muesli Skrevet 13. februar 2008 #21 Skrevet 13. februar 2008 trådsarter her.. Jeg visste det måtte være noe galt med min. Trenger bare å være slik at hvis jeg dusjer som morgenen, så lukter den ikke godt om kvelden. ikke slik at jeg kjenner det til nesen, men hvis jeg da eks stikker en finger der, og lukter på den.. Men har alltid vært slik, hva kan være galt med min da? visst det alltid har vert slik, så trenger det ikkje vere noko galt. at du rett og slett er sånn... hadde blitt meir skeptisk dersom det plutselig hadde blitt sånn. men er du usikker så kan du jo høre med ein lege... såg nett ein reklame på lactal. kanskje det hadde vore noko?
Gjest Gjest Skrevet 13. februar 2008 #22 Skrevet 13. februar 2008 Trenger bare å være slik at hvis jeg dusjer som morgenen, så lukter den ikke godt om kvelden. ikke slik at jeg kjenner det til nesen, men hvis jeg da eks stikker en finger der, og lukter på den.. Lurer litt på hva du mener med at det "lukter ikke godt", da... Det lukter jo litt mus av musa.. Den er jo ikke 100 % luktfri i helt nyvasket tilstand en gang.. Kanskje du rett og slett må få deg et annet syn på din egen lukt?
Gjest mann35 Skrevet 14. februar 2008 #23 Skrevet 14. februar 2008 Tipper du har bakteriell vaginose. Det er svært vanlig. Merkelig at jeg som er mann, måtte komme fram til dette her ? Er ikke dette kvinneguiden ?
aline Skrevet 14. februar 2008 #24 Skrevet 14. februar 2008 Tipper du har bakteriell vaginose. Det er svært vanlig. Merkelig at jeg som er mann, måtte komme fram til dette her ? Er ikke dette kvinneguiden ? kanskje fordi noen andre av oss synes det er bedre å vise til lege for sikker diagnose, fremfor å komme med alle mulige tanker det KAN være eller ikke være? Ja, det kan være Baktneriell vaginose, det kan også være at vedkommende synes egen lukt er rar, uten at det er noe i veien med den, eller det kan være andre ting. Like greit å la proffene avgjøre akkurat det, synes jeg ihvertfall.
Wildy Skrevet 14. februar 2008 #25 Skrevet 14. februar 2008 Tipper du har bakteriell vaginose. Det er svært vanlig. Merkelig at jeg som er mann, måtte komme fram til dette her ? Er ikke dette kvinneguiden ? Det kan være det ,ja. Men det er det bare legen som kan avgjøre sikkert.
Gjest Gjest Skrevet 14. februar 2008 #26 Skrevet 14. februar 2008 Tipper du har bakteriell vaginose. Det er svært vanlig. Siden hun har vært sånn "bestandig" så synes jeg det høres veldig usannsynlig ut. Har nok mest troen på at det bare er at hun har et dårlig forhold til egen lukt. Men skal hun evt finne ut noe annet må hun til en lege, ikke et diskusjonsforum.
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 18. februar 2008 #27 Skrevet 18. februar 2008 trådstarter her.. Vaginell baktriose har jeg ikke, for legen min har testen meg flere ganger, og det var negativ. Det blir skikkelig sur mus lukt, unnskyld utrykket.. Har alltid vært slik lukt, det er ikke noe som har kommet i de siste årene. Det blir også som en type hvitt belegg, det er det som lukter.. Anntar det er det som kalles kukost når gutter får det?
Frøken eple Skrevet 18. februar 2008 #28 Skrevet 18. februar 2008 Mus er ikke i alle tilfeller skadedyr, dessuten er de veldig søte spør du meg, ser heller ikke på uttrykket som noe nedsettende om kjønnsorganet. Enig. Fi.....e er mye verre
Bomullstrusa Skrevet 19. februar 2008 #29 Skrevet 19. februar 2008 trådstarter her.. Vaginell baktriose har jeg ikke, for legen min har testen meg flere ganger, og det var negativ. Det blir skikkelig sur mus lukt, unnskyld utrykket.. Har alltid vært slik lukt, det er ikke noe som har kommet i de siste årene. Det blir også som en type hvitt belegg, det er det som lukter.. Anntar det er det som kalles kukost når gutter får det? Hmm.. Hvis du bruker såpe hver gang du vasker underlivet, eller musa, som jeg liker å kalle det, burde du kanskje kutte ned det til annenhver eller hver tredje gang med det første. Jeg fikk beskjed fra min lege om at jeg var overrenslig en gang, noe som bidro til å ødelegge miljøet helt der nede. Det hvite belegget kan jeg ikke si så mye om, men skal følge med tråden i tilfelle andre kan. Kanskje du har unormalt mye utflod? Det er jo faktisk godt mulig det er det som lukter.
Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2008 #30 Skrevet 19. februar 2008 Musa begynner sef å lukte litt iløpet av en hel dag. Vi går på do, tisser og bæsjer, går hele dagen ,stresser å svetter, og det er jo sikkert litt `tett`` der nede... tror jallefall eg
Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2008 #31 Skrevet 19. februar 2008 Mus?! Datamus eller mus man kjøper i dyrebutikken eller fanger i kjelleren? Å...du mener underlivet? Ja, det vasker natuirligvis de fleste ofte.
Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2008 #32 Skrevet 19. februar 2008 Mus?! Datamus eller mus man kjøper i dyrebutikken eller fanger i kjelleren? Å...du mener underlivet? Ja, det vasker natuirligvis de fleste ofte. nei, datamus!! Kva ellers..
Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2008 #33 Skrevet 19. februar 2008 nei, datamus!! Kva ellers.. Når du ikkje dusjer, vask dåsa di med vann og klut. Morgen og kveld=)
lillemy8808 Skrevet 19. februar 2008 #34 Skrevet 19. februar 2008 Jeg "vasker" den aldri med klut og såpe.. faktisk. Lar bare vann renne over der når jeg dusjer (annenhver/tredjehver dag). Og det skal sies: Det lukter aldri vondt, aldri fått klager på det eller merket det selv, og jeg har ALDRI hatt sopp. Mange vasker seg daglig med klut og såpe, og det ødelegger balansen der. Og er balansen ødelagt så trives soppen. Så en "skitten" mus er faktisk bedre enn en "super-ren" en. Nå vil jeg legge til at jeg svært sjeldent har mens pga jeg går på p-piller, får så mye migrene av å ha det så hvorfor gidde det.. Har jeg mens så vasker jeg ganske ofte med våt klut ja! Men det trengs jo ikke nå. TS, har du gjort den "feilen" kanskje? At du vasker deg for mye for å få vekk lukta? Prøv å vaske deg litt sjeldnere, må du vaske, vaske med VANN ikke såpe. Prøv også uten intimsåpe bare for å se om det gjør noe, kan være den er for sterk for deg den også. Tørker man seg når man har vært på do og skifter undertøy ofte nok så ser jeg ingen grunn til å vaske den så ofte heller! Ting har en grunn for at det skal være slik, og den skal være "skitten". Ikke såpe-ren hele tida.
melatonin Skrevet 22. februar 2008 #35 Skrevet 22. februar 2008 altså... man skal jo ikke vakse den for ofte og heller ikke forskjeldent da.. den normale floraen i underlivet skal være surt og vaskerman den med såpe blir den fort mer basisk, og da blir det ofteflere bakterier.. det som anbefales er en vask om dagen med mild såpe som asan eller dr greve og masse vann, eller bare skylle godt med vann. jeg vasker hver dag. dusjer som regel hver dag og da bruker jeg asan eller dr greve. synes dr greve er best. om jeg ikke duser så bruker jeg bare en våt klut og vakser godt uten såpe.
Aislin Skrevet 22. februar 2008 #36 Skrevet 22. februar 2008 Selv kan jeg faktisk reagere på undelivssåper og kapsler som inneholder melkesyre, det er visst veldig uvanlig. Men i den anledning ble jeg anbefalt Bioclin Acti-gel på apoteket. Den er genial og anbefaler den på det sterkeste. Jeg får lett ubalanse i underlivet av feks sex, bruk av tamponger, osv osv(selvom jeg gjør "alt riktig", når det gjelder vask, bruk av såpe, etc..) Noen er bare mere sensitive enn andre. I følge legen min har noen kvinner en naturlig høy ph i skjeden, noe som kan skape mer "problemer" for enkelte. Bioclin er naturmiddel (gele). Den forebygger bacteriell vaginose, sopp, høy ph og vond lukt. Etter jeg har begynt å bruke den er alt i "topp stand" heletiden. Har flere venninner som også bruker den og synes den er kjempe bra. Mye bedre en lactal og lignende.
Gjest Gjest Skrevet 22. februar 2008 #37 Skrevet 22. februar 2008 Jeg har det på samme måte som deg, trådstarter. Både med at det raskt blir "sur" lukt, dette hvite belegget og følelsen av å være "skitten og ekkel" veldig fort. Har også alltid hatt det sånn, både i perioder hvor jeg har vært plaget av candida og/eller bakteriell vaginose, og i de lange periodene jeg er frisk. Selv om jeg gjerne skulle sett at det var en løsning på det, tror jeg ikke det er noe galt med oss, eller at vi er unormale - bare ganske uheldige. Men skulle du finne noen måte å bli "bedre" på, så får du annonsere det her - så skal jeg gjøre det samme;)
Aislin Skrevet 22. februar 2008 #38 Skrevet 22. februar 2008 Jeg har det på samme måte som deg, trådstarter. Både med at det raskt blir "sur" lukt, dette hvite belegget og følelsen av å være "skitten og ekkel" veldig fort. Har også alltid hatt det sånn, både i perioder hvor jeg har vært plaget av candida og/eller bakteriell vaginose, og i de lange periodene jeg er frisk. Selv om jeg gjerne skulle sett at det var en løsning på det, tror jeg ikke det er noe galt med oss, eller at vi er unormale - bare ganske uheldige. Men skulle du finne noen måte å bli "bedre" på, så får du annonsere det her - så skal jeg gjøre det samme;) Les innlegget mitt over ditt. Bioclin hjelper veldig bra:)
Gjest Gjest Skrevet 22. februar 2008 #39 Skrevet 22. februar 2008 Les innlegget mitt over ditt. Bioclin hjelper veldig bra:) Det er allerede skrevet ned på handlelista til neste bytur;) Takk for tips! Hvordan og hvor ofte bruker du det (innvendig og/eller utvendig? etter hvert toalettbesøk? hver dag 7/365? eller kun ved behov?) Det er kun forebyggende, eller? Jeg er nemlig inne i en kjip periode nå med en gjenstridig infeksjon (candida, mistenker jeg, selv om Diflucan x2 ikke klarte å "ta" det), og skulle gjerne hatt gode midler som hjelper. Tar olivenbladekstrakt, men tar tid før jeg kommer opp i høy nok dose til at man kan forvente bedring.
Aislin Skrevet 22. februar 2008 #40 Skrevet 22. februar 2008 Det er allerede skrevet ned på handlelista til neste bytur;) Takk for tips! Hvordan og hvor ofte bruker du det (innvendig og/eller utvendig? etter hvert toalettbesøk? hver dag 7/365? eller kun ved behov?) Det er kun forebyggende, eller? Jeg er nemlig inne i en kjip periode nå med en gjenstridig infeksjon (candida, mistenker jeg, selv om Diflucan x2 ikke klarte å "ta" det), og skulle gjerne hatt gode midler som hjelper. Tar olivenbladekstrakt, men tar tid før jeg kommer opp i høy nok dose til at man kan forvente bedring. Den kan både brukes både som behandling eller forbyggende, står i pakningsvedlegget. Jeg bruker den hvis jeg merker symptomer. Eller forbyggende i situasjoner som f.eks etter sex, før/etter menstrasjon, da jeg ofte blir verre da. Brukte den hver dag i begynnelsen, men sjeldnere og sjeldnere. Det har ENDELIG stabilisert seg. Jeg har vært sånn 15 år. Det følger med innførings hylse/tube. Sprøyter litt inni om kvelden, eller smører meg inni/utenpå på dagtid. Den svir når du tar den på men det gir seg etter noen minutter. Du kan lese om den her.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå