Betsy Skrevet 19. februar 2008 #21 Skrevet 19. februar 2008 Jeg har hyppige herpesutbrudd (forkjølelsesvarianten) og har vært hos legen en deeeel ganger i den forbindelse. Jeg får herpes rundt munnen, rundt nesa og PÅ øyet. Sistnevnte er VONDT og farlig, da det kan medføre blindhet. Som flere her sier, så er herpes smittsomt, men de aller, aller fleste har viruset i kroppen. Legen har fortalt meg at det kun er vesken i blemmene som er smittefarlig, og når sårene har dannet skorpe, så er smittefaren helt over. Likevel er jeg enig med de andre her om at det ikke er særlig "pent" å kline med andre når man har herpesutbrudd, men heeeeelt hysterisk kan man da ikke bli. Sambo har glemt seg og f.eks. drukket av glasset mitt flere ganger når jeg har hatt utbrudd, men han har selv aldri fått "jævelskapen".
Gjest 22222 Skrevet 29. februar 2008 #22 Skrevet 29. februar 2008 Samboeren min har jevnlig utbrudd av herpes 1 ved munnen og jeg kysser han fordet. Har aldri hatt et eneste utbrudd utenpå munnen. Får en liten blemme i kinnet en sjelden gang, men dette har jeg hatt siden jeg var veldig liten og det er sannsynligvis mamma som har smittet meg. Herpes 2 kan smitte seksuelt, men kan også sette seg andre steder på kroppen. Poenget er å ikke ha såret nære en annens slimhinne, som feks urinrørinngang, anus eller munn. Dersom Herpes 2 blir smitta til munnen vil man kanskje få et utbrudd eller to i munnen før det forsvinner. Altså sjeldent det gir utbrudd der, men vær obs ved munnsex.
Gjest Gjest Skrevet 29. februar 2008 #23 Skrevet 29. februar 2008 Mannen min har munnherpes, sannsynligvis har han fått det av moren sin som også har det. Man trenger ikke å leve et utsvevende liv for å få munnherpes, man trenger bare å være uheldig. Forøvrig kysser jeg mannen min når han har utbrudd, men bare på ene siden av munnen der han ikke har sår. Det ser nok litt komisk ut å kysse skeivt sånn
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå