Gjest Jea Skrevet 22. juli 2010 #21 Skrevet 22. juli 2010 jeg har også veldig lyst på piercing i navlen men vet ikke heltom jeg vil dra til ett sted hvor man tar med nål eller med sånn kloss.. hva anbefaler dere ? jeg fikk høre av en venninne at hu tok med kloss og den grodde ut etterhvert men gikk bra ? kan det skje både med nål og kloss?
Gjest wahaj Skrevet 22. juli 2010 #22 Skrevet 22. juli 2010 jeg har også veldig lyst på piercing i navlen men vet ikke heltom jeg vil dra til ett sted hvor man tar med nål eller med sånn kloss.. hva anbefaler dere ? jeg fikk høre av en venninne at hu tok med kloss og den grodde ut etterhvert men gikk bra ? kan det skje både med nål og kloss? Kloss? Man tar vel kun piercing med nål? Har uansett ikke noe å si på hvordan man tar en piercing, noen gror den ut på, andre ikke. Jeg hadde piercing i navlen fra jeg var 13-20 (ble gravid så tok den ut, og nå er den grodd) og den grodde aldri ut. Man kan fint bade i saltvann etterpå, men klor og ferskvann må man vel vente med i noen uker. Man får skriv om det når man tar piercing. De fleste stedene er det 16 års grense, og det er legg plikt. Navlen er det stedet det tar lengst tid å gro (6mnd eller mer), så det er viktig å rense godt, for er fort gjort å få verk.
Gjest Stina Skrevet 26. september 2010 #23 Skrevet 26. september 2010 Hei jeg er 12 år, skal snart ta hull i navlen, var med ei veninne det så ikke så vont ut hehe, gleder meg. men jeg lurer på hvis det ikke er ekte gull eller sølv i piercing etter at det er grodd eller hvis jeg skal bytte kan en bruke noe som ikke er ekte gull eller sølv?? jeg har ikke lyst på betendelse i navlen så plis svar.
Gjest Stina Skrevet 26. september 2010 #24 Skrevet 26. september 2010 Hei igjen. Vennina mi tok med sånn pistol ting. Jeg vil ikke ta med nål elller hva er vonest?? hade håper jeg får svar på den andre der oppe ^
Gjest Stina Skrevet 26. september 2010 #25 Skrevet 26. september 2010 oy mente ikke å ta på de smileyene jeg trykka bare på noen som kom opp, jeg trodde jeg tok de vek men tydelig vis ikke. hvor lenge tar det å gro når en har tatt piercing i navlen? hvor tid kan en bytte piercing? Hvis en skal bytte må de være ekte sølv eller gull for å ikke få betenelse?? håper jeg får svar snart klem skal være med ei vennine til når ho skal ta hull i navlen. Gleder meg til å se på. klem Stina
Djungelvrål Skrevet 26. september 2010 #26 Skrevet 26. september 2010 Det gjør vondt! Tro meg!! Det sier seg selv når en stor nål skal stikkes igjennom hud uten bedøvelse.. Det tar lenger enn 10 sekunderm først sette det på en klemme, så stikker de, den lange nåla blir stående i mens smykkeringen trenges igjennom, det siste gjør vondest!
Djungelvrål Skrevet 26. september 2010 #27 Skrevet 26. september 2010 Hei igjen. Vennina mi tok med sånn pistol ting. Jeg vil ikke ta med nål elller hva er vonest?? hade håper jeg får svar på den andre der oppe ^ Det er ikke lurt å skyte hull for da fjernes noe av huden og kjøttet, infeksjonsfaren er mye støre. Når hud blir pierset trenger nåla igjennom kjøttet.
fink Skrevet 26. september 2010 #28 Skrevet 26. september 2010 Det er ikke lurt å skyte hull for da fjernes noe av huden og kjøttet, infeksjonsfaren er mye støre. Når hud blir pierset trenger nåla igjennom kjøttet. Feil. Hvis man drar til et seriøst piercingstudio bruker de hule kanyler, så det fjernes noe kjøtt og hud. Når man "skyter hull" i øret hos frisøren med en "pistol" derimot, bruker man en nål som bare presser huden og kjøttet til side. Jeg tok hull i navelen da jeg var 16, men tok den ut etter et par måneder, for jeg synes den var sånn i veien, og at det tok så lang tid før den grodde. Angrer ikke direkte på at jeg tok den, men kunne like så godt ha latt være. Arret er en liten prikk.
