Gå til innhold

Stråling fra mobiltelefoner mm


Gjest ikke-allergiker

Anbefalte innlegg

Gjest ikke-allergiker

Noen som så dette programmet ?

Fins det dokumenterte studier som viser en sammenheng mellom strålingen og evt helseplager ?

I følge han forskeren i det der panelet eksisterer ingen slike, ifølge hun fra el.allergi foreningen og mora til han gutten var det det (blant annet en undersøkelse fra sverige ?)

Vil helst ikke kvitte meg med den trådløse ruteren min ! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen som så dette programmet ?

Fins det dokumenterte studier som viser en sammenheng mellom strålingen og evt helseplager ?

I følge han forskeren i det der panelet eksisterer ingen slike, ifølge hun fra el.allergi foreningen og mora til han gutten var det det (blant annet en undersøkelse fra sverige ?)

Vil helst ikke kvitte meg med den trådløse ruteren min ! ;)

Så vidt jeg vet finnes det ingen dokumenterte studier som viser at det er noen sammenheng mellom det og alvorlige helseplager, men det er jo heller ikke motbevist denne sammenhengen.

Uansett, det aller mest innebærer en risiko i en eller annen grad, og dette er nok ingen unntak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik situasjonen er i dag, er det ikke studier som viser eventuelle farer forbundet med bruk av mobiltelefoner og trådløse nettverk. Videre er det også slik at dette er såpass ny teknologi at det ikke foreligger tendenser til å vise akutte skader og senskader som følge av bruk av disse midlene. Forskning og studier som foreligger per i dag kan ikke trekke engelige konklusjoner om hvorvidt bruk av mobiltelefoner og trådløse nettverk er skadelige.

Stråling er en stor del av vår hverdag, og da ikke bare med tanke på diagnostisk stråling (røntgenstråler) og mobiltelefoner og trådløse nettverk. Vår største strålekilde som vi eksponeres for er naturlige strålekilder som befinner seg i naturen.

En mulig forklaring på helseplagene som programmet tar opp kan være ukjente virkninger av strålingseksponeringen som vi utsettes for, en annen mulighet er at det kan skyldes at diagnostiseringen av lidelsene har blitt bedre, og at vi har blitt mer oppmerksomme på disse plagene. Videre er det også slik at "populære" plager og lidelser diagnostiseres mer utstrakt i sine populære perioder.

På den annen side kan det være lurt å ta sine forhåndsregler når det gjelder eksponering for stråling i hjemmet, og Statens Strålevern har satt opp noen momenter på sine hjemmesider som tar opp dette.

http://www.nrpa.no/index.asp?startID=&...;menuid=1000036

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på at dette er noe som helst helseeffekt ved slik stråling.

Så et program en gang som så at en mobiltelefon ikke kunne gi nok stråling til å påføre et menneske skade.

Husker godt hvor farlig høyspentledningene var helt til vi gravde dem ned og ingen så dem lengre, da var ikke det så ille lengre, tror det er mye av det samme her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...