Gå til innhold

Mazillas store dag, 01.08.09

Fremhevede innlegg

Skrevet

Så koselig Tusle! :)

:hug: tilbake!

Jeg har lyst til å gå på bryllupsmesse i november, og han godeste har faktisk sagt ja til å bli med! Jeg nevnte noe om smaksprøver på kake nemlig.. :fnise:

"Problemet" er bare at det koster 225 kr per person, og det har jeg selvfølgelig latt vær å fortelle han! :lur:

Mitt spørsmål til dere kloke bryllupsfolk her inne er da: Er bryllupsmesse noe man får noe igjen for? Og er det "greit" å ta penger fra bryllupskontoen for å kjøpe billetter? :fnise:

Videoannonse
Annonse
Gjest Ansjoni
Skrevet

Bryllupsmesse?! Hvor da? Det kunne jeg tenke meg å gå på også :Nikke:

Har ikke vært på det før, så kan ikke si noe om kost vs nytte, men mener bestemt at det er en naturlig utgift i forbindelse med bryllupet :fnise:

Skrevet

Ja, hvor er denne messen???

Enig med Ansjoni, dette må gå av bryllupsbudsjettet!! :enig::jepp:

Skrevet

:hoppe: Noen er enige med meg!! :hoppe:

Den er i Trondheim forresten! :)

Skrevet
Dette er en sped begynnelse på det som forhåpentligvis kommer til å bli en fyldig bryllypsdagbok! Om ikke annet så for at jeg selv skal ha ting samla på ett og samme sted, noe jeg ser for meg at blir viktig etterhvert som bryllupsplanlegginga går sin gang...

Den store dagen vår er altså 1.august 2009! Kirka er booka, og festlokalet er så godt som i boks! Vielsen er kl 16, så vi satser på å ta fotografering før det, for at ikke festen skal begynne altfor sent. Lokalet får vi nesten gratis, inkludert servitører, pga min kommende svigerfar:) Det er jo kjempegreit! Ellers har vi ikke bestemt så mye, bortsett fra at det sannsynligvis blir moltekrem til dessert, nam nam!

Det vi også vet er at det kommer gjester fra Italia, nemlig min samboers tante og søskenbarn med ektefeller. De snakker bare litt norsk, men det ordner seg nok. Alt skal jo foregå på norsk, men det er jo ikke vårt problem :fnise:

Kan jo kanskje si litt om oss også, vi kommer til å være nesten 24 i "gjerningsøyeblikket", og er altså 22 i skrivende stund. Har vært sammen i litt over 3 1/2 år, og gleder oss stort til å være sammen for alltid :rødme:

Det er jo enda en stund til den store dagen, men jeg skal innrømme at jeg tenker mye på det allerede. (Håper ikke jeg blir helt bridezilla...) Det neste jeg gleder meg til nå er å spørre min kusine om ho vil være forlover. Vil gjøre det ansikt-til-ansikt, og det blir enten i begynnelsen av april eller i midten av mai. Vi bor nemlig i hver vår kant av landet for øyeblikket.. I tillegg gleder jeg meg til å se lokalet vårt, men det blir nok ikke før til sommeren. De sier det er bra, så får stole på det så lenge.. Hvis vi ikke liker det kan vi jo bare ombestemme oss!

Det var litt om meg og mine bryllupsplaner! Herved erklærer jeg dagboka for åpnet :velkommen:

Så fin dagbok :)

Ser vi er jevngamle også, jeg er og 24 år når jeg gifter meg.. skjønt jeg blir 25 akkurat uken senere... rart å tenke på :hjerter_rundt:

Uansett, kjempefint å utveksle tanker om bryllup og ser hvordan vi planlegger :klemmer:

Skrevet

Så koselig at du stakk innom! :)

Synes det er kjempekoselig å utveksle erfaringer og følge andres planlegging her! Blir mye fjas til tider da, men det er jo bare sånn det blir når det er mange jenter samla på samme plass! :fnise:

Skrevet
Så koselig at du stakk innom! :)

Synes det er kjempekoselig å utveksle erfaringer og følge andres planlegging her! Blir mye fjas til tider da, men det er jo bare sånn det blir når det er mange jenter samla på samme plass! :fnise:

Hehe.. har selv sett på den bryllupsmessen... :bryllup: Men vurderer å ta med meg min forlover... :)

Skrevet

Heldiggrisen som har forloveren din i nærheten! (For du har vel det..?) :jepp:

Bryllupsmesse virker jo kjempekoselig! Selv om jeg ser for meg at han godeste er klar for å gå så fort han har fått noen smaksprøver! :ler: Nettopp derfor det virker bra å ha med seg forlover istedet, hvis man har mulighet for det! :Nikke:

Skrevet

Bryllupsmesse virker jo kjempekoselig! Selv om jeg ser for meg at han godeste er klar for å gå så fort han har fått noen smaksprøver! :ler: Nettopp derfor det virker bra å ha med seg forlover istedet, hvis man har mulighet for det! :Nikke:

Skrevet

Jeg skal ha tre forlovere... Den ene bor her i Trondheim.. Den andre I Gausdal og den tredje er min lillesøster som bor, der jeg kommer i fra.. Så de er litt spredt..

