Gå til innhold

På tide å sette foten ned?


Gjest Kari Norsk

Anbefalte innlegg

Motparten? Hvem er det?

Som jeg påpekte tidligere så er hele denne sparegrisen-debatten preget av "oss mot dem".

Har ikke hørt et pip om at andre banker har fjernet sparegrisen til fordel for andre typer sparegriser, men så snart det snakk om muslimer ser folk rødt og begynner å snakke om storforlangende innvandrere og at vi ofrer vår egen kultur.

Om nå sykehuset hadde vært for ettergivende så er det vel de som er rette adressat for kritikken?

Og når det gjelder en bank så står de ganske fritt til å gjøre hva de vil(men jeg vil anta at maksimering av profitten ligger bak 99% av beslutningene som fattes)

:tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå ligger vel denne "oss mot dem" problematikken godt forankret i begge parter, slik jeg oppfatter det jeg ser rundt meg. Den går aldri bare den ene veien, slik "dere" tilhengere gjerne fremstiller det.

"Motparten" i rasismekortdebatten er alle som trekker dette kortet frem så fort det kommer utsagn og meninger de ikke er enige i - det være seg Ola Norsk som ser for seg et herlig multikulturelt samfunn eller Ali Innvandrer som mener at alt han ikke er enig i, skyldes rasisme.

Som da en datter av meg avviste en pågående innvandrer som ikke klarte å ta et nei for et nei, og etter ti forsøk kom med dette: Hvorfor ikke? Er du rasist?

Eller da min eks svigerdatter som ventet på min sønn utenfor taxien mens han var inne og hentet penger, måtte avvise sjåføren... hun fikk samme spørsmålet: Hvorfor ikke - er du rasist...?

Den er nokså typisk.

Endret av mysan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Eller da min eks svigerdatter som ventet på min sønn utenfor taxien mens han var inne og hentet penger, måtte avvise sjåføren... hun fikk samme spørsmålet: Hvorfor ikke - er du rasist...?

Den er nokså typisk.

Ha, ha..! Velkjent ;) (og i et par tilfeller etterfult av den like "treffende" avslutningskommentaren "jævla hore" ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ligger vel denne "oss mot dem" problematikken godt forankret i begge parter, slik jeg oppfatter det jeg ser rundt meg. Den går aldri bare den ene veien, slik "dere" tilhengere gjerne fremstiller det.

Jeg har ikke hevdet at det bare går den ene veien. Jeg bare synes hele greia er utrolig lite konstruktiv; "fordi noen andre er helt tullinger skal faen meg jeg også være helt tulling".

At du beskriver meg som "tilhenger" er ganske symptomatisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke hevdet at det bare går den ene veien. Jeg bare synes hele greia er utrolig lite konstruktiv; "fordi noen andre er helt tullinger skal faen meg jeg også være helt tulling".

At du beskriver meg som "tilhenger" er ganske symptomatisk.

Fnis.

(unnskyld at jeg ikke bidrar mer konstruktivt i debatten, men jeg tillater meg å være en litt tafatt betrakter. Særlig fordi du i stor grad serverer ordene for meg. Takk.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes vi skal trampe på flagget til muslimene for de tramper på det norske og det danske flagg

Hvilke farger har det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruker enkle betegnelser for å slippe lange avhandlinger. Poenget kommer frem, gjør det ikke?

Hmmf. Er mysan Gjest_Kari?

Poenget forblir litt uklart for meg, da de som tramper på flagg gjerne er tilknyttet en eller annet islamistisk bevegelse uavhengig av nasjonalitet. Men for all del, det finnes sikkert slike organisasjoner for norske flaggtrampere også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke Kari og jeg oppfordrer ikke til tramping på flagg.

Jeg må ha misset siterknappen, men svaret mitt var myntet på Paradokset litt lenger opp. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...