Gå til innhold

Nye melkekartonger


MellonCollie

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_maren_*

Jeg hater de nyeste melkekartongene med stor skrukork :kjefte: De store skrukorkene er nesten umulig å rive ut av kartongen. Få tilbake de gode gamle. Jeg likte den åpnelyden til kartonger uten skrukork. Nå kjøper jeg oftere melk som ikke har skrukorken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hater de nyeste melkekartongene med stor skrukork :kjefte: De store skrukorkene er nesten umulig å rive ut av kartongen. Få tilbake de gode gamle. Jeg likte den åpnelyden til kartonger uten skrukork. Nå kjøper jeg oftere melk som ikke har skrukorken.

Hvorfor skal du rive dem ut av kartongen,da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
Jeg hater de nyeste melkekartongene med stor skrukork :kjefte: De store skrukorkene er nesten umulig å rive ut av kartongen. Få tilbake de gode gamle. Jeg likte den åpnelyden til kartonger uten skrukork. Nå kjøper jeg oftere melk som ikke har skrukorken.

du kan jo forsatt åpne kartongene på gamlemåten, selv det er en skrukork på siden da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kommer det kartonger med målevinduer også, så man skal se hvor mye som er igjen. Praktisk, men jeg antar at de vinduene også er av plast?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også de med plasttut er mye kjekkere. Pga at de kan man legge ned i kjøleskapet uten at man trenger å bekymre seg over at det kanskje er litt for mye melk inni kartongen og at det kan renne ut.

Plastkorken kan man jo uansett bare rive utav når man bretter de :)

Enig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis disse korkene fortsetter får jeg ikke brettet kartongene sånn som jeg pleier. Jeg bretter deg slik at det ser ut som en fint brettet liten skjorte med krage. Veldig grei måte å brette på, men tror ikke det går hvis det skal være med kork, for selve fasongen på kartongen blir jo anderledes da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg synes det er praktisk med kork på melkekartongen.Praktisk om vi skal på lang biltur og spise brødmat, for da er jo melk den barna liker å drikke. Poenget er at da slipper melken å renne ut, som den gjør om det ikke hadde vært kork. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her varierer det om det er med eller uten skrutopp. Har funnet ut at man får 6 kartonger i kartongen fremdeles, men man må brette annerledes...

Jeg starter som vanlig, men har lagt inn en ekstra brett der jeg bretter cirka halve kartongen opp mot skrukorken. stapper så disse "halve" ned i en kartong. Slik får jeg 3 kartonger nederst i kartongen og 3 kartonger i toppen....

Kartongene kan LIGGE i kjøleskapet! Utrolig praktisk for sånne som meg som bor i kollektiv og kun har fått utdelt EN hylle i kjøleskapet.

Hurra for skrukork!

Utrolig smart det en her inne skriver, at h*n bretter de en ekstra gang så de kan stables i høyden inni kartongen. Aldri tenkt på, men skal definitivt prøves :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker også plasttuten veldig godt. Både fordi jeg føler at melka holder seg lenger (vet ikke om det stemmer!?) og fordi det er lettere å stable melkekartoner. Siden jeg bor i kollektiv, og vi bare har en hylle der melk kan stå, så hender det vi har behov for å legge åpne melkekartoner, noe som ikke var så lett med de gamle melkekartongene.

Ah, svarte litt for raskt, ser jeg. Så ikke dette innlegget før nå.

Wolfmoon, som jeg skulle sagt det selv! Innbiller meg også at den holder seg lengre med skrukork, kanskje fordi den da lukkes helt?

Syns også melka kan stå åpnet mye lenger uten at den får den ekle, fæle "kjøleskapsmaken".

Endret av Vannflaske
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_kine_*

Jeg liker best de uten skrukork jeg. Kjøper faktisk Tine i stedet for Q-melk kun pga jeg vil unngå den teite plastkorken.

Men jeg har ikke noen sterke meninger om saken, er vel bare litt nostalgi eller vane noe. Det føles liksom galt å vippe kartongen feil vei, og jeg føler ikke jeg får like fin flyt i hellinga med disse plasthullene! Hehe..

Det må nevnes at jeg også er en av dem som sluttet å kjøpe Kvikklunsj og sjokoladeplater fra Freia når de kom i plast i stedet for det koselige sølvpapiret. De smakte plutselig ikke like godt lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...