Gå til innhold

12 norske menn ble HIV-smittet i Thailand i 2007


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Gjest-M-

Greit å spørre eventuelt nye sexpartnere om de har vært ute og reist de siste 12 måneder, før man hopper til sengs...

Og om de har testet seg i det siste...

Ikke akkurat sånt som er lett å spørre om i begynnelsen av et forhold, for ikke å snakke om på en ONS. Bruk for all del kondom!!

Syns det er skremmende at mennesker tør gamble med livet sitt på den måten, i vår opplyste tidsalder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StockDama

Jeg klarer ikke syns synd på de, dumme dumme mannfolk. Håper virkelig de ikke sprer det videre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

syns det er til pass til de! Er like greit at vi blir kvitt de tidligere, enn om de skulle levd friske og dø i 70-80 årene. Nå kommer de til å dø mye raskere....

Og dessuten er det jo en straff i seg selv og skulle gå å tenke på at man har HIV....Så, jeg synes det bare er flott jeg! Kommer ikke til å få slik selv, ( tror jeg da), siden jeg er lesbisk...og holder meg unna menn;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortjener folk å dø en smertefull og langsom død fordi de ikke brukte kondom?

Dumt ja, men jeg unner ingen en slik skjebne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Jeg håper alle menn som har hatt ubeskyttet sex med thailandske jenter tester seg. Det er sikkert flere enn disse 12 som er smittet. Mange er HIV-positive uten å vite det selv. Hvis jeg hadde blitt sammen med en mann som hadde feriert i Thailand ville jeg krevd kondom og insistert på at han HIV-testet seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
syns det er til pass til de! Er like greit at vi blir kvitt de tidligere, enn om de skulle levd friske og dø i 70-80 årene. Nå kommer de til å dø mye raskere....

I vestlige land er ikke HIV lenger en dødelig sykdom. Med riktig medisinering lever de aller fleste til de dør av alderdom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Piper
syns det er til pass til de! Er like greit at vi blir kvitt de tidligere, enn om de skulle levd friske og dø i 70-80 årene. Nå kommer de til å dø mye raskere....

Og dessuten er det jo en straff i seg selv og skulle gå å tenke på at man har HIV....Så, jeg synes det bare er flott jeg! Kommer ikke til å få slik selv, ( tror jeg da), siden jeg er lesbisk...og holder meg unna menn;D

Og du har tydeligvis ikke fått utlevert det man kaller empati heller, og jeg anser nå det som mye verre enn hiv.

Er det virkelig så gale å ha sex uten kondom, at de fortjener å dø? Selvfølgelig burde de brukt kondom, men mener du seriøst at de ikke fortjener å leve bare fordi de ikke brukte kondom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
I vestlige land er ikke HIV lenger en dødelig sykdom. Med riktig medisinering lever de aller fleste til de dør av alderdom.

Men medisinene er mange og dyre og kan ha ubehagelige bivirkninger. Man er smittsom resten av livet. Og noen dør av aids mens de fortsatt er unge. Jeg vet om to som døde av aids - i Norge. Selv om man kan leve lenge med riktig behandling så tror jeg mange vil mange få redusert livskvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Selv om hiv pr. definisjon ikke er en dødelig sykdom, er jeg temmelig sikker på at ingen akkurat ønsker at det skal blusse opp en epidemi i Norge.

Det er jo en sykdom som gir mye plager og lidelse, og bør ikke bagatelliseres. Man blir faktisk aldri frisk av den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Fortjener folk å dø en smertefull og langsom død fordi de ikke brukte kondom?

Dumt ja, men jeg unner ingen en slik skjebne.

Jepp,. dummskap er dummskap;)

Ingen må komme å fortelle idag at de ikke viste at det innebar risiko å ha sex med en fra thailand. La hele mannebastionen med hiv dø ut.....Så er vi kvitt svineriet;()

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Og du har tydeligvis ikke fått utlevert det man kaller empati heller, og jeg anser nå det som mye verre enn hiv.

