Gå til innhold

Politihøgskolen 2008


MorHubro

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Jimmy P

Da er den fysiske testen bestått :) og "bare" intervjuet igjen i morgen. Utrolig få av min gruppe kom gjennom testen. av 25 som hadde fått innkallelse dukket 17 opp, og av de var vi bare 9 som klarte testene! hvordan har det vært under de andre opptakene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er den fysiske testen bestått :) og "bare" intervjuet igjen i morgen. Utrolig få av min gruppe kom gjennom testen. av 25 som hadde fått innkallelse dukket 17 opp, og av de var vi bare 9 som klarte testene! hvordan har det vært under de andre opptakene?

Jøss, virker som om det er MANGE som ikke er forberedt til de fysiske prøvene..

Når jeg var inne, var de vel 19 innkalte, 1 som ikke møtte opp og en som trakk seg etter svømminga pga en ødelagt fot. Utenom det, bestod alle de fysiske prøvene. Poengene trakk seg vel fra bestemann med 8 poeng, til en som fikk 20.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det inntrykket jeg har fått er helt omvendt av det jeg ville trodd. Slik jeg har tolket inlegg her og andre steder fra februar og frem til påske har de fleste bestått, mens etter påske har det virket som om mange mange flere har strøket.

Trodde kanskje flest ville klare det desto senere de skulle ut i ilden. Denne gruppa du trekker frem Jimmy er det værste jeg har hørt om, men liksom, skal det være en stykprosent på ca 20, og det er grupper der ingen ryker ut, må jo noen veie opp motsatt også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jimmy P

Legen i nemda var allefall fornøyd med at det var en rolig dag på jobb:) Er så utrolig spent på det intervjuet i morgen, gleder meg faktisk litt også. Føler jeg er så klar som jeg kan bli, og er det ikke godt nok så får jeg trøste meg med at jeg ikke kunne gjøre det bedre.

har du intervju-oppdatering morhubro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er den fysiske testen bestått :) og "bare" intervjuet igjen i morgen. Utrolig få av min gruppe kom gjennom testen. av 25 som hadde fått innkallelse dukket 17 opp, og av de var vi bare 9 som klarte testene! hvordan har det vært under de andre opptakene?

Grattis Jimmy! Nemden håndterer du fint! Bare vær deg selv så skal du se det går rette veien!

Begynner å føle meg ensom nå..er det bare meg og MikeDelta fra forumet her som ikke har vært inne enda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når var det du skulle inn LauraLine?

21 april:-)

Nærmer seg med andre ord. Gleder meg til testene i år og gruer meg til jeg er ferdig..da begynner analyseringsarbeidet og den værste ventetiden..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen i nemda var allefall fornøyd med at det var en rolig dag på jobb:) Er så utrolig spent på det intervjuet i morgen, gleder meg faktisk litt også. Føler jeg er så klar som jeg kan bli, og er det ikke godt nok så får jeg trøste meg med at jeg ikke kunne gjøre det bedre.

har du intervju-oppdatering morhubro?

GRATULERE Jimmy!!! Kjempe moro å høre at det gikk så bra - og lykke til i morgen !! :) :) :) :) :)

Her kommer mine refleksjoner over dagen i dag :

Den begynte ikke såå bra. T-banen fikk tekniske problemer og jeg måte løpe rundt "halve byen" for å finne en alternativ måte å komme meg opp til phs på. Kom opp 15 min forsent -- men heldigvis så hadde det ikke blitt min tur enda. Var inne hos en kjempe hyggelig lege og så begynte ventetiden.

Den er faktisk værst. 10001 tanker som svirrer - for så å bli "tom" i hode når man vel skal til pers.. Noen som kjenner seg igjen ;)

Må bare si at nemden er hyggelige folk som er interessert å vite hvem du der. Som de fleste allerede har nevnt her. Og for de som skal inn så er dette ingenting å grue seg for!! Jeg har gått å "pratet" med nemden i en veldig lang periode - på tbanen, mens jeg vasker opp, skal sove osv osv.. Men når man vel er der så koker det hele ned til dette "enkle" som alle prater om - vær deg selv - men som er litt vanskelig når det virkelig blir satt fokus på! Men ærlighet og "din måte å være på" - hjelper deg laaaangt på vei :)

Etter vel overstått intervju ( - som jeg helt ærlig ikke vet hvordan det gikk) kom jeg hjem til et hus fullt av syke barn - så resten av dagen har gått til å pleie såre halser og vonde neser :) Veldig glad jeg er ferdig - for nå er det vel snakk om få dager for jeg ligger utstrakt jeg også!!

Vil si 100000 takk igjen for ALL støtte og support - dere er noe helt for dere selv!! Stå på.. 2 mnd igjen - så får vi svar!! :jepp:

Endret av MorHubro
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra det går bra med alle! :)

Kunne tenkt som så at det er best med alle som ryker ut, men jeg har nå vært inne, og blir jeg skikket har jeg nok poeng til å komme inn, så da er vi vel alle egentlig inne om vi har ca 50 poeng og HAR blitt skikket. :)

Ellers litt talltanker

De sier at 900-1000 er på intervju med nemda, derav skal vi inn 432 stk, det vil si at det er oppmot 50 % sjanse for at vi alle er inne akkurat nå :)

Ellers skal det vel nevnes at nemda godkjenner ca 600 stk i år om jeg ikke tar helt feil, dvs. ca 150 på venteliste.

Så har man over 50 poeng vil sjansene for å komme inn ligge mellom 60-70%, og det er jo bra lesing egentlig?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment
Så har man over 50 poeng vil sjansene for å komme inn ligge mellom 60-70%, og det er jo bra lesing egentlig?!

Ja, det er vel egentlig det. Noen som forresten vet om nemda avgjør om man er skikket/ikke skikket umiddelbart etter intervjuet, eller om man går nøye igjennom alle papirer og alt sammen i ettertid? Da jeg var inne virket det som om de intervjuet to stykker, tok en kort pause, fortsatte med to stykker osv. Jeg innbiller meg at de kanskje gjorde dette for å diskutere de to siste som hadde vært inne, og avgjøre om disse ble funnet skikket eller ikke. De hadde i alle fall en pause mens jeg satt og ventet (det var litt forsinkelser og ganske lang ventetid), og rett etter at jeg hadde vært inne. Håper i alle fall ikke det var negativt at de skulle diskutere litt etter at jeg hadde vært inne...

Se, nå overanalyserer jeg igjen. Jeg må slutte med dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se, nå overanalyserer jeg igjen. Jeg må slutte med dette.

Ha ha ha dette tror jeg vi alle vil gjøre frem til svaret kommer med posten!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 april:-)

Nærmer seg med andre ord. Gleder meg til testene i år og gruer meg til jeg er ferdig..da begynner analyseringsarbeidet og den værste ventetiden..!

Ja da er det ikke lenge til. Får gjøre en siste innsats på treningen, så er du klar :)

Vil si at jeg har den verste tiden også nå etter at jeg er ferdig med prøvene. Går å tenker og tenker på hva jeg sa og hvilket inntrykk nemda fikk av meg. Blir noen lange uker til vi får brev nå :kjefte:

Hører rykter at svarbrev muligens kommer i slutten av mai. Noen som vet om dette stemmer? Hører også rykter om at positivt svarbrev er en tjukk konvolutt med masse info, mens negativt svar er bare et lite brev?

Endret av artaniz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name='artaniz' date='11.04.2008 (12:45) ' post='54914

Hører rykter at svarbrev muligens kommer i slutten av mai. Noen som vet om dette stemmer? Hører også rykter om at positivt svarbrev er en tjukk konvolutt med masse info, mens negativt svar er bare et lite brev?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Even

Gratulerer så mye, MorHubro og Jimmy P! Morro å høre at det har gått bra! Blir kjempespennende å se hvem som begynner på PHS til høsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

[quote name='artaniz' date='11.04.2008 (12:45) ' post='54914

Hører rykter at svarbrev muligens kommer i slutten av mai. Noen som vet om dette stemmer? Hører også rykter om at positivt svarbrev er en tjukk konvolutt med masse info, mens negativt svar er bare et lite brev?

Slik var det i fjor i allefall, da kom brevet den 20 mai..å ja en liten ussel konvolutt til oss som ikke kom inn og en stor fin til alle som var gjennom.

Håper svarene kommer like kjapt i år:-)

Jaja, da satser vi på stor fin konvolutt i postkassen om en 6 ukers tid da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_månestråle_*
Gratulerer så mye, MorHubro og Jimmy P! Morro å høre at det har gått bra! Blir kjempespennende å se hvem som begynner på PHS til høsten.

Gratulerer MorHumbro og jimmi!!! : :) Nå er det bare å vente...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer MorHumbro og jimmi!!! : :) Nå er det bare å vente...

Takker :)

Men nå må vi ikke glemme å heie de siste i mål!! Enda 2 uker igjen med opptak!!

Mikedelta og lauraline skal snart inn - er det da flere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt vanvittig.. MEN JEG KLARTE DET!!!! 20 poeng akkurat!

Fikk en syk nedtur etter svømmingen da jeg bare klarte 4 - og ikke hadde tatt meg helt ut..men persa i benkpress og stillelengde. Fra 150cm hjemme til å ha hatt 180cm 2 ganger til å hoppe 2,03!!!!!!

Ska komme med mer men akkurat nå er jeg helt tom i hode :)

1000 1000 1000 takk for alle oppmuntrende ord!! Det hjelper MASSE skal jeg si dere!!

TJOHOOOOO :danser:

Kommer litt sent det her morhubro, men gratulere så utrolig mye!! nå ble jeg skikkelig glad! du e så flink! helt rå! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...