Gå til innhold

Vil du si at det er skikkelig turn off, dersom du møter


Gjest Gjest_Jon Are_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Jon Are_*

Etter dennne julen er det bare å innse at jeg må gå på en slags diett dersom jeg ønsker å møte sommeren som en slank mann. Dette er nytt for meg, da jeg aldri har hatt problemer med vekten tidligere.

Jeg har bestemt meg for å ta dette seriøst , og kutte ned på all kaloririk mat på hverdager.

Nå er saken den at jeg (hvis du legger godviljen til) fortsatt er en relativt slank mann.

Det jeg lurer på er hvorvidt jeg skal være ærlig ovenfor en potensiell kjæreste om denne, kall det slankekuren min? Jeg er redd for å framstå som feminin og at det vil være skikkelig turn off for henne. Hva synes du?

Med hilsen fra Jon Are

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må du si "slanke deg" da? Vet ikke hvorfor, men det høres negativt ut i mine ører, og gir meg assosiasjoner til sånne kaffe-og hvitvinskurer, eller suppedietter.. Slår meg som usunt og litt femi..

At du "trener og spiser sunt for å komme i bedre form til sommeren" derimot, det er bare positivt. I mine øyne da, (for ordens skyld).

Det er vel bare lingvistikken det står på.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_June_*

TURN- off .

Det gjelder forsåvidt mye annet som man annonserer høyt . Type forsetter og andre personlige mål. "jeg skal slutte å røye " , -fint , gjør det". " Jeg skal slanke meg nå" - fint , gjør det." jeg skal slutte å sløse med penger". - bra for deg.

Poenget mitt er : Bare gjør det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest-M-

Jeg syns nå slett ikke det er turn-off med en mann som forteller at han er på diett. Ser ikke noe forskjell på det og en kvinne som sier det samme.

Flott at mennesker er kostholdsbevisste, uansett kjønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turn off, absolutt.

He he, har et lite dilemma selv nå som er litt i samme bane: Samboer er blitt veldig rund i det siste (magen begynner å henge ut over beltet!!! i tillegg til at han har en kraftig kroppsbygning fra før, og når jeg ser på min svært fyldige svigermor, som han har arvet en del trekk fra, så aner jeg at denne utviklingen kanskje bør holdes litt i sjakk).

Men at min staute mann skal gå på slankekur? Og at JEG skal ta det opp med ham? Hmmm har store problemer med å innfinne meg med denne situasjonen. Foreløpig gir jeg magen hans fritt spillerom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe turn-off med en mann som ønsker å ta vare på seg sjøl, men jeg syns det høres mer fornuftig ut å "komme i form til sommeren" slik Filur sier - både lingvistisk og fornuftsmessig vil det vil lønne seg å bevege seg og passe på maten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter dennne julen er det bare å innse at jeg må gå på en slags diett dersom jeg ønsker å møte sommeren som en slank mann. Dette er nytt for meg, da jeg aldri har hatt problemer med vekten tidligere.

Jeg har bestemt meg for å ta dette seriøst , og kutte ned på all kaloririk mat på hverdager.

Nå er saken den at jeg (hvis du legger godviljen til) fortsatt er en relativt slank mann.

Det jeg lurer på er hvorvidt jeg skal være ærlig ovenfor en potensiell kjæreste om denne, kall det slankekuren min? Jeg er redd for å framstå som feminin og at det vil være skikkelig turn off for henne. Hva synes du?

Med hilsen fra Jon Are

Fornuftig mann....man behøver ikke legge om kosten pga det ytre fettet,men kansje tenke på det indre? Mange slanke som tror de kan spise hva de vil. Noen får fettet utenpå,mens andre får det innvendig, noen begge deler.

Høyt kolestrol fører til tette årer....neste er hjerteoperasjon....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frk Åberg
TURN- off .

Det gjelder forsåvidt mye annet som man annonserer høyt . Type forsetter og andre personlige mål. "jeg skal slutte å røye " , -fint , gjør det". " Jeg skal slanke meg nå" - fint , gjør det." jeg skal slutte å sløse med penger". - bra for deg.

Poenget mitt er : Bare gjør det!

Helt enig! Jeg syns ikke det er noe turn-off med en mann som ønsker å leve sunnere, men jeg er generelt lei av folk som må snakke om disse tingene hele tiden. Når jeg møter noen venninner, trenger jeg ikke å høre om deres dårlige samvittighet for kakestykket de spiste i går. Spist er spist, men slaget er ikke tapt, og jeg ser ikke poenget med å snakke det i hjel. Det er også begrenset hvor mye kalorier man forbrenner av å mase om disse tingene... Bare tren og spis sunnere. Nevn gjerne at du har begynt å trene f.eks., men ingen er interessert i å høre om det gjenstridige sideflesket eller hvor mye du veier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det er noe femi i å slanke seg. :overrasket:

Gå på dietter synes jeg er feil uansett kroppsvekt. Normalt og sunt kosthold er mer enn bra, og det er det eneste sammen med fysisk aktivitet som fungerer om man skal holde normalvekt for lengre perioder.

Dietter er tortur for kroppen for å gå ned i vekt for en kort periode, og jeg ser rett og slett veldig lite poeng i slikt.

Slanking er bra for de som er overvektige og som vil det.

Men når normalvektige og enda verre -slanke folk- skal slanke seg, synes jeg er veldig betenkelig. Da hadde jeg skygget banen. For det forteller meg om folk som har altfor anstrengt forhold til kropp - om det så bare er ens egen kropp.

Folk som er normale eller slanke kan for all del være veldig utrente, så om de vil ha bedre kondisjon eller mer muskler er jo kjempeflott! Men å slanke seg og gå på dietter, er for meg helt feil om man er slank fra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke si det er sånn TURN-OFF da, men jeg ville kanskej ikke sagt det på den måten, jeg er på slaker`n liksom.. Diett er det samme som slanker`n i mine øyne...

Kan heller fortelle at en lever et sunt og lettere liv. Høres litt mer fornuftig ut da. Dessuten kommer det jo litt ann på hvor "tynn" vedkommende er da fra før.

hvis ei jente du er ute me sier hu er på diett, er det turn-off da egentlig??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville fått turn-off av en hvilken som helst person som sa de var på diett, det være seg kvinne eller mann. Hvis de sa at de ikke var helt fornøyd med formen sin og derfor prøvde å trene og spise sunt så er det helt greit og bra for dem, men hvis de bruker ordet 'diett' så får jeg assossiasjoner til folk som prøver å sulte seg fordi de tror det får dem ned i vekt, og det er noe av det teiteste jeg vet om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Himmel! Vær deg selv, ikke vær så redd for hva "en potensiell kjæreste" vil synes om du bruker ordet "diett". Hvis det er nok til at hun synes du ikke er attraktiv, så er det vel uansett ikke den store kjærligheten, akkurat.

For øvrig synes jeg selv at usikre menn som prøver å være en annen enn det de egentlig er, er mye mer turnoff enn menn som går på diett eller drikker te uten sukker eller røyker rullings (ref annen tråd).

Men tilbake til saken: Jeg synes ordet diett er veldig klinisk. Jeg tror jeg bare bruker det ordet i medisinsk sammenheng.

Si at du vil ned noen kilo til sommeren og dessuten at du er opptatt av å leve sunt.

(Eller våg deg frempå med ordet "diett", og se om hun løper skrikende vekk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jon Are, jeg synes det er betenkelig at du stiller de spørsmålene du gjør her på KG!

Hva med å bruke energien på mer nyttige ting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er et diskusjonsforum med alle slags spørsmål, jeg har sett verre enn Jon Ares...

Synes kanskje det er litt unødvendig å høre om andres slankeprosjekter, ja, enten det er menn eller kvinner.

"Jeg slanker meg" er litt teit, "Jeg får prøve å være litt sunn nå før sommeren, hehe" er bedre :)

Men må du egentlig si noe, da? I hvilke situasjoner? På restaurant? Du trenger jo ikke å velge det feteste på menyen, og det er helt normalt å ikke "orke" dessert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnneShirley

Å si at man "går på diett" høres litt teit ut i mine øyne, uavhengig av kjønn.

Å si at man forsøker å leve sundt, ønsker å ta vare på kroppen, forsøker å legge om kostholdet osv er bare positivt. Også helt uavhengig av kjønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foretrekker at mannfolka trener for å gå ned i vekt framfor at de "går på diett". Grete Roede og Fedon og andre kurer forbinder jeg med damer. Jeg har gått på to GR-kurs og det var bare damer der. Nei, kom i gang merd trening istedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg liker ikke uttrykket "diett" eller "slanke seg" uansett kjønn jeg.

Og særlig ikke når en relativt slank mann sier det.. Det er turn-off for meg ja.

Mest av alt p.g.a det for meg virker lite intelligent.

Jeg har skjønt at det eneste som holder er å legge om sitt eventuelle usunne kosthold og livsstil. Nytter ikke hardkjøre en eller annen diett for så og gå tilbake til sitt gamle liv igjen. Da er man fort tilbake til sin gamle vekt og gjerne vel så det.

Dette er faktisk en av de få tingene jeg ikke har trengt å erfare selv, det har holdt å se hva som har skjedd med så utrolig mange andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Jeg hadde ikke synest at det var noen "turn off" med mindre han var fanatisk opptatt av dietten og slankingen sin slik at han snakket om det hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! Jeg elsker menn som spiser masse og overtaler meg til å bli med å ta en burger. Synes det holder at jeg har dårlig samvittighet for den slankekuren jeg starter på i fantasien hver mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...