Gå til innhold

Er det virkelig mulig?!?


rubie

Anbefalte innlegg

Så var jeg også blitt prøver... Har så mange tanker i hodet at det skal bli godt å legge de fra seg et sted. Snakker jo litt om det med samboeren, men det virker litt som om menn ikke tenker like mye på det. Min mann (samboer) har iallefall ikke det samme behov for å snakke om denne prøvingen hele tiden som jeg har. Føler meg rett og slett litt masete av og til... :sjenert:

Litt om oss: Har vært kjærester i 2 år. Har fast jobb begge to, kjøpte oss rekkehus her i høst og får snart vår første bil sammen - en stasjonsvogn! :ler: Så da mangler vi vel bare en hund for å fylle hele klisjeen.

Men egentlig føles det bare godt å være der. Det er jo en velprøvd pakke som tydeligvis virker.

Så nå har vi altså startet prøvingen. Har jo snakket litt løst og fast om å legge vekk p-pillene siste året uten å legge noen konkrete planer. Så hadde vi en sånn kalender med gaver før jul der vi ga til hverandre annenhver dag. Den siste gaven fra samboeren var på julaften og den fikk jeg mens vi ennå lå i senga. Så da jeg åpnet var det et pilleglass med folat. Utenpå hadde han klistret en lapp der det stod: "En pille om dagen for baby i magen"

Og jeg som trodde han ikke ville ha barn enda! :rødme: Det var årets fineste julegave.

Så da begynte jeg på folat til nyttår og kuttet ut p-pillen 1. februar. Dvs at jeg nå er jeg inne i PP1. Tenkte egentlig at jeg ikke skulle gjøre så mye ut av dette, men det er så vanskelig å ikke tenke på at det kanskje er en liten spire der inne allerede. Men jeg tror nok jeg venter litt med temping og EL tester enda.

Så lenge jeg klarer... :fnise:

For 6 dager siden hadde jeg noen menstruasjonslignende smerter på venstre siden helt nederst i magen. Lurer veldig på om det kan ha vært en eggløsning? Hadde jo ingen EL test tilgjengelig. Så fikk samboeren vondt i magen senere på kvelden. Det var litt skuff. Men det er ikke godt å si?!? Det er jo lov å håpe.

Uff. Dette ble et fryktelig langt innlegg. Nok for i dag. Dette blir spennende!

Nå er det bare å :sengekos:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For en utrolig søt måte å fortelle sin kjære at han er klar for prøvingen!!! :rødme:

Lykke til med prøvingen! Håper det blir en koselig og kortvarig periode for dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar alle sammen! :klemmer:

Så imponert over hvor mange som leser og svarer, oppmuntrer og bryr seg i KG.

Klager ikke på mannen min, nei. Men der overgikk han nok seg selv :fnise: Har ikke helt kommet over det enda.

Sitter på jobb nå. Sjansen for å bli gravid denne måneden er ikke den beste. Vi jobber så fryktelig masse begge to. Nesten ingen tid til å :sengekos: Har ikke hatt EN fridag de siste 18 dagene, og før det var mannen på guttetur. Kan nok ikke fortsette slik hvis vi blir 3. Kjedelig, for egentlig liker jeg jobben min.

Det verste er at når vi endelig har fri, er vi så slitne at vi ikke orker å :sengekos:

Sukk :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :vinke: og velkommen som prøver.. Så morro :juhu: :juhu:

Ønsker deg lykke te me prøvinga og håper at det snart er en spire i magen din ;)

Vet oxo hvordan det er med kunne ta seg til til hverandre.. Iallefall etter en lang dag.. Men det er noe en bare m hvis en skal få en liten en ut av det.. Den eneste måten å bli gravid på er :sengekos: ... Men en må ikke slite seg ut heller.. viktig viktig.. Hehe..

Lykke te!!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle sammen! :klemmer:

Så imponert over hvor mange som leser og svarer, oppmuntrer og bryr seg i KG.

Klager ikke på mannen min, nei. Men der overgikk han nok seg selv :fnise: Har ikke helt kommet over det enda.

Sitter på jobb nå. Sjansen for å bli gravid denne måneden er ikke den beste. Vi jobber så fryktelig masse begge to. Nesten ingen tid til å :sengekos: Har ikke hatt EN fridag de siste 18 dagene, og før det var mannen på guttetur. Kan nok ikke fortsette slik hvis vi blir 3. Kjedelig, for egentlig liker jeg jobben min.

Det verste er at når vi endelig har fri, er vi så slitne at vi ikke orker å :sengekos:

Sukk :sukk:

Uffda, det hørtes jo ikke så koselig ut, i tillegg litt upraktisk med tanke på prøvingen... Går det ikke ann å skaffe seg litt mer fri samtidig, da? Eller er jobbene deres så lite fleksible? :(

Lykke til uansett! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffda, det hørtes jo ikke så koselig ut, i tillegg litt upraktisk med tanke på prøvingen... Går det ikke ann å skaffe seg litt mer fri samtidig, da? Eller er jobbene deres så lite fleksible? :(

Lykke til uansett! :)

Jobber veldig mye vakter begge to. Ikke alltid vi klarer å bytte aånn at vi jobber samtidig, så da er vi hjemme annenhver dag. Ikke særlig praktisk.

Men nå skal vi ha fri i helgen begge to :juhu: :juhu:

Og da blir det jo ekstra kos siden det er så lenge siden vi hadde god tid sammen sist. Så reiser vi for å besøke samboeren sin bror på onsdag for en liten langweekend en liten times flytur unna. Han fikk en liten jente i slutten av januar. Første barnebarn på begge sider og stor stas. Blir sikker ikke mindre babysyk av det... :sjenert:

Så det er litt lysere utsikter nå, men man blir bare litt lei av å jobbe så mye. :kjefte: Særlig når man har EL, har jeg funnet ut...

Vi får planlegge det litt bedre ved neste EL så det blir mye :love: og :sengekos:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får planlegge det litt bedre ved neste EL så det blir mye :love: og :sengekos:

God plan!!! Jeg har mann som reiser endel i jobben, men heldigvis har det ikke gått ut over prøvingen enda. Men nå har jeg gitt ham klar beskjed: Det blir ingen reising rett før eller under EL fremover. Jeg vil ikke miste noen prøveperioder pga teit reising nå som jeg har blitt så utålmodig og tiden tikker og går....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :vinke: og velkommen som prøver.. Så morro :juhu: :juhu:

Ønsker deg lykke te me prøvinga og håper at det snart er en spire i magen din ;)

Vet oxo hvordan det er med kunne ta seg til til hverandre.. Iallefall etter en lang dag.. Men det er noe en bare m hvis en skal få en liten en ut av det.. Den eneste måten å bli gravid på er :sengekos: ... Men en må ikke slite seg ut heller.. viktig viktig.. Hehe..

Lykke te!!

:klemmer:

Hei.

Har lest litt i din prøvedagbok. Imponerende å få til prøving når man ikke helt bor sammen en gang! :) Må bare være litt bevisst i prioriteringen, iallefall i visse deler av mnd...

Jeg har nettopp fått min første jobb (i samme sektor som deg) og savner litt friheten med å være student. Deilig å bare kunne "ta seg fri" en fin dag og gjøre noe annet uten alt for dårlig samvittighet. Men det krever jo litt selvdisiplin. Flere av de jeg studerte med fikk barn under studiet og angret ikke et sekund. Hadde gjort det selv hvis jeg bare hadde møtt mannen litt før :rødme:

Lykke til du óg! :babysmokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Masse lykke til med prøvingen!

Så utrolig fin julegave du fikk, det var kreativt, det må jeg si :)

Og kjempe fin avatar du har :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei ... Hehe, ja, en må liksom bare gå inn for det :) Og nå har EL for meg vært fr det meste rundt en helg s det passer jo litt bedre det da :) Men en må bare ta det som det kommer og tja, jobbe utfra hvordan ting er der og da... Men flytter nå inn me han :) Gleder meg masse!! hihi.. :rødme:

Lykke te masse du au :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og kjempe fin avatar du har :)

Takk! :)

Ser det er mange som har søte katter. Vil gjerne ha katt selv, men har en veldig allergisk samboer så det er nok ikke aktuelt... :katt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På jobb igjen...

