Gå til innhold

Vil skjønnhetsoperere Downs-barn

Fremhevede innlegg

Gjest ny gjest i denne tråden
Skrevet

Det vanlige er å skjære den av. Mener det er omtrent samme fare for komplikasjoner som det er hos kvinner som får fjernet deler av indre kjønnslepper.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
Det vanlige er å skjære den av. Mener det er omtrent samme fare for komplikasjoner som det er hos kvinner som får fjernet deler av indre kjønnslepper.

En skjærer da ikke av pikken under en omskjæring, de gjør et snitt slik at forhuden ikke dekker kukkhodet!

Gjest Gjest
Skrevet
Det må være veldig trist og ikke like sitt eget barns utseende. Det virker jo nesten som foreldrene skjemmes over sitt eget barn når de prover å skule noe slikt.

Er det bedre med alle de norske kvinnene som velger å abortere bort barn med DS?

Jeg vil nå påstå at de signalene man sender ut da er mye, mye verre enn de signalene denne moren sender ut.

Gjest Gjest_Ingunn_*
Skrevet
Er det bedre med alle de norske kvinnene som velger å abortere bort barn med DS?

Jeg vil nå påstå at de signalene man sender ut da er mye, mye verre enn de signalene denne moren sender ut.

Om det er bedre av de som velger abort dersom barnet har DS? Nei det er heller ikke bra, men det er ikke værre heller enn dette tilfelle.

Vedder for at moren her i dette tilfelle ville ha valgt abort dersom hun visste at barnet hadde D.S. Hun fikk jo sjokk og gledet seg ikke over barnet fordi barnet hadde DS.

Nå som hun har godtatt barnets sykdom men ikke utseende er hun i mine øyne et menneske som priser det ytre mer enn det indre og det liker jeg ikke.

Mannen hennes er jo kirurg og det var vel der de traff hverandre tenker jeg, på operasjonsbordet når hun skulle fikse på sitt eget ytre.

Gjest Gjest
Skrevet
En skjærer da ikke av pikken under en omskjæring, de gjør et snitt slik at forhuden ikke dekker kukkhodet!

Man skjærer av forhuden, jo - det er ikke bare et snitt. Se på videoen som ble postet så ser du det.

Gjest Gjest
Skrevet
Man skjærer av forhuden, jo - det er ikke bare et snitt. Se på videoen som ble postet så ser du det.

Det vet jeg jo, det virket som du mente hele pikken da du skrev at de skjærer den av skjønner du :fnise:

Skrevet

jeg blir helt KVALM av sånne overfladiske mennesker :kjempesinna::fy_fy::kjefte:

Gjest Frk.Uhåndterlig
Skrevet (endret)
Vedder for at moren her i dette tilfelle ville ha valgt abort dersom hun visste at barnet hadde D.S. Hun fikk jo sjokk og gledet seg ikke over barnet fordi barnet hadde DS.

Nå som hun har godtatt barnets sykdom men ikke utseende er hun i mine øyne et menneske som priser det ytre mer enn det indre og det liker jeg ikke.

Enig med gjest Ingunn i dette!

Det kan virke som de gjør dette for sin egen skyld og ikke for barnets fremmtid slik dem så pent hevder at er årsaken!

En skjønnhetsoperasjon bør være opp til barnet selv og ikke et valg foreldrene skal ta! Barnet er ikke gammelt nok til å ta en slik avgjørelse heller.

Barnets indre verdier skal telle mere enn det ytre og det gjelder for alle mennesker.

Signalene foreldrene gir her er at det ytre er mer viktig enn det indre.

Barnet har DS og barn som har DS ser slik ut fordi det hører med til sykdommen.

En ting er å fikse på det ytre dersom et menneske har blitt ødelagt av brannskader, kreftsvulster o.l. å vedkommende lider pga smerte, men dette her er noe jeg ikke støtter foreldrene i.

Endret av Frk.Uhåndterlig
Gjest Gjest
Skrevet
Til deg som nevner brannskade så er det en påført skade mens jenta her har en medfødt sykdom.

Det ble også nevnt barn som er født uten ytre øre, og da er det snakk om en medfødt sykdom.

Skrevet

Stakkars jente! Jeg klarer ikke å forstå mennesker som tenker slik som disse foreldrene eller de foreldrene som tar abort pga at barnet har downs syndrom. De sier jo til verden da at et barn med downs syndrom er ikke like mye verd som et barn uten downs syndrom, og at de ikke fortjener å leve(abort). Det er helt grusomt! Jeg trodde folk klarte å tenke såpass at de ikke er så overfladiske og egoistiske lenger. Barn med eller uten down syndrom er herlige mennesker, alle fortjener det livet de har rett på, uansett hvilke hindringer de muligens vil imøtekomme. Å ta fra dem sjansen er bare så ufattelig dårlig gjort!

Gjest Frk.Uhåndterlig
Skrevet
Det ble også nevnt barn som er født uten ytre øre, og da er det snakk om en medfødt sykdom.