Er det virkelig så gale å ha sex uten kondom, at de fortjener å dø? Selvfølgelig burde de brukt kondom, men mener du seriøst at de ikke fortjener å leve bare fordi de ikke brukte kondom?

Jepp... har man sex i thailand, burde man vist at jentene der nede muligens har vært prostituerte, ( eller kanskje mannen mest sannsynlig har vært med en prostituert??). Har man sex uten kondom, og pådrar seg hiv, ja så fortjener man å dø smertefult:) Alle nordmenn vet nå i disse dager at det medfører smitterisiko å ha ubeskyttet sex. Det eneste man bør bruke ved tilfeldige partnere er KONDOM....og klarer man ikke det, ja så kan man like gjerne dø....Hvorfor skal slike dumme mennesker oppta sykehuskøen i norge for andre som trenger den????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er skummelt å se disse menneskene som legger inn at andre mennesker fortjener å dø. Jeg blir skikkelig kvalm av disse menneskene.

Hva gjør deg så mye bedre at du kan sitte og dømme andre mennesker på den måten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Piper
Jepp... har man sex i thailand, burde man vist at jentene der nede muligens har vært prostituerte, ( eller kanskje mannen mest sannsynlig har vært med en prostituert??). Har man sex uten kondom, og pådrar seg hiv, ja så fortjener man å dø smertefult:) Alle nordmenn vet nå i disse dager at det medfører smitterisiko å ha ubeskyttet sex. Det eneste man bør bruke ved tilfeldige partnere er KONDOM....og klarer man ikke det, ja så kan man like gjerne dø....Hvorfor skal slike dumme mennesker oppta sykehuskøen i norge for andre som trenger den????

og du har fortsatt ikke fått utlevert et snev av empati, og som ejg sa er det verre enn å være HIVsmittet.

Forkastelig å sette pris på et menneskeliv. Men som sagt, så må man ha fått utlvert litt empati for å forstå det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest

Jeg mener at empatien ikke er på plass når man reiser på guttetur til Thailand heller. Og man bør i alle fall vite bedre enn å ha sex der uten kondom. Hva med de prostituerte i Thailand som får bedre penger om de har ubeskyttet sex?

De som har blitt smittet der har ikke min sympati.

Synest ikke så mye synd på dem nei, kan fint leve ett langt og godt liv med hiv. Men dersom vedkommende smitter videre, har ubeskyttet sex etter turen sin før testing, så bør vedkommende sperres inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
og du har fortsatt ikke fått utlevert et snev av empati, og som ejg sa er det verre enn å være HIVsmittet.

Forkastelig å sette pris på et menneskeliv. Men som sagt, så må man ha fått utlvert litt empati for å forstå det.

Jeg sier ikke at vi skal ta livet av de gjennom aktiv dødshjelp. Det jeg mener er at pådrar man seg HIV, etter dumskap, ja så må man bare rekne med at man dør tidligere. ( det er en dødelig sykdom). Og at man dør tidligere er helt okay for meg, det er noe som de selv har pådratt seg ( mest sannsynlig var det frivillig).

Jeg mener at folk ikke må være så hjelpeløse, man har fått utdelt en hjerne, og man kan faktisk tenke. Man kan ikke ha unngått å få med seg at det er farlig å ha ubeskyttet sex i utlandet, ( for disse mennene som kommer hjem med hiv har mest sannsynlig praktisert sex i thailand). Hvorfor skal man kunne gjøre dumme ting, og så kommer det alltid noen og ordner opp?

Når skal mennesket da lære å ta konsekvenser av egne handlinger??

Nei, la de som får hiv, få leve den tiden hivsykdommen bruker på å ta knekken på kroppen, og når man da dør, ja så er det til pass til dem selv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Man kan få hiv selv om man bruker kondom.

Ja, men man reduserer faren for det. Man kan bli smittet ved oralsex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...