MEN... Har hatt en super helg. :tommelsmil:

Hadde fri både jeg og kjæresten og masse tid til hverandre. Også tid til litt :humpe: også, selv om det ikke var eggløsning.

Ble jo mest praktiske gjøremål siden det ikke er så lenge siden vi flyttet inn i nytt hus, men det er helt ok så lenge vi kan gjøre det sammen.

På fredag var vi på middag til bestevenninne og mannen hennes. Vet at de også prøver, men har ikke helt fått meg til å si at vi prøver enda. De har en sønn fra før. Sist gang prøvde hun samtidig med en annen venninnne. Så ble de gravid samtidig, men min bestevenninne mistet og ble kjempelei seg. Ikke rart. Men nå har hun akkurat mistet igjen før nyttår, så jeg er litt redd for at jeg skal bli gravid før henne. Hadde jo vært best om vi kunne blitt gravid samtidig, men ikke så gode odds for det :briller:

Så, jeg utsatte det igjen og sa ingenting på fredag heller. Feigt. :flau:

Lørdag var vi og trente. Klatret og styrketrening. 35kg i benkpress. Fantastisk. :sjenert: Er ikke akkurat så veldig sterk, nei. Så handlet vi lamper og gardiner. Fant også en butikk med 50% rabatt på babyklær i ull fra Janus. Kjøpte litt av vært til vår nye niese. Et scoop! Vi endte til og med opp med å kjøpe en ullbody og de søteste små ullsokker til den spiren vi ønsker oss selv. Vet ikke helt om jeg syns det er så lurt, men klarte ikke si nei da samboeren foreslo det :rødme:

Får vel heller gi det bort hvis vi ikke får bruk for det. Skjønne mannen... :klem:

Tidlig opp søndag og ut på tur! (Skigal mann :snø:) Været var egentlig elendig. +2 grader og sludd, så det var bare å kle på seg. Men deilig å komme hjem igjen, da. Så kino på kvelden og litt :humpe: til slutt. Kan det bli bedre?!?

Tror jeg har IKM på onsdag. Reiser på tur til svoger da, så vi har blitt enige om å teste på lørdag dersom ingen TR i sikte da. :hoppe:

Hvordan ligger dere andre an med IKM?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbake på jobb igjen etter langhelg :)

Har vært 3 dager hos bror til samboer og hans nyfødte datter. Kjempesøt jente. Var elendig vær første dagene. Det gjorde ikke så mye, da fikk vi mye tid til å bli kjent med det nye familiemedlemmet. Samboeren min var kjempesøt og dullet med den lille i ett sett. Rart at hun ble til etter en glemt p-pille. At det skal være så forskjell på folk - noen prøver i mange måneder, mens andre blir gravid bare de "tenker" på det.

Kom hjem på lørdag. Hadde da enda ikke fått besøk av TR, enda IKM var 0503. Tok test søndag - negativ. Så nå er jeg verken gravid eller fått mensen. :tristbla: Hadde egentlig vært bedre med TR når den skulle komme, så hadde jeg iallefall et tegn på at jeg "virker". Kanskje jeg ikke kan forvente noe annet etter 12 år på p-pillen?!?

Men, ingen grunn til panikk enda :jepp:

Har ingen tegn til PCO eller annet som skulle klusse ting til. Håper likevel TR kommer snart (Rar ting å si?!?)

Rubie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremdeles ingen menstruasjon! :sur:

Håper den kommer snart så jeg kan bli ferdig med den og komme i gang med ny PP.

Hentet ny bil i går. Kjempestas! :smilbla: Stor stasjonsvogn med plass til mange ski (og barnevogn?!?) Var helt nærvøs når jeg skulle kjøre til jobb i dag. Hadde vært så surt å bulke borti noe med en gang. Skal kjøre langtur i påska for å besøke familie, så det gleder vi oss faktisk til begge to.

Men nå må jeg jobbe mer... :sukk: Skal ha foredrag i morgen på kort varsel. Og jeg som ikke liker å snakke i store forsamlinger engang. Uff..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...