theamoren Skrevet 13. februar 2008 #1 Del Skrevet 13. februar 2008 (endret) Da er det min tur til å lage dagbok. merker jeg ofte har mye på hjertet, og da er det greit å a en plass der alle tankene kan komme ut! Litt om meg selv: Jeg er snart 23 år, (ny)gift, og bor i sørlandsbyen Kristiansand. Jeg og mannen har holdt sammen i 7 år. Ble kjærester på ungdomskolen (ja galskap vet det). Litt Historie: Da jeg var 18 år ble jeg gravid, jeg gikk da på p-piller, men innrømmer at jeg var flink til å glemme en dag eller to, og da satt den der. Kom som et sjokk ja. Tok 7 Graviditetstester og kunne fortsatt ikke tro det var sant. Bare gråt og gråt... mye fordi jeg var bekymret for babyen siden jeg hadde vært ute på "flatfylla" di siste ca. seks helgene.. men det gikk greit. Så vendte jeg meg til tanken. og ting gikk seg til! Fikk desverre et tøft svangerskap med mye kvalme og tretthet. måtte innlegges på sykehus fordi jeg ikke kunne holde på maten. Kiloene raste av, veide 56 kilo da jeg ble gravid og 47 kilo etter fødselen. Svangerskapet endte med en tøff fødsel og resultatet ble fødselsdepresjon. Grunnet den føler jeg jeg har gått glipp av baby tiden med den elskede gutten min, og det er noe som har blitt litt sorg nå etterpå. Gutten blir 4 år til sommeren og vi er veldig klar for et søsken og et nytt svangerskap! DERFOR er jeg nervøs og spent på neste graviditet, og håper det går bra. Er veldig innstilt på dette nå!! Dette er bare 3 prøveperiode. sluttet på p-plasteret i November 07, etter ca et halvt års bruk. Skulle hatt mensen i dag men den er ikke kommet enda, men tror den kommer, føler det veldig sånn. gått og sjekket truseinlegget i hele dag Har tatt en test også i ettermiddag, den ble selvfølgelig negativ. vi får se i morgen tidlig om mensen kommer, vil bare at den skal komme nå, sånn at det går fortere til neste eggeløsning Endret 12. mars 2008 av theamoren Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussi! Skrevet 13. februar 2008 #2 Del Skrevet 13. februar 2008 Så spennende. Lykke til. Du får si i fra hvordan det går Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Indo Skrevet 13. februar 2008 #3 Del Skrevet 13. februar 2008 Oooh! Spennende! Håper mensen ikke kommer..Kan jo være at du testa litt for tidlig vettu=) Satser på det! Å lykke til videre dersom TR kommer. Kommer til å følge med deg videre=) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 13. februar 2008 #4 Del Skrevet 13. februar 2008 Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
theamoren Skrevet 13. februar 2008 Forfatter #5 Del Skrevet 13. februar 2008 takk takk dere!! kanskje jeg testet litt tidlig.... og det var ikke med morgenurin, og med sånn strips fra billigetester... Men har så menssmerter, og så syykt vondt i korsryggen... Vi får se... er temmelig innstilt på at den kommer (handlet t.o.m inn litt vin i dag) men er jo alltids håp.. vi får se... alt er så babyfiksert i venninnegjengen for tiden, vi har tre gravide, og to med spebarn, og jeg og ei til prøver, pluss en som tror ho er det men nekter å teste(tørr ikke) det blir myyye baby og gravid prat. jaja koselig det!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smilefjes Skrevet 13. februar 2008 #6 Del Skrevet 13. februar 2008 Lykke til, Theamoren. Håper du slipper å vente for lenge. Du vet i allefall at du kan bli gravid, så du har jo de beste forutsetninger!!! Krysser fingrene for at det kanskje har klaffet allerede... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
theamoren Skrevet 15. februar 2008 Forfatter #7 Del Skrevet 15. februar 2008 takk for kryssede fingre :smile: får mensen i morgen, vet det bare. hvis jeg våkner opp med høy temperatur og mensenfri blir jeg overrasket! tror jeg har regnet litt feil denne mnd, dvs at jeg har regnet for få dager fra EL til mens.... 12 dager, fordi det var det jeg hadde sist. men det betyr ikke at jeg trenger å ha det nå (ikke flink til å forklare jeg) Men jeg er ganske sikker på at jeg hadde eggeløsning 1 feb. pga tempstigning. Dessuten tok jeg en EL test på morgenen i dag og den var veldig negativ! søren ass.. jajajajaj.... vi får se i morgen Sitter å ser på showbiz, guttungen har sovnet på sofaen. må bære han opp i senga nå tror jeg!... dakar... Deilig med helg, er bedt på innvielsefest i morgen. kommer hvis jeg får mensen sa jeg hehe! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
theamoren Skrevet 16. februar 2008 Forfatter #8 Del Skrevet 16. februar 2008 I dag er det lørdag, ingen mensen og negativ test!. så utrolig frustrerende!!! :cry: :gråte: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pleiepike Skrevet 16. februar 2008 #9 Del Skrevet 16. februar 2008 Kom te å se at vi faktisk er fra samme kyst Og bosatt i samme by... Heehe Hmm.. Kjedelig at du ikke har fått noen resultater ut fra testene dine.. Får krysse fingrene for at IKM IKKE kommer Håper på det beste.. En vet jo aldri..... Satser på det beste PS: testene trenger ikke slå ut me det første vet du Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
