Gå til innhold

Stearinpikkens andre hjem

Gjest Stearinpikken

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• 2 uker senere...
  • 3 uker senere...
Gjest Stearinpikken

Shit! Lenge siden jeg har vært her :-D

Men nå er det høstferie og jævlig grov oppummering!

Det skjer mye i Sogndal, og jeg har det helt fantastisk. Det beste valget hittil, og tiden går fort. Sogndal er et sånn lite koselig sted, og naturen er driiitfin! Det tar 5-10 min å gå til sentrum, men likevel er vi for oss selv. Alle lærerene bor også litt rundt på området så det er som en storfamilie!

Har tatt masse bilder som vi fremkaller selv, laget utstillinger, vært i Bergen, hatt kosekvelder, filmkvelder, lært å strikke, hatt kortreist matdager hvor vi har laget mye selv av forskjellige bær og frukt, begynt med innebandy, fått mange nye venner og noen spesiel jeg henger mye med!

Området her er så fiiint, og til nå tror jeg det bare har regnet 1 dag og det er nesten alltid sol. Med andre ord en dritfinhøst og vi badet i fjorden til langt uti september!

Levereglene har vi laget selv som et prøveprosjekt. Da gikk en represtentant fra hvert internat sammen og jeg var det for mitt internat som heter Jotunheimen (luksusinternatet med eget bad på rommet :-D ) Det er lov med alkohol, og det fører til at det er fest hver helg. Vors og etterpå ut på studentbaren hvor øla er latterlig billig og dritkos å være. Har vært på en del konserter også som Gatas Parlament og Thom hell. Det er bare en brøkdel av alle konsertene som har vært der.

Det føles litt som en jævlig lang hyttetur, og det er dritkoselig.

Frokost halv 8, morgensamling halv 9 og skolen begynner 9. Lunsj halv 12 til halv ett og middag 15.10. Etter middag er vi alltid er gjeng som later oss og snakker om alt og ingenting i en dritdeilig sofa utenfor matsalen. Det er nesten litt skummelt å tenkte på hvor mye tid vi bruker på å sitte i den. På kveldstid er det film, sportslige aktiviteter eller tulle rundt. Det er så deilig å være her, og søndagene ligger vi på tepper å slapper av i eplehagen.

Det er så gøy at alle har tid til å gjøre impulsive ting, og leke seg litt. Om vi har lyst til å legge oss i kofferten og gå å tur med hverandre så kan vi vel gjøre det :-D Har lagt ut mange bilder på facen også. Det blir tatt så sinnsykt mye bilder at jeg nesten blir gal! Men jeg vet ikke helt hva jeg har sagt eller ikke sagt, men jeg bare babler litt nesten for det er for mye å fortelle!

Vi har også en god del folk fra andre land: 3 fra nederland, 1 fra tyskland, ei fra kina (som går på princton i usa), 3 fra usa, ei fra sverige, ei fra russland og ei fra danmark. Så jeg har også blitt dritgod til å snakke engelsk!

Lærerene her er også dritfete, og er med på ting. Rektor tar jo helt av noen ganger som å danse osv under en forestilling de hadde for oss før ferien :P Læreren min er bare 26 så hun er jo veldig ung og mye som oss.

Nei, nå får jeg avslutte før det blir forlangt. Men det er noe av det vi har gjort

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åh. Så utrolig gøy å lese om hvodan du har det! :hoppe:

fortell mer!

Jeg er så GLAD på dine vegne for at du dro på FHS :jepp:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stearinpikken

Jeg vet ikke helt hvor jeg skal begynne for det blir formye!

Men første uka hadde vi mye bli-kjent leker og slikt. Og det tok med halvannen uke før jeg kunne alle navnene så det er jo ikke så galt. Vi er jo 64 stk. Lite folk i forhold til andre, men jeg ville ikke hatt flere.

