Gå til innhold

Scientologi---


AnAnAss

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Valiant

Da antar jeg at dine venner er lette å hjærnevaske. Siden det er det Scientolog kirken gjør.

men og bli med fordi en gal man som driver og hopper rundt på en sofa er med. Er jo galskap

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke helt om jeg skal le eller gråte. Mine venner er medlemmer av jref, det samme er jeg. Kunne ikke ramlet meg inn å bli fullstendig idiot fordi en kjendis eller tretten er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

hei tenkte jeg skulle dra opp denne tråden igjen.

hva synes folk om denne religionen egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg synes den er noe forbanna dritt og ærlig talt ikke en religion i det hele tatt.

Da min mor skrev kritiske artikkler om scientologikirken for noen år siden så haglet det inn med drapstrussler mot henne, meg og min søster med en gang. Ganske spesielt siden scientologikirken i norge knapt har medlemmer og ingen av min mors kritiske artikkler om den norske kirke eller andre artikler som i stor grad har kunnet provosere, noen sinne har generert drapstrussler. Men, fra scientologene kom de med en gang.

Scientologi er grunnlagt av en SCIENCE FICTION forfatter og opphavsmyten baserer seg på absurde forestillinger om vesener fra en annen planet. Hvis jeg skulle fulgt enn eller annen profet så ville jeg ikke fulgt en science fiction forfatter.

Det er forøvrig på det rene at scientologikirken i utgangspunktet kunn var sen sevlhjelpslære, men først ble gjort til en religion da grunnleggeren skjønte at han kunne spare masse penger på det.

Å ta alle kursene i scientologikirken opp til det høyeste nivået koster til sammen ca 2,8 millioner kroner noe som fører til at mange havner i bunnløs gjeld. Andre religioner som er interesert i å hjelpe mennesker tilbyr slikt gratis.

Scientologikirken har store mengder avhoppere som er svært kritiske og opplevde å bli hjernevasket. Disse blir i dag aktivit forfulgt trakkasert og truet av medlemene. I den norske kirke så går ting gjerne litt fredeligere for seg.

Scientologi er noe jævla dritt!! Bare gjør litt research på uavhengige sider på nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

hei tenkte jeg skulle dra opp denne tråden igjen.

hva synes folk om denne religionen egentlig?

Ganske aktuell problemstilling for tiden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er nok veldig på hugget her til lands om dagen. Jeg tok en personlighetstest hos dem en gang for rundt tjuefem år siden, og gjorde ikke noe mer med det. For noen få uker siden fikk jeg plutselig tilsendt en dvd og noe papir, og jeg hadde ikke før fått det ut av konvolutten før jeg hadde en fyr på telefonen som lurte på om jeg hadde fått sett på dvd'en.

Det hadde jeg ikke,men lovte å se på den i løpet av noen dager. Fyren ringte igjen, og jeg hadde fremdeles ikke sett på den,men lovte å se i løpet av påsken i hvert fall.... osv.

Jeg vet ikke hvor mange ganger han har ringt meg.

Nå har jeg faktisk prøvd å se filmen, fordi jeg er nysgjerrig på alle religioner og vil vite hva de står for, men dette var faktisk en ren salgsvideo for kurs og bøker de formidler. Jeg gadd å se i en halvtime, og om han ringer igjen, så skal jeg fortelle akkurat hva jeg mener om den. Maken til bullshit!

Greit at folk som er litt inne i termene og kanskje har lest noe, kan falle for den salgsdvd'en, men selv falt jeg av lasset i løpet av få minutter. Man skjønner jo pokker ikke hva fyren snakker om! Men akkurat det er jo noe han påpeker også da. Antakelig for at tilhørerne skal bli nysgjerrige nok til å ville kjøpe. På meg virket det motsatt.

På samme måte som når jeg er i butikken - Jeg kjøper ikke varer som ikke er priset. Fordi jeg blir irritert ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja de bruker en veldig tv shop stil.når man ser på videoene dems er det som å se på tv-shop.

huff jeg synes så synd på hu som tok selvmord og familien hennes etter personlighets testen. håper folk får opp øynene og ser hva slags folk dette er.

oppfordrer også alle til å delta på protest 10 mai.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selve det jeg har lest om scientologien har jeg ikke sett noe galt i, men nok en gang er det representantene og utøverne av den som har gitt meg et dårlig inntrykk av en religion.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke fatte og begripe hvorfor folk absolutt SKAL ha troen på noe som er høyere og mektigere enn dem selv. Tror de ikke på seg selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke fatte og begripe hvorfor folk absolutt SKAL ha troen på noe som er høyere og mektigere enn dem selv. Tror de ikke på seg selv?

SKAL og SKAL, fru Blom. Det er ikke nødvendigvis noe man bestemmer seg for, men noe man kommer frem til etter at man har filosofert og vært i sitt eget hode, og sett litt på verden rundt. Det virker rett og slett logisk, og det blir helt umulig å IKKE tro. Hva man legger i troen sin, og hva man legger i "gud" kan dog variere.

For noen er det enklest å ta det som står i bibelen for god fisk, mens andre, som meg, mener at bibelen kanskje i beste fall er en sterk forenkling av den hele og fulle sannhet. Men at det er "noe" mer enn det vi ser og kan ta på hver dag er jeg ikke i tvil om et øyeblikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selve det jeg har lest om scientologien har jeg ikke sett noe galt i, men nok en gang er det representantene og utøverne av den som har gitt meg et dårlig inntrykk av en religion.

det er ikke selve troen jeg er imot. MEN jeg er imot det at folk må betale for å oppnå "høyere" nivåer. og disconnect regelen. og mye mer. og ikke minst de personlighets testene som er laget for å fortelle folk om hvor dårlige mennesker de er og at de kan hjelpe de til å bli bedre mennesker. jo mer jeg leser jo mer finner jeg som jeg misliker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva synes folk om denne religionen egentlig?

Jeg har litt vanskelig for å godta en relgion når den ble oppfunnet av en mann som mente at den letteste måten å bli rik på er å lage en relgion :P

Og generelt det at den er bassert på science fiction.

Edit: Om denner sann så må denne relgionen seriøst vurderes om igjen :fnise:

Opprinnelig ble organisasjonen startet som et alternativ til psykoterapi av science fiction-forfatteren L. Ron Hubbard, men i 1953 valgte han å omdefinere det til en religiøs bevegelse, da religiøse organisasjoner i USA ikke betaler skatt.
Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Eg ville ikkje kvi meg for å kalla scientologane ei farleg sekt.

helt enig. derfor oppfordrer jeg alle til å delta i protest 10 mai. det blir den fjerde globale protesten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker deg AnnChristin!!!

helt enig. derfor oppfordrer jeg alle til å delta i protest 10 mai. det blir den fjerde globale protesten.

Mulig jeg peller den tiltaksløse rævva mi dit, ass... Selvom jeg digger scientologene, da. jeg mener, man må jo være ganske tøff for å bygge bunkere med helekoptere og alt mulig bare for å verne seg mot Xenu, universets hersker, som snart kommer og fakker oss opp. *ståtiss*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker deg AnnChristin!!!

Mulig jeg peller den tiltaksløse rævva mi dit, ass... Selvom jeg digger scientologene, da. jeg mener, man må jo være ganske tøff for å bygge bunkere med helekoptere og alt mulig bare for å verne seg mot Xenu, universets hersker, som snart kommer og fakker oss opp. *ståtiss*

hahaha....så noe på reklame om at de skal kjøpe en egen by?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...