Frigg Skrevet 11. oktober 2008 #1461 Del Skrevet 11. oktober 2008 God helg! Kos deg med besøket da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Reka Skrevet 12. oktober 2008 #1462 Del Skrevet 12. oktober 2008 Jeg drømte om Tequila og Theo i natt! De drev og gnaget i stykker en stol du nettopp hadde kjøpt på ikea! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ambriel Skrevet 12. oktober 2008 Forfatter #1463 Del Skrevet 12. oktober 2008 Jeg drømte om Tequila og Theo i natt! De drev og gnaget i stykker en stol du nettopp hadde kjøpt på ikea! Så søtt bilde Rekis! :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Reka Skrevet 12. oktober 2008 #1464 Del Skrevet 12. oktober 2008 Takk Ble litt lei av å være helt knæsj rosa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 13. oktober 2008 #1465 Del Skrevet 13. oktober 2008 Ryktene sier at du vet hva som skjedde på daten til Reka i går?? Vil du dele kunnskapen med oss uvitende og nysgjerrige?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ambriel Skrevet 13. oktober 2008 Forfatter #1466 Del Skrevet 13. oktober 2008 Sjålet fra verdens søteste Reke Tunfisksalat til å ha på brødskiven! 2 bokser tunfisk salat i olje (la oljen renne av) Hakk opp 1/2 liten løk i bittesmå biter (både rødløk og vanlig løk er godt) og evt 1 lite hvitløksfedd i bittesmått Bland alt med 3-4ss rømme (kjenn litt på konsistensen, skal ikke bare være tunfisk, men heller ikke rennende pga rømmen) Tilsett pepper og salt Oppbevares i kjøleskapet i boks med lokk, i rundt 4-5 dager. Se det litt ann. Husk at siden det brukes rømme må man røre om før man tar på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ambriel Skrevet 13. oktober 2008 Forfatter #1467 Del Skrevet 13. oktober 2008 Ryktene sier at du vet hva som skjedde på daten til Reka i går?? Vil du dele kunnskapen med oss uvitende og nysgjerrige?? Trengs vel ikke nå som Rekis har gitt referat Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ambriel Skrevet 13. oktober 2008 Forfatter #1468 Del Skrevet 13. oktober 2008 Skal skrive et langt innlegg om helgen min (for de som er spesielt interessert ) i morgen. Kan forøvrig fortelle at jeg er sykemeldt 100% i 2 uker, og permittert 100% fra jobben fra 23... så blir ikke mye jobbing på meg i nærmeste fremtid Kommer til å bli noen kjedsomme uker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ambriel Skrevet 14. oktober 2008 Forfatter #1469 Del Skrevet 14. oktober 2008 Da var Bambi alene igjen På fredag kom L og lille Theo med toget klokken 10 på morgenen, da stod jeg der med norske flagg og ønsket dem velkommen Kjapp tur innom leiligheten så dyrene fikk hilse på hverandre før vi dro på Ikea, hvor vi også tok en sen lunsj. L shoppet masse, og jeg kjøpte et par håndklær (sprøtt, fordi vi vurderte å kjøpe dem for noen uker siden, da kosta de 49, men vi venta litt for vi var litt usikker på fargen, men nå hadde de dem til 19 kroner , bra jeg ikke kjøpte dem sist da). Etter Ikea dro jeg innom jobben for å hente permisjonspapirene, og kontrakten min så jeg hadde det klart når jeg skal ned til NAV. Etter å ha vært hjemmom en tur med posene tok vi oss en bytur, så var det hjem, lage middag og kose oss med godis resten av kvelden Samboer var hjemmom en tur før han dro ut igjen, skulle på kino og ut med noen kamerater på kvelden (han skulle være sjåfør, var ikke hjemme før klokka 5 på morgenen ) L og meg stod tidlig opp på lørdag, og dro til Sandvika Storsenter hvor vi tilbringte en god del timer, etterfulgt av middag på Fridays! Søndag sov vi lenge, begge to rimelig slitne, og på kvelden dro vi på kino, så Fritt Vilt 2! Den var skummel Utenfor kinoen traff jeg verdens søteste Reke Så da fikk jeg spionert litt på henne siden hun skulle på kino med T. Itillegg fikk jeg sett eksen hennes og den nye dama (la merke til henne fordi hun så så jævlig sur ut ) Etter all denne gåingen var jeg rimelig sliten, så da vi var på kino begynte jeg å kjenne de samme stikkesmertene i føttene mine, noe som ikke lover bra, så igår var jeg innom legen hvor jeg fikk ny 100% sykemelding, henvisning til fysioterapeut og betennelsesdempende tabletter. L dro hjem igår ettermiddag, savner henne Er så deilig å ha sin beste venninne her! Men det blir forhåpentligvis ikke lenge til hun kommer igjen.. På lørdag fikk jeg brev fra jobben, jeg blir nå 100% permittert. Ringte hun som er min selgerleder og spurte hvorfor ingen hadde sagt noe til meg da jeg var innom jobben, for sånne beskjeder sender man bare ikke i posten Hun beklaget det som hadde skjedd (hva annet skulle hun gjøre? :klø og fortalte at jobben hadde regnet med at jeg ville fortsette og være 50% sykemeldt, derfor hadde de fått regnestykket til å gå opp ved å kun permittere meg 50%, men siden jeg nå ville prøve å gå fullt igjen, så kunne de ikke ha meg der Jeg er bare så skuffet, brevet ble sendt ut 8.10 dvs forrige onsdag, da var jeg på jobb og hadde en lang samtale med selgerlederen min ang 50% permittering så vi skulle få timene til å bli riktige, og så visste hun hele tiden at jeg ville bli 100% permittert fra 23, og så sa hun ingenting! Traff til og med varehussjefen på fredag og ikke engang hun sa noe, og det var hun som hadde sendt meg brevet. Det aller verste er at ei som jeg jobber med ringte meg på torsdag for å høre hvordan det gikk for det er så lenge siden vi har jobbet sammen og jeg fortalte jo dette med permitteringen osv... Da sa hun at hun hadde tenkt en stund på å slutte, så da det spørsmålet hadde dukket opp så hadde hun meldt seg frivillig til å bli permittert, likevel hadde de valgt meg fordi jeg begynte sist. Er det bare meg som synes det er urettferdig eller? :klø: Så nå har jeg fått hele arbeidsplassen langt oppi vrangstrupen, og er glad jeg ble sykemeldt nå. Så da er det bare å begynne å søke på nye jobber Jaja, det er vel en mening med alt, er det ikke det man sier? Idag var jeg hos fysioterapeut, han studerte føttene mine, og gjett hvem som hadde glemt å barbere leggene? Herregud, jeg hadde da overhodet ikke tenkt på det jeg vel, FLAUT! De er ordentlig hårete også Skal tilbake på torsdag, og da kan jeg love deg at de skal være barbert Jaja, da ble det visst et veldig langt innlegg, spørs om så mange gidder å lese det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 14. oktober 2008 #1470 Del Skrevet 14. oktober 2008 Jeg gadd! Merkelig vurdering av din arbeidsgivr, å ikke permittere den personen som meldte seg frivillig! Skjønner at du syns det var en uryddig måte å gjøre det på! Hvor lenge er du permittert da? Du kan jo ikke være det i all evighet, så det kan jo hende du uansett er sykmeldt til permitteringen er over... eller?? :klø: litt av de hårete leggene... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ansjoni Skrevet 14. oktober 2008 #1471 Del Skrevet 14. oktober 2008 Jeg også! Syns det var rimelig dårlig gjort angående den permitteringen, ja! Merkelig løsning av arbeidsgiver, både å ikke velge den som meldte seg frivillig, og det å ikke si noe til deg når du var på samtale altså Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ambriel Skrevet 14. oktober 2008 Forfatter #1472 Del Skrevet 14. oktober 2008 Ja jeg synes også det var skikkelig urettferdig, og spes siden ingen kunne fortelle meg noe heller Da er samboer på vei hjem, han er rimelig kvalm og dårlig så det spørs om han ikke har fått omgangssyke eller noe (mora var dårlig i helgen og han sov hos henne mens jeg hadde besøk), så da er det vel ikke lenge før jeg heller får det (krysse fingrene for at jeg holder meg frisk). Merker at foten er øm der fysioterapeuten klemte, traff nok en nerve, au til cypress og ansjoni Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LekeHusmor Skrevet 14. oktober 2008 #1473 Del Skrevet 14. oktober 2008 for en dustete arbeidsgiver du har hatt! utrolig klønete å gjøre det på den måten.. Hva skjer når man blir permittert, er det det samme som å bli sagt opp på en måte? Mister man jobben, eller får du noen økonomisk kompensasjon? :klø: uansett så fins det jo masse jobber der ute - bare å slenge inn noen søknader og håper det går bra med foten din etterhvert! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ambriel Skrevet 14. oktober 2008 Forfatter #1474 Del Skrevet 14. oktober 2008 Jeg mottar dagpenger fra NAV og må drive å sende inn meldekort hver 14.dag... har ikke satt meg helt inn i det enda, skal dra opp til NAV i morgen tenkte jeg, problemet er bare at jeg mottar bare ca 65% (?) av det jeg vanligvis skulle hatt, så jeg går jo mye ned i lønn Så jeg har begynt å søke nye jobber ja, kan ikke gå hjemme som dette lenge, det gidder jeg bare ikke Samboer har blitt dårlig. Skulle opp i studio, men snudde på veien og fant ut at dette orket han ikke, så da får jeg leke sykesøster ikveld da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ambriel Skrevet 14. oktober 2008 Forfatter #1475 Del Skrevet 14. oktober 2008 Finnes det noen som syter mer enn syke mannfolk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ambriel Skrevet 15. oktober 2008 Forfatter #1476 Del Skrevet 15. oktober 2008 Igår var jeg Søster Ambriel Livredd for å bli syk selv, så inatt kasta jeg sambo ut av sengen og inn på gjesterommet Formen er hvertfall bedre enn igår, men herregud for en syting på syke mannfolk Idag har jeg ingen planer, annet enn å passe på den store babyen.. har noen øvelser fra fysio som jeg må gjennomføre, og poste et brev, så dette kan jo bli en innholdsrik dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ambriel Skrevet 16. oktober 2008 Forfatter #1477 Del Skrevet 16. oktober 2008 Ny kjedsom dag Ny time hos fysio, hvor jeg fikk et par nye øvelser jeg skal gjøre. Ellers har jeg bare surra hjemme... burde vel strengt tatt rydde litt, men motivasjonen er ikke helt på topp, blir litt sånn smådeppa av dette med jobben, og når jeg ikke helt vet hva som skjer fremover Utsetter NAV besøket, må motivere meg til å dra ned dit, herregud Samboers barn kommer hit i morgen, men skal bare være til lørdag, for da skal samboer hjem til dem og passe dem og eksens nye sønn. Var egentlig snakk om å passe dem her men så fikk jeg overtalt han til å passe dem hjemme hos dem heller, så da får jeg fri Orker ikke passe en 3 åring akkurat nå Så da får jeg se hva jeg finner på lørdagskveld, kanskje kino eller noe? til alle som er innom og vil ha en Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ambriel Skrevet 16. oktober 2008 Forfatter #1478 Del Skrevet 16. oktober 2008 ADVARSEL: Innlegget som følger kommer til å inneholde sterke gloser som ikke egner seg for noen med følsomme øyne Jeg har begynt å kikke etter nye jobber, så for morro skyld gikk jeg innom hjemmesiden til Skeidar for å se om de hadde noen ledige i Kr.sand (nei har ikke tenkt å flytte tilbake, men jeg bare tok en titt). Og der så jeg til min store forbauselse at Skeidar Alnabru (der jeg er ansatt) søker deltids og ekstrahjelp i møbel med min selgerleder som kontaktperson Her permitterer de meg pga sviktende omsetning, men å ansette noen nye det kan de? Kan ikke høre med meg om jeg kan jobbe mer? Sjefen min vet så godt at jeg vil ha flere timer (selv om jeg har vært sykemeldt en stund nå) men det var jo først da jeg gav uttrykk for at jeg kunne tenke meg å gå fullt igjen (altså uten sykemelding) at de permitterte meg 100% Årh, fy faen jeg er så jævlig forbanna nå Jævla hersens forpulte drittjobb! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 16. oktober 2008 #1479 Del Skrevet 16. oktober 2008 Finnes det noen som syter mer enn syke mannfolk? Ehh... nei, det gjør det faktisk ikke!!! ADVARSEL: Innlegget som følger kommer til å inneholde sterke gloser som ikke egner seg for noen med følsomme øyne Jeg har begynt å kikke etter nye jobber, så for morro skyld gikk jeg innom hjemmesiden til Skeidar for å se om de hadde noen ledige i Kr.sand (nei har ikke tenkt å flytte tilbake, men jeg bare tok en titt). Og der så jeg til min store forbauselse at Skeidar Alnabru (der jeg er ansatt) søker deltids og ekstrahjelp i møbel med min selgerleder som kontaktperson Her permitterer de meg pga sviktende omsetning, men å ansette noen nye det kan de? Kan ikke høre med meg om jeg kan jobbe mer? Sjefen min vet så godt at jeg vil ha flere timer (selv om jeg har vært sykemeldt en stund nå) men det var jo først da jeg gav uttrykk for at jeg kunne tenke meg å gå fullt igjen (altså uten sykemelding) at de permitterte meg 100% Årh, fy faen jeg er så jævlig forbanna nå Jævla hersens forpulte drittjobb! Nei dette er IKKE greit!! Kontakt advokat!! Seriøst!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alice Ayres Skrevet 16. oktober 2008 #1480 Del Skrevet 16. oktober 2008 ADVARSEL: Innlegget som følger kommer til å inneholde sterke gloser som ikke egner seg for noen med følsomme øyne Jeg har begynt å kikke etter nye jobber, så for morro skyld gikk jeg innom hjemmesiden til Skeidar for å se om de hadde noen ledige i Kr.sand (nei har ikke tenkt å flytte tilbake, men jeg bare tok en titt). Og der så jeg til min store forbauselse at Skeidar Alnabru (der jeg er ansatt) søker deltids og ekstrahjelp i møbel med min selgerleder som kontaktperson Her permitterer de meg pga sviktende omsetning, men å ansette noen nye det kan de? Kan ikke høre med meg om jeg kan jobbe mer? Sjefen min vet så godt at jeg vil ha flere timer (selv om jeg har vært sykemeldt en stund nå) men det var jo først da jeg gav uttrykk for at jeg kunne tenke meg å gå fullt igjen (altså uten sykemelding) at de permitterte meg 100% Årh, fy faen jeg er så jævlig forbanna nå Jævla hersens forpulte drittjobb! Dette er bedritent gjort. Rett og slett. Det samme skjedde med meg da jeg jobbet i butikk, men jeg lagde bråk og fikk satt opp stillingsprosenten. Et annen sak er om du vil fortsette å jobbe i en bedrift hvor de gjør slike sleipe ting. Her er en idé for avreagering: Snik deg inn naken på jobb etter å ha latt være å dusje på en uke og rull deg rundt i alle møblene! Hohoho! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå