Gå til innhold

Politihøgskolen 2008


MorHubro

Anbefalte innlegg

Gjest Haakon

Hei.

Har fulgt med på dette forumet sporadisk fra jeg søkte opptak til Politihøgskolen i begynnelsen av desember 2007. Jeg er full av lovord, og synes det er flott at folk deler erfaringer, gleder og skuffelser de har møtt på veien. Jeg vil likevel, som første gang jeg skriver noe selv, skrive litt om de siste dagers innlegg...

Hvorfor er det så mye spekulasjoner om når man får svar? Ser at også etablerte brukere av forumet ukritisk kaster seg på rykteflommen som har florert her inne og på facebook. Personlig er jeg ikke overbevist om at den aktuelle facebook-gruppen er "offisiell", slik som en del av dere har påstått. Jeg mener det ville være rart dersom et statlig organ ville brukt en populistisk ikke-norsk nettsamfunn som en måte å formidle sin informasjon. Jeg har aldri sett det skrevet noe sted på hverken www.phs.no eller www.politi.no om når svarene vil bli sendt ut, og tviler på at Ingelin Killengreen går utenom disse kanalene dersom hun ønsker å formidle noe. Spesielt ikke til fordel for facebook.

Tommy, som utgir seg for å være markedsansvarlig ved PHS (noe jeg forøvrig ikke har noen grunn til å tvile på) har kommet med en del innlegg. Ingen av disse har inneholdt lovnader om når svarene vil bli sendt ut.

Jeg er enig i at det er lite informasjon å finne på de offentlige sidene, og at det derfor blir store rom for spekulasjoner. Jeg håper bare dere som finner sannheter i disse ryktene følger nøye med i kursene som omhandler etterforskning- og avhørsteknikker dersom dere kommer inn :o) Rykter skal ikke betraktes som sannheter...

Mener for all del ikke å ødelegge noe av stemningen, eller være noen gledesdreper for de av dere som venter spent på svar. Dette er heller ment som en anmodning om å holde seg "i skinnet" frem til en vakker dag når konvoluttene faktisk ligger i postkassa.

Ønsker forøvrig alle lykke til, og håper de av dere som eventuelt får et negativt svar ikke lar det vippe dere av pinnen :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Haakon!

Synes det er fint du engasjerer deg.

Jeg skjønner helt klart hva du mener, men vi er en gjeng her inne som stadig har blitt større, som antageligvis er litt over snittet ivrige. Det at vi her inne kan møte likesinnede slik at vi slipper å mase våre kjære og venner høl i hodet synes i allefall jeg er helt fantastisk.

Dette er et forum, hvor vi forsåvdt alle kan utrykke sine meninger og erfaringer anonymt, og dette virker det som om mange søkere har satt pris på.

For de aller fleste av oss er dette en prosess som har vart i mange måneder, og ikke bare en søknad vi har "slengt" inn. Svaret på søknadene er selve klimakset i prosessen, og selvfølgelig greier vi å holde oss i skinnet.

Du spør oss også hvorfor vi er så ivrige, og det mener jeg det har kommet mange gode grunner til også i tidligere innlegg. Noe av forskjellen på søkere til phs og andre skoler er at alderen ofte er mye høyere, slik at det for mange er en utfordring å vende om på livet på så kort tid som vi får. Her er det folk i arbeid med flere måneders oppsigelsestid, kone/mann og flere barn, som plutselig kan få beskjed om at "om 3 måneder skal du til bodø å gå 3 år på skole"

Ang facebook skjønner jeg ikke hvorfor du skal ha betenkeligheter med den gruppen. Dette er en helt grei måte å komme i kontakt med søkere, da phs.no er såpass lite oppdatert.

Det viktigste er imidlertid å kunne se humoren/sarkasmen o.s.v i disse innleggene som blir skrevet her. Regner med at du ikke tror morhubro overfaller postmannen o.s.v. o.s.v.

Imidlertid vil jeg si du hverken har ødelagt stemningen eller vært noen gledesdreper, selv om jeg synes deler av innlegget ditt kanskje er litt overdrevet.

Takk for lykkeønsker, og lykke til selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tommy, som utgir seg for å være markedsansvarlig ved PHS (noe jeg forøvrig ikke har noen grunn til å tvile på) har kommet med en del innlegg. Ingen av disse har inneholdt lovnader om når svarene vil bli sendt ut.

Politihøgskolen har nå avsluttet årets opptak! Alle som har vært inne til opptaksprøver vil få brev i posten. Dette sendes ut i begynnelsen av uke 21.

Det er vel ikke så veldig rart at man spekulerer i når man får svar da mange av oss har gått og ventet på dette brevt i postkassa opptil 3 måneder. For min del ønsker jeg svar så fort som mulig så jeg kan finne ut av hva jeg skal gjøre med diverse studier og bolig til høsten. Selvfølgelig skal man med en klype salt ta det en gjest sier seriøst når han/hun sier h*n har ringt den og den og fått det og det som svar. Personlig holder jeg meg til det Lillefjære sier på facebook gruppen, og som du ser over skrev han at det skulle sendes ut denne uka. I et senere innlegg har han også sagt at det er noen forsinkelser på gang. Ser ingen grunn til å ikke komme med saklige spekulasjoner så lenge det er hold i dem, og om du velger å tro på det eller ikke får være opp til hver enkelt.

Endret av anavrin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

D Ser ingen grunn til å ikke komme med saklige spekulasjoner så lenge det er hold i dem, og om du velger å tro på det eller ikke får være opp til hver enkelt.

Støttes!

Og det å uttale "Jeg håper bare dere som finner sannheter i disse ryktene følger nøye med i kursene som omhandler etterforskning- og avhørsteknikker dersom dere kommer inn" synes jeg er litt vel i overkant... :nei:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Haakon

Hei igjen.

Først av alt vil jeg forsikre dere om at jeg er SVÆRT spent selv, og følger med på ryktene om når svar vil komme. Forskjellen på meg og mange andre er at jeg ikke tar det som pålitelig informasjon.

Jeg kan forsikre alle om at jeg ikke bare har "slengt inn en søknad" og at alt jeg har gjort i flere år har vært med tanke på å stå best mulig rustet til årets opptak.

"Du spør oss også hvorfor vi er så ivrige, og det mener jeg det har kommet mange gode grunner til også i tidligere innlegg."

- Jeg har aldri spurt om hvorfor dere er så ivrige. Det skjønner jeg utmerket godt, og det er jeg selv. Jeg er bare ikke så ivrig at jeg blir skuffet dersom ikke et rykte innfris.

Når det gjelder Facebook, så vil jeg først å fremst si at jeg IKKE har betenkeligheter med gruppen. Jeg synes bare den faller mer under samme kategori som dette forumet. Det eneste jeg sier er at jeg ikke er sikker på at dette er en offisiell gruppe som er laget av politihøgskolen. Dette begrunner jeg med at jeg da synes det er rart at de ikke oppdaterer sine egne, eller politiets sider med samme informasjon.

Jeg tror heller de svarene Tommy kommer med er ment som en hyggelig, men privat gest. Jeg tror ikke han snakker på vegne av Politihøgskolen.

Ser anavrin postet et sitat fra Tommy som jeg hadde glemt. Dette understreker likevel litt av poenget mitt. Vi er faktisk i skrivende stund FORTSATT i begynnelsen av uke 21, og likevel er folk overrasket over at ikke svarene er kommet...

Når det gjelder humoren og sarkasmen som Kptpower snakker om, så ser jeg selvfølgelig den. Selv om jeg nok har sett for meg Mor løpe halvgal etter en stakkars postmann, så skjønner jeg budskapet bak utsagnene. Det er jo en del av sjarmen med dette forumet spør du meg :o) Poenget mitt var uansett ikke sarkasmen eller humoren, men de litt mer frustrerte/irriterte innleggene vi har sett i det siste som omhandler informasjon som ikke er verifisert av etaten selv.

Det at vi her inne kan møte likesinnede slik at vi slipper å mase våre kjære og venner høl i hodet synes i allefall jeg er helt fantastisk.

- Dette er jeg også helt enig i Kptpower :o) Jeg synes det er fint at likesinnede treffes slik som dette, og jeg har prøvd å ordlegge meg slik at jeg ikke tråkker noen på tærne. Jeg vil ikke være den som kverulerer eller lager dårlig stemning. Takk for at dere forstår det :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen Haakon!

Hehe..ja som du skjønner er det spente tider her inne, det er jo stort sett bare en ting som står i hodene våres for tiden..

Men vi har plass til alle her, noen diskusjoner må jo vi tross alt ha i klassen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slenger meg på velkomst kommitèn. Velkommen hit Haakon:)

Alltid moro med nye "debatanter" - vi tåler det her så absolutt!!

Er litt enig og litt uenig med deg - men det er enda godt!! Da har vi litt mangfold her inne - og ikke tråkes vi på tærne av den grunn :popcorn:

Og for andre lesere som måtte lure... Så er selvironi og "sarkasmen" en genial bruk av humoren - så lenge den ikke støter eller er på bekostning av andre brukere. Håper dere skjønner at jeg IKKE holder på å ta livet av postmannen med mine utsagn.. Bare skremmer han litt :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder Facebook, så vil jeg først å fremst si at jeg IKKE har betenkeligheter med gruppen. Jeg synes bare den faller mer under samme kategori som dette forumet. Det eneste jeg sier er at jeg ikke er sikker på at dette er en offisiell gruppe som er laget av politihøgskolen. Dette begrunner jeg med at jeg da synes det er rart at de ikke oppdaterer sine egne, eller politiets sider med samme informasjon.

Jeg tror heller de svarene Tommy kommer med er ment som en hyggelig, men privat gest. Jeg tror ikke han snakker på vegne av Politihøgskolen.

Skjønner hva du mener. Selv tror jeg gruppen er opprettet med tanke på å svare på spørsmål som ikke det står noe om på PHS sine sider, eller utdype det mer. Altså mer som et sted søkerne kan møtes til å få svar på det de lurer på angående opptak osv. Siden det er markedsansvarlig som har laget gruppen ser jeg det også på som et sted for å promotere PHS og for å holde seg oppdatert med tanke på alle nordmennene som er inne på Facebook!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Jeg velger å stole på de opplysningene som markedsansvarlig kommer med i Facebook-gruppa. Utover det så er det jo alltid litt spennende å spekulere litt.

...og heia United :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og heia United :)

Slenger meg på den.

Da var uken min redda iafall. Har nettop kommet hjem, uten stemme. Har skreket, og danset. Nå får heller opptak være opptak, CHAMPIONS OF EUROPE!

Ja jeg vet den var litt of topic, men det får heller være :D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat lest i tråden for 07.. (for 10 gang) - de fleste hadde fått svar rundt 25.mai.. Ikke mange dager til det - om de er i rute i år. Synd ingen vil bekrefte det fra phs sin side..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Anonym_*

Gry Cawallin, konsulent ved PHS, bekreftety i en epost til meg i går at brevene blir sendt ut 22 og 23 mai, altså i dag og i morgen.

Noen andre fra Bergensområdet som har søkt i Bodø?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg fått tilbakemelding fra Cawallin fra phs.

De jobbes fortsatt med listene og dei håper å ha dei klare i morgen eller senest mandag.

Så tolmodighet, tolmodighet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått tilbakemelding fra Cawallin fra phs.

De jobbes fortsatt med listene og dei håper å ha dei klare i morgen eller senest mandag.

Så tolmodighet, tolmodighet!

thihi.. blir nesten komisk dette. Men LauraLine, uansett hvem som har riktig her, bør vi alle vite det om bare noen dager, og det er utrolig!

F*** som jeg gleder meg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Heihei!!

Har snakket med faren min nå, som jobber som politi.. Han kunne bekrefte at det har vært dataproblemer på phs, og at brevene er forsinket. Men han kunne også fortelle at de skal være i postkassa i løpet av neste uke:-)

Så da blir det snart folkens, hold ut!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Heihei!!

Har snakket med faren min nå, som jobber som politi.. Han kunne bekrefte at det har vært dataproblemer på phs, og at brevene er forsinket. Men han kunne også fortelle at de skal være i postkassa i løpet av neste uke:-)

Så da blir det snart folkens, hold ut!!

Tommy Lillefjære wrote

at 1:58pm

Jeg fikk vite tidligere idag at dataproblemet skal være løst. Alle brev er skrevet ut, og de satser på å kunne legge dem i posten iløpet av morgendagen. Her er det et lite forbehold om at de rekker å pakke alle brevene. Det kan være at brevene først går i posten til mandag, men vi håper at vi rekker det i morgen.

- da stemmer det iverens med Lillefjæres utsagn på fb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*

Jeg fikk vite tidligere idag at dataproblemet skal være løst. Alle brev er skrevet ut, og de satser på å kunne legge dem i posten iløpet av morgendagen. Her er det et lite forbehold om at de rekker å pakke alle brevene. Det kan være at brevene først går i posten til mandag, men vi håper at vi rekker det i morgen.

faceboock

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og mitt brev mä ta hele turen utenom Norges grenser.... :) dere er heldige dere andre altsä:) Jeg har fätt et sinnsykt bra bo tilbud til hösten , bare minutter fra Majorstua... det hadde vaert helt fantastisk om jeg kom inn àr.. alle problemer löst:)

er det noe som heter, tolmodighet er en dyd elller noe sänn? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...