Gjest Gjest Skrevet 26. februar 2008 #41 Skrevet 26. februar 2008 Skjønner ikke problemet. Dere er invitert med til en annen families hytte. De ønsker ikke at det blir spist snop etc siden de da ser seg nødt til å "rasjonere" datterens snopeinntak. Da tar man ikke med snop (eller annen kaloririk "kosemat" som nøtter) - enkelt. Veldig enkelt! At sønnen deres ikke vil spise frukt, er jo....synd for ham. Han får jo frukt hvis han vil, det er jo opp til ham. Fritt valg.
Gjest Gjest Skrevet 26. februar 2008 #42 Skrevet 26. februar 2008 Vi er en famlie på 4 som er ivitert med en annen familie på tur til deres hytte en helg. Hver famlie kjøper sin egen mat. Da vi skulle planlegge turen kom det opp tema om snop. Datteren i huset demes er ganske overvektig og de sa ganske tydelig fra at de så og si aldri hadde snop hjemme hverken i uka eller helgen pga av dette. Nå er ikke vi noe godtemennekser selv, men liker å ha litt chips i helgene. Ingen i vår familie har noe vektproblem å ta hensyn til. Vi har lyst å ha med oss noe snop på turen, litt kos, noe chips og litt sjokolade. Kjenner jeg blir nokså usikker... da temaet var opp sa de at de kom til å gi datteren begrnsinger om det var snop fremme. Synes det blir litt ubehagelig om det skal stå chips fremme og våre barn skal kunne forsyne seg fritt, mens deres datter må se på..... Så hva gjør vi? Tar med oss snop, og la dem styre deres barn, eller tar vi hensyn og lar snopet bli hjemme. ( Det blir heller ingen alkohol pga av barna,,,, så da blir det en svært sunn helg i hvertfall....) Dere er invitert av en annen fam, det er opp til dere selv å takke ja/nei. kan dere ikke unnvære ships en helg, da har jeg villet vert hjemme. Ships og snop sitter du voksne menneske og sier du ønsker en helg...etter at vertskapet har lagt frem problemet for deg.....Enda er dette et problem for deg? hva om vertskapet fortalte deg at den ene hadde alkoholproblemer, ble det et problem for deg at du ikke fikk vin til maten? (såfremt det var uten barn) jeg trodde folk med barn var mere kreative enn som så...snop, ships.....vet du hvor mye annet godt du kan lage til snop? Utrolig mye fancy med div frukter. Selv barn som sier de ikke liker frukt blir overrasket. Når et barn ikke spiser frukt så tror jeg mye ligger ellers i kostholdet. spørs hva man venner de til. Snop og ships er ikke noe man MÅ ha. hva om man laget noen lekre smørbrød istedenfor?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå