Gå til innhold

Hva er vitsen med fotoboks..

Lillros

Anbefalte innlegg

Gjest Farao på ferie
Om folk hadde fulgt fartsgrensene, blir det hverken et problem med "kengurukjøring" eller fotobokser.

Ja det er sant, men dette skjer enten du liker det eller ikke. Om folk hadde fulgt loven kunne man latt bagen sin stå ubevoktet i garderoben på treningssentre, men det er ikke sånn virkeligheten er! Vi må ta hensyn til realitetene, og det innebærer å ta høyde for at folk kjører for fort selv om det ikke er tillat - alt annet er naivt. Jeg liker det heller ikke, men det er sånn det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis man skal tenke sånn kan man like gjerne bare droppe fartsgrensene i det hele tatt, og alle andre lover og regler, siden det alltid vil finnes folk som bryter dem. Jeg tror å bryte fartsgrensene forårsaker betydelig flere ulykker enn kengurukjøring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Farao på ferie

Jeg tror heller løsningen er å bytte ut dagens fotobokser med strekningsmålende fotobokser som måler gjennomsnittsfarten over en lengere strekning. Prøveprosjekter viser at dette reduserer kengurukjøringen dramatisk samtidig som det generelle fartsnivået senkes. Og det er jo det som er målet, ikke å holde på de antikverte gamle boksene for en hver pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...