Gå til innhold

Marsy og annerledeslivet


marsy

Anbefalte innlegg

lenge siden jeg har vært her også :fnise:

Navnefesten er 18.oktober, igjennom HumanEtisk Forbund.

Men plager meg litt at vi må regne med å bruke 5-6000kr.... puh.. i tillegg skal vi liksom kjøpe nytt dusjkabinett (som vi MÅ ha) også er det jo juleshopping snart også..... HJELP! Er blakk hele tiden :(

Umulig å spare noe som helst jo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Juleshopping allerede? :overrasket: Hmm.. Du sier noe der, må vel begynne å spare jeg og.. Har lyst å kjøpe Paris eller London-tur til meg og kjære :)

Huff, det er visst dyrt med navnefest..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med nattamming og sånt da, når hun ligger på eget rom? Jeg vurderer det sterkt nå, siden lillemann er så urolig om natta. Jeg tror vi vekker hverandre, så selv om det er aldri så koselig med baby i senga blir det nok stopp nå :(

Jeg ser jo for meg at jeg må gå frem og tilbake ørten ganger og få sove enda mindre enn jeg gjør nå :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal jeg notere bursdagen din bak øret Imli :)

Må tenke på juleshopping tidlig i år, så jeg slipper å bli like overrasket som alle tidligere år :ler:

Synes det går veldig greit å ha henne på eget rom.

Rommet hennes ligger nesten vegg i vegg med vårt (gang i mellom). Hvis ikke pus er inne på natta har vi dørene på klem, hvis han er inne lukker vi dørene og har på babycall. Første natta sov jeg dårlig, men det går veldig greit å gå mellom rommene. Sovner med en gang jeg legger meg igjen. Har uansett sittet på sengekanten og ammet, og ikke ligget oppi senga, så jeg merker ikke så stor forskjell.

Om noe sover hun faktisk bedre, siden hun ikke forstyrres av at vi legger oss, mannen drar på jobb osv.

I natt sov hun 21:30-01:00, 01:15-04:40, 05:00-09:30.

Dessuten er det helt fantastisk å kunne lese på sengen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar du henne med deg inn på ditt rom og ammer da, eller har du stol på hennes rom? Jeg er begynt å vurdere å legge ham på eget rom nå, han er så innmari ofte våken på natta. Det er jo verdt et forsøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva skal dere forresten ha på snuppa på navnefesten? Har sett at noen bruker dåpskjoler også her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trampe: nei, hun har et stort soverom (større enn vårt) så den gamle sofaen vår (og en lenestol) står der inne. Jeg bytter heller ikke bleie på henne på natta, så det er kun opp av senga en kort stund for pupp, også ned under dyna igjen.

Vesla har begynt å sove lenger etter at hun ble flyttet i natt sov hun først 7 timer så 4 timer etter pupp :)

Flickan: er ikke helt sikker. Vi fikk en nydelig kjole, med matchende bukse og sokker i gave når hun ble født. Men jeg vet ikke om den vil passe om to måneder. Hvis ikke har jeg tenkt å kjøpe en kjole hos Monsoon Kids i Oslo. De har så mange fantastiske kjoler! :hjerte:

Vi har en dåpskjole i familien, men siden hun er 7 måneder på navnefesten er den nok for liten, uansett.

-------

I dag er det 4mnd kontroll, med veiing og måling :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såpass. Ja, jeg tror jeg må kjøpe en stol å ha der inne, sånn at jeg ikke må hente ham fra sitt rom til vårt rom. Jeg kjenner lusa på gangen og vet at jeg ikke kommer til å gidde å legge ham tilbake igjen :sjenert:

Barnerommet er for tida okkupert av en kanin, så jeg må få kasta den ut først :ler: planen er å legge ham på eget rom når han er 6 mnd. Det er jo bare en måned til :dåne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanin på barnerommet var ny :fnise:

Kom hjem fra helsestasjonen nå... vesla har vokst "hele" 0.5cm på en måned.... kun 57,5 cm lang i følge helsesøster.... kurven flatet ut, og ligger enda lenger unna normalen enn sist :sukk: Hun skal jo uansett sjekkes av lege når hun er 6 måneder, så da blir vi kanskje henvist videre for noen tester.

Hvorfor kan ikke alt bare være normalt en eneste gang? :tristbla:

Først kromosontester, så nakkeproblemer, og nå lengden....

Endret av marsy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trampe: Hvis ikke har jeg tenkt å kjøpe en kjole hos Monsoon Kids i Oslo. De har så mange fantastiske kjoler! :hjerte:

Jeg kjøpte en aldeles nydelig kjole til frøkna der til navnefesten/bryllupet vårt. Rosa med feer og alver på brystet. Så fikk hun en sølvfarget stjernetryllestav av forloveren min som hun viftet med under hele seremonien... (hun var 6 mnd da)

Kom hjem fra helsestasjonen nå... vesla har vokst "hele" 0.5cm på en måned.... kun 57,5 cm lang i følge helsesøster.... kurven flatet ut, og ligger enda lenger unna normalen enn sist :sukk: Hun skal jo uansett sjekkes av lege når hun er 6 måneder, så da blir vi kanskje henvist videre for noen tester.

Hvorfor kan ikke alt bare være normalt en eneste gang? :tristbla:

Først kromosontester, så nakkeproblemer, og nå lengden....

:klemmer:

Er d sin egen kurve hun avviker fra eller er det den standardiserte normalen? De vokser jo i rykk og napp de små, men så lenge de følger sin egen kurve er det bra.

Er sikker på at alt er i skjønneste orden med frøkna!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer:

Er d sin egen kurve hun avviker fra eller er det den standardiserte normalen? De vokser jo i rykk og napp de små, men så lenge de følger sin egen kurve er det bra.

Er sikker på at alt er i skjønneste orden med frøkna!

:klem:

Tror egentlig at alt er i orden jeg også. Har trodd det hele tiden, og hatt rett så langt... Og trøster meg med at hvis hun skulle være kortvokst er ikke det verdens undergang.

Hun har hele tiden ligget under nederste normalkurve, men nå har hennes egen kurve flatet litt ut også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lytt til dine egne instinkter, mor vet som regel best :klem:. Dersom du sammenligner med deg selv da du var på hennes alder, er det noen likheter i vekst der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle innlegg jenter. Håper dere ikke synes jeg sutrer for mye... :)

:klem:

Lytt til dine egne instinkter, mor vet som regel best :klem:. Dersom du sammenligner med deg selv da du var på hennes alder, er det noen likheter i vekst der?

Hun vokser faktisk i nøyaktig samme tempo som meg. Så langt har hun vokst like mange cm som meg på samme tid. Forskjellen er at hun ble født 3 uker for tidlig, og jeg ble født over 2 uker på overtid - dermed var jeg 6cm lenger enn henne i utgangspunktet, og dermed innenfor normalen hele veien.

Mellom 4mnd og 5mnd vokste jeg 1cm, mens helsesøster mente vesla hadde vokst 0,5cm. Men jeg har målt henne flere ganger hjemme de siste dagene, og får henne til å bli 1-1,5 cm lenger enn helsesøster.... :klø:

Jaja.. skal prøve å ikke tenke så mye på det frem til 6 mnd kontrollen. Så får legen bestemme hva hun synes. Det er jo 3 barneleger og 1 lege som har sett nøye på henne, på grunn av at hun er liten, og da var det ingen som mente det var noe unormalt med utseendet hennes. Hun utvilker jo seg kjempefint med rulling, prating osv.

Ellers har vi bestemt oss for å ha navnefesten hjemme. Har ringt rundt til 20 ulike lokaler, men alt blir for dyrt. Vi har spisebord som kan ta 10 stk, og hvis vi flytter inn hagebordet, får vi plass til 6 personer til. Dessuten kan barna sikkert sitte i sofaen å spise. Jeg har allerede pønsket ut dessertene jeg vil ordne - så nå må vi bare bestemme, og bestille hvilken type mat vi skal ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi hadde festen hjemme og flyttet også inn hagebordet :). Vi var nesten 30 vi da :ler:.

Der ser du, snuppa er seg selv og alt er mest sannsynlig finfint med henne. Verst for oss foreldre når helsepersonell sår tvil i våre tanker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også sikker på at vesla har det helt fint. Mamma var også akkurat lik, hun vokste lite de første årene. Mormor ble så lei av at helsepersonellet mente det var noe galt, så hun slutta å gå på kontroll hun ;) De tok faktisk tak i ungen og dro; den ene i hodet og den andre i beina. Hjelpe meg, da tror jeg også jeg hadde slutta å gå på kontroll. Mamma har kun vokst en meter i sitt liv, men var stor da hun var født. Og hun lever i beste velgående, er lita og nett og kler alt hun tar på seg myyye bedre enn meg som er 1,65. :sur:

Poeng: vesla di er helt fin, hør på mammahjertet. Små piker er uansett søtest :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier som de andre; vesla er sikkert helt fint. jeg antar at det ikke er unormalt med avvik, men at alle må følges opp uansett. Og det er jo det beste :)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk flotte jenter :klemme:

I natt satte hun ny soverekord: kl 20-kl 05! Etter pupp sov hun til kl 08. Det var virkelig lurt å flytte henne på eget rom. Var sikker på at vi snart måtte begynne med fast føde siden hun våknet så ofte, men så var det bare vi som forstyrret henne med romstering, snorking og promping :ler:

Da utsetter jeg prosjekt grøt litt til...

Bruker ledig tid i dag til å sjekke ulike cateringselskap, og å sjekke om jeg kan lage maten til navnefesten selv.... Har så lyst til å lage maten selv, men mannen mener jeg er tullete. Hadde tenkt tapasbuffet, og der kan jo mye lages i forveien og serveres kaldt. Men må se hva som lønner seg. Er det billigere å bestille mat, går vi selvfølgelig for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...