Gå til innhold

The life of the one and only... Ambriel!

Ambriel

Anbefalte innlegg

Jepp, da var samboer hjemme igjen.. Gledet meg i hele går, jeg var til og med nervøs når jeg så klokken nærme seg tiden han skulle komme hjem.. Og idet han kommer inn døra så står sønnen bak han. Han skulle visst være hos oss noen timer før han skulle til en kamerat og ned på VG konserten på rådhusplassen. Og det ødela jo alt. Prøv å ha det romantisk, og snakke alvorlig sammen om forholdet mens sønnen til kjæresten din sitter noen meter unna...

Så 5 min etter at han var kommet inn døra begynte vi å krangle.. Jeg mente det var dumt av han å invitere han inn, det går faktisk ann å si at akkurat idag passer det veldig dårlig (selv om det er din egen sønn) og han kunne ikke helt se problemet. Så tilslutt sa han ifra til han at det passet dårlig, så han gikk... Uansett så var den delen av kvelden og mine forhåpninger allerede ødelagt :sukk: Resten av kvelden ble ikke som jeg hadde tenkt i det hele tatt. Vi satt i hver vår sofa, så litt på tv. Han gikk ned i kjelleren for å trene og øve litt på musikken... Det ble litt prating, ble ikke så mye klokere.. Han foreslo pause, og jeg vet ikke hva godt det skal gjøre.. Pausestatistikken er jo ikke akkurat veldig god når det gjelder å bli sammen igjen... :sukk: Akkurat nå skulle jeg faktisk ønske jeg var alene igjen.. Stemningen mellom oss er ikke den samme som den har vært tidligere... Om det går seg til, det vil tiden vise... Jeg vet ikke hva jeg vil lengre :sukk:

Endret av Ambriel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vil bare påpeke det åpenlyse: Det siste dere trenger nå er en pause, forholdet deres ser ut som et lappeteppe med hull i allerede, å dra fra hverandre uten å reparere ting gjør veldig lite positivt. Man kommer tilbake etter pausen med litt ny giv, men den forsvinner fort når man innser at man kommer tilbake til det samme som man forlot. I mine øyne er det å be om pause omtrent som å ende forholdet, men kanskje det bare er min erfaring? Ser det også som litt suspekt at du tar ham i å flørte med andre, og at han plutselig vil bryte forpliktelser til deg; om enn bare litt.

Videre syns jeg kanskje du var litt røff når det gjaldt sønnen hans, og selv om han kanskje ikke tenkte så langt når han dro ham med seg hjem, er det nok et farsinstinkt å ikke sette sin egen sønn bakerst i rekken.

Dere hadde nettopp påbegynt en prøveperiode, kanskje det trenger litt mer tid, ikke forvent at hver gang dere møtes skal brukes til seriøs prating om forholdet – det kommer mest sannsynlig bare til å gi en negativ tone, men fokuser på samvær for å finne tonen igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Kevlar, dere trenger ikke pause!

For meg er pause det samme som å slå opp, dere trenger ikke det!

Hvis dere skal få det til å fungere må samboern din faktisk skjønne et par-tre ting!! Det er ikke greit å oppføre seg som han gjør, han virker utrolig umoden og han bør skjønne at hvis han skal få lov til å være sammen med deg må han skjerpe seg og ikke være utro over msn osv.

Det er ikke greit sånn som det er nå Ambriel, dere må få snakket ordentlig ut.

Men det virker jo som om han nesten tok med sønnen fordi han ville unngå den "store" praten..

Du vet jeg tenker på deg Ambriel! Prøv å kos deg i dag, og prøv å få til praten med samboern, ikke litt prat men THE prat! :)

:klem: :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, jeg vet jeg kanskje var litt hard når det gjaldt sønnen, men han har en tendens til å dukke opp på tidspunkter hvor det ikke passer helt. Og akkurat på det tidspunktet, når han har vært borte i nesten en uke, så synes jeg det passet veldig dårlig. Han var sammen med sønnen dagen før på skoleavslutning, så det var heller ikke lenge siden han hadde sett han :) men men, meg om det... :)

Nei, jeg har heller ikke god tro på pause, rart han foreslo det egentlig for det er noe han alltid har vært imot :klø: Vi var en tur i byen idag, og det gjorde ting litt bedre. Stor forskjell på det, og å bare sitte inne å sture :) Så ting kommer seg, vi trenger bare litt tid :) Kanskje det er bare meg som ikke tør å satse fullt igjen, for jeg er redd jeg vil bli såret :vetikke: Nå reiser han igjen neste fredag, skal ned sør-vestlandet og besøke familie, og da kommer mamma. Det skal bli litt godt... Jeg fant hvertfall ut en ting iløpet av dagen, og det er at vi skal klare det! Rett og slett :) Vi må bare bli flinkere til å finne på ting både sammen og hver for oss :)

---------------------------------------

Over til noe helt annet, jeg har shoppet litt idag :) En ny BH, øredobber, smykke og et hvit og gult skjerf på Cubus til 50 kroner (sånn "palestina skjerf"). Samboer fikk også shoppet litt, 2 t-skjorter, en genser, sokker, solbriller og klokke.

Itillegg mente samboer at jeg var blitt litt smalere rundt magen, og det er jo alltid gøy å høre ;) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dalieo

Oi, hold deg unna pauser! De ødelegger mer enn de fikser forholdet, hvertfall min erfaring. Men høres ut som dere har hatt en fin dag idag :) (teknisk sett igår, siden klokken nærmer seg 5 på natta nå)

Håper alt ordner seg Ambriel, det er ikke noe moro å krangle og ha det kjipt når man elsker hverandre :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Idag er jeg langt nede igjen :sukk:

Tok mot til meg, og leste gjennom de dumme samtalene igjen... Ja jeg vet jeg ikke burde gjort det.. Samboer har lovet meg dyrt og hellig at de kun var prat, men jeg har en samtale som sier noe annet (cam)... så jeg vet ikke hva jeg skal tro... Jeg tenker jo at dette har han holdt på med hver gang jeg er i Kr.sand, noe han mener kun skjedde denne ene gangen... nå forstår jeg hvorfor jeg plutselig fikk melding på kvelden mens jeg var i kr.sand og han ville ha :sengekos: og dagen etterpå når jeg ble overøst med meldinger om hvor deilig jeg var...

:cry:

Endret av Ambriel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nesten så jeg har lyst til å finne meg en flørt jeg også, bare for å såre han så dypt og inderlig! Faen, jeg har ikke samvittighet til det jeg... Jeg er ikke sånn! Men jeg har det så vondt, og jeg ønsker meg selv bare langt, langt vekk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg har heller ikke god tro på pause, rart han foreslo det egentlig for det er noe han alltid har vært imot :klø:

Pausen er kansje en fornekting av virkeligheten som gjør at han slipper å se det som alle ser kommer?? Hvis du skjønner hva jeg mener... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pausen er kansje en fornekting av virkeligheten som gjør at han slipper å se det som alle ser kommer?? Hvis du skjønner hva jeg mener... :sjenert:

Ja, jeg forstår hva du mener :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ansjoni

Så forresten musikkvideoen til samboeren din på norsk på norsk på nrk1 i natt.

Hyttet litt med neven, siden han ikke har vært noe snill med deg

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så kult at du kjente han igjen da :) hehe

Skal på jobb idag, har egentlig ikke lyst, men var bort forrige mandag så kan ikke være borte idag også :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uffda vennen :klemmer:

Når slike ting en gang har hendt, så er det så vanskelig å glemme og man går rundt og er mistenksom hele tiden. Vet akkurat hvordan det er.

Vil gi deg en stooor :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, igår klarte jeg det store.. Jeg sa at nå er det nok, og gjorde det visst slutt. Jeg ble bare så sint og irritert, og han ble jo lei seg, men aksepterte det.. Så selvfølgelig angret jeg jo noe helt sykt etterpå, så da jeg kom hjem etter jobb tok vi en lang prat... Vi kan ikke ha det slik vi har det nå, og skal vi fortsette å være sammen må noe endres.. Så vi har på en måte en "pause". Vi prøver å være venner, men vi har "kjæresteregler". Vi kan ikke begynne å treffe andre, ikke flørte, altså ting man kan gjøre når man er singel kan vi ikke gjøre... Vi er ikke single, men vi er "venner". Vi må gi hverandre litt spillerom.. Han må kunne gjøre ting uten at han skal ha dårlig samvittighet for at jeg sitter hjemme alene, og omvendt... Jeg må bli flinkere til å finne på ting selv, rett og slett... Jeg vet ikke om det virker, men det er den siste muligheten vi har hvis vi skal fortsette sammen.. Han trenger tid til å tenke, og det gjør jeg også... Og finner vi ut at dette ikke går, så skilles vi hvertfall som venner og kan si at vi prøvde alt :)

Jeg er redd dette driver oss fra hverandre, men det vil tiden vise.. Det blir ingen som sitter igjen med "dumpet-kortet" :) Det eneste jeg blir usikker på er hvordan jeg kommer til å takle situasjonen, med tanke på tidligere hendelser. Jeg er jo redd for at når han reiser til Hidra i helgen, at han plukker opp ei eller anna dame på skalldyrfestivalen... Man vet jo aldri :vetikke: Men jeg må ikke tenke slik, jeg må bare prøve å stole på han igjen..

--------------------------------------------------

Jeg kunne tenke meg å begynne med Yoga. Noen som har noen steder å anbefale i Oslo som ikke er altfor dyre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...