Djungelvrål Skrevet 26. september 2010 #29 Skrevet 26. september 2010 (endret) Det er forskjell på å skyte hull i et øre og gjennom en navlefold. Øreflppen er en del av en liten kroppsdel, navlefolden ikke. Dessuten er et ørehull mye kortere enn et hull i navlefolden. Tror ikke man klarer å unngå å skyte vekk litt hud med en pistol pga. farten og det faktum at øredobben er butt. Hule kanyler har jeg aldri hørt om, den er jo sylspiss så da skjønner jeg ikke hvordan den samtidig kan være hul. Endret 26. september 2010 av Vinnie
SmallTalk Skrevet 26. september 2010 #30 Skrevet 26. september 2010 (endret) Det er forskjell på å skyte hull i et øre og gjennom en navlefold. Øreflppen er en del av en liten kroppsdel, navlefolden ikke. Dessuten er et ørehull mye kortere enn et hull i navlefolden. Tror ikke man klarer å unngå å skyte vekk litt hud med en pistol pga. farten og det faktum at øredobben er butt. Hule kanyler har jeg aldri hørt om, den er jo sylspiss så da skjønner jeg ikke hvordan den samtidig kan være hul. Aldri vært på sykehuset og fått satt inn kanyle noen gang? Hvordan tror du at det plastrøret du da får i hånda kan komme seg inn? Jo, vha et hult og sylspisst stålrør. Om de bruker kanyle eller veneflon varierer. Det som er cluet er at de bruker en sylspiss, hul "nål" til å stikke med. Som igjen gjør det mulig å la et plastrør sitte igjen i huden, slik at man har noe å dra smykket igjennom hullet med. Dette er en kanyle, og den er definitivt både sylspiss og hul. http://no.wikipedia.org/wiki/Kanyle. Endret 26. september 2010 av SmallTalk
fink Skrevet 26. september 2010 #31 Skrevet 26. september 2010 En kanyle er en hul og spiss nål. http://no.wikipedia.org/wiki/Kanyle Jeg prøvde overhodet ikke å påstå at å bruke såkalte pistoler var en god idé. Tvert imot. Jeg har aldri hørt om noen som har brukt pistol for å pierce navelen, men det er nok en jævlig dårlig idé. Poenget var at når man tar piercing proffesjonelt er det meningen å fjerne en liten sylinder med kjøtt. Her kan det leses mer om pistol og kanyler, hvorfor pistol er en dårlig idé, og hvorfor man bruker hule kanyler: http://www.pinpoint-piercing.no/images/info/04.html
fink Skrevet 26. september 2010 #32 Skrevet 26. september 2010 Aldri vært på sykehuset og fått satt inn kanyle noen gang? Hvordan tror du at det plastrøret du da får i hånda kan komme seg inn? Jo, vha et hult og sylspisst stålrør. Om de bruker kanyle eller veneflon varierer. Det som er cluet er at de bruker en sylspiss, hul "nål" til å stikke med. Som igjen gjør det mulig å la et plastrør sitte igjen i huden, slik at man har noe å dra smykket igjennom hullet med. Dette er en kanyle, og den er definitivt både sylspiss og hul. http://no.wikipedia.org/wiki/Kanyle. Der kom du meg akkurat i forkjøpet
Wildy Skrevet 26. september 2010 #33 Skrevet 26. september 2010 Jeg har hatt min i navlen i snart ti år, og ja, det blir nok arr om jeg tar den ut og lar det gro til. Har også en liten fordypning akkurat der den øverste kulen ligger mot huden ( men det vises bare når jeg tar ut smykket). Jeg trives godt med min, og har ingen øyeblikkelige planer om å fjerne den. Kan ikke huske at det vondt i det hele tatt å ta den. Litt ømt i dagene etterpå, men ikek vondt.
Gjest Stina Skrevet 27. september 2010 #34 Skrevet 27. september 2010 En kanyle er en hul og spiss nål. http://no.wikipedia.org/wiki/Kanyle Jeg prøvde overhodet ikke å påstå at å bruke såkalte pistoler var en god idé. Tvert imot. Jeg har aldri hørt om noen som har brukt pistol for å pierce navelen, men det er nok en jævlig dårlig idé. Poenget var at når man tar piercing proffesjonelt er det meningen å fjerne en liten sylinder med kjøtt. Her kan det leses mer om pistol og kanyler, hvorfor pistol er en dårlig idé, og hvorfor man bruker hule kanyler: http://www.pinpoint-piercing.no/images/info/04.html du fink , vennina mi tok med pistol på en frisørsalong det skal en annen ventnne gjøre også snart. men vet ikke hva jeg skal nål eller pistol... hmm betenelse hvordan er det?
fink Skrevet 27. september 2010 #35 Skrevet 27. september 2010 du fink , vennina mi tok med pistol på en frisørsalong det skal en annen ventnne gjøre også snart. men vet ikke hva jeg skal nål eller pistol... hmm betenelse hvordan er det? I navelen? Det ville jeg absolutt IKKE gjort. Foreslår at du sjekker linken jeg la ut i forrige innlegg. Der forklares det ganske grundig hvorfor piercingstudioene bruker kanyler. Det er også grenser for hvor mye kunnskap og opplæring de i frisørsalongen har hatt. Deres fag er hår. Hull i øret er forsåvidt greit å gjøre hos frisøren, men jeg kan ikke garantere for resultatet.
Gjest Stina Skrevet 27. september 2010 #36 Skrevet 27. september 2010 I navelen? Det ville jeg absolutt IKKE gjort. Foreslår at du sjekker linken jeg la ut i forrige innlegg. Der forklares det ganske grundig hvorfor piercingstudioene bruker kanyler. Det er også grenser for hvor mye kunnskap og opplæring de i frisørsalongen har hatt. Deres fag er hår. Hull i øret er forsåvidt greit å gjøre hos frisøren, men jeg kan ikke garantere for resultatet. du fink ho frisør dama var utdannet eller ho sa det tror jeg. men hva er egemtlig forskjell ?? hva mener du eller noen andre med å ta vekk litt hud?
bananbåt Skrevet 27. september 2010 #37 Skrevet 27. september 2010 Å skyte hull i navelen er det dummeste jeg har hørt. burde du ikke gjøre. hvis du vil ha bra resultat, med mindre fare for infeksjon så ville jeg gått på et piercingstudio og fått jobben skikkelig utført med nål. Det sier seg selv at en piercer har mer erfaring med piercing enn en frisør som har vært på et dagskurs for å lære dette. Men for all del, det er din kropp. Jeg tok piercing i navelen for 7 år siden. Min første piercing. Husker ikke at det var så veldig vondt, men med min nåleskrekk, så klarte jeg å besvime like etter at jeg hadde gått fra piercingstudioet, midt i byen..Men det var ikke fordi det var vondt, det var bare tanken om hva som hadde skjedd som fikk det til å gå helt rundt. Tok ut min navelpiercing for et års tid siden. Det er fortsatt like mye hull der, og kan lett putte noe inn der idag også. Syns ikke det tok så lang tid før navelen grodde, ikke i forhold til piercing i nippelen, som i mitt tilfelle aldri ble helt bra!
fink Skrevet 28. september 2010 #38 Skrevet 28. september 2010 du fink ho frisør dama var utdannet eller ho sa det tror jeg. men hva er egemtlig forskjell ?? hva mener du eller noen andre med å ta vekk litt hud? Hvis hun hadde en seriøs utdanning ville hun nok ikke foreslått en pistol til å ta hull i navelen, men du sier ikke noe om hvor du skal pierce, så det blir vanskelig å vurdere. Frisører har vel et to-timerskurs i gjennomhulling av ører tenker jeg, men det er jo ikke nødvendigvis betryggende. Jeg har tre hull i hvert øre, og alle er tatt hos frisør da jeg var yngre. Resultatet er bra, men jeg har sett mange som ikke har vært like heldige. Hvis det er ørene du skal hulle, er det vel OK å dra til frisør, men er det noe annet, burde du dra til noen som kan det de gjør. Du kommer ikke til å merke noe til at noe vev fjernes, så det bør ikke være avgjørende for hva du velger. Se for deg at det brukes en slik nål man tar blodprøve med. Den er tynn, men den er også hul. Jeg gjentar: Les gjennom linken jeg legger ved, så slipper jeg å gjenta alt for deg. Der står det alt om dette. http://www.pinpoint-piercing.no/images/info/04.html
Gjest Piercing jente Skrevet 28. oktober 2010 #39 Skrevet 28. oktober 2010 Jeg tok i Sarpsborg, og der bedøver de navelen og rundt navelen før de stikker hullet. De bruker ikke rundsaks , bruker bare en nål. Det gjør ikke vondt, du merker det bare stikker litt, og det går over sykt fort. Det lønner seg ikke å bade rett etter, det er smartest å vente til groperioden er over. Det vil da si ca. 4 måneder.
SmallTalk Skrevet 28. oktober 2010 #40 Skrevet 28. oktober 2010 Jeg tok i Sarpsborg, og der bedøver de navelen og rundt navelen før de stikker hullet. De bruker ikke rundsaks , bruker bare en nål. Det gjør ikke vondt, du merker det bare stikker litt, og det går over sykt fort. Det lønner seg ikke å bade rett etter, det er smartest å vente til groperioden er over. Det vil da si ca. 4 måneder. Groperiode på en navlepiercing kan være på opptil 9 mnd, bare sånn så du er klar over det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå