Gå til innhold

Nye melkekartonger


MellonCollie

Anbefalte innlegg

Nå har jo også Tine begynt med nye melkekartonger, med plast-tut istedet for å åpne i enden som før. De har vel kanskje hatt dette i Oslo en stund forresten, men nå er det vel over hele landet..?

Og sånn i forhold til miljø kan da ikke dette være en god løsning? Er det meningen at jeg skal ha med den plast-tuten når jeg bretter de? Eller skal den klippes av og sorteres for seg med plast?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den skal være med når du bretter og returnerer. Papiravfallet blir sortert dit det kommer og korken blir fjernet før papiret blir resikulert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plast-tuten er visstnok laget av samme materialet som melkekartongene er belagt med innvendig ettersom jeg har forstått. Dette blir sortert vekk når de blir resirkulert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her kan vi også la korken være på.

Problemet da er at jeg ikke får stappet 5-6 kartonger opp i en derfor fjerner jeg korken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar alle sammen. Vi lar også tuten være på, men som gjest påpeker så er det irriterende fordi det nå blir plass til så få brettede i hver kartong.

Samboer som er fast melkekartongbretter i huset har visst sendt mail til Tine om dette fikk jeg vite i går ( :fnise: ) - og det kunne opplyse om at dette er et prøveprosjekt, og at de satt stor pris på tilbakemeldinger om hva forbrukerne foretrakk. Her er det engasjement!

Men jeg savner de gode gamle kartongene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her varierer det om det er med eller uten skrutopp. Har funnet ut at man får 6 kartonger i kartongen fremdeles, men man må brette annerledes...

Jeg starter som vanlig, men har lagt inn en ekstra brett der jeg bretter cirka halve kartongen opp mot skrukorken. stapper så disse "halve" ned i en kartong. Slik får jeg 3 kartonger nederst i kartongen og 3 kartonger i toppen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis Tine er interessert i tilbakemeldinger er i hvert fall jeg litt negativ til plasttuten. Det ble da aldri søl med melkekartongen uansett, så ser ikke behovet. Annet enn at kartongene nå tar større plass i papirsøpla, som tømmes altfor sjelden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon

Jeg liker også plasttuten veldig godt. Både fordi jeg føler at melka holder seg lenger (vet ikke om det stemmer!?) og fordi det er lettere å stable melkekartoner. Siden jeg bor i kollektiv, og vi bare har en hylle der melk kan stå, så hender det vi har behov for å legge åpne melkekartoner, noe som ikke var så lett med de gamle melkekartongene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har heller ikke fått de her i Bergen. Ikke der jeg handler i alle fall, og jeg bor i sentrum. Kjedelig. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg synes også de med plasttut er mye kjekkere. Pga at de kan man legge ned i kjøleskapet uten at man trenger å bekymre seg over at det kanskje er litt for mye melk inni kartongen og at det kan renne ut.

Plastkorken kan man jo uansett bare rive utav når man bretter de :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon
Ikkje eg heller :forvirret:

Kjøpte kun Q-melk då eg budde i Bergen for eg elsker den skrukorken, melka kan ligge overalt i kjøleskapet sjølv om den er åpen. Får håpe Tine sine med skrukork kjem ut på landet snart også ;)

Eg har alltid levert dei heile...

Tror det startet som et prøveprosjekt fra tine i Oslo, men ser nå at det har spredd seg til flere steder på østlandet iallefall. Hvis de har fått nok positive tilbakemeldinger, så er det vel godt mulig at de velger slike kartoner i fremtiden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det startet som et prøveprosjekt fra tine i Oslo, men ser nå at det har spredd seg til flere steder på østlandet iallefall. Hvis de har fått nok positive tilbakemeldinger, så er det vel godt mulig at de velger slike kartoner i fremtiden!

... og i Trøndelag...

Vanlige kartonger er helt OK å brette, men hva er det med noen marker som skal ha "innsving" på boksen og tuten midt oppe på toppen. De kartongene er IKKE gode å brette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er kjempefornøyd!

De holder tett når de tipper eller deiser i bakken :)

Men jeg har revet av tut og kork og kasta d sammen med plast.. er det helt galt??? :sjenert:

Har fått for meg at de er laget av plast..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...