treningsjenta Skrevet 29. februar 2008 #1 Skrevet 29. februar 2008 har veldig lyst til å ta piercing i navlen. men jeg har en veldig lav smerteterskel. Noen som kan forklare litt smerten, om det gjør vondt og hvor lenge? kan man bade i rimelig kort tid etterpå? og når man tar den ut og ikke ønsker den mer, vil hullet være synlig på samme måte som i ørene?
Eline1986 Skrevet 2. mars 2008 #2 Skrevet 2. mars 2008 Hei. Jeg synes ikke det var så vondt, iallefall ikke når de stakk hullet. Det som var ubehagelig var når smykket skulle inn, men gikk helt greit det også. Husker ikke hvordan det var med bading. Jeg tok ut min piercing for over et år siden, og det er fortsatt tydelig hull... tror nesten jeg kan få inn et smykke uten problemer fortsatt.... :klø:
Teriyaki Skrevet 2. mars 2008 #3 Skrevet 2. mars 2008 Gjorde ikke spesielt vondt, en stikkende smerte to ganger som varte i kanskje to sekunder. Men jeg synes det svei en del når jeg renset såret. Måtte ta den ut etter nesten et år pga. piercingen begynte å vokse ut. Har et arr, men det plager meg ikke.
Gjest milkyway Skrevet 2. mars 2008 #4 Skrevet 2. mars 2008 Hvis du har veldig høyt immunforsvar, kan du egentlig bare glemme det.. den vil vokse ut før eller siden. Jeg har hatt 4 stk til sammen, alle andre har bare vokst ut, men denne har faktisk holdt i 4 måneder så kanskje jeg har fått et verre immunforsvar? Uansett, den måtte da gjennom 3 arrvev etter de forrige, vondt som et helvete men jeg grein ikke, så jeg håper det gir et lite bilde av smerten :-P
Gjest *Ulla* Skrevet 2. mars 2008 #5 Skrevet 2. mars 2008 Jeg har også veldig lav smerteterskel, men å ta piercing i navlen var ikke grusomt. Selvfølgelig ikke noe behagelig, men absolutt overlevbart. Det er ikke vondt lenge, bare idet de stikker igjennom. Husker ikke hvordan det var med bading, men så lenge man renser såret skal man vel ikke bade tror jeg. Kanskje en måned? Jeg har min piercing fortsatt etter 6 år, når jeg tar den ut for å bytte smykke ser jeg ganske tydelig hull. Men det er ikke stygt.
Gjest Gjest_Silje_* Skrevet 5. juni 2008 #6 Skrevet 5. juni 2008 (endret) Dette varierer jo svært fra person til person, og hver enkelts smertererskel. Noen har ingen problemer med dette, mens andre synes det kan være veldig vondt. Husk likevel på at smerten varer i 2-3 sekunder, og så er det hele over. Ikke mye å gå gjennom for å få en flott piercing Følelsen er veldig "stikkende" (joda..). Har selv hatt piecing i øyenbryn og leppe. I øyenbrynet er det ingen hull synlige, enda jeg nettopp har tatt den ut. Under leppe er det en liten prikk etter hullet, dette er ca 1 år siden. Dette varierer ganske mye, ta riktig med vitaminer og spis og drikk ordentlig, slik at kroppen din er på topp. Da leges den raskere. Endret 5. juni 2008 av Bolledeig
Gjest Gjest Skrevet 6. juni 2008 #7 Skrevet 6. juni 2008 Ja, jeg syntes at det gjorde vondt der og da - og så var det litt ømt i noen dager, men helt grei smerte for å si det sånn. Og ja, det blir arr - på samme måte som om du tar ut en ørering. Jeg tok ut min piercing i navlen for 6-7-8 år siden, da hadde jeg hatt ring der i 5 år. På samme måte som "gamle" hull i ørene, kommer det en slags voks/talg i hullet som har vært. Jeg tror at jeg fortsatt kan få inn en navlering om jeg ville det. Arret er ikke stort og stygt altså - så det er helt greit.
momo Skrevet 6. juni 2008 #8 Skrevet 6. juni 2008 Jeg syntes ikke det var noe vondt og ta. Hadde min i 3 år før jeg tok den ut, min grodde ganske fort, og ble bare ett lite arr der.
Gjest Gjest_Maren_* Skrevet 11. januar 2009 #9 Skrevet 11. januar 2009 Det er akkurat som å ta blodprøve i armen
mgr Skrevet 11. januar 2009 #10 Skrevet 11. januar 2009 Jeg synes heller ikke det var spesielt vondt å ta piercing i navelen.Ihvertfall ikke mer vondt enn hull i ørene.Jeg har tatt 2 ganger og det var vondt den siste gangen da jeg måtte igjennom arrvev.Men har man lyst nok,så overlever man lykke til!
Devana Skrevet 12. januar 2009 #11 Skrevet 12. januar 2009 Jeg synes ikke det var så ille. Tok den når jeg var 14, og tok den ut igjen når jeg lå på sykehuset når jeg var 20, og glemte å sette den inn igjen så nå har jeg et halvveis gjengrodd hull ovenfor navlen, men men Ellers så anbefaler jeg deg å kanskje ta med ei venninne, eller kamerat. Vi var to stk som tok piercing sammen og holdt hverandre i hånda, og det gikk veldig bra. Trodde det skulle være skikkelig vondt, så jeg var helt uvel lenge før jeg tok den, men smerten varte ikke lenger enn ett sekund og etterpå var det bare litt ømt. Smerte oppleves jo forskjellig fra person til person, men jeg vil ikke si at jeg har en ekstrem høy smerteterskel akkurat, og er litt småpinglete av meg når det kommer til å bli stukket og pirket på
Gjest Gjest_Thea_* Skrevet 7. februar 2009 #12 Skrevet 7. februar 2009 hei! jeg har tatt piercring i navlen min. jeg syntes det ikke gjorde vondt i det hele tatt. vennene mine som har tatt det syntes det gjorde litt vondt, så det skal nokk gå bra å ta det i navlen selv om du har lav smerteterskel. Det gjør nesten vondere etterpå når du skal rense fordi du må bevege så mye på den, men det tar bare noen uker/dager så er det over. du kommer ikke til å angre hvis du tar det bare husk på å rense det godt og bruke rene q-tipser så skal allt gå bra skal du nokk se
yamyam Skrevet 8. februar 2009 #13 Skrevet 8. februar 2009 Hei. Jeg tok min navle piercing i 1997. Det var på New Zealand og jeg husker jeg fikk smørt på en krem (sikkert Emla krem) først og så kom jeg tilbake en stund etterpå. Kjente jo selvfølgelig at de stakk, men ikke noe spes ubehag. Har også tatt/hatt piercing i tungen og brystvorten og heller ingen av de gjorde noe spes vondt syns jeg.
Gjest mariii Skrevet 11. april 2010 #14 Skrevet 11. april 2010 har veldig lyst til å ta piercing i navlen. men jeg har en veldig lav smerteterskel. Noen som kan forklare litt smerten, om det gjør vondt og hvor lenge? kan man bade i rimelig kort tid etterpå? og når man tar den ut og ikke ønsker den mer, vil hullet være synlig på samme måte som i ørene?
Gjest Linda sofie Skrevet 11. april 2010 #15 Skrevet 11. april 2010 Jeg tok piercing i navlen da jeg var 15. Smerten varte ikke lenge men det jeg synes det gjorde vondt. Jeg har piercing i tunga og det var mye vondere å ta i navlen. Det er selvfølgelig verdt det men tror ikke jeg vil gå igjennom det en gang til for å si det sånn. Tida etter så var jeg veldig sår og gjorde litt vondt når jeg skulle rense det.
Gjest rikke Skrevet 6. mai 2010 #16 Skrevet 6. mai 2010 Jeg tok piercing for 2 mnd siden. Hullet mitt er enda ikke grodd pga en sløv 15åring, men det gjør/gjorde ikke vondt å ta, men det er lurt å gå til et bra sted.
Gjest Emmi_piercing Skrevet 26. mai 2010 #17 Skrevet 26. mai 2010 Hvor var det du tok det gjest_rikke_* ?? Har så lyst på! Helt siden jeg var 10 år! Please si det, hvor gammel må man være? Hvor mye kostet det? og trenger man leg?
Gjest Dainty Skrevet 26. mai 2010 #18 Skrevet 26. mai 2010 Du bør være obs på at navlen kan bli temmelig schtøgg etter noen år med piercing. Jeg har hatt det i mange år, og når jeg tar den ut og ser meg i speilet, er navlehuden betydelig slappere og "henger" mer enn før. Det ser helt fint ut når jeg har piercingen i, men jeg kommer ikke til å ta den ut med det første, nettopp på grunn av navlens utseende. Så du bør være sikker på at piercingen er noe du vil leve med
Gjest trinem0r Skrevet 26. mai 2010 #19 Skrevet 26. mai 2010 jeg tok piercing i navlen da jeg var 13... er nå 20 så har hatt den i 7 år. noen får litt vondt men jeg kjente nesten ingenting når jeg tok. kjente bare et bitte lite stikk... alt er fortsatt helt fint med den å har ikke hatt noe problemer
Gjest Linda Skrevet 27. mai 2010 #20 Skrevet 27. mai 2010 jeg skal ta piercing i navlen i morgen, der jeg skal koster det 500 krone rog tar ti sekunder, sa damen i telefonen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå