Gå til innhold

Politihøgskolen 2008


MorHubro

Anbefalte innlegg

GRATULERER! :)

Tvilte aldri på deg! :)

Nå er det bare å være deg selv på intervjuet i morgen, vær klar for alt, så går dette strålende! Så sees vi i klasserommet til høsten! :)

Endret av Pacem
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, så var dei fysiske testene over. Det var en 5-6 stykker tror jeg som ikke møtte opp, litt usikker på hvor mange som strøk, men iallefall 2. Vi var kun 4 jenter i dag, den ene røk på styrkedelen. Helt ærlig så er jeg vell mest skuffet, selv om jeg sto. Målet mitt var 10 poeng eller under, -har jo klart det fint på trening men det gikk ikke i dag.

Slik ble poengsummen min:

Svømming 2 poeng

Hangups 3 poeng (10 stk urggg, en i fra toern!)

Benkpress 2 poeng (to i fra shitt..........)

Lengde 3 hehe.. her tryna jeg på andre forsøket..var jammen glatt den platen- men fikk kreditt for humøret- kunne jo ikke annet enn le..

Løpetesten 5

Så totalt 15 poeng.

Så er det nemden igjen i morgen, noen jeg heldigvis ikke gruer meg for. Er bare å være seg selv og håpe å tro at det går rette veien:-)

Gratulerer så masse! Lykke til på intervjuet imorgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_månestråle_*
GRATULERER! :)

Tvilte aldri på deg! :)

Nå er det bare å være deg selv på intervjuet i morgen, vær klar for alt, så går dette strålende! Så sees vi i klasserommet til høsten! :)

Grattis:))) Flottings!!!

Håper alle kommer inn. Jeg søkte Oslo fordi jeg har bodd i Tromsø i 9 år og er lei av klimaet, høres kanskje ut som jeg er pingle, men jeg må si jeg savner varme. Men det gjør ingenting om jeg kommer inn i Bodø, kommer til å juble like mye !!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer LauraLine :)

Beklager lite aktivitet i det siste, men borte mye ang jobben om dagen! Drar forresten til USA på fredag, så blir et greit avbrekk, og da jeg kommer tilbake er det snart 17 mai, og deretter snart svar, så ventetiden går mye raskere enn jeg har forventet.

Ellers har jeg kun søkt Oslo, den lette grunn at jeg har også samboer som drar til oslo med meg, og vi kjøpte leilighet der et par år siden. Ellers er familie og spesielt broren min som jeg gleder meg til å flytte nærmere!

Jeg sa på intervjuet at det var grunnen til at jeg ville til Oslo, og virker som de skjønte det, uansett sa jeg at jeg ville til Bodø også hvis jeg fikk valget mellom det eller ingenting. Likevel håper jeg STERKT at Oslo blir innfridd hvis jeg først kommer inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker folkens for lykkeønskningene:-)

Da er nemden og legen også unnagjort nok en gang. En hyggelig gjeng som ingen trenger å frykte på noe som helst vis. Men jeg håper det var siste nemden jeg må hilse på!

Er spent på tilbakemeldinger fra deg MikeDelta. Da jeg kom på politihøgskolen i dag sto dere klare for avgang til Elixia. Vurderte å rope "Lykke til MikeDelta.. !" men herr Klem holdt på med info så jeg lot være..

Håper det gikk bra med deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MikeDelta

YEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEES! Det gikk denne gangen! Endte opp med 18 poeng noe jeg i hvert fall er godt fornøyd med!

Dykking: Bestått

Svømming: 4 (ny pers her!)

Benkpress: 1

Opptrekk i bom: 4

Stille lengde: 4

Slep av dukke: Bestått

Løping: 5

Så 18 totalt. Ble egentlig imponert over nivået på gruppa. Var 3 som ikke møtte og 1 som ble dimittert pga. skade i benet. 2 jenter som strøk på fysiske med henholdsvis 21 og 22 poeng. En jente mistet dukken, men fikk likevel godkjent av Klem fordi det var mer eller mindre på målstreken. Beste gutten og jenta fikk 9 poeng hver. Var vel to som endte opp med 20 poeng tror jeg.

Legen var også veldig hyggelig, men litt spesiell. Ble mye snakk om familieetternvanet som han kjente godt til osv.

Utrolig deilig å være ferdig. TUSEN takk til alle på dette forumet som har motivert! Må si det smaker sykt deilig å ha klart det. Blir spennende med intervju i morra, men håper jeg skal klare å gi et godt inntrykk.

Endret av MikeDelta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

YEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEES! Det gikk denne gangen! Endte opp med 18 poeng noe jeg i hvert fall er godt fornøyd med!

Dykking: Bestått

Svømming: 4 (ny pers her!)

Benkpress: 1

Opptrekk i bom: 4

Stille lengde: 4

Slep av dukke: Bestått

Løping: 5

Så 18 totalt. Ble egentlig imponert over nivået på gruppa. Var 3 som ikke møtte og 1 som ble dimittert pga. skade i benet. 2 jenter som strøk på fysiske med henholdsvis 21 og 22 poeng. En jente mistet dukken, men fikk likevel godkjent av Klem fordi det var mer eller mindre på målstreken. Beste gutten og jenta fikk 9 poeng hver. Var vel to som endte opp med 20 poeng tror jeg.

Legen var også veldig hyggelig, men litt spesiell. Ble mye snakk om familieetternvanet som han kjente godt til osv.

Utrolig deilig å være ferdig. TUSEN takk til alle på dette forumet som har motivert! Må si det smaker sykt deilig å ha klart det. Blir spennende med intervju i morra, men håper jeg skal klare å gi et godt inntrykk.

GRATULERE!!!!

Knall bra jobbet!!! Bare intervjet igjen så er du i mål!!!!

:danse:

Endret av MorHubro
Lenke til kommentar
Del på andre sider

YEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEES! Det gikk denne gangen! Endte opp med 18 poeng noe jeg i hvert fall er godt fornøyd med!

Dykking: Bestått

Svømming: 4 (ny pers her!)

Benkpress: 1

Opptrekk i bom: 4

Stille lengde: 4

Slep av dukke: Bestått

Løping: 5

Så 18 totalt. Ble egentlig imponert over nivået på gruppa. Var 3 som ikke møtte og 1 som ble dimittert pga. skade i benet. 2 jenter som strøk på fysiske med henholdsvis 21 og 22 poeng. En jente mistet dukken, men fikk likevel godkjent av Klem fordi det var mer eller mindre på målstreken. Beste gutten og jenta fikk 9 poeng hver. Var vel to som endte opp med 20 poeng tror jeg.

Legen var også veldig hyggelig, men litt spesiell. Ble mye snakk om familieetternvanet som han kjente godt til osv.

Utrolig deilig å være ferdig. TUSEN takk til alle på dette forumet som har motivert! Må si det smaker sykt deilig å ha klart det. Blir spennende med intervju i morra, men håper jeg skal klare å gi et godt inntrykk.

Det er gutten sin det! Sånn skal det være! Knallbra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker folkens for lykkeønskningene:-)

Da er nemden og legen også unnagjort nok en gang. En hyggelig gjeng som ingen trenger å frykte på noe som helst vis. Men jeg håper det var siste nemden jeg må hilse på!

Er spent på tilbakemeldinger fra deg MikeDelta. Da jeg kom på politihøgskolen i dag sto dere klare for avgang til Elixia. Vurderte å rope "Lykke til MikeDelta.. !" men herr Klem holdt på med info så jeg lot være..

Håper det gikk bra med deg :)

Gratulerer så mye! Hva ble du spurt om?

Gratulerer til deg også MikeDelta! Lykke til imorgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye! Hva ble du spurt om?

Gratulerer til deg også MikeDelta! Lykke til imorgen!

Jeg satt inne temmelig lenge..og ble spurt om alt mellom himmel og jord, rett og slett!

Kunne nok svart bedre på enkelte områder, det er vell noe som de fleste kjenner seg igjen i. Hadde gjerne sittet der enda jeg om det var det som skulle til for å overbevise nemden om at det virkelig er dette jeg føler og brenner så sterkt for.

Om ikke nemden ble overbevist, så har jeg iallefall gjort en innsats og som nevnt tidligere, kommer jeg aldri til å gi opp dette..

-tolmodighet, -er en fin bil...-og øvelse gjør mester ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare så dere er klar over det så følger nemda med på hva som skrives i dette forumet og på facebook ;)

Det er vell noe av det beste som kunne skje..

Da blir vi vurdert ut fra litt mer enn det 20 minuttene vi har til rådighet inne hos nemden!

Om dere har lest 2007 tråden var akkurat dette noe vi håpet og ba en stille bønn om.

Klart politiet er på nett:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er da ikke bare positivt å diskutere opptaket i et åpent forum på nettet?

Vel, ingensteder i de papirene vi har fått fra politiet står det noe som helst om at det som skjer på opptaket og intervjuet er taushetsbelagt. Så der har vi all rett til å si så mye vi bare orker. Skjønner at dette er et tema innen militære opptak, men da får man også beskjd om at det som skjer på opptak skal ikke diskuteres.

Det er til og med utgitt BØKER om hva som skjer under opptaksprosessen til politiet, så det som vi diskuterer her kommer nok ikke som et sjokk på de som har tenkt å søke.

Og nr 2, hvis nemda har tid til å sitte å browse kvinneguiden så er jeg meget overrasket...

og nr 3, de kan browse så mye de vil, for veeeeldig få her inne bruker fullt navn, og INGEN her uttaler seg negativt om politiet. Alt vi gjør her er å vise hvor mye vi vil dette. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da ikke bare positivt å diskutere opptaket i et åpent forum på nettet?

Nå snakker jeg kun for min del, og for meg har det kun vært positivt. Hvorfor? Jo, fordi det har gitt meg inspirasjon, motivasjon, glede og ikke minst mange nye gode venner. Jeg føler også vi får et unikt samhold noe som vil styrke oss veldig, både på skolen og når vi en dag kommer ut i arbeidslivet.

Som du kanskje også har observert, så har ikke jeg lagt ut noen særlig informasjon om hva og hvilke spørsmål jeg fikk av nemden, fordi det er ikke alt som trenger å bli offentliggjort, det er ikke alt som bør komme ut, men det er min mening, -og mitt valg. Hvorfor? Jo fordi, slik jeg ser det, -ingen intervju er like, på samme måte som vi alle er forskjellige. Jeg tror ikke nemden har en liste med gitte spørsmål men at vi blir intervjuet iforhold til hva og hvem vi faktisk er, utifra papirene og egenerklæringen vår.

Jeg tror det viktigste er å være seg selv og ikke pugge svar utfra spørsmål andre har fått, da blir det noe kunstig slik jeg ser det, å er det det inntrykket vi vil gi disse fire personene som skal avgjør vår fremtid?

Dette er min mening og mitt synspunkt, å skulle det en gang være slik at jeg ikke kommer inn i år, så tror jeg ikke det er pga hverken kvinneguiden eller facebook.

Noe jeg stiller meg mer undrende til, er hvorfor du stiller disse spørsmålene her inne?

Synes du det var smart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare så dere er klar over det så følger nemda med på hva som skrives i dette forumet og på facebook

Det fins et allment kjent begrep som heter å "google" personer. Dette er noe som har vært brukt av arbeidsgivere og andre i flere år allerede. At nemda ikke benytter seg av den informasjonen internett har å gi vil være for naivt å tro.

Vi skriver her under nick - og med den informasjonen som de faste brukerne her har lagt ut (opptaksdato og resultater) så har nemda ingen problem å finne ut hvem de forskjellige er. Forskjellen på KG og facebook er vel at her kan ikke DU se hvem vi er - og har heller ikke tilgang til navn og i mange tilfeller på FB - bilde. Jeg vil tro at de allerfleste her nok er klar over at nemda kjenner til KG og også leser tråden. Denne tråden er jo allment kjent og flittig brukt blant endel av søkermassen :)

Det er da ikke bare positivt å diskutere opptaket i et åpent forum på nettet?

Ikke? Hva er de negative sidene? Phs har jo et eget forum for nettopp diskusjoner. Syns forumene er helt geniale og for meg selv personlig så har dette forumet bidratt til MANGE nyttige tips, metoder og pushet på der det trengs - om det er for å få en ekstra push i benken eller om man burde bruke badebukse kontra hawaii shorts.. Vi er et blandet gjeng med total ulike bakgrunner og erfaringer - så hvorfor ikke dele disse med de som ikke har erfaringer på samme område?

Endret av MorHubro
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest MikeDelta

Da var intervjuet over for min del. Min umiddelbare følelse etterpå var at "wow, dette gikk da utrolig raskt" og hundre tanker suste rundt i hodet mitt. Men tror intervjuet gikk ganske bra og at jeg fikk svart ærlig og reflektert i forhold til de spørsmålene jeg fikk. Ingen spørsmål om politiets organisering/samfunnspørsmål, kun i forhold til min oppvekst, bakgrunn, holdninger og motivasjon.

Da var årets jobb gjort! Blir utrolig spennende å se hva svaret blir i slutten av mai. Jeg kan i hvert fall trøste meg med at jeg ikke tror jeg kunne gjennomført intervjuet på noen særlig annen måte.

Min deltagelse på KG var forøvrig ikke noe tema.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...