theamoren Skrevet 17. februar 2008 Forfatter #10 Del Skrevet 17. februar 2008 Ja du er også fra Kristiansand ja... kult...! Fikk mensen i dag! :gråte: OG så så vondt det var! aldri hatt så menssmerter før! lå og vrei meg på badegulvet.. og så ble jeg så svimmel.. merkelig! men jeg tok det bedre denne gang enn forrige gang... var veldig forberedt på det nå.... Men det er skuffende uansett.. en hel måned til neste gang!! skal jo til legen også 28 feb.. siden jeg har så menssmerter hele tiden... må sjekke opp i det der... kan ikke gå sånn heller.. er jo så vondt.. går bare å krøker meg sammen på jobb... Ellers har jeg tvingt en gravidtest på en venninne i dag... hun er EN MÅNED forsinket med mens... har stikkinger i magen og er kvalm.... og så har ho enda ikke testet seg!! skjønner det ikke! men nå ga jeg en til ho og ho skal ta den i morra tidlig... blir spennende!! Tror jeg skal lage tomatsuppe nå.. er så godt det!! skal pagge meg på sofaen i kveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
**Emma** Skrevet 17. februar 2008 #11 Del Skrevet 17. februar 2008 Kos deg på sofaen i kveld. Og masse, masse lykke til videre i prøvingen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. K Skrevet 17. februar 2008 #12 Del Skrevet 17. februar 2008 Velkommen hit og lykke til med prøvingen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
theamoren Skrevet 18. februar 2008 Forfatter #13 Del Skrevet 18. februar 2008 Takk takk! Venninna mi var søren me ikke gravid! merkelig! I dag var jeg å kjøpte digital EL test! huff det var dyrt. forrige måned brukte jeg stripsene fra billige tester og de ble bare negative, selv om jeg vet jeg hadde EL .... Skulle jeg blitt gravid denne mnd, så blir barnet født i november, eller hva verre er i neste måned, da blir barnet født i desember... Tenker litt på dette jeg... hadde vært bedre å få i januar... men for å få det må vi vente til mai... og jeg vet ikke om jeg klarer å vente med prøving nå.. er så utålmodig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 18. februar 2008 #14 Del Skrevet 18. februar 2008 Tror ikke jeg ville brydd meg om når ungen blir født. Tenkte ikke på det i det hele tatt jeg. Selv har jeg ingen problemer med å være født seint på året i alle fall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
theamoren Skrevet 25. februar 2008 Forfatter #15 Del Skrevet 25. februar 2008 Tenkte jeg måtte skrive litt her igjen... er så babysyk for tiden at jeg holder på å klikke i toppen!! Men nå er det så lenge siden jeg har holdt i babyer også så da får jeg abstinenser!! I mars reiser mannen vekk den uka jeg har EL! Arg!!! Ellers liker jeg tiden mellom Mens og EL... da kan man lissom slappe av, drikke masse kaffe, og vin,,,, og slippe og tenke på vitaminer, og symptomer... æsj... MEN jeg vil heller være gravid enn å drikke vin og kaffe altså... hehe.... søren altså jeg kunne ønske........ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pleiepike Skrevet 26. februar 2008 #16 Del Skrevet 26. februar 2008 Hei hei!! Du er ikke alene om å være babysyk..... Ikke lett det der.. Hehe.. Så kjedelig at han ikke er hjemme under EL.. Får håpe det går te uansett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
theamoren Skrevet 26. februar 2008 Forfatter #17 Del Skrevet 26. februar 2008 nei her er man ikke alene om å være skikkelig babysyk..... deilig det.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rubie Skrevet 28. februar 2008 #18 Del Skrevet 28. februar 2008 Takk for svar i min dagbok Rart hvor fort man får lyst på alt det man bør unngå av mat og drikke mens man prøver. Spiste pizza i går og fikk så lyst på en øl. Men det er jo Ellers har jeg så lyst på røykelaks, og det bør man jo ikke spise - eller?!? Har ikke helt oversikten, men så er jeg ikke gravid enda heller såvidt jeg vet Bra det er noen (men VELDIG få) fordeler med TR på besøk da :gjeiper: Lykke til med neste PP!!! Rubie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pleiepike Skrevet 28. februar 2008 #19 Del Skrevet 28. februar 2008 nei her er man ikke alene om å være skikkelig babysyk..... deilig det.... Hehe.. Godt vi ikke er alene iallefall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smilefjes Skrevet 28. februar 2008 #20 Del Skrevet 28. februar 2008 Har du vært hos legen i dag? Hvordan gikk det?? Tror vi hadde mensen på ca samtidig denne måneden, betyr det at det kanskje er EL på vei hos deg også snart? Håper alt står fint til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå