Gå til innhold

spinnvils graviditetsdagbok...

spinnvil

Anbefalte innlegg

Gratulerer med avgjørelsen. Håper det går bra og si det på jobb, og at de forhåpentligvis finner noe annet til det :)

Ha en fin helg, og kose deg på julebordet.

Endret av Tussi!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så fint at du har bestemt deg. Da er det en ting mindre å tenke på. Uansett så hadde det jo ikke vært noen garanti for fast jobb selv om du hadde reist bort i 6 mnd. Deres personlige lykke er SÅÅ mye viktigere enn jobben!! :klem: Vi krysser fingrene for at det går bra på jobbfronten.

Hvordan var julebordet? og ble kakene gode?

Hva skal du gjøre i helgen da? Hører dere har fått masse sne. Heldiggrisen. Litt julestemning da eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julebordet var bra, alt gikk bra og kakene ble gode :) Heldigvis ikke jeg som sto for skandalene :ler: Så da kan jeg vel si at kvelden ble vellykket?

Snakka en del med kollegene om jobbsituasjonen min, ingen som skjønner hvorfor jeg ikke kan få fast jobb nå med en gang. Kjenner at det hjelper med positive tilbakemeldinger, selvtilliten vokser noen få millimeter da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror denne syklusen blir en kort en. Tror jeg hadde el på dag 10, altså nesten en uke tidligere enn normalt. Nå har temperaturen begynt å synke litt, så tror tanta kommer om noen dager. Jaja, sånn går det... Hadde egentlig begynt å få litt forhåpninger denne gangen, vet ikke om jeg har hatt så vondt i puppene noen gang. Og jeg vet at mamma mi merket graviditetene ved at puppene ble superømme.

Godt at vi skal på sykehuset snart. Det blir greit å få litt svar. Lurer på om det blir GU med en gang, det er jo ikke akkurat favorittsysselen :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke la deg lure av mangel på symptomer på graviditet ;) I min første pp så trodde jeg hadde alle symptomene og var så sikker, men i den andre pp så merket jeg absolutt ingenting helt til jeg fikk positiv test, samme kveld ble jeg kvalm :fnise: (litt psykisk..tihi)

Vi krysser fingrene for en koselig julegave til deg og mannen :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke la deg lure av mangel på symptomer på graviditet ;) I min første pp så trodde jeg hadde alle symptomene og var så sikker, men i den andre pp så merket jeg absolutt ingenting helt til jeg fikk positiv test, samme kveld ble jeg kvalm :fnise: (litt psykisk..tihi)

Vi krysser fingrene for en koselig julegave til deg og mannen :klem:

En tidlig julegave hadde virkelig vært noe ja. Men når tempen synker litt så er kanskje ikke sjansen så veldig stor? jaja, får vel bare holde ut noen dager til nå, hvis jeg har beregnet rett er IKM på fredag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En tidlig julegave hadde virkelig vært noe ja. Men når tempen synker litt så er kanskje ikke sjansen så veldig stor? jaja, får vel bare holde ut noen dager til nå, hvis jeg har beregnet rett er IKM på fredag.

Krysser fingrene for deg :popcorn:

*følger med videre :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene for deg :popcorn:

*følger med videre :hug:

Takker :hug:

Mannen er sprek og er på fotballtrening, jeg er lat og sitter foran PCen... Jaja, skal trene i morgen. Lover!

Må kjøpe noen norgespakker snart, har gjort unna en del julegaver i helga. Må finne ut hvilke pakker jeg kan sende sammen. Satser på at noen kan distribuere litt, for det blir så vanvittig dyrt om jeg skal sende en pakke til hver enkelt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Tenkte jeg skulle hilse på i nabolaget! Ser vi er i samme alder og at dere også har prøvd en stund. Det er ikke no særlig.

Jeg er i et vikariat selv nå, men klarer ikke å utsette ventinga av den grunn heller :)

Får håpe ingen av oss må prøve så mye lengre :kose:

Endret av Strix
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom med en tirsdags hilsen :smilyblomst:

Hadde nok ikke tatt de 6 mnd i gokk jeg heller, men jeg tror nok jeg hadde hatt en litt lengre diskusjon med meg selv enn det du hadde ;) Har alltid vært så alt for fornuftig på jobb fronten :sjenert: dvs.. Vente til vi fikk fast jobb, tok 5 og et halvt år det...

Endret av pusilus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Tenkte jeg skulle hilse på i nabolaget! Ser vi er i samme alder og at dere også har prøvd en stund. Det er ikke no særlig.

Jeg er i et vikariat selv nå, men klarer ikke å utsette ventinga av den grunn heller :)

Får håpe ingen av oss må prøve så mye lengre :kose:

Velkommen innom :) Nei vi får virkelig håpe at det skjer ting snart, blir jo gal av å vente...

Innom med en tirsdags hilsen :smilyblomst:

Hadde nok ikke tatt de 6 mnd i gokk jeg heller, men jeg tror nok jeg hadde hatt en litt lengre diskusjon med meg selv enn det du hadde ;) Har alltid vært så alt for fornuftig på jobb fronten :sjenert: dvs.. Vente til vi fikk fast jobb, tok 5 og et halvt år det...

Gokk hadde kanskje vært et alternativ dersom vi ikke prøvde, for jobben i seg selv er veldig spennende og masse utfordringer. Men nå tenker jeg kun på å få kul på magen...

Jeg har nå lagt alt av tanker på fast jobb til side, har gått i vikarstilling i to år snart, og det ser ikke ut som det blir fast jobb med det første. Og nå VIL jeg ha unger. Mannen har vært klar som et egg i årevis, mens jeg har bremset litt. Tenkte en del på at vi måtte være i en litt tryggere økonomisk situasjon enn arbeidsledig etter studenttiden. Og nå er vi jo det. Selv om jeg blir arbeidsledig om to måneder får vi jo fødselspenger av arbeidsledighetstrygda. Blir jo ikke like bra som om jeg er i fast jobb, men vi klarer oss.

Nå orker jeg ikke å være "fornuftig" lenger... Har alltid vært den superfornuftige, nå gjør vi det som vi har lyst til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers har jeg for en gang skyld noe nytt på prøverfronten. Jeg skal begynne på Pergo neste syklus. Vi var på sykehuset i dag, så langt har vi vel havna i kategorien uforklarlig barnløshet. Alt så bra ut på ultralyden, og hormonnivåene var normale. Jeg vet jo at jeg har hatt eggløsning, har fått det bekrefta fra fastlegen.

Men legen på sykehuset mente at det er verdt å prøve Pergo siden syklusene mine har vært uregelmessige det siste året. Han mistenker at det kan være noe rart med eggløsningene. Så da skal jeg ta enkel kur med Pergo, med en måneds pause mellom hver. Skal prøve dette i et halvt år, så blir det mer inngående utredning hvis ikke spiren sitter før det.

*krysser fingrene for at det blir en liten pergobaby*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hoppe: så bra at det skjer noe på prøvefronten. Har hørt om flere som har fått det til med pergo!! Krysser fingrene for dere.

Takker, satser på at det går i boks nå ja :)

På en måte er det jo veldig bra at de ikke fant noe feil på oss i dag, det betyr jo at det ikke er noe som skulle si at vi ikke skal få det til. (oi for en setning...) Men på en annen måte blir det jo da: hvorfor skjer det ingenting hvis det ikke er noe galt?

Men nå ska jeg tenke positivt; 2009 = pergobaby :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper pergo hjelper deg!

Sitter med litt av de samme tingene som deg jeg, de finner ingenting galt med noen av oss men likevel skjer det ikke noe på ett par år....

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Se der ja, godt å høre at dere i hvertfall får satt i gang noe med en gang.

Håper det bare er syklusene dine som har klussa det til, så du sitter med en liten baby på slutten av 2009.

Ha en fin dag :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende, håper pergo er det som skal til for at du skal få fine egg av utmerket kvalitet :tommel:

Ha en finfin dag! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper pergo hjelper deg!

Sitter med litt av de samme tingene som deg jeg, de finner ingenting galt med noen av oss men likevel skjer det ikke noe på ett par år....

:klemmer:

Vi får håpe at det skjer ting likevel. Hvis det ikke er en grunn til at det ikke skal ordne seg, så skal det jo ordne seg!!!

Se der ja, godt å høre at dere i hvertfall får satt i gang noe med en gang.

Håper det bare er syklusene dine som har klussa det til, så du sitter med en liten baby på slutten av 2009.

Ha en fin dag :hug:

Det håper jeg også, 2009 skal bli et bra år!

Her skjer det ting !!!

Krysser fingrene for at det blir pergobaby på dere i 2009 :duskedame: :duskedame:

:hug:

Ja endelig skjer det ting, kjenner at jeg ble litt lettere i kroppen. Har jo tenkt masse på hvorfor jeg ikke blir gravid. Og har jo egentlig en liten mistanke om at EL ikke alltid er sånn som den skal... Så nå blir det spennende!

Så spennende, håper pergo er det som skal til for at du skal få fine egg av utmerket kvalitet :tommel:

Ha en finfin dag! :kose:

Nå tror jeg det blir start på Pergo neste uke, tempen gikk ned i dag... Så da kommer vel tanta i dag eller i morgen. Skal prøve å tenke positivt, selv om jeg skulle ønske den holdt seg langt unna. Jeg har i alle fall en logisk temperaturkurve, sånn at jeg skjønner hva som skjer. Denne syklusen blir bare på ca 25 dager, nesten en uke kortere enn vanlig. Rare kroppen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...