Men det er faktisk en bryllupsmesse i Januar også på Brittania..;)

Skrevet (endret)

:klem: tilbake!

I dag har vi snakka masse om bryllupet! Han godeste var plutselig skikkelig ivrig! :strix:

Har gjort masse i dag:

-Presten vi vil ha har lyst til å ha er innen rekkevidde!

-Vi har avtalt med tanta mi at ho skal lage blomsterdekorasjonene

-Vi har kanskje bestemt farger - kremhvitt, mørkeblått og detaljer i mørkebrunt

-Forrett er bestemt - ovnsstekt asparges med spekeskinke, servert med parmesan og aioli, på en seng av salat

-Var på Løiten Lys med han godeste, fikk masse inspirasjon!

-Gjesteliste er mailet til svigermor, ho har også fått full oppdatering på tlf, vi fikk skryt for å ha klart å spare så mye som vi har.

-Svigermor sa dessuten at uansett hvor mye de sponser så er det vår dag, og vi som bestemmer! :hoppe:

En fin dag!! :strix:

Jeg skal gifte meg med yndlingsgutten min!! :rødme:

Endret av Mazilla
Gjest Neferet
Skrevet

Det hørtes ut som en skikkelig produktiv og bra dag!

Det er så deilig å få gjort sånne ting, og at du får så mye bra respons da!! :strix:

God helg Mazilla!

Skrevet
:klem: tilbake!

I dag har vi snakka masse om bryllupet! Han godeste var plutselig skikkelig ivrig! :strix:

Har gjort masse i dag:

-Presten vi vil ha har lyst til å ha er innen rekkevidde!

-Vi har avtalt med tanta mi at ho skal lage blomsterdekorasjonene

-Vi har kanskje bestemt farger - kremhvitt, mørkeblått og detaljer i mørkebrunt

-Forrett er bestemt - ovnsstekt asparges med spekeskinke, servert med parmesan og aioli, på en seng av salat

-Var på Løiten Lys med han godeste, fikk masse inspirasjon!

-Gjesteliste er mailet til svigermor, ho har også fått full oppdatering på tlf, vi fikk skryt for å ha klart å spare så mye som vi har.

-Svigermor sa dessuten at uansett hvor mye de sponser så er det vår dag, og vi som bestemmer! :hoppe:

En fin dag!! :strix:

Jeg skal gifte meg med yndlingsgutten min!! :rødme:

Vi ska prøve å få dratt på Løiten lys i morgen..*glederseg* Skal få målt fingrene våre til gullsmeden også., blir kanskje litt rart siden vi bare skal måle fingrene å kjøpe ringene på nettet.... og bare gå nedi byen litt :rødme:

Skrevet

Så koselig! :) Hvor kjøper man ringer på nettet egentlig? :klø: Har dere sett dere ut noen bestemte?

Skrevet

Så heldig dere er som har ordnet så mye i dag da :strix:

Ååå fargekobinasjonen høres nydelig ut :hjerter:

Og :danser: litt for snille svigermor :klemmer:

Skrevet

Ikke verst at svigermorzilla plutselig har blitt snille svigermor! :hakeslepp:

Så bra at du likte fargekombinasjonen! Svigermor klarte ikke helt å se den for seg... Men jeg tror det blir fint jeg! :fnise:

Skrevet

Jeg ser det finfint for meg :Nikke: I mitt hode blir det litt sånn marine aktige farger :) Matrosdresser og tjæremalte båter liksom :klø:

Men det høres absolutt nydelig ut :) Har dere handlet noe på Løiten da?

Skrevet

Ble ikke noe handling i dag, for vi har ca 28 kroner å leve for frem til tirsdag.. :sjenert:

Men tenker å stikke innom og kjøpe en sånn mørkeblå løpergreie til å ha oppå duken snart! Sånn at vi har fargen "i hus" på en måte.. :fnise:

Skrevet

Svigermorzilla :fnise: Det er et uttrykk jeg må adoptere :ler:

Blir så glad av å lese i boken din jeg - det har jo skjedd mye positivt :duskedame:

God helg :klemmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...