Gå til innhold

Jens Stoltenberg er en kommunist


Gjest Gjest_Kåre_*

Anbefalte innlegg

Gjest Russiskeranja

vet ikke jeg..... er det bare jeg som får flau smak i munnen av å se disse bildene av Jensemann i klodens minste og strammeste shorts?...... :ler: Statsministeren sin det; ser ikke mange bilder av Lenin & staling og rsten av Gutteklubben Grei avd. Kreml i slike positurer?? Kommunist er han- ingen tvil om det-men har visst glemt å beholde verdightene midt i kampens hete!!!

http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/03/16/529871.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest kenneth

Stilen var litt annerledes for 21 år siden. Forstå det den som kan.

At bildene inngikk i en kjønnsrollerelatert artikkel antar jeg er langt mindre viktig enn å fokusere på shortsen.

Hvis Lenin og Stalin ikke poserte på samme måte for fotografen, er dette også utenfor min fatteevne.

Selv om TS' innlegg var blottet for substans, har du fortsatt lov til å heve deg over dette.

Leve den tabloide dumskapen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder uttrykk som "politisk korrekt" så synes jeg dette begynner å bli vel utvannet. På samme måte som man anklager folk for å kverulere når man ikke forstår hva de mener, brukes "politisk korrekt" ofte som billig hjelpemiddel der evnene ikke strekker til.

Hva er tøffe folk/menn? Folk som mener noe sært? Er "avviket" poenget? Er det ikke kult nok å mene noe som mange andre mener? Jeg tror det finnes like mange politisk ukorrekte rævdiltere som korrekte sådanne.

Enig. Dessuten er det uendelig korrekt å påpeke at noe er politisk korrekt.

Forøvrig betaler S.E Hagen null i inntektsskatt. Å kalle Stoltenberg kommunist fordi han forfekter et syn som innebærer at en av Norges rikeste skal betale skatt er ikke annet enn pinlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Njet. Hvis Stoltenberg var Sovjettilhenger ville Fredriksen befunnet seg i en Gulag-leir, om han ikke var skutt.

Fredriksen bor ikke i Norge, det er vel en grunn for det......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Casey
Jeg har betydelig mer sympati for Stoltenberg enn den pompøse rikingen Stein Erik Hagen.

Å forlange at de rike skal bidra er ikke mer enn rett og rimelig, synes jeg.

Stein Erik Hagen betaler skatter og avgifter av de verdiene han skaper. Det gjør andre bosatt i Norge også.

Endret av Casey
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stein Erik Hagen betaler skatter og avgifter av de verdiene han skaper. Det gjør andre bosatt i Norge også.

Kjære Casey. Et enkelt søk på Stein Erik Hagen vil si deg at han ikke betaler ett øre i inntektssatt til den norske stat. Det gjør imidlertid Turid som arbeider på Rema, og Kåre på fabrikken i Holmestrand. Gi meg èn god grunn til at Stein Erik Hagen ikke skal betale inntektsskatt på lik linje med andre.

? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt enkelt sagt, burde man automatisk skattet en viss prosent at innekten sin. Den samme for alle, da hadde de som tjente mest betalt mest også. Men detter er jo utopia....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Casey
vet ikke jeg..... er det bare jeg som får flau smak i munnen av å se disse bildene av Jensemann i klodens minste og strammeste shorts?...... :ler: Statsministeren sin det; ser ikke mange bilder av Lenin & staling og rsten av Gutteklubben Grei avd. Kreml i slike positurer?? Kommunist er han- ingen tvil om det-men har visst glemt å beholde verdightene midt i kampens hete!!!

http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/03/16/529871.html

Interessant at du sidestiller J. Stoltenberg med de store kommunistikonene, og tillegger ham en stor verdensposisjon.

Ikke dårlig for en AUF-broiler hvis fanesak i hele sin politiske karriere har vært "skoler, eldrehjem og barnehager". Mer visjonsløst kan det vel ikke bli. "Nok bleier til de eldre", "Nok barnehageplasser" og "Vi skal ha det greit i skolen" er vel eksempel på byråkratisk tamhet og politisk lamhet.

Norge har egentlig nok av penger, men Stoltenberg kommuniserer ikke utad hva han har av visjoner for landets utvikling på andre plan enn eldrebleier, barn og sykkelhjelm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant at du sidestiller J. Stoltenberg med de store kommunistikonene, og tillegger ham en stor verdensposisjon.

Ikke dårlig for en AUF-broiler hvis fanesak i hele sin politiske karriere har vært "skoler, eldrehjem og barnehager". Mer visjonsløst kan det vel ikke bli. "Nok bleier til de eldre", "Nok barnehageplasser" og "Vi skal ha det greit i skolen" er vel eksempel på byråkratisk tamhet og politisk lamhet.

Norge har egentlig nok av penger, men Stoltenberg kommuniserer ikke utad hva han har av visjoner for landets utvikling på andre plan enn eldrebleier, barn og sykkelhjelm.

