Scorpina Skrevet 4. mars 2008 #1 Del Skrevet 4. mars 2008 Scorpina in da house!! Jepp, så er det vel kanskje på sin plass å få mekka seg en dagbok. Ja, så var jeg gravid da - igjen... Ja, som noen kanskje fikk med seg i fjor, så var jeg gravid, da òg! Men, det gikk ikke så greit. Har du "svake nerver" får du hoppe over dette. Kan bli sterk kost for noen... Jeg fødte ei jente på litt over 3 kg med katastrofekeisersnitt 4. mai i fjor. Og 5. mai døde hun. Hva som skjedde? Well (har du husket kaffekopp...?) jeg hadde termin noen og 20.ende april. Vel, den dagen og de påfølgende både kom og gikk. Jeg var til flere undersøkelser, ul'er men alt var i orden. Men, når jeg var 42+1 så sa legen, nei nå legger vi deg inn og setter i gang. Ble lagt inn 3. mai og fikk stikkpiller. Men skjedde det noe? Neiiida, ikke så mye som en åpning for ei knappenål. Huhh...så, det var på'an igjen med ny stikkpille. Så, endelig lørdagsmorgen fikk jeg rier. Og du dæven som de kom. Jeg trodde ryggen skulle dele seg fra underlivet Vondt, svetten pipla, spydde som en gris...jo du, jeg hadde det fin-fint Etter et par timer med dette opplegget ble jeg trilla inn på fødestua og jordmor skulle sette slike dopler på hodet til barnet - for å få inn hjertefrekvensen. Vel, det var ingen. Hun prøvde på nytt... Imens lå jeg i senga og bar meg. Mannen min satt ved siden og var vel mer eller mindre vettskremt, men han skulle IKKE gå fra meg sa han. Jeg lå i senga og kava, og plutselig legger jeg merke til at rommet hadde økt betraktelig i antall "gjester". Jeg telte 2 overleger, 2 jordmødre og en stakkars assistentlege. Overlegen sier plutselig "jeg får ikke hjertelyd!! Dette er krise!!" Jeg summer meg litt og sier, helt rolig "er ungen død??" Ingen svar... Legen sier plutselig "kode blå". Long story short - fra jeg lå nede på fødestua til jenta vår ble født gikk det ti - 10 - minutter! Vel nede på barselavdelinga kommer overlege på nyfødt intensiv inn og sier "jenta deres er veldig syk". Det viste seg at hun var livløs når de tok henne ut. Apgar-score var 0 - over hele linja. Ingrid ble døpt dagen etter kl 1100 med faddere, bestemor, nære venner og vår datter på 10 år til stede. Det var en fin dåp, tross alt... Jeg skrev meg ut etter 2 dager. Det var ikke no' særlig å ligge inne på barsel og høre babyskrik nei. Vel hjemme har jeg vondt i såret. JÆVELSK vondt. Long story short - jeg ble lagt inn øyeblikkelig ca halvannen uke etter Ingrids fødsel. Faktisk på kvelden av hennes begravelse. Det viste seg at det hadde gått betennelse i ks'et og jeg hadde en CPR på nesten 500. Long story short - jeg lå inne i 1 mnd. Måtte opereres fjørti ganger i magen og gikk med åpent sår en 3 uker før det endelig ble sydd i hop. Imens når jeg lå inne på sykehuset skrev jeg søknader på nye jobber. Ble skrevet ut 13. juni - 18. juni var jeg på intervju - 20. juli dro vi på ferie....og uka etter fikk jeg telefon fra sjefen "jobben er din". 13. august i fjor starta jeg i ny jobb. Før jeg ble skrevet ut sa legen til meg - hvis dere har tenkt på å få flere barn, vent iallefall et halvt år. Såret i magen må tilheles godt pluss at livmora di har blitt endel "herpa" med. Veeeel, i romjula testa jeg positivt :-D Ja, det kom litt brått på gitt Vi hadde tenkt å begynne å prøve i januar/februar...men en liten rakker til gubben sneik seg vel forbi hehe... Anyways - jeg har vært til første ul - etter ordre fra legen. Han ville ha meg inn til ul når jeg ringte fødepol og sa "i'm back" Var jo ikke store greia som lå å skvalpe rundt, men bildene jeg fikk viste et lite nurk på ca 6-7 cm med armer og ben, hjerte som banka sterkt og godt og armer og ben som gikk som trommestikker. Alt vel så langt Det skal ikke legges under en stol at det har vært et tøft år. Men, med god hjelp av familie, venner og et veldig godt nettverk rundt oss har vi kommet oss videre. Livet MÅ jo gå videre. Ikke minst for jenta vår på 10 år. Men, nå ser vi fram mot høsten. Jeg vil bli tatt med planlagt ks ca medio august. Jeg har ikke fått heeelt nøyaktig termin så ticker'n er regna ut fra sånn ca-dato'n. Mulig den blir noe forandra ja. Gleder meg til 2. april - da skal jeg på ny ul og får en termin dato!! Ok, dette ble kanskje sterk kost for noen, men du ble advart Jeg er også veldig spent på hvem denne ungen kommer til å ligne. Ingrid var såå lik A. når hun var født. Masse mørkt hår og bollekinn. Vi gleder oss iallefall - så, da er boka herved behørig åpnet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nigo-san Skrevet 4. mars 2008 #2 Del Skrevet 4. mars 2008 Førstemann! Og jeg ønsker deg verdens greieste, roligste svangerskap- med påfølgende kontrollert keisersnitt og sprellende, hylende baby. :klem: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 4. mars 2008 #3 Del Skrevet 4. mars 2008 Gratulerer så mye med graviditeten og dagboka! Må si jeg ble litt satt ut og rørt over historien om Ingrid... Hadde ingen aning om at det gikk sånn sist. Håper virkelig dere får en lykkeligere slutt denne gang! :rosasmil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 4. mars 2008 #4 Del Skrevet 4. mars 2008 *spor* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasha Skrevet 4. mars 2008 #5 Del Skrevet 4. mars 2008 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scorpina Skrevet 4. mars 2008 Forfatter #6 Del Skrevet 4. mars 2008 Right on Nigo'n - hylende, bærsjende og sprellende baby!! Sitter og glaner på en yperteit film. Ja, det var ikke mitt valg, men min bedre halvdel. Han satte på no greier på Showtime...en film fra 80-tallet med Mr I'll be back Schwarzenegger. Nei jøss, nå fikk jeg tv'n for meg selv, dvs fjernkontrollen *forte seg å switche over på tv2* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 4. mars 2008 #7 Del Skrevet 4. mars 2008 Du må se CSI da vettu...eller fruer! Det er jo tirsdag!! Scwarzenegger eller hvordan i svarte han skriver navnet sitt er ikke noe å se på. Fyren er jo ekkel jo. Hils gubben og si det. Hylende og sprellende baby ja, det hørtes ut som en plan Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 4. mars 2008 #8 Del Skrevet 4. mars 2008 Hei på deg Scorpis! Long time, no see, men nå skal jeg følge med! (Jeg skal nemlig bli tante i august/september en gang, så jeg er litt mer enn vanlig interessert i graviditeter ). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillesky Skrevet 4. mars 2008 #9 Del Skrevet 4. mars 2008 Er så glad for at du har i magen igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DDuck Skrevet 4. mars 2008 #10 Del Skrevet 4. mars 2008 Jeg ønsker deg også et fantastisk fint, rolig og problemfritt svangerskap Sterk kost ja, men veldig gripende Lykke til til dere og gratulerer så mye (jeg er gravid-dagbok-sniker ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scorpina Skrevet 4. mars 2008 Forfatter #11 Del Skrevet 4. mars 2008 Hei på deg Scorpis! Long time, no see, men nå skal jeg følge med! (Jeg skal nemlig bli tante i august/september en gang, så jeg er litt mer enn vanlig interessert i graviditeter ).Leo!!!!!! Schnuppa!! Ja, long time no see stranger!! Å så spennende med tantebarn da!! Menne, hvordan er det med deg og "prosjekt baby"? Er så glad for at du har i magen igjen! Det er jeg også!! Veldig!! Jeg ønsker deg også et fantastisk fint, rolig og problemfritt svangerskap Sterk kost ja, men veldig gripende Lykke til til dere og gratulerer så mye (jeg er gravid-dagbok-sniker )Tusen takk dinedama Ja, jeg håper også dette sv.skapet blir som å seile på en rosa sky...haha... Neida, jeg kjenner allerede vondter og slikt. Arrvevet har jo allerede meldt sin tilstedeværelse. Det river og sliter...men ikke verre enn at det går greit. Pr d.d. Men jeg måtte jo le av jordmor da "Ja, jeg får trøste deg med at det blir vondere jo lenger ut i sv.skapet du kommer" Jo, takk skal du ha Det høres kanskje helt villt ut, men jeg kjenner jordmora fra da jeg jobba på føde/barsel på Unn, så hun visste jeg tålte den "spøken". (spøk ispedd reinspikka fakta) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 5. mars 2008 #12 Del Skrevet 5. mars 2008 Gratulerer med garviditet og dagbok! Det var veldig trist å lese om lille Ingrid. Håper virkelig du får en sprellende og skrikende baby denne gangen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 5. mars 2008 #13 Del Skrevet 5. mars 2008 Scorpis Endelig!!!! Så godt å se dagbok fra den kanten. Og nå kommer alt til å gå bra. Husk bare å bestille KS til den 10. august Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scorpina Skrevet 5. mars 2008 Forfatter #14 Del Skrevet 5. mars 2008 Allright monja - 10. aug skal bli Og enig; tenkte det var på tide nå!! Vel, som sagt lenger opp; 2. april får vi vite mer nøyaktig *gleder seg* Imli: Takk skal du ha Vi satser også på det denne gangen! Men det kommer til å bli litt sårt å ta fram klærne og utstyret fra i fjor. Mannen min hadde rydda det bort innen jeg kom hjem fra sykehuset så jeg slapp å se dem... Satte pris på det. Vet ikke helt hvordan jeg hadde takla å skulle pakke bort bodyer, nattdrakter...og andre klær. Det ville nok føltes veldig tungt tror jeg. Vet bare at følelsen når jeg gikk ut av sykehuset, med èn av de utallige blomsterbukettene vi fikk....den følelsen; å føle seg så uavsindig "ribba" (på så mange måter) og tom, den unner jeg INGEN - og jeg håper jeg aldri, aldri kommer til å måtte gå gjennom noe slikt igjen! Nuvel, nytt år...ny graviditet : Dette skal gå bra!! :-D Men først; påskeferie!! Har ikke de store planer for ferien. Min bedre halvdel tar Anna med seg og fyker opp til "hytta" allerede mandag (tror jeg....sliter litt med husken hehe) Jeg derimot har endel ting og tang som må gjøres + at jeg jo jobber til onsdagen. Har iallefall planer om at påsken skal bli i avslapningens navn! Ikke f*** om jeg skal springe oppetter no' fjellside med trepinner på beina. Ikke med mine hofter Skjønt, gubbelille kan jo gå på ski også kan jeg sitte i pulk bakom som dronninga sjøl hæhæhæ.... Nettopp spist lunch og jeg vart litt lat kjenner jeg hehe.... Skulle jeg hente meg en kopp kaffe mon tro...? Næh, te tror jeg er tingen!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 5. mars 2008 #15 Del Skrevet 5. mars 2008 Nå fikk jeg noen bilder i hodet av deg i pulk Kjente liksom bekkenet låste seg litt der. Nei, du. Nyt påska med beina på bordet og legg innpå påskemarsipan Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scorpina Skrevet 5. mars 2008 Forfatter #16 Del Skrevet 5. mars 2008 Ja, du synes du ser meg i pulken??? Nei, det blir nok (håper jeg så klart) i solkroken med krimboka og kaffe/te på termos innen nær rekkevidde. Noen gode krimbøker å anbefale...? Åja!! Har jo ikke fått lest siste boka til Undell!! *notere bak øret* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 5. mars 2008 #17 Del Skrevet 5. mars 2008 Hei, takk for hilsen i boka mi! Trist å lese om lille Ingrid (som forøvrig er et nydelig navn!), men som du sier, dette er en ny graviditet. Vi skal allerede på ultralyd den 18. mars, om 2 uker i dag. Gleder meg vilt til å hilse på den lille! Vi kommer vel uansett til å ligge ganske likt i løypa, regner ikke med at terminen min blir flyttet veldig mye. Avslapningspåske høres godt ut. For vår del blir det bypåske, men vi skal absolutt klare å slappe av likevel :-D Har ingen krimbølker å anbefale på stående fot - selv skal jeg pløye meg gjennom en novellesamling av Andrè Bjerke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scorpina Skrevet 6. mars 2008 Forfatter #18 Del Skrevet 6. mars 2008 (endret) Du har vel hørt om "bad hair day"...? Vel, f.o.m idag har jeg innført noe jeg vil kalle for "bad stomach day". Inni hæ*** så vondt det skulle være i det forb*** arrvevet. Faen som det river og sliter!!! :slåss: *knasker et eple og prøver å tenke happy thoughts* (det er pent vær idag hehe...) Endret 6. mars 2008 av Scorpina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 6. mars 2008 #19 Del Skrevet 6. mars 2008 Epler gir ikke happy thoughts vettu. Da må det sterkere saker til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DDuck Skrevet 6. mars 2008 #20 Del Skrevet 6. mars 2008 Påskemarsipan Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg