Gå til innhold

Er det virkelig mulig?!?

rubie

Anbefalte innlegg

Hvordan går det? Bare bra håper jeg. Bare innom en liten tur for å ønske god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Godt å høre at alt står bra til :)

Ingen plager heller?

Hei. Noen dager siden jeg har vært her inne nå. Alt står egenlig bra til. Har vært plaget med litt lett tretthet og ettermiddags(!)kvalme. Men ikke kastet opp enda, så jeg er nok ikke så hardt rammet. Ikke hver dag i det siste heller, og da blir jeg bare nærvøs for at noe er galt :ler:

Litt oppblåst også, så jeg ser litt mer gravid ut enn jeg burde :gravid:

Men alt i alt skal jeg absolutt ikke klage. Håper du og snart kan "plages med litt kvalme" :klem:

:fnise: Jeg tenkte det nok, da jeg leste siste innlegg på første side :-D

GRATULERER MED GRAVIDITETEN! :duskedame:

Så utrolig gøy at det klaffet så fort :) Håper du får et fint svangerskap!

Ja, jeg skjønte det iallefall IKKE. For da ville jeg holdt med unna vinen og brieosten...

Det klaffet fryktelig fort. Samboeren ble jo veldig glad, men sa samtidig at det var jo veldig morsomt å prøve å lage det nurket også. HAN hadde iallefall holdt ut noen mnd til :humpe: Føler meg veldig priviligert. Nesten litt flaut når det er så mange som må prøve så lenge :sjenert: Men det nok enda noen uker til jeg føler meg helt sikker på at det går veien. 1,5 uke til tyvtitt med UL. DET blir spennende. :jepp:

Hvordan går det med deg?!? Ut fra det jeg leser ser det ut til å gå fint. Vi kjøpte jo noen klær til nurket før det var unnfanget. :skratte:

Hvordan går det? Bare bra håper jeg. Bare innom en liten tur for å ønske god helg!

Takk for hilsen :klemmer:

Skal ikke klage. Ser at du trener litt før du blir gravid. Det er kjempebra. Trener 3-4 ganger i uka nå. Faktisk det som hjelper best på kvalme og trøtthet. Selv om jeg er kvalm før jeg begynner, føler jeg meg helt fin etterpå. Fortsett med det. Krysser fingrene for at EL har vært der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sol og vår :sol:

I dag skal vi gjøre en snikultralyd på egenhånd. Forventer ikke så mye siden vi ikke er så erfarne med ultralyd, men håper å se noen hjerteslag iallefall.

Er litt bekymret for vekten. Har snart lagt på meg 3,5 kg allerede. Syns det går litt fort dette. Hvis det skal fortsette slik blir jeg enorm. Prøver å motivere meg til å trene, men er mye plaget med tretthet. Men idag skal jeg ut å gå i det fine været!! :jepp:

Jeg krysser fingrene for at vi finner litt liv :babysmokk:

Ha en fin ettermiddag alle sammen!!! :banantroll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioioi...du er jo blitt gravid, jo! Det har visst gått meg hus forbi! :overrasket: Så utrolig koselig, og så deiiilig å slippe å vente så lenge! Nå håper jeg du koser deg med graviditeten og ikke får for store plager.

Var det gøy med ultralyd? :) Tror ikke du skal bekymre deg så mye for vekten. Selv synes jeg vektøkningen gikk litt i etapper sist jeg var gravid. Så du trenger ikke være redd for at vekten skal øke like raskt hele veien.

Sikkert uansett greit å være bevisst på at man ikke skal bruke graviditet som "unnskyldning" for å spise masse, da. :ler: Mener jeg har lest at det man trenger ekstra av energi for å oppfostre et forster, tilsvarer ca en halv brødskive med pålegg pr dag... Ikke mye m.a.o... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioioi...du er jo blitt gravid, jo! Det har visst gått meg hus forbi! :overrasket: Så utrolig koselig, og så deiiilig å slippe å vente så lenge! Nå håper jeg du koser deg med graviditeten og ikke får for store plager.

Var det gøy med ultralyd? :) Tror ikke du skal bekymre deg så mye for vekten. Selv synes jeg vektøkningen gikk litt i etapper sist jeg var gravid. Så du trenger ikke være redd for at vekten skal øke like raskt hele veien.

Sikkert uansett greit å være bevisst på at man ikke skal bruke graviditet som "unnskyldning" for å spise masse, da. :ler: Mener jeg har lest at det man trenger ekstra av energi for å oppfostre et forster, tilsvarer ca en halv brødskive med pålegg pr dag... Ikke mye m.a.o... :fnise:

Er visst gravid, ja. Og nå tror jeg det selv også.

Ultralyden ble ikke helt som vi hadde tenkt oss, men vi fant nurket til slutt etter en del leting. Tror at jeg bare er 8 uker på vi når vi så på størrelsen. Fant ingenting når vi brukte probe utenpå magen, så da ble vi jo litt stresset :lete: Så vi prøvde med en vaginalprobe (det var litt sært siden det var kjæresten som gjorde det :sjenert: ) og da fant vi den lille. :rødme:

Så et LITE hode og bitteliten kropp. Ikke mer enn 1,5-2 cm fra hode til rumpa (halen :fnise: ). Kjæresten mente han så et lite hjerte som slo, men jeg var så langt fra skjermen at jeg ikke er helt sikker. Så vi skal nok ta en ny UL om en mnd. Da bør nurket nærme seg 6 cm og er sikkert litt lettere å finne.

Uansett kjekt å se at det ikke bare er noe jeg har innbilt meg. Skal jobbe i hele helgen, men skal nok komme meg litt mer i aktivitet utover i neste uke. Det skal bli godt! :jepp:

God helg alle sammen!!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

så artig med tidlig ultralyd! blir sikkert litt mer virkelig når man ser det på skjermen, man kjenner jo ikke så mye på kroppen i begynnelsen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg skjønte det iallefall IKKE. For da ville jeg holdt med unna vinen og brieosten...

Det klaffet fryktelig fort. Samboeren ble jo veldig glad, men sa samtidig at det var jo veldig morsomt å prøve å lage det nurket også. HAN hadde iallefall holdt ut noen mnd til :humpe: Føler meg veldig priviligert. Nesten litt flaut når det er så mange som må prøve så lenge :sjenert: Men det nok enda noen uker til jeg føler meg helt sikker på at det går veien. 1,5 uke til tyvtitt med UL. DET blir spennende. :jepp:

Hvordan går det med deg?!? Ut fra det jeg leser ser det ut til å gå fint. Vi kjøpte jo noen klær til nurket før det var unnfanget. :skratte:

Vinen og osten har nok ikke skadet den lille - veeeeeeldig mange som tar seg en fest før de vet de er gravide, og stort sett går det jo heldigvis bra :) Moro med UL - selv om det ikke var så mye å se så tidlig. Greit å få det bekreftet, for det er litt vanskelig å tro med det samme, ja ...

Hehe ... jeg har hørt det samme fra min samboer, men "unnskyldningen" nå er at vi må øve til nestemann. Så man finner alltids en grunn til :sengekos::fnise:

Går bra med meg, vettu! Litt uvant å være hjemmeværende, men det går seg til :)

Ha en fin dag!

Endret av Lilith
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortalte det til mor og far i går. Trodde egentlig de hadde en mistanke, men det hadde de IKKE.

Mor hadde bursdag og vi hadde kjøpt boken "Gratulerer som besteforeldre!" i gave. Hun fikk helt sjokk. :skratte: Fikk seg så vidt til å spørre om det var noe "på gang". Så da måtte vi jo si at vi var snart 9 uker på vei. Etterpå skulle hun ned i kjelleren for å hente is til kakene og kom opp igjen uten noe. :fnise: Hun var HELT satt ut. Pappa var kjempfornøyd for nå skulle han bli bestefar før sin egen storebror. Kunne nesten ikke vente med å ringe. :mobil: Lillebror sa ingenting. Tror han bare syns det var litt rart. Er jo bare 18 år.

Jeg er fortsatt litt kvalm etc men er mest engstelig for at noe skal være galt. Har ikke helt go'følelsen. Gleder/gruer meg veldig til ny sniktitt i uke 12. Da får vi iallefall sett om det er noe liv...

Føler virkelig at jeg har gått inn i "de bekymredes rekker". Blir vel ikke bedre heretter : :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så moro da. Er så gøy og fortelle sånne ting når de rundt blir så glad og reagerer akkurat sånn som du hadde ønska. Skal se lillebror skjønner tegninga når han plutselig sitter der med nevøen/niesen sin på fanger :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så rørende å lese at foreldrene dine ble så glade! Besteforeldre er en fin ting! Det er jo ingen andre som synes at akkurat din unge er like fantastisk som du selv synes, unntatt besteforeldrene. De blir, om mulig, enda mer forelsket i disse små enn det vi som foreldre synes. Det er jo ganske flott! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Hei, alle sammen.

Nå er jeg tilbake. Lenge siden sist.

Etter forrige innlegg dro jeg og samboeren til Stockholm for å besøke noen venner og ha noen dager for oss selv i storbyen. Kjempefint vær, fint hotell og koste oss masse. Kjøpte til og med noen babyklær og mammaklær på POP siden prisene er en del lavere enn i Norge.

Etter vi kom hjem begynte jeg å få litt blodig utflod noen dager. Ble jo redd for at noe skulle være galt. Så var jeg til ordinær kontroll hos fastlegen forrige fredag. Da hadde jeg allerede fått litt menstruasjonslignende smerter i underlivet og blødd litt mer. Fikk ikke sove så mye den natten før legebesøket. På legekontoret hadde legen ultralyd, og dessverre var det ikke noe liv. Kjempetrist. Samboer kom hjem fra jobb og jeg måtte gråte noen tårer... :gråte: :gråte: Han ble med meg til Kvinneklinikken og der ville de ta noen blodprøver og se det an noen dager.

På tirsdag prøvde jeg å få tiden til å gå ved å grave litt i hagen. Skulle da vært i uke 12. Plutselig bare rant det av blod nedentil og jeg tenkte "er det sånn det kjennes når vannet går?!?" Så jeg ringte til samboer som kom hjem i full fart. Ble stresset han óg av at jeg blødde så voldsomt, så han ringte legen på kvinneklinikken. Men det var visst helt normalt. Skulle bare se det an hjemme. De neste 2 timene var triste og fæle. Blødde ca 7 dl (som jeg syns var litt skremmende i seg selv) og hadde vonde sammentrekninger i livmoren. Heldigvis var samboer der hele tiden. :troest:

Fikk time på Kvinneklinikken neste dag. Da hadde det meste kommet ut av seg selv. Fikk beskjed at jeg hadde nok blødd litt mer enn normalen, men at det ikke var helt uvanlig heller. Heldigvis slapp jeg utskraping .. :tommelsmil: Så nå bare venter jeg på at blødningen skal gi seg, men kan visst vare i opp til 2 uker.

Så det har vært en trist uke, men jeg føler meg bedre nå. Vet iallefall at vi kan bli gravide, så det er vel bare å :sengekos: mye igjen etter neste mens :jepp: Men likevel litt vemodig at det ikke blir noen baby i november. Det hadde vi (og mange rundt oss) jo begynt å glede oss veldig til....

:trist:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:troest: Så utrolig trist og høre. Håper virkelig det går bra med dere :klemmer:

Er så rart at sånt bare skjer. Men er som du sier, du vet i hvertfall at du kan bli gravid. Så da satser vi på en vårbaby i 2009 i stedet :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:troest: Så utrolig trist og høre. Håper virkelig det går bra med dere :klemmer:

Er så rart at sånt bare skjer. Men er som du sier, du vet i hvertfall at du kan bli gravid. Så da satser vi på en vårbaby i 2009 i stedet :klem:

Takk! :klem:

Vet at jeg kan bli gravid, men skjønner godt de som blir litt nervøs når de blir gravid neste gang. Tar meg selv stadig å si "hvis" det går bra neste gang, og ikke "når" det går bra.

Men vårbaby hadde jo vært fint, da :sol:

Nå har jeg nesten sluttet å blø etter SA også. Kroppen er imponerende effektiv. Tenker å begynne å prøve igjen med en gang etter neste mens. Fikk jo anbefalt på Kvinneklinikken å vente til over neste normale mens. Og jeg som HATER kondomer! :sur: Syns absolutt at det legger en viss demper på :humpe:

Skal iallefall ikke fortelle det til noen før det er gått over 12 uker neste gang. Nå visste jo hele slekten det, og det har jeg angret litt på. En ting å ha en SA, men å måtte fortelle det til alle og enhver etterpå var nesten enda verre.

Og så skal jeg holde meg her hos oss prøvere og ikke drive å flytte til de "gravide" før ting er litt mer sikkert. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg!

Kjedelig me SA :( Men det positive er jo at det går ann å bli gravid iallefall!! Nå er det bare å stå på og før du aner ordet av det, så er du gravid igjen...

Når jeg blir gravid ska jeg ikke fortelle noen det før jeg er over i 12. uke.. Sånn for å være på den sikkre siden. Hehe.. Men det kan bli hardt :P

Lykke te!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg!

Kjedelig me SA :( Men det positive er jo at det går ann å bli gravid iallefall!! Nå er det bare å stå på og før du aner ordet av det, så er du gravid igjen...

Når jeg blir gravid ska jeg ikke fortelle noen det før jeg er over i 12. uke.. Sånn for å være på den sikkre siden. Hehe.. Men det kan bli hardt :P

Lykke te!

He, he :ler:

Det sa jeg også før jeg ble gravid nå, men man får jo så lyst til å bare rope det ut til alle man kjenner. Så forteller man det til en, og da kan man jo likegodt fortelle det til én til etc...

Men NESTE gang skal jeg være mye flinkere. Kanskje.... :eeeh:

Lykke til, du óg! :babysmokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

oi! dette var trist å lese! blir livredd når jeg hører sånt for tia jeg! Begynne helt på nytt lissom! huff! håper dere blir gravide igjen fort!!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trist at det ikke gikk som det skulle :sukk: Du får trøste deg med at du har muligheten til å prøve igjen, og da SKAL det gå bra!! Så det så!!!!!!! Satser på at du blir gravid igjen fortere enn fort!!! Håper det går noenlunde fint med deg vet hvordan du har det!! :klemmer:

Endret av Pugsley
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å nei, Rubie, så trist lesning :tristbla:

Vil bare gi deg en god og varm :klem: Neste gang er det din tur, og nå vet du ihvertfall at du kan blir gravid. Og vårbabyer er veldig bra, er en selv :)

Håper dere blir fort gravide igjen, sender en klem så lenge :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi! dette var trist å lese! blir livredd når jeg hører sånt for tia jeg! Begynne helt på nytt lissom! huff! håper dere blir gravide igjen fort!!

:klem:

Takk! :klem:

Det går jo bedre med deg :jepp: Unner deg iallefall ikke noe sånt. Og de fleste går det jo helt bra med. Trøster meg med at det ikke er så sannsynlig at det skjer igjen. Men tanken på 12 nye måneder med kvalme, trøtthet og hemmeligholdelse frister ikke så veldig i øyeblikket... :tristbla:

Lykke til! Håper virkelig at alt går strålende!!! :klemmer:

Så trist at det ikke gikk som det skulle :sukk: Du får trøste deg med at du har muligheten til å prøve igjen, og da SKAL det gå bra!! Så det så!!!!!!! Satser på at du blir gravid igjen fortere enn fort!!! Håper det går noenlunde fint med deg vet hvordan du har det!! :klemmer:

Det går greit, men det var litt tyngre enn jeg hadde trodd det skulle være de første dagene. Var jo forberedt på at det kunne skje, men likevel... :sukk:

Tror det verste var alle de planene vi hadde lagt og at det plutselig ikke skulle bli slik som vi hadde sett for oss fremover. Du begynner å se på deg selv som "mor" og går inn i en slags rolle som plutselig blir tatt fra deg... Tror det er vanskelig å sette seg inn i før det skjer. Unner ingen det...

Lykke til, til deg også! Neste gang skal det det gå bra med oss begge! (og Aimee) :babysmokk:

Å nei, Rubie, så trist lesning :tristbla:

Vil bare gi deg en god og varm :klem: Neste gang er det din tur, og nå vet du ihvertfall at du kan blir gravid. Og vårbabyer er veldig bra, er en selv :)

Håper dere blir fort gravide igjen, sender en klem så lenge :klem:

Takk! Og :klem: tilbake!

Nå går vi for vårbaby alle sammen :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...