Gå til innhold

Lav nok vekt men det sitter på feil steder på kroppen.


Gjest Gjest_Lilja_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Lilja_*

Jeg har gått opp 6 kg pga syksom. I dag er jeg 168 cm høy og veier 54 kg. I utgangspunktet helt ok, men kiloene har lagt seg fortrinnsvis på magen. Jeg har ingen planer om å få helt flat mage, men den må bli mindre. Resten av kroppen min er ok.

Har gjort meg noen tanker så får dere korrigere.

Trening, både styrke og kondisjon. Ligge litt lavt når det gjelder kalorier for en periode. Bygge opp muskler for deretter å gå opp i vekt igjen.

Jeg vil IKKE ha denne magen. Tidvis så ser jeg rimelig gravid ut. Jeg har sluttet å bruke en hel del klær pga dette. På sikt vil jeg gjerne beholde vekta, men ha det jevnere fordelt.

Hvordan gjør jeg dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Elfrida

Hvis du ellers spiser sånn noenlunde sunt og variert så hadde jeg ikke både gått ned i kaloriinntak og opp i treningsmengde. Skal kroppen klarer å bygge muskler trenger den mat. Siden du har gått opp på grunn av sykdom kan det hende det forsvinner av seg selv, men trening er uansett veldig bra! Så jeg hadde satset på trening og sunn mat uten slanking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Peachbud

Jeg har det samme "problemet".

En kan ikke selv påvirke hvor fettet legger seg på kroppen. Tips er likevel:

1) Core Control. Dette er treningstimer som har fokus på kjernemuskulaturen.

2) Sit ups. Slik får du sterkere magemuskler. Øvelser for ryggen er også bra. Slik får du bedre holdning, men magen blir ikke flatere av kun sit ups.

For å få flat mage må du gå ned i fettprosent. Fettet vil ikke tas kun fra magen, du vil bli tynnere andre steder også. Det er ikke å anbefale siden du allerede veier lite. Likevel: Jeg løper, men har ikke gått ned i vekt siden jeg begynte med det. Synes magen er blitt noe mindre og lårene kraftigere, altså mer muskuløse. Helt flat mage kan jeg nok ikke få uten å bli tynnere enn det jeg ønsker å være. Dvs. jeg må veie veldig lite og være for tynn andre steder før magen forsvinner.

Problemet kan også delvis skyldes luft i magen. Da må du gå gjennom kostholdet ditt og se om det er noe du kanskje ikke tåler.

Skjønnhetsidealet vi blir forsynt med er for mange urealistisk. Idealet er å ha helt flat mage, men ikke alle er disponert for å få det. Noen er genetisk disponert for å legge på seg der. En kan være i topp form, spise sunt, være slank og fortsatt ha mage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Casey
Noen er genetisk disponert for å legge på seg der. En kan være i topp form, spise sunt, være slank og fortsatt ha mage.

Veldig irriterende.

Man kan kanskje ikke gjøre mye annet enn å være flink med treningen og kostholdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Peachbud
Veldig irriterende.

Man kan kanskje ikke gjøre mye annet enn å være flink med treningen og kostholdet.

Ja, det er dritirriterende. Grr.

Pga. idealet er som det er, er vi nok mer tolerante til fett andre steder. På rumpa og puppene må det gjerne være litt fett, mens magen skal være nesten uten det.

Jeg tror kanskje vi som har en liten mage mest legger merke til det selv? Jeg ser sjelden noenlunde slanke jenter som jeg tenker over at har mage. Eller kanskje vi er litt sjeldne? :(

Er 166 cm og veier 57 kg. Har trent annenhver dag i ni måneder i tillegg til at jeg sykler fem dager i uka. Jeg blir raskt for tynn i ansiktet og får litt for utstikkende kragebein hvis jeg går ned i vekt. Magen klorer seg derimot fast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Casey
Ja, det er dritirriterende. Grr.

Pga. idealet er som det er, er vi nok mer tolerante til fett andre steder. På rumpa og puppene må det gjerne være litt fett, mens magen skal være nesten uten det.

Jeg tror kanskje vi som har en liten mage mest legger merke til det selv? Jeg ser sjelden noenlunde slanke jenter som jeg tenker over at har mage. Eller kanskje vi er litt sjeldne? :(

Er 166 cm og veier 57 kg. Har trent annenhver dag i ni måneder i tillegg til at jeg sykler fem dager i uka. Jeg blir raskt for tynn i ansiktet og får litt for utstikkende kragebein hvis jeg går ned i vekt. Magen klorer seg derimot fast.

Fettet kunne godt ha fordelt seg til andre mer heldigere deler. Dumt å bli tynn overalt unntatt på magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Hmm, mener å ha lest at oppsamling av fett rundt magen har spesielle medisinske årsaker. Husker ikke hva det var, men det er kanskje verdt å titte på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...