Gå til innhold

Politihøgskolen 2008


MorHubro

Anbefalte innlegg

Gjest MikeDelta

Man får ikke tilbake papirene man har sendt inn. Det blir det opplyst om. Men lykke til må du ha på testen :D

Ellers sier ryktene at neste års søknadsfrist skal samkjøres med samordna opptak. Lurer litt på hvordan de skal klare å få det til i praksis samt hva det vil ha å si for antall søkere. Men det betyr ikke så mye for noen av oss FOR ALLE HER SKAL INN I ÅR!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal i ilden i morgen. Er så utrolig nervøs... vet ikke om jeg er i god nok form...

Er det noen som vet når vi får tilbake alle papirene vi har sendt inn, som vitnemål, attester etc?

Noen andre her som skal inn i morgen? Dette er min første gang, og forhåpentligvis siste:)

Hei Hege!

Kjekt nye finner veien til forumet her:-)

Lykke lykke til i morgen- skal krysse fingrene for deg! Gi alt, så går det nok fint:-)

Gogo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får ikke tilbake papirene man har sendt inn. Det blir det opplyst om. Men lykke til må du ha på testen :D

Får man ikke igjen papirene? Hvor står det? Jeg hadde intrykk av at man måtte sende inn orginaler og ikke kopier, så jeg har sendt inn alle orginalene mine (vitnemål, attester etc...) Jeg får vel spørre om det i morgen antar jeg!

Takk for lykkeønskninger alle sammen. Virker som det er mange bra folk i dette forumet. Håper vi alle ses til høsten:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får man ikke igjen papirene? Hvor står det? Jeg hadde intrykk av at man måtte sende inn orginaler og ikke kopier, så jeg har sendt inn alle orginalene mine (vitnemål, attester etc...) Jeg får vel spørre om det i morgen antar jeg!

Takk for lykkeønskninger alle sammen. Virker som det er mange bra folk i dette forumet. Håper vi alle ses til høsten:)

Er vel egentlig aldri smart å levere orginaler. De fleste krever vel bare at du har rett kopi stempel. Uansett, så ville jeg ringt skolen å hørt. Er litt kjipt å ikke få tilbake orginalene dine.

Må ha lykke til når du skal inn på de fysiske! Går nok kjempebra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får man ikke igjen papirene? Hvor står det? Jeg hadde intrykk av at man måtte sende inn orginaler og ikke kopier, så jeg har sendt inn alle orginalene mine (vitnemål, attester etc...) Jeg får vel spørre om det i morgen antar jeg!

Takk for lykkeønskninger alle sammen. Virker som det er mange bra folk i dette forumet. Håper vi alle ses til høsten:)

Nei papirene får man ikke tilbake. Er som Artaniz sier : kopier med "rett kopi" stempel skulle sendes inn. Ta å hør med de i morgen - så du får de tilbake. Ikke moro å løpe rundt for å skaffe nye!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_månestråle_*

Lykke til i morgen!! Håper det årner seg med papirene... Det som er bra er at det er politiet som har vitnemålene;) Du får nok de igjen hvis du spør:)))) Stå på i morgen!!!:))))

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Rallyb_*

Da var også jeg ferdig med årets opptak til PHS. Det var en stor lettelse å bli ferdig. Kjente at noe tungt falt av skuldrene mine.

Var inne til de fysiske testene på tirsdag, og jeg bestod med 18 poeng.

Svømming: 5

Heng ups: 1

Lengde: 5

Benkpress: 4

Løp: 3

Dykking og dukkeslepingen gikk fint.

Uansett så var det fint å ha noen poeng å gå på før løpingen.

Ellers var vi en gruppe på ca.18 stykker(7/8 jenter og 9 gutter eller noe sånt). Kun tre jenter kom seg til intervjuet, mens alle guttene klarte det.

Intervjuet gikk greit, tror jeg. Vanskelig å si. Føler at en av de i nemda ikke helt forsto meg på et svar jeg ga. Dessuten føler jeg at jeg ikke helt fikk vist hva jeg visste om poltiet osv. Men men!

Så nå er det bare å vente til midten av mai og frem til juni.

Lykke til dere som er igen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest guttorm

Hvordan/hvor har dere funnet ut at alderspoengene blir delt ut fra fødselsdatoen din? Merkelig praksis siden samordna opptak deler de ut det året du fyller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_xyx_*
Hvordan/hvor har dere funnet ut at alderspoengene blir delt ut fra fødselsdatoen din? Merkelig praksis siden samordna opptak deler de ut det året du fyller..

Referansen er markedsansvarlig på PHS. Synes også det er merkelig, siden jeg har hørt tidligere at PHS følger samme praksis som samordna opptak når det gjelder konkurransepoeng.

Det som er greia er vel at man også på PHS får alderspoeng fra året man fyller, og ikke fra fødselsdatoen, men på PHS er jo søknadsfristen 4. desember, i motsetning til SO hvor det er 15. april. Ergo så blir SO et år på etterskudd i forhold til PHS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei papirene får man ikke tilbake. Er som Artaniz sier : kopier med "rett kopi" stempel skulle sendes inn. Ta å hør med de i morgen - så du får de tilbake. Ikke moro å løpe rundt for å skaffe nye!!

Hei! Da var fysiske overstått og bestått:) Kom i mål med 19 poeng. Ble veldig skuffet over min egen innsats i benk, men det holdt så fornøyd totalt:)

Det var 18 av 20 som møtte, bare tre jenter, resten gutter. En gutt røk i løpet av dagen, resten stod!