Ikke en sykdom, men en "konstuksjonsfeil" Da setter man på noe som mangler.

Dersom du mangler en arm blir det satt på en protese som gjør at du fungerer bedre.

Dersom du mangler ytre ører, settes dette på for at vedkommende skal kunne fange opp lyden bedre for å høre bedre.Det er en grunn til at vi har ytre ører, og det er nettopp fordi vi skal fange opp lyder bedre - sånn er det med både mennesker og dyr!

I denne saken pynter man på noe som allerede er der fordi foreldrene mener at barnet ikke er pent nok-rett og slett derfor!

Gjest Gjest
Skrevet
I denne saken pynter man på noe som allerede er der fordi foreldrene mener at barnet ikke er pent nok-rett og slett derfor!

Men hvis vi skal være ærlige med oss selv så er det jo ikke pent. Ingen vil vel si at et downs-utseende er noe å trakte etter. Foreldrene vil bare ut ungen skal se ut som et friskt menneske.

Gjest Key-t
Skrevet
Ikke en sykdom, men en "konstuksjonsfeil" Da setter man på noe som mangler.

Dersom du mangler en arm blir det satt på en protese som gjør at du fungerer bedre.

Dersom du mangler ytre ører, settes dette på for at vedkommende skal kunne fange opp lyden bedre for å høre bedre.Det er en grunn til at vi har ytre ører, og det er nettopp fordi vi skal fange opp lyder bedre - sånn er det med både mennesker og dyr!

Hva med når man opererer barn med hareskår? I de fleste tilfeller gjør man jo det bare fordi det ser lite pent ut; hareskår er veldig sjeldent farlig eller plagsomt på andre måter.

Gjest Piper
Skrevet

Jeg syns det blir helt feil, for det er mye vanskeligere å akseptere en eventuell sykdom hos et barn om barnet ser ut som alle andre. Dette har vi merket godt på skolen, for barn er ondskapsfulle. Og jeg tror det er lettere å akseptere en emd downs siden de ser ut som de gjør.

Skrevet
Hva med når man opererer barn med hareskår? I de fleste tilfeller gjør man jo det bare fordi det ser lite pent ut; hareskår er veldig sjeldent farlig eller plagsomt på andre måter.

Hareskår er jo ingen psykisk utviklingshemming. Det er det som er poenget. Downs syndrom er en psykisk utviklingshemming, i motsetning til brannskader, manglende ører, armer og hareskår.

Om man fikser på utseende til folk med DS, så fjerner ikke det DS, bare de ytre tegna på sykdommen.

Gjest Frk.Uhåndterlig
Skrevet

Det er plagsomt da de som er født med åpen gane gir også problemer med språket, samt det sier seg selv at det er ubehagelig.

Det finnes forskjellige typer leppe-kjeve-gane spalter. Isolerte leppe- eller ganespalter, kombinerte spalter og en eller dobbeltsidige spalter.

Forøvrig enig med svaret til Imli.

Gjest Gjest
Skrevet
Om man fikser på utseende til folk med DS, så fjerner ikke det DS, bare de ytre tegna på sykdommen.

Ja, og det er kanskje bedre enn ingenting.

Gjest Gjest_Ingunn_*
Skrevet
Jeg syns det blir helt feil, for det er mye vanskeligere å akseptere en eventuell sykdom hos et barn om barnet ser ut som alle andre. Dette har vi merket godt på skolen, for barn er ondskapsfulle. Og jeg tror det er lettere å akseptere en emd downs siden de ser ut som de gjør.

Enig.

Slik er det også med de barna som ser eldre ut enn dem er og blir behandlet deretter utfra sitt ytre.Folk tror dem er 17 år når dem i virkeligheten er 12 år.

De ser ikke at barnet er er et lite barn i en stor voksen kropp.

Dette er ubehagelig for barnet.

Det samme vil skje om en med DS forandrer utseende sitt til et mere "normalt" utseende. Barnet blir oppfattet som "normal" pga. utseende men har i virkeligheten DS.

Dette vil nok gjøre situasjonen værre for barnet enn til det bedre.

Skrevet

"Downsbarn" er vakre, jo.

Synes jenta skal få lov til å beholde utseendet sitt i hvertfall til hun er gammel nok til å bestemme selv. Men hun er vel dømt til å føle seg "anderledes" (=stygg?) livet ut med de holdningene foreldrene hennes viser.

Skrevet

Dette er ingen nyhet, og i USA har flere gjort slike operasjoner. Downs har en varierende grad av synlighet, blant annet har noen så stor tunge at de ikke får lukket munnen.

Å dømme noen fordi de ikke klarer å glede seg umiddelbart etter fødsel når barnet er handikappet synes jeg vitner om lite empati og forståelse for hva en slik beskjed inebærer.

Selv synes jeg denne jenta var kjempesøt, men jeg må nok også være ærlig å si at jeg selv ikke ønsker at mitt funksjonsfriske barn skal ha hennes trekk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...