Hvem er så de store visjonære i norsk politikk, etter din mening?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Casey
Hvem er så de store visjonære i norsk politikk, etter din mening?

Det er ikke så mange av dem, hvertfall ikke kjent offentlig.

Jeg synes det nærmeste vi kommer visjoner her i Norge, som gir mening, kommer fra Kristin Clemet og tankesmien Civita. Odd Einar Dørum er heller ikke så verst på sitt område. Per Kristian Foss er dyktig, det samme var Johan Jørgen Holst. Trond Giske er ikke så verst pragmatiker, i form av at han revolusjonerer sitt fagfelt fra kaffe og winerbrød til strategi og større budsjett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kenneth
Det er ikke så mange av dem, hvertfall ikke kjent offentlig. (...)
Er det fordi offentligheten fratar dem visjonene, eller fordi folk med visjoner ikke når offentlighetens lys?

Antar du har et par av de store i nær vennekrets eller familie i det minste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Fredriksen bor ikke i Norge, det er vel en grunn for det......

Impliserer du at Fredrisken ville havnet i nevnet leir? Jeje, smakløs retorikk har ingen ende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Den nesegruse beundringen enkelte "hobby kapitalister" på dette forumet viser for Norges "nisse-milliardærer" står ikke langt fra den samme beundringen Stalin, Lenin og andre ble tildelt fra sine undersåtter!

På tide å ta et langt blikk i speilet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest REMA1000
Fordi han bidrar med verdiskapning, det gjør ikke alle andre som jobber... Derfor.

Det er bare å akseptere at Stein Erik Hagen er like skattepliktig som alle andre. Om han ikke liker det, får han se å arbeide for en forandring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Jeg prøver å unngå å bruke ironi-smileyen, men det burde kanskje vært to tre ekstra etter det innlegget.

Det er en dårlig skjult hemmelighet at hard skattelegging fører til at folk reduserer sitt arbeidstilbud. Slik det fungerer i Norge i dag er det dem som tjener middels og litt over middels som har hardest skattetrykk. TOPPskatten (som er et latterlig ord), får man så fort man tjener over 420 000 kroner, som ikke er en høy inntekt. I tillegg kommer alle avgifter, moms ++++

Det er en etablert "sannhet" at rike mennesker ikke bør skattelegges like hardt som alle andre, fordi de skaper arbeidsplasser og bidrar til verdiskapning. Men med samme logikk vil det jo si at alle dem som jobber, ikke bidrar til verdiskapningen, og derfor må skatte 50% av inntekten sin.

Spesielt er det gjort en del forskning på kvinner og arbeidsliv, og det er vist empirisk at et høyere skattetrykk spesielt påvirker kvinners arbeidstilbud. Med en mer fornuftig skattlegging av de aller rikeste, ville det fjerne mye av skattetrykket på de med lavere inntekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Casey
Kjære Casey. Et enkelt søk på Stein Erik Hagen vil si deg at han ikke betaler ett øre i inntektssatt til den norske stat. Det gjør imidlertid Turid som arbeider på Rema, og Kåre på fabrikken i Holmestrand. Gi meg èn god grunn til at Stein Erik Hagen ikke skal betale inntektsskatt på lik linje med andre.

? :klø:

Kjære Rosalind. Et enkelt søk i Kapital og Dagens Næringsliv vil fortelle at inntektsskatt ikke er eneste målbare faktor når man vil se hva en bedriftseier betaler til den norske stat. I tillegg kommer alle verdiene bedriftseierne skaper i form av payback til det norske samfunn.

Endret av Casey
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Casey
Den nesegruse beundringen enkelte "hobby kapitalister" på dette forumet viser for Norges "nisse-milliardærer" står ikke langt fra den samme beundringen Stalin, Lenin og andre ble tildelt fra sine undersåtter!

På tide å ta et langt blikk i speilet?

Det er ikke på tide å se i speilet. Tenk heller på hva lille Norge hadde vært uten Fredriksen, Reitan, Hagen, Andresen, Røkke, osv. Landet er lite nok fra før. Ikke gjør det mindre ved å rakke ned på de få kapitalistene vi har.

Endret av Casey
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillevann
Tenk heller på hva lille Norge hadde vært uten Fredriksen, Reitan, Hagen, Andresen, Røkke, osv.

Ville du levd i et land hvor alle var like selvsentrerte som Fredriksen og Hagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kenneth
Det er ikke på tide å se i speilet. Tenk heller på hva lille Norge hadde vært uten Fredriksen, Reitan, Hagen, Andresen, Røkke, osv. Landet er lite nok fra før. Ikke gjør det mindre ved å rakke ned på de få kapitalistene vi har.
Jeg tror ikke du forstår hva gjest mente, og på den måten underbygger du faktisk det han/hun skrev.

En generell misoppfatning i disse "riking-debattene", er at vi som mener rikingene skal betale litt mer skatt, samtidig rakker ned på de. Denne misforståelsen må den tabloide og overskriftslesende bataljonen selv ta ansvar for.

Å polarisere debatten gjør den naturlig nok enklere å håndtere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...