Gå til innhold

Skikkelig skumle skrekkfilmer


Alison

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Også i asiatisk skrekk-sjangeren: Shutter (amerikansk kommer på kino snart) som er en remake av denne thailanske skrekkfilmen (litt usikker på originaltittelen. Siste link peker til hele den originale filmen som ligger ute på youtube med engelsk tekst. Skal være temmelig skummel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så akkurat nyfilmingen av Dawn of the Dead. Den var nokså skummel. Tja..litt i hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Descent er den skumleste filmen jeg har sett i mitt liv!!

Denne var ekkel!

Jeg så akkurat nyfilmingen av Dawn of the Dead. Den var nokså skummel. Tja..litt i hvert fall.

Morro Ekkel, ikke sååååå skremmende

Cube

Definitvit den ekleste filmen jeg har sett - dritskummel!

Cube er makaber og litt ekkel.

ONDSKAPENS HOTELL er irriterende dårlig!

Liker å se ekte spøkelsesberetninger, ta en sånn marraton hjemme ...

Anbefaler dette: A HAUNTING fra Discovery Channel ! Herre min hatt...

Det er flere avsnitt i hver episode ____ huff a meg!

In this world, there is real evil, in the shadows, and in the most ordinary places...Øyenvitner beretter... http://www.youtube.com/watch?v=fpElR_6v7Zs

Endret av Wonders
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest creepy

www.skrekkfilm.com (norsk side) anbefales. Gjennomgang og anmeldelse av masse skrekk og thrillere.

Skumleste filmer i historien er definitivt Exorcisten og The Omen (Se den originale filmen. den nye er bare en helt elendig remake med svake skuespillerprestasjoner)

Til dere som syntes Onskapens hotell (the shining) var dårlig så har dere neppe forstått den.Se den en gang til så blir den nok mye bedre. Shutter (den originale)har jeg på DVD og den anbefales også,selv om den ikke var så skummel som det ble sagt i en anmeldelse på skrekkfilm.com. Ellers kan jo Child's Play anbefales. The sixth sense er jo også blitt en klassiker selv om den ikke er så altfor mange år gammel.Ellers kan jeg nevne i fleng andre anbefalinger: poltergeist, pet sematary, the eye, villmark, fritt vilt, the hitcher (ikke nyinnspillingen) ++ masse andre dere kan finne ut av ved og gå inn på skrekkfilm.com

om meg: mann som tilfeldigvis havna inn på denne siden da jeg søkte etter en spesiell film. regner meg spm skrekkfilmentusiast og har sett 100 vis i sjangeren.mye dritt,men også mye bra. Hold dere unna italienske filmer,selv om det i mange anmeldelser blir anbefalt filmer av D. Argento m.flere...

BØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fritt villt har oxo en alternativ endelse, på dvd nr 2, om du leier el kjøper, gret å få med seg.

Ellers syntes jeg det mest så ut som Märtha Louise og gjengen var på fjortistur i fjellene, og møtte på Chewbacca...

Åpenbar handling, lite overraskelser, dog gadd jeg se den ferdig. DVD 2 var mye bedre, outtakes osv...jaja norsk film sukker jeg da...

En ting skal de ha, han derre oppbrukte Kristoffer Joner vakke med, KRYSS I TAKET!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må meg si meg enig i dette etter å ha sett filmen. Den var ikke det spor skummel.

Enig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Gjest_Helene_*
The Hills Have Eyes og Motorsagmassakren (den originale versjonen) er vel to filmer som jeg ikke har sett nevnt tidligere i tråden, som jeg synes var skumle nok i hvert fall!!

Ellers vil jeg anbefale en maraton med Twin Peaks. Akkurat passe creepy, i hvert fall når du ser mange nok episoder!!!

Jeg så akkurat The Hills have Eyes 2. Synes den var skikkelig ekkel.

Særlig reagerte jeg på voldtekten. den kunne de vel strengt talt ha spart seg for..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo litt an på hva det er som dere syns er skummelt, jeg er skrekkfilmentusiast, og det skremmer vettet av meg så egentlig har jeg ikke godt av det. Etter The Grudge måtte jeg faktisk ha pause i et par år for jeg hadde ikke nerver igjen.

Som mange andre har nevnt tidligere så er asiatene råe på å skape skikkelig skumle filmer, Ring, Grudge, ubesvart anrop, Dark water etc.

Jeg kan også anbefale A tale of two sisters og R-point, skikkelig skumle og gufne.

Og The Descent kan virkelig anbefales. Ellers liker jeg veldig godt Halloween-filmene, det er sånne gode gammeldagse pute i fanget og hopp og skrik filmer.

Saw-filmene er også veldig gode, Texax chainsaw massacre og faktisk så likte jeg filmatiseringen av Silent Hill.

Ang Kingdom Hospital så er det en amerikansk versjon av Lars Von Triers Riket, den er også kreepy ja, men til tider litt langdryg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snakker om Lars von Triers Riket, er det noen som vet om denne ble ferdiglagd? Det var vel noen sentrale skuespillere som døde..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil anbefale "The Eye" fra 2002 (internasjonal tittel), den skremte meg. Men har til dags dato ikke sett noen skrekkfilmer jeg vil betegne som kjempeskumle. Har kanskje blitt litt herda med tiden. Ser også at det er laget en remake (amerikansk) av denne filmen som har release 25april i Norge.

Så en film i natt på TCM som het "Freaks"(fra 1932) Den synes jeg var litt ekkel, sånn creepy-ekkel.

"The Thing" (fra 1982) er en kultfilm innenfor denne sjangeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest_Sin_*

Er du ute etter å bli skremt er det Tesis (hovedoppgaven) du må se. Spansk skrekk. Har vel aldri blitt skremt av noe film, utenom den..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakker om Lars von Triers Riket, er det noen som vet om denne ble ferdiglagd? Det var vel noen sentrale skuespillere som døde..?

Så vidt jeg vet ble den ikke ferdiglagd (dvs ingen del III?). Han som spilte den fantastiske svenske legen døde, men jeg tror Trier egentlig hadde planer om å fullføre serien likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cube

Definitvit den ekleste filmen jeg har sett - dritskummel!

Skjønner ikke hvor den var skummel? Hadde ventet meg skikkelig gyselige greier, men den var bare teit, synes jeg. Siste halvtimen var bittelitt spennende da, men ikke nok til at det reddet filmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...