Det gikk som følger:

Svømming: 3

Bom: 4

Benk: 5

Lengde: 3

Løping: 4

Totalt 19

Da er det møte med nemda i morgen tidlig, jeg er først ute:) Håper vi alle ses til høsten!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Da var fysiske overstått og bestått:) Kom i mål med 19 poeng. Ble veldig skuffet over min egen innsats i benk, men det holdt så fornøyd totalt:)

Det var 18 av 20 som møtte, bare tre jenter, resten gutter. En gutt røk i løpet av dagen, resten stod!

Det gikk som følger:

Svømming: 3

Bom: 4

Benk: 5

Lengde: 3

Løping: 4

Totalt 19

Da er det møte med nemda i morgen tidlig, jeg er først ute:) Håper vi alle ses til høsten!!!

Knall bra!!! Gratulere!!!

Intervjuet går fint fint det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da var også jeg ferdig med årets opptak til PHS. Det var en stor lettelse å bli ferdig. Kjente at noe tungt falt av skuldrene mine.

Var inne til de fysiske testene på tirsdag, og jeg bestod med 18 poeng.

Svømming: 5

Heng ups: 1

Lengde: 5

Benkpress: 4

Løp: 3

Dykking og dukkeslepingen gikk fint.

Uansett så var det fint å ha noen poeng å gå på før løpingen.

Ellers var vi en gruppe på ca.18 stykker(7/8 jenter og 9 gutter eller noe sånt). Kun tre jenter kom seg til intervjuet, mens alle guttene klarte det.

Intervjuet gikk greit, tror jeg. Vanskelig å si. Føler at en av de i nemda ikke helt forsto meg på et svar jeg ga. Dessuten føler jeg at jeg ikke helt fikk vist hva jeg visste om poltiet osv. Men men!

Så nå er det bare å vente til midten av mai og frem til juni.

Lykke til dere som er igen!

Hei! Da var fysiske overstått og bestått:) Kom i mål med 19 poeng. Ble veldig skuffet over min egen innsats i benk, men det holdt så fornøyd totalt:)

Det var 18 av 20 som møtte, bare tre jenter, resten gutter. En gutt røk i løpet av dagen, resten stod!

Det gikk som følger:

Svømming: 3

Bom: 4

Benk: 5

Lengde: 3

Løping: 4

Totalt 19

Da er det møte med nemda i morgen tidlig, jeg er først ute:) Håper vi alle ses til høsten!!!

Grattis begge to! Godt å høre Hege at det var få stryk i dag, har vært mange som har røket tidligere, så dette var hyggelig lesing:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan/hvor har dere funnet ut at alderspoengene blir delt ut fra fødselsdatoen din? Merkelig praksis siden samordna opptak deler de ut det året du fyller..

Dette fant jeg ut gjennom markedsansarlig på PHS, som skriver dette i facebook gruppa "Politihøgskolen (den offisielle gruppen)". Tror nok PHS regner ut poeng likt som samordna opptak ja, og da jeg leste dette:

Poengene tildeles automatisk etter fødselsdato

så forstår jeg det slik at de opererer også med alderspoeng etter nåværende alder.

Link

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_xyx_*
Dette fant jeg ut gjennom markedsansarlig på PHS, som skriver dette i facebook gruppa "Politihøgskolen (den offisielle gruppen)". Tror nok PHS regner ut poeng likt som samordna opptak ja, og da jeg leste dette:

så forstår jeg det slik at de opererer også med alderspoeng etter nåværende alder.

Link

Jeg skjønner ikke det helt, for når jeg søkte studier gjennom samordna opptak i april fjor, så var jeg 20, men fylte 21 i august. Jeg fikk da fire alderspoeng.

Må være nytt av året dette da ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest guttorm

Det stemmer, jeg fikk også 4 poeng og jeg er født sent på året. Så Phs har tydeligvis ikke samme praksis som samordna opptak. Står jo også "Alderspoengene blir gitt f.o.m. det året søkeren fyller 20 år for søkere med blabla utdanning. " på samordna sidene. Men men.. kjipt uansett, jeg hadde beregnet to ekstra poeng der gitt :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde også at det var sånn at man fikk poeng etter året man fylte.. Hadde regnet med de 2 poengene jeg og.. Poengberegningen er ikke helt å bli klok på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting jeg lurte på, som kanskje noen her kan svare på:

Tenker jeg skal prøve å forbedre noen vgs karakterer til høsten om jeg ikke kommer inn i år, men jeg går også et studium på en høgskole. Studiet på høgskolen består av 60 studiopoeng det året med 2 eksamener til jul. Det jeg lurer på da er om det er noen som har tatt opp noen fag som privatist samtidig som de har gått på en høgskole/universitet? Og hvor mange fag har dere evt. tatt opp høstsemesteret? Jeg tenker på kanskje å ta opp to fag i tillegg til to høgskoleeksamener - for mye/for lite?

Alle innspill mottas med takk :)

Endret av anavrin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MikeDelta

Har et semester mens jeg studerte fulltid på UiO tatt opp to fag fra vgs. Det gikk helt greit, men så var det ikke veldig omfattende fag jeg tok opp (Matte 1MX og Samfunnsfag) og leste vel ikke noe særlig mer enn en uke i forveien. Skulle du ønske å ta opp norsk eller noe like omfattende hadde jeg nok revurdert :)

Men er man motivert nok klarer man det meste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...