Gå til innhold

Er det ikke lov å være stolt av at man kan lage mat?


lille blå

Anbefalte innlegg

jeg har akkurat lest i tråden om hvor lang tid man bruker på å lage mat hver dag....Er det ikke lov i Norge å være glad i å lage mat, og innrømme at man ikke setter pris på grandiosa osv uten å bli stemplet som snobb osv... Synes dette er noe som går igjen på mange områder i Norge, dvs man skal ikke være flink til noe, og skulle man være det skal man i alle fall ikke være stolt av det.. isteden for at man får høre at man er flink dersom man klarer å lage all mat fra bunnen av ( og det gjør ikke jeg) får man nesten høre at det er bortkastet og man blir sett på som snobb... hvis man klarer å reduserer matbudsjettet uten å spise bare fiskepinner og nudlerfår man høre at det er umulig. SElvsagt skal det være respekt for at ikke alle klarer å få til dette, men det kan da umulig være en negativ ting.. minner nesten om skolen der man ikke skulle få bra karakterer, og i alle fall ikke skulle tro man var noe... hmmmmmm.... synes det er litt trist at man på et forum som skal ta for seg mat, må forsvare seg dersom man liker å lage mat.... er det bare jeg som synes at det er merkelig???

Endret av lille blå
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Merkelig, jeg har aldri følt det slik.

Hjemme hos oss spiser vi noe ferdigprodukter, men mest hjemmelaget "fra bunnen". Når vi har besøk, eller om jeg har med mat til andre, syns jeg folk reagerer kun positivt! I min omgangskrets er det mange som er flinke til å lage mat, og vi både lærer og skryter av hverandre. Og akkurat det er jeg veldig glad for :) Ingenting er så hyggelig som å lage et godt måltid til folk som virkelig setter pris på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg får dn samme responsen som deg når jeg lager mat til andre, men her inne virker det som om det skal lite til før man blir stemplet som snobb.... jeg har vel ikke opplevd det selv men når jeg leser en del tråder her inne reagerer jeg på det folk skriver.. det er et matforum, men man skla liksom ikke kun lage mat, det er mer positivt å velge lettvinne løsninger....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da misforsto jeg litt :)

Må si meg enig i at jeg syns det her inne til tider virker som rakker ned på folk som er flink til ting, men syns ikke det bare gjelder matlaging... syns desverre det skjer ofte ellers og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart det er lov å være flink til å lage mat!

De aller fleste setter stor pris på folk som kan lage god mat, både fra bunnen og med lettvinde løsninger med egen vri!

Eneste gangen jeg føler meg litt ubekvem er når samboeren sier at - oi denne sausen var mye bedre enn mammas, -når svigermor er tilstede...

(men det skal legges til at hun alltid bruker ren posesaus...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...