Så har vi 9 internat. 8 i samme bygg og et for seg selv i kontorbygningen. Der bor jeg, og litt kjipt siden det ikke ligger med de andre. På en annen side er det er det mye finere, ikke kjempelytt her og jeg deler ikke bad med 6 andre. Det er stort område med hyggebygg (matsal, peisestue, tv-stue, musikkrom, bomberom og den berømte sofaen i ganga), "3-kløveret" (gymsalbygget med styrkerom og badstue, kontorbygning/internatet mitt og bygget med klasserommene og salen til morgensamlingene). Så har vi fotballbane som nå få kunstgress og egen sandvolleyballbane, helårs badestamper, stor eplehage, amfi (stor rund samlingsplass med bål i midten og tak), og det store internatet. Rett nedenfor er statoil, begynner å føle meg teit når jeg er der nede med koppen min :P

Vi har hatt kanonballturnering, epledager hvor vi har plukket epler, laget eplekake og det meste man kan lage med epler og presset epen eplejuice som er sinnsykt god!

VI har hatt revykveld, hvor hvert internat laget et show og lærerene som hadde nettopp. Stipendiatene har laget en "hva skjer a?" plakat som de lager opplegg hver hver dag som film, innebandy, kosekveld osvosv. som folk kan være med på. Eller har jeg vært litt hobbyfrisør med gode tilbakemeldinger :P

Jeg elsker studiet mitt, og tiden går fort når man er i mørkerommet!

Litt kjiipt er at jeg enda ikke har begynt på albumet, og det må jeg. Det begynner virkelig å bli en stor bunke bilder.

Bergensturen vi hadde var fantastisk, og jeg elsker den byen! Brukte litt for mye penger, menmen..

Folkene her er fantastiske, og selv om jeg syntes noen er fjollekjerringer har jeg likevel ikke noe imot noen. Det er så deilig når det er fellesmåltider at det bare er å sette seg et sted. Det er ikke "faste bord" og alle snakker med alle. På guttefronten er det ikke noen spesielt kjekke gutter her, men likevel så har det skjedd litt. Det er merkbart at folk lengter etter nærkontakt for plutselig begynte ligge "oppå hverandre"-fenomenet og massasje. Deilig.

Jeg har også begynt å strikke og lage armbånd av sånn hemp opplegg med perler og slikt. Føler meg flink nå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*sitter å smiler*

Så hyggelig å lese om hvordan du har det på FHS pikken! :duskedame: Det var nok et godt valg å reise avgårde ja! =)

Det høres jo nesten ut som en sånn liten drømmetilstand, spesielt det du sa om tepper i eplehagen! *drømme seg bort* :happy:

Kan tenke meg folk blir litt ekstra "kosete" på fhs ja, dere kommer jo ganske tett innpå hverandre! :fnise:

Håper det fortsetter like bra som det har begynt -og at du holder oss oppdatert nå og da ;)

Big hug fra envy :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer: PIKKEN! :klemmer:

Høres ut som om du har det helt fantastisk! Forstår godt at du ikke har tid til oss her på KG (føler meg ikke :snurt: i det hele tatt, neida :lol:) :ler:

Tiden går altfor fort når man har det moro, så kos deg masse! :Nikke:

Jeg likte også det du sa om teppet i eplehagen, så romantisk :biggrin: *bambi drømmer seg også bort :happy:*

:klemmer: og :kyss2: fra "Bambi" :biggrin:

Endret av Ambriel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, misunner deg. Jeg har også bodd i Sogndal, gikk på høgsolen der. Har fantastiske minner om naturen der oppe (og fra kroa, hehe).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA!! Å så lykkelig jeg ble over og se de lange innleggene :nigo:

Høres ut som om du har det kjempe bra! Men det har jeg egentlig skjønt etter alle bildene på face :fnise:

Og så utrolig heldig som har vært på Thom hell konsert!! :hoppe:

Får ikke skrevet noe mer, for jeg er egentlig ikke her :fnise:

Men kos deg masse videre, så snakkes vi! :klemmer::hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stearinpikken

Ja, det er jo ikke få bilder som er lagt ut av meg eller jeg er blitt tagget i! Men morro er det jo, for vi ser jo hvor mye forskjellig vi gjør :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så artig å høre hvordan du har det!! :D

Høres akkurat ut som mitt år på folkehøyskole også! Alle får en helt fantastisk nærhet, det er veldig spesielt, ligner ikke på noe annet. Jeg tror det kan være godt at du ligger et stykke unna resten av internatene på en måte, selv om det er en del av folkehøyskole så kan det bli veldig intenst i lengden.

Håper det går bra med deg :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

• 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...