vil dette være en naturlig slutning å trekke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest M-ling

Majken - har noen flere spørsmål jeg. ;)

Du sier du er rasistisk. Hvordan definerer du rasisme, og det å være rasist?

Jeg er også veldig nysgjerrig på hvordan du, som leder/sjef for en gruppe som tydeligvis nektet å gjøre som du sa, håndterte denne situasjonen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Majken skrev:

Men ja jeg er rasistisk, og det får jeg stå for selv.

Rasisme er blitt et utrolig misbrukt ord. Ordet betyr at man føler seg overlegen andre folkeslag pga hudfarge el andre kroppslige el utseendemessige forskjeller. Dette var årsaken til raseskillet i USA (undertrykking av den svarte befolkningen) og apartheid i Sør-Afrika, og d er vel ikke d d er snakk om her.....Kan dere ikke være så snill å holde disse begrepene fra hverandre....???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest2

Chimp skrev:

Rasisme er blitt et utrolig misbrukt ord. Ordet betyr at man føler seg overlegen andre folkeslag pga hudfarge el andre kroppslige el utseendemessige forskjeller. Dette var årsaken til raseskillet i USA (undertrykking av den svarte befolkningen) og apartheid i Sør-Afrika, og d er vel ikke d d er snakk om her.....Kan dere ikke være så snill å holde disse begrepene fra hverandre....???

Jeg er så veldig enig med deg i det du sier om ordet rasisme. Rasist er nå et ord som er blitt misbrukt så til de grader, at når vi kanskje virkelig trenger å bruke det så har det mistet all sin betydning. Ord som rasist, nazist osv. har i lang tid blitt brukt av de politisk korrekte, "anti-rasistene" for å kneble enhver som kanskje har hatt et litt annet syn på saker enn de selv. Dermed har de lagt grunnlaget for en svært farlig utvikling.

Mange har da følt at de ikke kan snakke fritt og utrykke sine meninger og en slik situasjon kan igjen føre til at virkelig rasisme og facisme blomstrer opp. Jeg deltar en del på Aftenpostens debattforum, og der er det faktisk mange svensker som debatterer, fordi det i dagens Sverige er skapt et klima hvor det overhodet ikke har vært "lov" til å stille spørsmål vedr. innvandringspolitikk, mulige framtidige konsekvenser, islam, osv, osv. Dere kan tenke dere hvilken trykk koker dette blir til slutt. Det vil altså si at i ytterste konsekvens er vår ytringsfrihet truet, fordi politikerne (spesielt venstresiden) og mange av "PK'ene" har vært livredde for en debatt som også tar opp de kontroversielle og negative sidene ved det nye, flerkulturelle samfunnet.

Å kritisere/stille spørsmål ved en ideologi som islam er ikke det samme som å snakke stygt om muslimer. Men mange muslimer er indirekte med på å helle bensin på jihadbålet mot Vesten, da svært svært få av de står opp og protesterer mot undertrykking og mildt sagt hårreisende oppførsel og uttalelser fra deres eget miljø. Det fornektes og feies febrilsk under teppet i stor stil, og det er dette mange nå stiller spørsmålstegn ved. Å stemple noen som rasist fordi de kritiserer en ideologi faller totalt på sin egen urimelighet, all den tid en rasist er en som anser seg overlegen andre på grunn av gener, hudfarge osv. som du så riktig påpeker Chimp.

Å la være å snakke om disse tingene, å la være å skaffe seg kunnskap og informasjon fordi man kanskje kunne komme til å tråkke noen på tærne i prosessen er et argument som ikke holder vann, mildt sagt.

De som forfekter dette synet, viser jo at de indirekte ser på muslimer som skjøre vesener som ikke kan ta en ryddig debatt som alle andre må tåle fra tid til annen. Det er å frata de evnen til å tenke selv, og plassere de utenfor enhver normal, samfunns interaksjon.

Islam er en religion som i seg selv forbyr all kritikk og opposisjon. (Viser blant annet til eks. og linkene mine over her). Men tradisjonellt så har de fleste religioner ikke sett med særlig blide øyne på at man har stilt spørsmål ved dens sannhetsgestalt eller berettigelse. Når det er sagt, så er det alikevel en svært stor forskjell. For eks. så har både jødedommen og kristendommen vært utsatt for (og er det kontinuerlig) massiv kritikk og reformasjon/justeringer etc. Både innad fra egne rekker og utenfra. Denne prosessen har aldri islam gjenommgått, det er først i den senere tid at søkelyset har blitt satt på dette.

Jeg kan forøvrig opplyse om at Ibn Warraq's (det er selvsagt et pseydonym) meget kjente bok: "Why I'am not a muslim" vil bli oversatt og utgitt på norsk i september på Human forlag AS. Jeg har ikke lest den eng. utgaven, men vet at boken har skapt storm i muslimske miljøer, og det skal bli spennende å se hva slags erfaringer en apostat fra dette miljøet har - all den tid dette er helt nytt for oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er litt morsomt når "ikkerasister" skal forklare hvorfor de er så livredde Islam.... det er ikke muslimene de forakter i denne omgang, men Islam.

Hva er det dere er så bekymret for, litt mer spesifisert? At det skal bli ramadan istedetfor påske, og forbud mot svinekamp og obligatorisk bønnetid FEM GANGER OM DAGEN?????

Waco

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest eminel
Hva er det dere er så bekymret for' date=' litt mer spesifisert?[/quote']

Det lurer jeg også på :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Gjest freedom

Noen av disse innleggene viser en viss realisme når det gjelder islam.

Det dreier seg om en totalitær religiøs/politisk bevegelse som er global

og som har som mål å dominere hele verden, politisk, religiøst og

økonomisk. Kvinneundertrykking er en sjølsagt del av bildet. Islam har

misjonsbefaling og er en absolutt mostander av frihet og demokrati.

Målet er den religiøse stat. Muslimer er usedvanlig dyktige når det

gjelder å bortforklare, skjule og snakke seg bort fra hva deres hensikter

egentlig går ut på. Å lyve er tillatt for en muslim hvis det fremmer islams sak. Hvis Vesten vil unngå å bli islamisert, må vi støtte USA og Bush. Vi

bør egentlig gjøre det klart, offentlig, at vi ikke kan godta islam som den

er, uten å straffe individuelle muslimer. Det første kravet er at islam må

innføre skille mellom religion og stat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bin/loved -mM

Sitat

"Det første kravet er at islam må

innføre skille mellom religion og stat."

Det burde vi gjøre med Statskirken også...

knutm :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...